Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij geld overgemaakt?

+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij geld overgemaakt? - Pagina 4 Empty Re: Heb jij geld overgemaakt?

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:26

Je link doet het niet Lavendel.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:32

Je kunt het ook zien als iets dat de natuur zelf heeft ingegrepen daar (teveel mensen op een kluitje?).

Survival of the fittest.

Gast
Gast

Bericht  Benthe di 26 jul 2011 - 4:33

Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat. En dat er nu maar niets gestort wordt, omdat "Haiti ook nog op zijn gat ligt". Er komt natuurlijk heel wat bij kijken voordat een land een dergelijke ramp te boven is en ja er zal ook vast geld verdwijnen aan corruptie of aan directeuren, maar als er ook maar een deel van je geld wél bij de juiste mensen terecht komt, dan dat is dat het toch waard? Ik vind het belangrijker dat ik iets bijdraag aan de verbetering van de situatie in die landen en hoeveel van mijn geld precies aan wat op gaat, zal me wat dat betreft een zorg zijn.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Benthe di 26 jul 2011 - 4:34

Jada schreef:Je kunt het ook zien als iets dat de natuur zelf heeft ingegrepen daar (teveel mensen op een kluitje?).

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:35

Benthe schreef:
Jada schreef:Je kunt het ook zien als iets dat de natuur zelf heeft ingegrepen daar (teveel mensen op een kluitje?).

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.

Verklaar je nader! Of vind je het normaal dat de bevolking daar aangroeit als konijnen terwijl er niets te eten is/geen werk/geen geld/geen kansen voor later?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:36

Benthe schreef:Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat. En dat er nu maar niets gestort wordt, omdat "Haiti ook nog op zijn gat ligt". Er komt natuurlijk heel wat bij kijken voordat een land een dergelijke ramp te boven is en ja er zal ook vast geld verdwijnen aan corruptie of aan directeuren, maar als er ook maar een deel van je geld wél bij de juiste mensen terecht komt, dan dat is dat het toch waard? Ik vind het belangrijker dat ik iets bijdraag aan de verbetering van de situatie in die landen en hoeveel van mijn geld precies aan wat op gaat, zal me wat dat betreft een zorg zijn.

Je snapt er echt helemaal geen reet van.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:36

Jada schreef:
Benthe schreef:

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.

Verklaar je nader! Of vind je het normaal dat de bevolking daar aangroeit als konijnen terwijl er niets te eten is/geen werk/geen geld/geen kansen voor later?

Wat moeten ze dan doen.. volledige onthouding Suspect

Ik stort ook geen geld, maar ik verbied die mensen ook geen sex.. Condooms liggen daar nu eenmaal niet op elke straathoek.

Gast
Gast

Bericht  Funk di 26 jul 2011 - 4:38

Ik heb ook geld gegeven, niet veel maar wilde toch wat bijdragen. Als iedereen er zo over dacht zou het hard gaan Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:38

Jada, het zijn geen konijnen.

Laatst aangepast door Rapunzel op di 26 jul 2011 - 4:39; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:39

Ik twijfel nog een beetje. Heb momenteel erg weinig geld. Maar aangezien wij het met z'n allen sowieso beter hebben dan die mensen daar, vind ik dat we zoiets eigenlijk niet voorbij kunnen laten gaan. We zijn echt bevoorrecht en daar mogen we heel blij om zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:39

Punk'd schreef:
Jada schreef:
Benthe schreef:

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.

Ik stort ook geen geld, maar ik verbied die mensen ook geen sex.. Condooms liggen daar nu eenmaal niet op elke straathoek.

+ 1

uhm die mensen neuken echt niet als konijnen hoor. Kan ik me niet voorstellen. Verkrachtingen etc is nog net niet de orde van de dag.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:40

Antibes schreef:
Atelier Madame schreef:
Odilia schreef:
Atelier Madame schreef:Ik geef alleen aan collectanten aan de deur voor de rest maak ik geen geld over.
1) Ik heb het zelf al niet ontzettend breed
2) Ik heb er geen vertrouwen in dat het geld goed terrecht komt
Waarom geef je collectanten dan wel?
Ik durf gewoon geen nee in iemands gezicht te verkopen Embarassed

Haha, da's iig reuze eerlijk! Ik durf op zich wel nee te verkopen, vooral bij Proefdiervrij! daar ga ik vaak de discussie even mee aan, gewoon, omdat ik het leuk vind.. Wink

haha dat durfde ik eerst ook niet, maar mijn vriend heeft mij dat geleerd.. :P

Nu zegt hij altijd via de intercom.. Ik wil je wel binnenlaten maar bij ons hoef je niet aan te bellen.. (zo doe ik dat dus ook..)

Ik weet alleen niet wat ik doe als ze daadwerkelijk al in het trappenhuis voor m'n deur staan.. Nja meestal heb ik toch geen cash in m'n portomonee (pin echt alles).. geen flauw idee of ze het geloven haha.

Gast
Gast

Bericht  Benthe di 26 jul 2011 - 4:40

Jada schreef:
Benthe schreef:Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat. En dat er nu maar niets gestort wordt, omdat "Haiti ook nog op zijn gat ligt". Er komt natuurlijk heel wat bij kijken voordat een land een dergelijke ramp te boven is en ja er zal ook vast geld verdwijnen aan corruptie of aan directeuren, maar als er ook maar een deel van je geld wél bij de juiste mensen terecht komt, dan dat is dat het toch waard? Ik vind het belangrijker dat ik iets bijdraag aan de verbetering van de situatie in die landen en hoeveel van mijn geld precies aan wat op gaat, zal me wat dat betreft een zorg zijn.

Je snapt er echt helemaal geen reet van.

Nee, gelukkig denk ik dat over jou. En een nadere verklaring lijkt me gezien jouw vorige post ook vrij nutteloos.
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:43

Cimic schreef:
Punk'd schreef:
Jada schreef:
Benthe schreef:

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.

+ 1

uhm die mensen neuken echt niet als konijnen hoor. Kan ik me niet voorstellen. Verkrachtingen etc is nog net niet de orde van de dag.

Wat ik weet van een vriendin die daar heeft proberen te helpen, is dit:
1. Ze zijn niet trouw aan een partner (aids!)
2. Ze zien vrouwen als voorwerpen om seks mee te hebben, ook al zijn ze 10 of nog jonger
3. Ze worden doodgegooid met condooms maar willen dit niet altijd gebruiken ivm het geloof (ze mogen geen geboortes bewust tegenhouden).
En er wordt idd heel veel verkracht en misbruikt.

Het is eigenlijk dweilen met de kraan open om geld te geven of daar te helpen. Al betekent dit niet dat ik het heel sneu vind voor de kleine kindertjes en baby'tjes die uitdrogen en verhongeren. Het is een vicieuze cirkel. Een leven is daar gewoon niet veel waard.

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 26 jul 2011 - 4:44

Edit: Waarom zou ik hier ook op reageren.

Laatst aangepast door Sogood op di 26 jul 2011 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:46

Benthe schreef:Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat.

Snap eigenlijk niet zo goed wat daar arrogant aan is. Als ik geld over maak aan iets wil ik er gewoon zeker van zijn dat 100% terecht komt waarvoor ik het heb bedoeld. Anders vind ik het misleidend.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:47

Jada schreef:
Cimic schreef:
Punk'd schreef:
Jada schreef:
Benthe schreef:

Survival of the fittest.

Jij spoort niet.

+ 1

Wat ik weet van een vriendin die daar heeft proberen te helpen, is dit:
1. Ze zijn niet trouw aan een partner (aids!)
2. Ze zien vrouwen als voorwerpen om seks mee te hebben, ook al zijn ze 10 of nog jonger
3. Ze worden doodgegooid met condooms maar willen dit niet altijd gebruiken ivm het geloof (ze mogen geen geboortes bewust tegenhouden).
En er wordt idd heel veel verkracht en misbruikt.

Het is eigenlijk dweilen met de kraan open om geld te geven of daar te helpen. Al betekent dit niet dat ik het heel sneu vind voor de kleine kindertjes en baby'tjes die uitdrogen en verhongeren. Het is een vicieuze cirkel. Een leven is daar gewoon niet veel waard.

Er zit wel een kern van waarheid in deze post. Ik ben het er helemaal mee eens dat mensen daar ook 'moeten' veranderen en dat deze dingen gewoon niet kunnen (o.a. de verkrachting en vrouwen zien als objecten).. Maar je kunt het toch wel een beetje nuanceren :P

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:48

Rapunzel schreef:
Benthe schreef:Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat.

Snap eigenlijk niet zo goed wat daar arrogant aan is. Als ik geld over maak aan iets wil ik er gewoon zeker van zijn dat 100% terecht komt waarvoor ik het heb bedoeld. Anders vind ik het misleidend.

+1

BTW: het is toch ons verdiende geld?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:54

Hell no. Het komt toch niet goed terecht.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:57

Puuc schreef:Hell no. Het komt toch niet goed terecht.
+1.
Ik heb trouwens wel laatst het geld wat ik als afscheidscadeau kreeg op het werk aan een goed doel in Nederland geschonken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 5:03

Wat ik wel doe is dierenstichtingen helpen. Bijvoorbeeld dekens, oude lakens en handdoeken inzamelen voor een vogelasiel in de buurt. Zelf gewonde dieren wegbrengen ipv de dierenambulance bellen. En ook geld over maken naar deze twee zo af en toe. En mensen in mijn omgeving waarvan ik weet dat ze het financieel niet breed hebben die stop ik wat toe. Weet je met dit soort dingen weet ik zeker dat het goed terecht komt. Ik vind het ook vreselijk wat er in Afrika bijvoorbeeld gebeurd maar als ik naar bijvoorbeeld unicef wat overmaak wordt eerst de directeur zijn bonus uitbetaald, de medewerkers en misschien, heel misschien komt er wel ietsjes terecht maar ik geloof er niet van. Corrupte zooi vind ik het, die grote goede doelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 5:08

Ik maak geld over naar mensen die op Samos een dierenopvang hebben en zwerfhonden en -katten opvangen, verzorgen, castreren/steriliseren etc.

Ben er zelf ooit geweest en al het geld dat ze hebben gaat naar de dieren. Zelf hebben ze niets en leven ze daar bijna als monniken.

Dat gedoe in Afrika is toch vechten tegen de bierkaai. Je kunt die mensen moeilijk gaan castreren of steriliseren (ook al is het misschien de beste oplossing om armoede in dat land tegen te gaan).

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 5:11

Jada, jij kan je écht niet inleven he...

Gast
Gast

Bericht  SoGood di 26 jul 2011 - 5:12

Jada, survival of the fittest toch? Met die honden en poezen komt het wel goed. Dat regelt de natuur vanzelf.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  luisa di 26 jul 2011 - 5:26

Jada brengt het nogal bot, maar wat zij zegt over hoe er tegen seks aangekeken wordt en met condooms omgegaan klopt wel. Echter ik denk dat het komt omdat er vrijwel geen voorlichting is en men nou eenmaal met seks is opgegroeit. Denk aan vader en moeder die seks hebben terwijl in de zelfde kamer van hun kleine hutje de kinderen slapen of weet ik wat doen.
Ik heb zelf ook in Afrika gewerkt als vrijwillger en daar hield ik me o.a. bezig met seksuele voorlichting. Toch best schrikken als je naar al je uitleg over veilige seks, soa's en zwangerschap enzo je erachter komt dat de kinderen van 14-18 jaar geen idee hebben hoe meisjes zwanger kunnen raken. En dat is niet omdat ze niet weten wat seks is, maar nooit voorlichting gehad.
Ben van mening dat er dus veel moet veranderen, naast voorlichting ook idd hoe mannen naar vrouwen kijken want daar komt vaak maar weinig respect bij kijken.

Maar goed ga nu beetje off-topic, was alleen reactie op Jada's post.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: