Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nachtvoeding...wie doet wat

+23
_Lana_
Fiwen
Purpleflower
Shopaholic
Muppetje
Highway
maiadebij
Mamsie
Floor
Thunder
Annie24
tweeling
Flip Fluitketel
CCC
Tania
Sanne
Liadan
Happydobby
Mida4you
shadow
Amber-
Printje
Flower_L
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Flower_L zo 6 jan 2013 - 10:02

Nu ik nog verlof heb, doe ik grotendeels nachtvoeding. Luiers liggen naast mij, zoon ligt naast mij, even voeding pakken, voeden, boertje en weer terug in zijn mandje.
Voor ik vriend enigszins tot leven heb gekregen zijn we uur verder. En dan moet hij plassen, vergeet hij half slapend weer wat hij moet doen....werkt niet.

Laatste voeding doe ik overigens ook vaak alleen, als hij vroeg naar bed gaat, zoals vanavond.

Als ik hem vraag, doet hij het zonder zeuren...dat is probleem niet. Hij gaat in plaats in de ochtend vaak met l naar beneden, dan blijf ik met j nog even lekker liggen. Zo compenseren wij elkaar smile

Hoe doen jullie dat? Om en om, of ieder een taak, of...?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Printje zo 6 jan 2013 - 10:05

Bij R deden we het altijd samen. De ene maakte het flesje de ander verschoonde hem. Flesje geven en hup terug naar bed. Bij R duurde het vaak niet langer dan 15 min en dan sliep iedereen meestal weer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Amber- zo 6 jan 2013 - 10:07

Toen luuk nog een nachtvoeding kreeg wat tot 12weken zo was deden we het altijd samen.
1 maakte het flesje en verschoonde luuk en de ander gaf de voeding.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  shadow zo 6 jan 2013 - 10:07

Hier pakt ml zoon wel eens uit bed en leg hem naast mij neer. Ook deed hij tijdens mijn verlof weleens de luier verschonen. Als de oudste wakker wordt gaat hij er ook wel eens heen, en soms blijft hij bij haar slapen. Hij slaapt wel heel licht, dus komt zelden voor dat hij niet wakker wordt. Toen de oudste baby was, deden we om en om fles maken, ander deed verschonen.
Nadeel is.....de ochtenden zijn vrijwel allemaal voor mij. Hij ligt dan in bed en blijft liggen ook al springen de kinderen rond. Hierdoor roepen de kinderen mij.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Mida4you zo 6 jan 2013 - 10:08

Ik deed de nachtvoeding 9 van de 10 keer alleen. Mijn man had toen een drukke baan en moest er vaak om 5.30 weer uit. Hij had een baan waar hij veel bij moest autorijden.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Happydobby zo 6 jan 2013 - 10:10

Ik gaf bv dus ik deed dat, verschonen in de nacht nooit gedaan, mijn vriend hielp gewoon zoveel als hij kon. Als M nu nog wel eens snachts wakker word gaan we ook om en om. Dit gaat vanzelf.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 10:12

Ik geef borstvoeding dus gaf alle nachtvoedingen. De drama nachten deed ik vaak ook alleen, maar als onze zoon echt uren aan het huilen was ging hij er ook uit om een tijd met hem te zitten. Ik kan beter tegen al het huilen en werk een stuk minder dus had liever dat hij dan goed kon slapen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Sanne zo 6 jan 2013 - 10:12

De eerste maanden deed ik alles alleen, ik had verlof en hij moest werken en zit veel op de weg. Ik wilde niet dat hij misschien wel erg moe was, terwijl ik overdag nog wel een dutje kon doen. Luiers verschoon ik 's nachts niet, dus het gaat alleen om de voeding en dat kan hij nog niet eens geven ook, want ik geef borstvoeding.

Nu haalt hij H. wel eens op en legt haar naast me neer. Het is maar net wie haar eerder hoort.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Tania zo 6 jan 2013 - 10:13

Ik verschoonde, mijn man maakte een flesje en een van ons gaf het dan. Nu maakt mijn man nogsteeds het flesje en ligt M. bij mij tot hij terug is en dan wisselen we een beetje af wie het geeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Flower_L zo 6 jan 2013 - 10:14

Mijn vriend heeft veel slaap nodig, en ik hanteer dus ook niet regel 'ik eruit, dan jij ook eruit...eerlijk alles delen' als ik volgende dag nog kan bijtanken, en hij vol concentratie aan het werk moet. Let wel...zolang het voor hem niet vanzelfsprekend wordt...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  CCC zo 6 jan 2013 - 10:17

Ik heb dat alleen gedaan. Omdat ik bv gaf, dus of moest voeden of moest kolven en daarbij hetzelfde verhaal als jou man/ vriend Nachtvoeding...wie doet wat 394967

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Flip Fluitketel zo 6 jan 2013 - 10:19

Toen ze nog nachtvoedingen kreeg verschoonde mijn man haar en gaf haar de fles. Ik zat dan naast ze in bed te kolven.
Nu gaat mijn er 9 van de 1o keer ook uit als ze wakker word. Ik geloof dat ik iets vaster slaapt dan dat hij doet zeker als het om J. gaat.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 10:20

Alle nachtvoedingen voor de jongste doe ik. Als de oudste wakker wordt, doet mijn het.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  tweeling zo 6 jan 2013 - 10:21

Toen ik nog bv gaf deed ik het zonder hem te wekken, daarna toen ze fv kreegvdeed mijn man het s nachts. Hij vond het een knus momentje, ik vond het niet erg overigens Laughing
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 10:22

Printje schreef:Bij R deden we het altijd samen. De ene maakte het flesje de ander verschoonde hem. Flesje geven en hup terug naar bed. Bij R duurde het vaak niet langer dan 15 min en dan sliep iedereen meestal weer.

Hier hetzelfde. Ik doe de luier en mijn man maakt de fles. Ik geef de laatste voeding. Hij de nacht en ik de eerste weer 's ochtends.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Annie24 zo 6 jan 2013 - 10:27

Wij draaiden een soort van wissel-slaapdiensten omdat Y. een huilbaby was zodat we toch beiden een beetje slaap kregen.
Ondanks dat mijn vriend gewoon fulltime werkte ging hij er wel gewoon uit 's nachts. Overdag kon ik niet rusten omdat Y. nooit sliep, dus die paar uurtjes die ik kon pakken als mijn vriend ook thuis was waren me heilig. Vaak was ik nog moeier van een hele dag met een huilende baby dan mijn vriend na een hele dag werken Embarassed Hij nam het dan dus over zodra hij thuis kwam en dan dook ik mijn bed in incl. oordoppen. Hij gaf dan de laatste voeding rond 23.30 uur en ging dan naar bed. Inmiddels had ik er dan al een uurtje of 4-5 slaap opzitten, dus als Y. dan wakker werd was het mijn beurt.

We gingen er wel ten alle tijden samen uit. De één verschoonde Y. en probeerde hem rustig te houden terwijl de ander als een gek een flesje stond te maken. Diegene die de fles gaf bleef zitten en de ander ging weer terug naar bed.

Hmmm...lekker ingewikkeld allemaal laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Thunder zo 6 jan 2013 - 10:50

De nachten heb ik tot voor kort altijd alleen gedaan. Maar na 3,5 jaar trok ik het niet meer alleen en doen we het om en om.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 10:58

Mijn man hielp de eerste 4 dagen in het ziekenhuis, daarna nog 1 weekje thuis maar verder was het toch echt mijn ding hoor, nachtvoedingen. Gelukkig zijn we er nu sinds een week of 1.5 vanaf Laughing
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Mamsie zo 6 jan 2013 - 11:18

Ik heb altijd bv gegeven dus ook altijd de voedingen zelf gedaan. Verschonen in de nacht deed ik nooit. Alleen als ze gepoept hadden.

Ik vind het zo'n onzin als vrouwen die bv geven 's nachts hun man wakker gaan maken om alleen even het kindje te pakken en terug te leggen.
(Wanneer zij geen lichamelijke klachten etc hebben he dus dan heb ik het niet over de kraamweek en de korte periode daarna. Zeker in het geval van een ks kan ik het me voorstellen dat de man loopt.)
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  maiadebij zo 6 jan 2013 - 11:31

Eens mamsie. Ik heb ook altijd alle nachtvoedingen gedaan en verschonen ben ik ook heel snel mee gestopt. Ik zette 1 been uit bed, pakte J, voedde haar en legde haar terug. Ik kan er beter tegen, werk minder en moet er toch uit. Nu zijn we eindelijk van de nachtvoedingen af (afgebouwd aan het begin van m'n zwangerschap omdat ik misselijk was) maar als ze wakker wordt dan gaan we om en om. Net wie het eerst naast z'n bed staat. Als N wakker wordt ga ik, Hij os nogal van mama de laatste tijd, als papa dan komt wordt hij pissig en zijn we allemaal wakker.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Thunder zo 6 jan 2013 - 11:35

Ja, eens met Mamsie. Mijn vriendin doet dat dus wel zo. Omdat hij 's nachts ook wel eens wat mag doen. Hij pakt dus de baby, verschoont hem eventueel, zij voedt en hij legt de baby weer terug.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Flower_L zo 6 jan 2013 - 14:36

Rataplan schreef:Ja, eens met Mamsie. Mijn vriendin doet dat dus wel zo. Omdat hij 's nachts ook wel eens wat mag doen. Hij pakt dus de baby, verschoont hem eventueel, zij voedt en hij legt de baby weer terug.

dat dus.




Net werd vriend uit zichzelf half wakker toen ik aan het verschonen was... Wat ik toch allemaal aan het doen was midden in nacht confused haha ....heb gem vriendelijk doch dringend verzocht weer te gaan slapen smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Highway zo 6 jan 2013 - 15:04

Ik denk dat ik het moet gaan doen aangezien ik borstvoeding wil geven. Daarnaast moet mijn man er ook altijd erg vroeg uit en slaapt hij enorm vast, dus ik denk dat hij niet eens wakker te krijgen is... Maaaar zodra mijn verlof over is vind ik dat hij er 's nachts ook af en toe uit moet indien nodig.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Muppetje zo 6 jan 2013 - 18:44

Soms slaapt ie door, soms niet. De nachtvoedingen doe ik zelf, zie geen enkele reden mn man daarvoor wakker te maken. Verschonen doe ik niet, lig met tien minuten weer in bed dus echt naar vind ik het niet.

In de kraamweek liep de bv nog niet goed en moest ik kolven en dat bijvoeden, toen hielp hij wel altijd.

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Shopaholic zo 6 jan 2013 - 19:37

Bij de oudste deden we het samen en nu deed man de nachten.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nachtvoeding...wie doet wat Empty Re: Nachtvoeding...wie doet wat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum