Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
+26
Lejow
Thunder
SDL
Prinses Sassa
Luce
Twellie
Liadan
xxjojootjexx
MADDIE
maiadebij
Sanne
Wennes
Tania
Laurientje
Sterrin_
tweeling
Teddyaapje
Purpleflower
teletascha
Dikkie Dik
Aimee
Happydobby
Darius
Limburg85
Pink!
Printje
30 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
L sliep door, of kwam max een keer op n nacht. Nu komt ie steeds vaker s nachts. Ik kan me niet heugen dat ik n nacht heb doorgeslapen, ik ben kapot.
Als ie s nachts komt sta ik redelijk snel naast zn bed. En ja. Dan dan drinkt ie wel. Maar is het niet meer gewenning?
Het breekt mn hart om dit te overwegen, maar als ik nou iets langer wacht met naar m toegaan, kwartier ofzo, misschien slaapt ie dan zelf verder?
Ik ben bereid n hoop te proberen, wil zo graag een keer n nachtje slapen...
Rijstebloem heb ik al geprobeerd maar dat hielp maar een keer
Als ie s nachts komt sta ik redelijk snel naast zn bed. En ja. Dan dan drinkt ie wel. Maar is het niet meer gewenning?
Het breekt mn hart om dit te overwegen, maar als ik nou iets langer wacht met naar m toegaan, kwartier ofzo, misschien slaapt ie dan zelf verder?
Ik ben bereid n hoop te proberen, wil zo graag een keer n nachtje slapen...
Rijstebloem heb ik al geprobeerd maar dat hielp maar een keer
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Nachtvoeding, noodzaak of gewenning?
Ik denk ook gewenning, r deed dat met vlagen ook. Soms gaven we bij 60 cc met een klein schepje voeding puur omdat hij daarna dan weer sliep. Ging daarna vanzelf weer over.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier is ze overdag te druk met kijken en een borst is maar beperkt rekbaar, dus drinkt ze overdag het minimaal nodige en haalt ze s avonds en s nachts in. Haar groeilijn buigt sinds kort wat af, dus hier is het wel noodzaak.
Gast- Gast
Geen gewenning. Mijn dochter heeft van 10 weken tot 16 weken doorgeslapen, daarna kreeg ze weer een nachtvoeding, dat heeft ze tot 1,5 jaar gehad.
Je leert je kind alleen maar dat huilen geen zin heeft en dat mama toch niet toch niet komt als je niet gaat, dat wilde ik mijn kind pertinent niet leren, dus ik ging er altijd uit en gaf altijd een voeding. En het ging vanzelf weer over. Al was ik het ook weleens spuugzat hoor, dat is niet zo gek. Kan je man er niet een nachtje uit? Dat jij kolft en een flesje geven? Of dat jij blijft liggen en hij de baby haalt en terug naar bed brengt? Dan word je niet helemaal wakker en dat scheelt.
Je leert je kind alleen maar dat huilen geen zin heeft en dat mama toch niet toch niet komt als je niet gaat, dat wilde ik mijn kind pertinent niet leren, dus ik ging er altijd uit en gaf altijd een voeding. En het ging vanzelf weer over. Al was ik het ook weleens spuugzat hoor, dat is niet zo gek. Kan je man er niet een nachtje uit? Dat jij kolft en een flesje geven? Of dat jij blijft liggen en hij de baby haalt en terug naar bed brengt? Dan word je niet helemaal wakker en dat scheelt.
Gast- Gast
Ik denk ook geen gewenning, als je kindje wakker word snachts en huilt dan heeft hij wat nodig, of dat nou een volledige voeding is of alleen een slokje en wat troost, dat maakt niet uit.
Mijn dochter is bijna een jaar en die krijgt nog 3 a 4 "voedingen" snachts, dat is meer een slokje en valt ze weer in slaap.
Mijn dochter is bijna een jaar en die krijgt nog 3 a 4 "voedingen" snachts, dat is meer een slokje en valt ze weer in slaap.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Flesje is niet echt n optie, hij wil mamma. Hij wordt dan heel verdrietig
Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat ik hem niet wil leren dat ik toch niet kom, daarom word ik ook zo verdrietig van het idee...
Groeien gaat overigens prima, hij weegt nu 8280 en zit boven de middelste lijn op de bv curve
Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat ik hem niet wil leren dat ik toch niet kom, daarom word ik ook zo verdrietig van het idee...
Groeien gaat overigens prima, hij weegt nu 8280 en zit boven de middelste lijn op de bv curve
Muppetje- Ratel
Echt huilen doet hij overigens niet, meer roepen
Muppetje- Ratel
Als die echt huilt zal het geen gewenning zijn maar echt honger. Gaat hij ook huilen na verloop van tijd?
Hier heeft hij 6 weken doorgeslapen, zelfs van 19 tot 06.30 maar nu is het wisselend, dons wel en soms niet. Zal een fase zijn en vanzelf overgaan.
Hier heeft hij 6 weken doorgeslapen, zelfs van 19 tot 06.30 maar nu is het wisselend, dons wel en soms niet. Zal een fase zijn en vanzelf overgaan.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ik heb geen idee of ie écht gaat huilen, langer dan twee minuten blijf ik meestal niet liggen, haha
Muppetje- Ratel
Ik zou toch je man eens sturen om hem in slaap te sussen of desnoods een flesje te geven, hij kan wel mama willen, maar hij heeft twee ouders die even goed functioneren en daar over hij ook aan wennen. Plus, tof dat hij jou wil, maar jij trekt het niet, dus zou ik mijn man inschakelen.
Gast- Gast
Maar even een kwartiertje laten pruttelen is het proberen waard. Ik hoor E ook wel snachts, maar soms slaap ik zo diep dat het even duurt dat ik besef dat ik eruit moet. En ik heb een paar keer gehad dat ze dan weer in slaap viel.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Artemis schreef:Ik zou toch je man eens sturen om hem in slaap te sussen of desnoods een flesje te geven, hij kan wel mama willen, maar hij heeft twee ouders die even goed functioneren en daar over hij ook aan wennen. Plus, tof dat hij jou wil, maar jij trekt het niet, dus zou ik mijn man inschakelen.
Heb je op zich hartstikke gelijk in natuurlijk. Maar als mijn man vijf minuten een flesje moet opwarmen en mn kind in die tijd ligt te roepen (steeds harder, want als ie merkt dat je wakker bent gaat het wel steeds harder) en vervolgens boos is omdat ie een flesje krijgt, hoe wakker ben ik dan? Waarschijnlijk wakkerder dan als ik gewoon die tiet erin hang...
Muppetje- Ratel
Dat klopt, maar als je niets loslaat en alles zelf wilt doen trek je het ook niet. Zie het als een investering
Gast- Gast
Heb je niet ergens anders een bed? Zodat je in het weekend 1 nacht daarin kan slapen, dan kan je man een verwarmd flesje geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk wel dat het op een gegeven moment gewenning wordt. Luuk heeft tot 8 maanden borstvoeding en ook nachtvoedingen gehad. Toen op een gegeven moment de melk bij mij op was, zijn we 's nachts flesjes gaan geven. Waar hij eerst nog 3 nachtvoedingen kreeg, ging hij toen hij de fles kreeg ineens naar nog maar 1 voeding en ook die was er binnen een week vanaf. Borstvoeding is natuurlijk wel lichter verteerbaar, maar de eerste paar flessen 's nachts zat ook gewoon bv in.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Happydobby schreef:Heb je niet ergens anders een bed? Zodat je in het weekend 1 nacht daarin kan slapen, dan kan je man een verwarmd flesje geven.
Ja op zolder wel, maar dat nut zie ik ook niet echt, dan ben ik nóg wakker, ik slaap niet zo diep, ben al wakker als mn man eruit gaat om te plassen ofzo
Muppetje- Ratel
Ook waar. Ik vind het gewoon ontzettend lastig, en twijfel nog even verderArtemis schreef:Dat klopt, maar als je niets loslaat en alles zelf wilt doen trek je het ook niet. Zie het als een investering
Muppetje- Ratel
En een speentje for the time being? Kan je man het flesje maken en wellicht valt hij alsnog in slaap en heeft hij meer zuigbehoefte? Ik roep maar wat hoor ben geen ervaringsdeskundige, ben pas 4 weken mama
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Een speentje moet ie niets van weten en werkt ie er meteen weer uit, haha
Muppetje- Ratel
Ik zou gewoon even heen gaan, in bed troosten, goed neerleggen en dan even de kans geven zelf in slaap te vallen. Als hij echt honger heeft merk je dat echt wel. Ik denk dat het ook gewenning kan zijn. Hier was dat in ieder geval wel zo.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Muppetje schreef:Een speentje moet ie niets van weten en werkt ie er meteen weer uit, haha
Ja dat gaat hem dan niet worden..jammer..
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Als onze kleine man voor 6 uur zich meldt, probeer ik altijd eerst een speentje te geven. 9 van de 10 keer valt ie dan weer in slaap tot 7 uur. Dus hier vermoed ik dsn meer zuigbehoefte dan echt honger, en wil hem niet gaan aanwennen dat ie 's nachts een voeding krijgt.
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Hier een dochter van bijna 2,5... Met nog elke nacht een fles.
Heb nog geen nacht doorgeslapen..
Heb nog geen nacht doorgeslapen..
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
En als je m bij jullie op de kamer laat slapen, laat je m bij jou in bed drinken en doezel je zelf weer in. Jij slaapt beter, hij krijgt zn voeding.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Luce schreef:Ik zou gewoon even heen gaan, in bed troosten, goed neerleggen en dan even de kans geven zelf in slaap te vallen. Als hij echt honger heeft merk je dat echt wel. Ik denk dat het ook gewenning kan zijn. Hier was dat in ieder geval wel zo.
Zo zou ik het ook doen. Mijn dochter wordt ook wel eens wakker s nachts dan mompelt jammert ze wat maar 9 vd 10 keer valt ze gewoon weer in slaap. Mijn ervaring is juist als je gelijk naast het bedje staat dat ze dan helemaal wakker zijn.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Nachtvoeding...wie doet wat
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
» Wanneer 5 voedingen, ook nog bij nachtvoeding?
» flesvoeding/nachtvoeding vraagje
» Mijn man trekt de nachtvoeding niet meer,
» Hoeveel nachtvoeding gaven/ geven jullie?
Pagina 1 van 6
Permissies van dit forum: