Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Aanvaring met moeder in winkel

+33
VeryCherry
Jelin
marjoleinnn
Mystique
Jeanette
luisa
Olijfje
TukTuk
RYW
LotteK
LMCurious
maiadebij
Printje
nisavi
Rovine
Moon
Coco
Highway
Makamba
Viva
Julia
Arwyn
Starla
Kat1980
Flower_L
Benthe
Liadan
Pussycat
Steep
Tania
Roodkapje
Susan
chipa
37 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:11

Ik was vanmiddag bij de Zeeman, wilde wat panty's of andere pruldingen halen.

Zie ik een jongetje van zeg tussen de 2 en 3 jaar staan te huilen, en dan echt zielig huilen.
Dus ik zeg iets van: "ach wat een verdriet toch"

Staat er 2 meter verderop een vrouw ( aso uiterlijk,dikke rode boze kop ) staan. Ze zat te graaien in de onderbroeken of sokkenbak, zoiets. Geen aandacht voor dat kindje.
Roept ze meteen tegen me: "Misschien moet je je er niet mee bemoeien als ik mijn kind sta te corrigeren ja?!" Ze keek echt enorm agressief. Brr.

Ten eerste: ik wist niet dat het jongetje bij haar hoorde. Ten tweede: doe ff normaal? Ik zie een kindje intens verdriet hebben en maak 1 lieve opmerking.

Mijn reactie was ongeveer: :shock: Ik zie een verdrietig kindje en bedoelde het goed.Toen keek ze nog zuurder.

Ik riep opeens:KUTWIJF! Embarassed "Ik zie je je kind niet corrigeren, ik zie alleen een verdrietig jongetje en jij staat 2 meter verder spullen uit te zoeken. Wat doe ik fout? Niks he?"

Toen weggelopen en riep nog: met zulke klanten kom ik hier nooit weer.
$
Pfff. Ik kon er achteraf wel om lachen wat betreft mezelf, maar ben je dan niet een beetje een tokkie moeder als je gelijk zo aanvallend gaan reageren?

Of zouden jullie ook zo extreem door het lint gaan?


Laatst aangepast door Tea-Leaf op do 13 okt 2011 - 18:49; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:14

Ik kan me er ook altijd heel erg aan storen als mensen zich met mijn kind 'bemoeien.' Misschien was hij al de hele middag vervelend en was het nu gewoon ff klaar voor die moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  chipa do 13 okt 2011 - 3:15

Maar heb jij dan serieus midden in een winkel KUTWIJF geroepen naar die moeder???
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 3:17

yvonne schreef:Ik kan me er ook altijd heel erg aan storen als mensen zich met mijn kind 'bemoeien.' Misschien was hij al de hele middag vervelend en was het nu gewoon ff klaar voor die moeder.

Ik zou het veel erger vinden als niemand meer iets liefs tegen mijn kinderen durft te zeggen uit angst dat ik ze net aan het corrigeren was.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:18

Ik probeer me daar ook nooit mee te bemoeien idd, al snap ik jouw reactie zeker wel.
Jij ziet gewoon een ventje staan die heel zielig staat te huilen en je hebt geen idee, hij kan zijn moeder wel kwijt zijn ofzo.

Vandaag zag ik ook weer een moeder dr zoontje aan zijn arm vooruit trekken, terwijl het kindje riep 'neeeeeee, ik wil NIET NAAR HUIS' hahaha, toen moest ik stiekem wel lachen, ik denk dat ik op bepaalde momenten mijn kind vast ook wel corrigeer op een manier die andere mensen niet zouden hanteren.

Vooral vind ik het een hele normale. lieve opmerking van je.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:18

Ik geloof dat je er nog netjes vanaf gekomen bent als je kutwijf tegen die moeder hebt gezegd.......

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:18

chipa schreef:Maar heb jij dan serieus midden in een winkel KUTWIJF geroepen naar die moeder???

Dat vind ik dan idd wel weer een beetje raar, ik denk dat ik was geschrokken door die reactie van die moeder en was doorgelopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:19

chipa schreef:Maar heb jij dan serieus midden in een winkel KUTWIJF geroepen naar die moeder???

Ja, wat ze stond op het punt om me aan te vallen. Ze was echt héél agressief. Zoiets heb ik nog nooit gezien.

En: ik bemoeide me nergens mee, ik zag een kindje ALLEEN zielig staan huilig en zei alleen maar "ach wat wat verdriet toch"Toen wilde ik alweer doorlopen.

Andermans opvoeding gaat me niks aan, maar ik laat me niet bang maken door een of andere tokkie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Roodkapje do 13 okt 2011 - 3:20

Haha.. ik zou niet zo reageren als die moeder denk ik, maar ik hou er absoluut niet van als mensen opeens zich met mijn kind gaan bemoeien en zeg daar dan ook wat van.... Mensen weten niet waarom een kind huilt, zeurt, piept etc.

Van de week was ik in de hema verjaardagsspulletjes voor O. halen, O. was mee maar had net de dag ervoor zijn prikjes gehad... dus ontzettend huilerig al de hele dag.. Maar ja, kan toch moeilijk een 1e verjaardag zonder slingers ( we hadden alleen maar roze, k3 etc) vieren...
Komt een vrouw naar me toe... Je weet toch dat kinderen winkelen niets aan vinden, snap niet dat je dat doet...

Nou de reactie uit mij was ook niet alleraardigst smile Maar kom op, je weet niets over mij, over mn kind, de reden waarom ik daar ben en als ik hem thuis kon laten had ik dat vast wel gedaan.. Maar hij kan nog niet alleen thuisblijven Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:21

Weetjewel schreef:Ik geloof dat je er nog netjes vanaf gekomen bent als je kutwijf tegen die moeder hebt gezegd.......

Denk ik ook, maar ik was echt bang en ik bedoelde het goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 3:21

Roodkapje schreef:Haha.. ik zou niet zo reageren als die moeder denk ik, maar ik hou er absoluut niet van als mensen opeens zich met mijn kind gaan bemoeien en zeg daar dan ook wat van.... Mensen weten niet waarom een kind huilt, zeurt, piept etc.

Van de week was ik in de hema verjaardagsspulletjes voor O. halen, O. was mee maar had net de dag ervoor zijn prikjes gehad... dus ontzettend huilerig al de hele dag.. Maar ja, kan toch moeilijk een 1e verjaardag zonder slingers ( we hadden alleen maar roze, k3 etc) vieren...
Komt een vrouw naar me toe... Je weet toch dat kinderen winkelen niets aan vinden, snap niet dat je dat doet...

Nou de reactie uit mij was ook niet alleraardigst smile Maar kom op, je weet niets over mij, over mn kind, de reden waarom ik daar ben en als ik hem thuis kon laten had ik dat vast wel gedaan.. Maar hij kan nog niet alleen thuisblijven Wink

Ja, maar Tea-leaf bemoeide zich toch helemaal niet met de opvoeding van die vrouw? Ik vind dat echt totaal wat anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:24

Susan schreef:
yvonne schreef:Ik kan me er ook altijd heel erg aan storen als mensen zich met mijn kind 'bemoeien.' Misschien was hij al de hele middag vervelend en was het nu gewoon ff klaar voor die moeder.

Ik zou het veel erger vinden als niemand meer iets liefs tegen mijn kinderen durft te zeggen uit angst dat ik ze net aan het corrigeren was.

Hoh, wat snap je mij weer goed. Ik zag echt alleen dat kindje en wilde troosten door wat liefs te zeggen.

Wil je dat als moeder niet, dan kan je ook netjes vragen of ik dat wil laten ivm een berisping die zoon of dochter net had gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Tania do 13 okt 2011 - 3:25

Ik vind het juist wel lief dat je wat tegen het kindje zei. Misschien was wel inderdaad net even de druppel omdat het kindje al de hele dag vervelend was, maar om dan zo boos te reageren lijkt me ook niet nodig. Dat schelden had ik als ik jou was even achterwege gelaten, maar ja misschien viel het bij jou ook gewoon net even verkeerd.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:27

Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:
yvonne schreef:Ik kan me er ook altijd heel erg aan storen als mensen zich met mijn kind 'bemoeien.' Misschien was hij al de hele middag vervelend en was het nu gewoon ff klaar voor die moeder.

Ik zou het veel erger vinden als niemand meer iets liefs tegen mijn kinderen durft te zeggen uit angst dat ik ze net aan het corrigeren was.

Hoh, wat snap je mij weer goed. Ik zag echt alleen dat kindje en wilde troosten door wat liefs te zeggen.

Wil je dat als moeder niet, dan kan je ook netjes vragen of ik dat wil laten ivm een berisping die zoon of dochter net had gehad.
Ik laat mijn zoon dan altijd zelf aan die mensen uitleggen waarom ik boos op hem was.
Misschien was jij net nummer zoveel die iets tegen haar zoon zei. Kun jij niet weten natuurlijk maar dat is dan net de bekende druppel.(ik zou nooit zo reageren hoor)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:32

yvonne schreef:
Tea-Leaf schreef:
Susan schreef:
yvonne schreef:Ik kan me er ook altijd heel erg aan storen als mensen zich met mijn kind 'bemoeien.' Misschien was hij al de hele middag vervelend en was het nu gewoon ff klaar voor die moeder.

Ik zou het veel erger vinden als niemand meer iets liefs tegen mijn kinderen durft te zeggen uit angst dat ik ze net aan het corrigeren was.

Hoh, wat snap je mij weer goed. Ik zag echt alleen dat kindje en wilde troosten door wat liefs te zeggen.

Wil je dat als moeder niet, dan kan je ook netjes vragen of ik dat wil laten ivm een berisping die zoon of dochter net had gehad.
Ik laat mijn zoon dan altijd zelf aan die mensen uitleggen waarom ik boos op hem was.
Misschien was jij net nummer zoveel die iets tegen haar zoon zei. Kun jij niet weten natuurlijk maar dat is dan net de bekende druppel.(ik zou nooit zo reageren hoor)

Dat had ik dan ook heel erg gewaardeerd, als die mw het normaal had uitgelegd was ik ook niet zo geschrokken. Ik vond het ook heel erg dat ik haar uitschold, ik schaamde me meteen al; wamt zo bent ik niet.
Ik was wel echt bang van haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 3:32

Ik zou daar helemaal niet iets over zeggen. Het is echt niet zo dat die ene keer dat een vreemde iets liefs zegt tegen je kind terwijl hij op dat moment straf doet invloed heeft op je opvoeding.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:33

Ik zou verder nergens op gereageerd hebben denk ik, en al helemaal niemand een kutwijf genoemd nerd Maar vind haar reactie wel belachelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:36

Ik heb ook wel eens tegen een oudere vrouw gezegd dat ze zich met zichzelf moest bemoeien maar dat kwam omdat ze zei: ach arm kind! Wat heb jij een vervelende moeder. Die gunt jou ook niks.. (mijn zoon wou graag een piratenboot hebben van 75 euro en dat mocht niet)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Steep do 13 okt 2011 - 3:40

Weetjewel schreef:Ik geloof dat je er nog netjes vanaf gekomen bent als je kutwijf tegen die moeder hebt gezegd.......

+1`

Je bedoelingen vind ik goed!

Ik had het laatst ook, liep in een winkel en R houdt er niet van als we stilstaan en gaat dan huilen. Dus als we lang stilstaan gaat hij harder huilen en raakt dus helemaal over de toeren. Helaas stond ik in een lange rij en ging hij dus harder huilen. Komt er een vrouw naar me toe en zegt; ik denk dat hij ziek is, koorts ofzo, ik zou met hem naar de dokter gaan, hij ziet zo rood! Ik heb aan haar gevraagd hoe zij eruit ziet als ze erg overstuur is. Dat snapte ze dan wel, maar daarna kwam de (standaard) opmerking van haar:"hij heeft vast krampjes dan!" Ik heb gegrinnekt, mijn hoofd geschud en heel hard gezucht. De boodschap was wel duidelijk geloof ik.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Pussycat do 13 okt 2011 - 3:40

Haha de reacties die yvonne en roodkapje gekregen hebben... dat snap ik dat je dan boos wordt.

Maar de reactie die Tea gaf die vind ik helemaal niet raar/erg/vreemd whatever.
Ze zei gewoon ach wat een verdriet. Die moeder is haar natuurlijk geen uitleg verschuldigd waarom haar kind zo'n verdriet heeft maar dan kon ze ook gewoon niet reageren bijvoorbeeld.
Als iets me niet aanstaat dan reageer ik ook gewoon niet.
Dan denk ik alleen maar een hele hoop.


Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 3:41

Ik vind de reactie van de moeder ook niet bepaald aardig. Maar ik vind het echt veel te ver gaan dat je op haar hebt gescholden. Lijkt me helemaal verschrikkelijk voor het jongetje dat hij eerst straf krijgt en daarna zijn moeder door een wildvreemde uitgescholden wordt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 3:42

Ik vind het echt niet kunnen dat jij haar een kutwijf hebt genoemd. Verlaag je je minstens tot haar niveau. Denk dat haar zoontje nog meer in paniek geraakt is op het moment dat een vreemde mevrouw zijn moeder uitscheldt voor kutwijf en dan ook nog zeggen dat je niet meer in die winkel komt.

Ik vind haar reactie belachelijk, maar die van jou vind ik minstens zo erg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 3:44

Ik had ook geen kutwijf geroepen, maar ik kan me Tea's frustratie goed voorstellen. Je bedoelt het goed en dan krijg je zo'n onaardige reactie.

Er zijn wel eens mensen die zich op een manier met je kind of je opvoeding bemoeien die vervelend is, maar als iemand gewoon lief is tegen je kind dan is dat geen reden om uit te vallen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Benthe do 13 okt 2011 - 3:45

Jolie2 schreef:Ik vind het echt niet kunnen dat jij haar een kutwijf hebt genoemd. Verlaag je je minstens tot haar niveau. Denk dat haar zoontje nog meer in paniek geraakt is op het moment dat een vreemde mevrouw zijn moeder uitscheldt voor kutwijf en dan ook nog zeggen dat je niet meer in die winkel komt.

Ik vind haar reactie belachelijk, maar die van jou vind ik minstens zo erg.

Helemaal mee eens.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 3:46

Ik snap haar frustratie ook, maar dan vind ik nog haar reactie niet kunnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Aanvaring met moeder in winkel  Empty Re: Aanvaring met moeder in winkel

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum