Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
+33
blondje1313
Jazzlyn
ekjir@M
koNijntje
*Troela*
Teddyaapje
Vancity_girl
miss22
Petteflet
mauwmauw
Smaragdje
PapillonRose
Happydobby
Steep
maiadebij
meisje
Fearie
Annie24
Printje
meisjesmama
Flip Fluitketel
Novalee
Liadan
Tania
Julia
chipa
Pussycat
Pien
bolus26
Darius
Rush
Susan
missy.
37 plaatsers
Pagina 7 van 7
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
Werkelijk??missy. schreef:@Filoria
Die gesprekken gaan idd zo zoals jij ze beschrijft. En jou man zegt dat hij nog heel lang wakker ligt maar die van mij slaapt alweer voordat ik klaar ben met de voeding.
Het klopt dat hij echt geen kaas heeft gegeten van bevallingen en kinderen. Zijn meeste vrienden zijn nog vrijgezel en de vriend die wel kinderen heeft heeft geen nachtvoedingen, zijn dochter sliep al vanaf de eerste week door. En zijn ouders tja daar zal ik maar niet over beginnen.
Mijn man heeft nog nooit iets over bevallingen en baby's gelezen, en hij had nog wel dat boek van Kluun gekregen.
Praten over de opvoeding kunnen we zeker wel. Soms heb ik het idee dat hij wat onzeker is, want ik zeg dit en zijn collega's zeggen weer heel wat anders. Hij heeft dan toch de neiging om meer zijn collega's te geloven dan mij. Over het bv wel of niet laten huilen. Maar meestal als ik het hem goed uitleg ongeveer 100x dan snapt hij het wel.
En ik las net iets over rolstoel en slingers. Mijn mond valt serieus open van verbazing. Ik wil niet veel zeggen maar dat een bevalling zwaar is voor de vrouw en dat ze daar naderhand wat ongemakken en pijn van heeft lijkt mij algemeen bekend. Dat zou hij niet eens uit boekjes moeten halen, maar gewoon moeten weten.
Gast- Gast
ProudMama schreef:Misschien tip voor de volgende keer: Via de site van WIJ (dacht ik, weet niet 100% zeker meer, kan ook babyinfo zijn) kan je je man aanmelden voor de 'papa planner'. Dan krijgt hij iedere week een mail over de vorderingen van de zwangerschap, ontwikkeling van de baby enz.
Mijn man vond het altijd erg leuk, en verdiepte zich er echt in. Terwijl hij niet zo snel een zwangerschapsboek/ tijdschrift zou pakken!
Mijn vriend had juist de Wij Jonge Ouders en Ouders van Nu sneller te pakken en uitgelezen dan mij, hij nam hem mee naar de wc en kwam er pas af als ie hem uit had
Hij wist mij vaak dingen te vertellen die ik niet wist, had ie dan al weer ergens gelezen
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het zwangerschapsdagboek voor mannen, beschreven per week op de ene blz hoe het kindje zich ontwikkeld, en aan de andere kant hoe zijn vrouw zich nu voelt en hoe hij haar moet behandelen. Het is geschreven door een man maar hij geloofd er niks van, want die man schrijft wel heel erg in het voordeel van de vrouw haha en dat is ook zo hoor! Maar toch, het is geen boekenlezer, ik heb het boek op de wc gelegd en hij leest elke week wel even bij. Er staat ook in uitgeschreven hoe een bevalling verloopt, wat een 20 weken echo is, hoe het kindje tot stand komt etc. Erg leuk!
Wij hebben trouwens wel afgesproken dat ik zoveel mogelijk in mijn verlof de nachtvoedingen probeer te doen, maar zodra ik zijn hulp nodig heb hij natuurlijk komt helpen. Tja, je hebt samen voor een kindje gekozen, dan moet je er ook samen voor zorgen.
Wij hebben trouwens wel afgesproken dat ik zoveel mogelijk in mijn verlof de nachtvoedingen probeer te doen, maar zodra ik zijn hulp nodig heb hij natuurlijk komt helpen. Tja, je hebt samen voor een kindje gekozen, dan moet je er ook samen voor zorgen.
Gast- Gast
Aaah dat vind ik echt superlief!Fearie schreef:Mijn vriend had juist de Wij Jonge Ouders en Ouders van Nu sneller te pakken en uitgelezen dan mij, hij nam hem mee naar de wc en kwam er pas af als ie hem uit had
Hij wist mij vaak dingen te vertellen die ik niet wist, had ie dan al weer ergens gelezen
@Missy: als hij alweer in slaap valt tijdens de voeding moet ik toch terugkomen op mijn opmerking dat ik jouw man wel begrijp. Want dan slaap jij altijd nog minder dan hij! Oké hij werkt, maar jij hebt ook een fulltime baan aan jullie jonge baby en het huishouden toch?
Praat je wel eens met hem over hoe jij het moederschap ervaart? Dus niet zo van: jij doet te weinig, maar meer zo van: 'dit is wat ik allemaal doe op een dag, en dat is best vermoeiend'. En luistert hij dan een beetje naar je, en doet hij ook dingen om het makkelijker te maken voor je? Dat verdien je wel namelijk, zo'n jonge baby in huis en borstvoeding geven valt niet mee!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 7 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» help mijn bb gaat niet meer aan ??
» Mijn vreetzakje eet niet meer
» Mijn vader wil niet meer.....
» Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Mijn vreetzakje eet niet meer
» Mijn vader wil niet meer.....
» Mijn zoontje wil ineens niet meer in bad...
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
Pagina 7 van 7
Permissies van dit forum: