Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen leuke kerst gehad.

+30
Pluk
Tazz
Sneeuwwitje
pitbullgup
RYW
Blair
silly-one
Bolleke
xxDila
Zwerver
CrazyGrace
Lejow
Cassiopeia
Mermaid
Catwoman79
Inge
nisavi
Angela_1986
mzcharlotte
_DoI
Toet
Minx
Guus
VeryCherry
Rovine
Sterre
minoessepoes
Caroow
Caro
Tania
34 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  VeryCherry di 28 dec 2010 - 0:55

Maar als je schoonouders iets leuks willen doen vanwege hun jubileum ga jij dus al bij voorbaat niet mee vanwege de hond? Begrijp ik dat nou echt goed? Dus ze moeten zich aan jou aanpassen en 1 dagje wat leuks gaan doen i.p.v een familievakantie. Wie ben jij om ze dat te ontnemen?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:56

Jaaa ik herkende je meteen, Lucky is back!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:57

Caribbeanlover schreef:
Fairytale schreef:Op zich snap ik wel dat je schoonmoeder zo uitvalt. Je knalt gelijk de deur dicht door te zeggen dat je niet mee gaat. Dat is ook niet heel erg vriendelijk. Dat die verwijten er bij worden gehaald is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Maar om zo de deur gelijk dicht te gooien getuigd ook niet echt van veel respect.

(nieuw forum nieuwe kansen toch....)

Dat is achteraf misschien niet zo netjes van me, maar dan weten ze wel hoe ik erover denk. Als ik niks zou zeggen is het ook weer niet goed.

Nee, maar je had ook iets kunnen zeggen in de richting dat je het wel vervelend zou vinden om twee keer zo kort naar elkaar jullie hond naar een opvang te brengen en dat je daar nog even over na wilde denken ofzo.

Maar je kan toch ook gewoon een keer niét op vakantie in september met je man? Of in een andere maand? Of ga zelf ergens op vakantie (mischien in NL/Belgie/Frankrijk/Italie/watdanook) en neem je hond mee.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  _DoI di 28 dec 2010 - 1:00

CherrieLola schreef:Ik ben afgehaakt met lezen, snap er helemaal niks van...
+1
_DoI
_DoI
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 417
Punten : 435
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zweden

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:06

Je hebt alleen maar kritiek op jouw schoonmoeder, maar wat ik lees in jouw verhaal, heb jij ook een gigantisch groot aandeel in de situatie. JIJ hebt geen zin om de hond nog een keer weg te brengen; dus dan moet het maar niet gebeuren. Ze bieden nog aan om het in NL te doen en JIJ haakt af omdat je hun reactie niet leuk vindt. Sorry, maar wie ben jij om zo egoistisch alleen maar aan jezelf te denken? Je schoonouders willen jullie meenemen, dat is toch hartstikke lief? Dan ga je zelf een andere keer op vakantie, of breng je de hond maar een keer wat langer weg, want voor je eigen vakantie doe je het wel gewoon. Er zijn er twee niet vriendelijk in dit verhaal, dus ik zou me als ik jouw man was me er ook buiten gehouden hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:07

[quote="Reva_"]
Caribbeanlover schreef:
Fairytale schreef:

Dat is achteraf misschien niet zo netjes van me, maar dan weten ze wel hoe ik erover denk. Als ik niks zou zeggen is het ook weer niet goed.

Nee, maar je had ook iets kunnen zeggen in de richting dat je het wel vervelend zou vinden om twee keer zo kort naar elkaar jullie hond naar een opvang te brengen en dat je daar nog even over na wilde denken ofzo.

Maar je kan toch ook gewoon een keer niét op vakantie in september met je man? Of in een andere maand? Of ga zelf ergens op vakantie (mischien in NL/Belgie/Frankrijk/Italie/watdanook) en neem je hond mee.

Er is ook nog een 'grijs gebied' tussen niks zeggen en meteen het plan afwijzen. Op zich is het lief van je schoonouders dat ze hun 'zoveeljarig' jubileum met jullie willen vieren. Dat het nou net niet uitkomt met de hond is jammer. En als je het echt niet ziet zitten om mee te gaan, is dat op zich ook nog geen ramp. Je had dat gewoon en op een redelijke manier kunnen zeggen. Dan was er geen ruzie ontstaan en waren de verjaardagen van schoonzussen/zwagers etc. er ook niet in betrokken en had je misschien toch nog een vredige kerst gehad..
Maar dit soort dingen zijn nou eenmaal moeilijk terug te draaien. Misschien is het een idee als je contact met je schoonouders opneemt om te zeggen dat je het jammer vindt hoe het 2e kerstdag is gegaan. (en verder niet inhoudelijk op de ruzie ingaan). Dan ontstaat er misschien weer wat meer goodwill en kan het alsnog op een redelijke manier worden uitgesproken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  mzcharlotte di 28 dec 2010 - 1:07

Ik denk dat zowel jij als je schoonmoeder zich te snel aangevallen voelen en daarna niet redelijk meer kunnen reageren. Op zich vind ik het nog niet eens zo gek wat je schoonmoeder als alternatief heeft opgenoemd. Misschien is het verstandiger om daarover verder te praten, wanneer jullie beiden weer rustig zijn.

Jammer dat het je kerst heeft verpest, maar probeer je je eroverheen te zetten.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:16

Caribbeanlover schreef:Ik ben het wel en probeer ''me'' in ''mijn'' te veranderen als ik het niet vergeet, maar ''me'' typt makkelijker en kan soms ook wel toch?!

June, ik zal het even uitleggen. Mijn nichtje (kind van mijn schoonzus en haar man) is in dezelfde maand jarig als haar vader. Hij vierde het net als vorig jaar ook niet. Toen ik tegen mijn schoonmoeder zei dat hij het ook niet vierde zei zij dat hij het samen met mijn nichtje vierde.
Dat is niet waar, want we waren door mijn schoonzus gevraagd of mijn nichtjes verjaardag te vieren en zij heeft nooit gezegd dat haar man het dan ook vierde.
Dus daarom had ik geen cadeautje gegeven, maar een kaart gestuurd om zo toch te laten zien dat we aan hem dachten.
Mijn schoonmoeder beweerd dus dat ze het samen vierde en zij zit dus gewoon te liegen!

Hopelijk begrijp je het nu beter.

Misschien vierden ze het wel samen, maar was jij gewoon verkeerd ingelicht en je schoonmoeder niet? Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat ze je schoonmoeder niet liegt, maar gewoon andere informatie heeft toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Angela_1986 di 28 dec 2010 - 1:17

Tania schreef:
Isa schreef:Maar het gourmetten was dit jaar wel te doen?

Dat was ook het eerste wat ik dacht Very Happy

Haha ik ook! Very Happy
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  nisavi di 28 dec 2010 - 1:18

zegmaar_ schreef:Ik denk dat zowel jij als je schoonmoeder zich te snel aangevallen voelen en daarna niet redelijk meer kunnen reageren. Op zich vind ik het nog niet eens zo gek wat je schoonmoeder als alternatief heeft opgenoemd. Misschien is het verstandiger om daarover verder te praten, wanneer jullie beiden weer rustig zijn.

Jammer dat het je kerst heeft verpest, maar probeer je je eroverheen te zetten.

Precies wat ik dacht.

Ik moet wel zeggen dat mijn (schoon)ouders niet voor mij moeten gaan bepalen wat ik wel of niet doe. En als mijn schoonmoeder zou uitvallen (schreeuwen denk ik dan aan) zou ik dat niet zomaar accepteren. Maar verlaag je niet tot haar niveau!

Maar ik denk dat er van beide kanten wel een bepaalde houding was en dat het daardoor ook uit de hand is gelopen. Soms moet jij dan maar verstandig zijn en je er overheen zetten. Het alternatief van jouw schoonouders is best redelijk. Kalmeer eerst eens en denk er dan over na. Het was namelijk allemaal in eerste instantie goed bedoeld.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Inge di 28 dec 2010 - 1:20

Welkom terug Lucky, gezellig dat je er weer bent.

Maar ik kan mij best voorstellen dat je schoonmoeder gepikeerd was. Zij zijn zoveel jaar getrouwd en willen dit doorbrengen met hun dierbaren... Super lief gebaar! Jij reageert hier meteen negatief op ivm de hond. Je had beter samen naar een andere oplossing kunnen zoeken.
Je schoonmoeder biedt nog aan dan naar Nederland te willen en ook dat wil je niet... volgens mij is dit een heel schappelijk voorstel van je schoonmoeder... en dat allemaal voor en om jou en jullie hond.
Snap ook niet zo goed waarom jouw schoonmoeder excuses moet aanbieden, jij bent net zo goed fout geweest en ik denk dat jullie beide excuses aan moeten bieden aan elkaar en er rustig over moeten praten.

Snap je zin over het uit eten gaan niet zo, je zegt dat je schoonouders jullie best eens mee uit eten zouden kunnen nemen, want dat doen jouw ouders ook wel eens... wie ben jij om dat te willen van je schoonouders? Waarom zouden jouw schoonouders jullie mee uit eten moeten nemen?

Is er geen optie dat je jullie eigen vakantie eens een keer verplaatst, andere maand?

Vind het namelijk sneu voor je schoonouders dat ze zo'n gaaf idee hadden en nu maar uit eten gaan omdat hun schoondochter de deur meteen dicht gooide

Ow en over je man, hij had in beide gevallen in moeten grijpen, niet alleen om zijn moeder zoals jij verwachte maar ook voor jou, hoe jij reageerde... Maar snap dat je man dat niet doet, want lijkt mij verschrikkelijk als je moeder en je vrouw ruzie hebben
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Catwoman79 di 28 dec 2010 - 1:22

Is het geen optie om dan je eigen vakantie naar een andere maand te verplaatsen ?? Dan hoeft de hond ook niet 2 keer achter mekaar weg. Of je gaat alleen mee op die vakantie met je schoonfamilie.
Ik snap je schoonmoeder hier wel een beetje, doordat jij gelijk al nee riep en niet aan andere opties hebt gedacht.
Misschien was dit het moment geweest om weer een beetje "normaal" contact met je schoonmoeder te krijgen, het is ten slotte wel de moeder van je man.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:31

Jeetje Lucky jammer dat het zo gegaan is.
Maar jij had ook anders kunnen reageren op die vakantie met hen. Dat je het erg leuk en lief vind maar dat je dit met de honden liever niet wil of zo. Vind het erg bot van je.
Je ziet alles negatief bij hen en ik vraag mij af of dit nog wel eens kan veranderen.... jammer hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:34

Theedoosje schreef:Jeetje Lucky jammer dat het zo gegaan is.
Maar jij had ook anders kunnen reageren op die vakantie met hen. Dat je het erg leuk en lief vind maar dat je dit met de honden liever niet wil of zo. Vind het erg bot van je.
Je ziet alles negatief bij hen en ik vraag mij af of dit nog wel eens kan veranderen.... jammer hoor.

En deze mening deel ik. Want de schoonouders probeerde iets goeds te doen en CL probeerde iets goeds te doen voor haar honden. I.p.v. te communiceren over het waarom niet e.d., vielen ze elkaar af en aan. En dat had beter gekunt. Communiceren is hierin a keyword.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:38

Ik zou je niet eens meer mee wíllen hebben als je mijn schoondochter was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:42

Ik word er nu al moe van. Dat mensen uberhaubt nog reageren? Het heeft toch geen zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:49

Inge schreef:Welkom terug Lucky, gezellig dat je er weer bent.

Maar ik kan mij best voorstellen dat je schoonmoeder gepikeerd was. Zij zijn zoveel jaar getrouwd en willen dit doorbrengen met hun dierbaren... Super lief gebaar! Jij reageert hier meteen negatief op ivm de hond. Je had beter samen naar een andere oplossing kunnen zoeken.
Je schoonmoeder biedt nog aan dan naar Nederland te willen en ook dat wil je niet... volgens mij is dit een heel schappelijk voorstel van je schoonmoeder... en dat allemaal voor en om jou en jullie hond.
Snap ook niet zo goed waarom jouw schoonmoeder excuses moet aanbieden, jij bent net zo goed fout geweest en ik denk dat jullie beide excuses aan moeten bieden aan elkaar en er rustig over moeten praten.

Snap je zin over het uit eten gaan niet zo, je zegt dat je schoonouders jullie best eens mee uit eten zouden kunnen nemen, want dat doen jouw ouders ook wel eens... wie ben jij om dat te willen van je schoonouders? Waarom zouden jouw schoonouders jullie mee uit eten moeten nemen?

Is er geen optie dat je jullie eigen vakantie eens een keer verplaatst, andere maand?

Vind het namelijk sneu voor je schoonouders dat ze zo'n gaaf idee hadden en nu maar uit eten gaan omdat hun schoondochter de deur meteen dicht gooide

Ow en over je man, hij had in beide gevallen in moeten grijpen, niet alleen om zijn moeder zoals jij verwachte maar ook voor jou, hoe jij reageerde... Maar snap dat je man dat niet doet, want lijkt mij verschrikkelijk als je moeder en je vrouw ruzie hebben

Ik ben misschien ook wel fout geweest, maar zij begon te bleren tegen me en ik heb gewoon gezegd dat ik niet mee wil. Ze willen toch eerlijkheid, nou dat hebben ze gekregen en eerlijker kan je het niet hebben.
Ik noemde dat uit eten gaan meer als voorbeeld omdat mijn schoonmoeder zat te zeiken dat we nooit wat met ze allen doen. Ze hebben dat ook nooit gevraagd en als ze dat wel eens hadden gedaan hadden we dat misschien wel leuk gevonden mits ik weet wat het is.
Ik wil heus wel een dagje met ze uit, maar ja als zij nooit wat voorstellen en achteraf zeggen dat we niks doen vind ik schijnheilig hoor.
Zij wil hier eens komen eten, maar ik vraag me eigen ouders ook nooit.
Als we bij hun eten word er nooit gekookt omdat zij het niet kunnen. Word het wel gedaan, dan is mijn man weer de lul. En anders word er chinees gehaald, want iets anders kennen ze niet.
Ze gaan nu niet ipv dat uit eten met ons. Op de dag zelf gaan we uit eten ter ere van en die vakantie komt er ook bij. Maar eerlijk gezegd heb ik al geen eens zin om uit eten te gaan omdat ik me toch niet gewenst voel en het eigenlijk ook raar vind om daar wel heen te gaan.

Inge, ik vind je een leuke/lieve meid, maar je draait nu wel een beetje door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Inge di 28 dec 2010 - 1:51

haha lol smile
Dank je voor het lachen Very Happy

Volgens mij waren het je schoonmoeder en jij die doordraaide Wink

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  VeryCherry di 28 dec 2010 - 1:53

Waarom draait Inge nou ineens door?!
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 1:56

CherrieLola schreef:Waarom draait Inge nou ineens door?!

Oke ik bedoelde meer overdrijven.

Hoe kan ik voorkomen dat ik bij iedere reactie een mail krijg?
Heb al lopen zoeken, maar kan niks vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Inge di 28 dec 2010 - 1:59

Caribbeanlover schreef:
CherrieLola schreef:Waarom draait Inge nou ineens door?!

Oke ik bedoelde meer overdrijven.

Hoe kan ik voorkomen dat ik bij iedere reactie een mail krijg?
Heb al lopen zoeken, maar kan niks vinden.

onder paginanummers staat abonneer op dit onderwerp, bij jou staat er denk iets van abonement op dit onderwerp opzeggen of zoiets?
je kan het ook in je eigen profiel uitvinken
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Rovine di 28 dec 2010 - 2:17

Is het geen oplossing dat je vriend meegaat op vakantie en jij thuisblijft voor de hond? Hoef jij niet op vakantie met schoonmoeders en is iedereen blij.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 2:19

Nobucta schreef:Is het geen oplossing dat je vriend meegaat op vakantie en jij thuisblijft voor de hond? Hoef jij niet op vakantie met schoonmoeders en is iedereen blij.

Dat heb ik ook gezegd tegen hem dus daar moet hij dan maar even over nadenken.
Mijn moeder zei dat het misschien een idee is dat mijn man af en toe bij zijn ouders alleen op bezoek gaat omdat zij graag wil dat we langs komen zo nu en dan. Maar ze zeggen toch amper wat tegen mij en zeker na nu wil ik dat geen eens.
Zo komt hij iig langs en moet ze niet meer zeuren vind ik.

Inge bedankt het is gelukt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 2:28

Mijn moeder zei dat het ook niet leuk was voor me schoonzus die net bevallen is dat mijn schoonmoeder zo zat te bleren waar iedereen bij zat. Zelfs mijn andere nichtje moest het aanhoren en begrijpt het niet natuurlijk.
Mijn schoonmoeder zet zichzelf zo ontzettend voor schut met dat viswijverige gedoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  VeryCherry di 28 dec 2010 - 2:30

Waarom doe je nu ineens alsof jij heilig bent en geen schuld hebt aan de escalatie hiervan?
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. - Pagina 2 Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum