Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen leuke kerst gehad.

+30
Pluk
Tazz
Sneeuwwitje
pitbullgup
RYW
Blair
silly-one
Bolleke
xxDila
Zwerver
CrazyGrace
Lejow
Cassiopeia
Mermaid
Catwoman79
Inge
nisavi
Angela_1986
mzcharlotte
_DoI
Toet
Minx
Guus
VeryCherry
Rovine
Sterre
minoessepoes
Caroow
Caro
Tania
34 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:27

Wie ook? De 1e was bij mijn ouders en was gewoon normaal. De 2e was met mijn schoonfamilie en in het begin ook normaal. Totdat mijn schoonvader begon over hun zoveel jarige jubileum wat volgend jaar is. Ze willen dan naar het buitenland met ons in september.In die maand gaan wij altijd zelf 2 weken weg. Toen ik zei dat ik niet meeging omdat ik onze hond niet achter elkaar naar een pension bracht werd mijn schoonmonster kwaad. Onze hond heeft daar dan net 2 weken gezeten en kan er dan weer heen omdat we met hun weggaan en dat weiger ik.
Ze begon mij van alles en nog wat te verwijten en nu keek ze me ineens wel aan, want normaal gesproken als ze al wat tegen me zegt doet ze dat nooit.
Ze zei dat ze nooit mochten langskomen. Nou dat heb ik nooit gezegd, maar als we ze zien en dat is idd niet vaak dan zeggen ze toch nooit wat tegen me dus wat heb ik eraan. Anderen gezinnen doen wel van alles samen en ik kon alleen maar denken ''dat moeten anderen weten en ik ben hun niet, als zij in de sloot springen doe ik dat ook niet.
Dat ze nooit te eten worden gevraagd en nee waarom zou ik? Wie moeten er dan weer koken als er gegeten word bij wie dan ook, juist ja wij omdat zij dat niet kunnen. Bovendien vragen we mijn ouders ook nooit te eten.
Ik zei dat als ze wat wilde doen dan hadden ze dat al tig keer kunnen vragen (ze zouden dan van ons horen of we het leuk zouden vinden of niet ligt eraan wat het idee zou zijn). Maar nee hoor die moeite hebben ze nooit gedaan omdat ze er toch wel vanuit gaan dat ik niet mee wil. Ik wil heus wel een dag wat doen, maar geen vakantie ofzo.
Ik zei haar dat mijn ouders ons regelmatig uit eten nemen en dat kunnen zij ook doen.
Ik had mijn verjaardag niet gevierd dit jaar en ook daar zat ze over te zeiken. Nou toen mijn man daarover belde had ze er begrip voor. Ik vierde het niet omdat ik er geen behoefte meer aan heb en ga het niet vieren omdat anderen dat zonodig willen. Mijn schoonzus kon op ieder moment bevallen dus leek me het sowieso niet slim omdat er toch niemand zou komen.
Ik zei tegen me schoonmoeder dat haar schoonzoon het ook niet vierde en toen zei ze ''hij vierde het samen met zijn dochter'' (mijn nichtje dus) wat helemaal niet waar was, want ik heb hem geen cadeau gegeven omdat het mijn nichtjes verjaardag was.
Ik hoef geen cadeau omdat ik het niet vierde, maar ze kon het niet eens opbrengen om mij alsnog te feliciteren of om een kaart te sturen. Toen mijn schoonvader haar man notabene het dit jaar OOK niet vierde heb ik een kaart gestuurd. Als zij jarig is zijn wij vaak op vakantie en gaan dan altijd even langs alvast voor haar verjaardag met een cadeautje. Nou dat kan ze ook vergeten, dat doe ik ook niet meer.
Me schoonmoeder zei dat de hond de reden niet was en dat ze wilde weten wat er dan was en dat ik dat moest zeggen. Ik ben haar geen uitleg verschuldigd en gaf geen antwoord. Dit alles zei ze op een viswijftoon waar ik niet gediend van was. Ik liet haar maar tekeer gaan en reageerde amper. Had haar voor van alles en nog wat willen uitmaken, maar hield me in.
Ze willen dan eventueel gewoon in Nederland blijven zodat de hond mee kan, maar daar heb ik geen zin in. Als zij niet zo tekeer was gegaan en mij verwijten naar me hoofd had gegooid over van alles en nog wat had ik het nog overwogen. Nu dankzij haar heeft zij het verpest voor iedereen en wil het niet een overwegen. Ik ga haar niet haar zin geven, is ze nou helemaal gek geworden.
Mijn principe en dat is bij mijn eigen ouders ook zo, ik ga niet met ouders een weekend, week, weken, maanden weet ik veel wat weg. Mijn ouders weten dat, accepteren het en zeiken er niet over. Ik zie hun net zo weinig als mijn schoonouders en zij komen ook nooit zomaar langs.
Dat weten ze omdat ik nooit zo familiemens ben geweest, vroeger ook nooit en dat zou nooit komen ook. Mijn ouders weten ook dat en begrijpen het.
Als mijn schoonouders gewoon langs zouden komen gaat het als altijd zoals bij hun thuis als wij er zijn. Het gaat altijd over voetbal, ze kijken tv en er is niks persoonlijks aan. Aandacht voor elkaar is er niet, want tv kijken is blijkbaar belangrijker.
Nou dat gaat dan hier ook zo als ze er zijn en daar heb ik absoluut geen zin in.
Ze willen op hun trouwdag zelf uit eten, maar dan voel ik me stom om daar wel heen te gaan als ze het flauw vinden dat ik niet mee op vakantie/weekend ga.
Ik heb dan geen lekker gevoel en zit daar dan met tegenzin. Ik wil ze heus wel een duur groot cadeau geven, dat maakt me niet uit, maar verder hoeft het niet meer van mij.
Heb tegen mijn man gezegd dat ik excuses van haar eis en anders hoef ik haar (voorlopig) niet te zien. Heb hem ook gezegd dat ik er aan denk om het contact te verbreken, want ik laat me niet zo vernederen, kom nou zeg.
Volgend jaar kerst heb ik nu al geen zin in, want wat dit jaar gebeurd daar zullen we elk jaar toch weer aan denken.
Overigens zat mijn man naast me toen ze mij zo zat uit te kafferen en hij kwam niet eens voor mij op. Hij zei alleen tegen haar dat hij alleen uit eten wel best vond, meer niet. Later ben ik boos geworden omdat hij niks tegen haar zei. Ik moest gewoon kokhalzen door wat zij mij aandeed.
Als ik zou mee gaan, dan ga ik me toch alleen maar ergeren aan haar en ik ga haar zin niet geven door mee te gaan, dat never nooit niet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:29

Maar het gourmetten was dit jaar wel te doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:31

Ik miste je al...

Maar, verder begrijp ik je verhaal niet zo goed, misschien omdat het zoveel tekst achter elkaar is, daar heb ik moeite mee (ligt bij mij hoor).

Ik vind het in ieder geval rot om te lezen dat je geen fijne Kerst hebt gehad....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Tania di 28 dec 2010 - 0:32

Isa schreef:Maar het gourmetten was dit jaar wel te doen?

Dat was ook het eerste wat ik dacht Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Caro di 28 dec 2010 - 0:32

Ik heb het niet helemaal gelezen omdat ik het maar een hoop flauwekul vind. Er wordt met modder gegooid en ja, jiij doet daar net zo hard aan mee. Waar jullie ruzie over maken kan volgens mij eenvoudig opgelost worden door in het vervolg gewoon te praten. Leg gewoon uit: ik vier mijn verjaardag niet.

Voor de rest zou ik iets minder aar je schoonmoeder kijken in dit verhaal en ook eens de hand in eigen boezem steken.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Caro di 28 dec 2010 - 0:33

Ohh dit is lucky? Dan heeft mijn vorige post niet zoveel zin..smile.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:34

Tania schreef:
Isa schreef:Maar het gourmetten was dit jaar wel te doen?

Dat was ook het eerste wat ik dacht Very Happy

En toch vind ik het leuk dat ze er weer is! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Caroow di 28 dec 2010 - 0:34

Ow het is lucky, dan ga ik de hele post even lezen.

Edit:
Ja vervelend dat je kerst niet leuk was. Maar als ze al aanbieden om dan voor jou en de hond(en?) in Nederland te blijven is dat toch eigenlijk best wel aardig?
En als je geen zin hebt om überhaubt met je schoonfamilie weg te gaan, moet je dat misschien een keer 1 op 1 nog een keer bespreken.


Laatst aangepast door Caroow op di 28 dec 2010 - 0:38; in totaal 1 keer bewerkt
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  minoessepoes di 28 dec 2010 - 0:35

Lucky?

Ik twijfel of het Lucky is aangezien ik niks lees over gourmetten en omdat Lucky's schoonouders hun weleens mee uit eten nemen, naar de Chinees waar ze altijd last van krijgt, dus TO haal ons uit de spanning, Lucky ja of nee?

En verder vind ik je een verwend nest, je schoonouders willen helemaal geem duur cadeau, ze willen gewoon tijd doorbrengen met hun kinderen, maar dat is blijkbaar veel teveel gevraagd want jij bent geen familie mens, wat je man en zijn ouders er van vinden doet er niet toe..........


Laatst aangepast door minoessepoes op di 28 dec 2010 - 0:37; in totaal 2 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Sterre di 28 dec 2010 - 0:35

Caro schreef:Ohh dit is lucky? Dan heeft mijn vorige post niet zoveel zin..smile.

Haha ik wist het na de zin over 'onze hond niet alleen laten'. Daarna heb ik niet meer verder gelezen :-) . Maar leuk dat je er weer bent Lucky!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:36

Isa schreef:Maar het gourmetten was dit jaar wel te doen?

Haha ja ik dacht ook gelijk, heeee lucky! Al schreef lucky wel altijd 'me man' en staat hier geloof ik 'mijn man'.

:P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:36

Dolores schreef:

Maar, verder begrijp ik je verhaal niet zo goed, misschien omdat het zoveel tekst achter elkaar is, daar heb ik moeite mee (ligt bij mij hoor).

Ik vind het in ieder geval rot om te lezen dat je geen fijne Kerst hebt gehad....

Ik heb je tekst gescand, het is teveel om helemaal te lezen.
Wat ik zo gelezen heb, allebei water bij de wijn doen. Je familie kies je niet, dus daar moet je je gewoon aanpassen. Met sommige dingen tref je het, ander bevallen je minder. Dat is altijd zo, leer er maar mee leven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Rovine di 28 dec 2010 - 0:36

+1

Waar er 2 vechten hebben er ook 2 schuld. smile

Lijkt me erg naar voor je vriend hier tussenin te zitten, reken het hem ook niet teveel aan dat hij nu geen partij kiest.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:37

Sterre schreef:
Caro schreef:Ohh dit is lucky? Dan heeft mijn vorige post niet zoveel zin..smile.

Haha ik wist het na de zin over 'onze hond niet alleen laten'. Daarna heb ik niet meer verder gelezen :-) . Maar leuk dat je er weer bent Lucky!

Hond en schoonouders deed het hem voor mij. En vooral het hele epistel over dat anderen slecht zijn, ook. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:39

Isa schreef:
Sterre schreef:
Caro schreef:Ohh dit is lucky? Dan heeft mijn vorige post niet zoveel zin..smile.

Haha ik wist het na de zin over 'onze hond niet alleen laten'. Daarna heb ik niet meer verder gelezen :-) . Maar leuk dat je er weer bent Lucky!

Hond en schoonouders deed het hem voor mij. En vooral het hele epistel over dat anderen slecht zijn, ook. Very Happy

Haha, ja! En 'schoonmonster' en dat ze geen kaart had gehad met haar verjaardag. Geweldig. Eerste post, iedereen: hallooooo lucky.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:40

Isa schreef:
Sterre schreef:
Caro schreef:Ohh dit is lucky? Dan heeft mijn vorige post niet zoveel zin..smile.

Haha ik wist het na de zin over 'onze hond niet alleen laten'. Daarna heb ik niet meer verder gelezen :-) . Maar leuk dat je er weer bent Lucky!

Hond en schoonouders deed het hem voor mij. En vooral het hele epistel over dat anderen slecht zijn, ook. Very Happy

Bij mij viel het kwartje toen er stond dat het niet waar was dat haar zwager zijn verjaardag vierde, want zij had 'm tenslotte geen cadeau gegeven. Dat vond ik echt de vreemdste logica ooit smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  VeryCherry di 28 dec 2010 - 0:41

Ik ben afgehaakt met lezen, snap er helemaal niks van...
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Guus di 28 dec 2010 - 0:42

grumbel, mijn vorige post is niet geplaatst...

De hond, de schoonouders, geen familie mens, man die altijd moet koken, tikkie eenzijdig perspectief op zaken, ze is een 'caribbean lover'...

Als dit Lucky niet is, dan moeten we deze dame iig eens aan haar voorstellen want dan hebben we zojuist een soulmate gevonden!
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:43

Goochempie schreef:
Als dit Lucky niet is, dan moeten we deze dame iig eens aan haar voorstellen want dan hebben we zojuist een soulmate gevonden!

Dit was dus mijn tweede gedachte. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:50

Ik ben het wel en probeer ''me'' in ''mijn'' te veranderen als ik het niet vergeet, maar ''me'' typt makkelijker en kan soms ook wel toch?!

June, ik zal het even uitleggen. Mijn nichtje (kind van mijn schoonzus en haar man) is in dezelfde maand jarig als haar vader. Hij vierde het net als vorig jaar ook niet. Toen ik tegen mijn schoonmoeder zei dat hij het ook niet vierde zei zij dat hij het samen met mijn nichtje vierde.
Dat is niet waar, want we waren door mijn schoonzus gevraagd of mijn nichtjes verjaardag te vieren en zij heeft nooit gezegd dat haar man het dan ook vierde.
Dus daarom had ik geen cadeautje gegeven, maar een kaart gestuurd om zo toch te laten zien dat we aan hem dachten.
Mijn schoonmoeder beweerd dus dat ze het samen vierde en zij zit dus gewoon te liegen!

Hopelijk begrijp je het nu beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Minx di 28 dec 2010 - 0:51

Op zich snap ik wel dat je schoonmoeder zo uitvalt. Je knalt gelijk de deur dicht door te zeggen dat je niet mee gaat. Dat is ook niet heel erg vriendelijk. Dat die verwijten er bij worden gehaald is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Maar om zo de deur gelijk dicht te gooien getuigd ook niet echt van veel respect.

(nieuw forum nieuwe kansen toch....)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:52

Hahahaha jaaa Lucky! Ik wist het na de eerste regels meteen al inderdaad Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Toet di 28 dec 2010 - 0:52

CherrieLola schreef:Ik ben afgehaakt met lezen, snap er helemaal niks van...

+1.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:52

Welcome (back), Lucky! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gast di 28 dec 2010 - 0:53

Fairytale schreef:Op zich snap ik wel dat je schoonmoeder zo uitvalt. Je knalt gelijk de deur dicht door te zeggen dat je niet mee gaat. Dat is ook niet heel erg vriendelijk. Dat die verwijten er bij worden gehaald is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Maar om zo de deur gelijk dicht te gooien getuigd ook niet echt van veel respect.

(nieuw forum nieuwe kansen toch....)

Dat is achteraf misschien niet zo netjes van me, maar dan weten ze wel hoe ik erover denk. Als ik niks zou zeggen is het ook weer niet goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen leuke kerst gehad. Empty Re: Geen leuke kerst gehad.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum