Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb ik nog recht op dit geld?

+5
Antibes
Susan
Atelier Madame
Zininzon
Toet
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet di 28 jun 2011 - 11:32

Ik zit met een probleempje. Eigenlijk klinkt het heel logisch maar misschien zit ik verkeerd te denken.

In November 2010 werkte ik parttime in een supermarkt (min/max contract 2 tot 12 uur), deze werd overgenomen door een ander bedrijf. Eind november kregen we te horen dat de nieuwe supermarkt pas in augustus 2011 zou openen en tot die tijd moesten we allemaal in een ander filliaal gaan werken of ontslag nemen. Mijn contract zou tot Juni 2011 lopen en daarna niet verlengd worden.

Op 25 november 2010 heb ik een contract getekend voor het andere bedrijf, om dus in een ander filliaal te gaan werken echter is dit niks geworden en ik heb daar uiteindelijk nooit gewerkt. Ik had er zelf niet eens meer aan gedacht, dat ik daar dus wel een contract heb lopen maar nu kreeg ik vandaag een brief thuis dat mijn contract per 30-6-2010 beindigd wordt. Ik heb dus van 25 november 2010 t/m 30 juni 2011 gewoon een contract lopen, hoewel ik niet gewerkt heb, betekend het dan toch dat ik recht heb om die 2 uur per week uitbetaald te krijgen?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Zininzon di 28 jun 2011 - 20:00

Als je die 2 uur op contractbasis had, dan lijkt het me dat je er wel recht op hebt.
Hoewel ze vast wel weer een manier vinden om er onderuit te komen, denk ik.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Atelier Madame di 28 jun 2011 - 20:42

Heb je niet mondeling opgezegd?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet di 28 jun 2011 - 23:53

Nee er is helemaal niks opgezegt, anders had ik nu die brief ook niet gehad lijkt me. Nou ja, ik zal zo eens even gaan bellen. Nee heb je ja kun je krijgen toch.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 23:57

Aan de ene kant denk ik 'Ja, je hebt recht op die uren...' Aan de andere kant vind ik het 'raar' om hierom te vragen terwijl je ze niet gewerkt hebt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Susan wo 29 jun 2011 - 0:01

Je hebt in de tussenliggende tijd ook niet je recht opgeëist om daar twee uur per week te mogen werken, dan vind ik het raar om nu wel geld te willen zien.

Of je er in juridisch opzicht recht op hebt weet ik verder niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:05

Susan schreef:Je hebt in de tussenliggende tijd ook niet je recht opgeëist om daar twee uur per week te mogen werken, dan vind ik het raar om nu wel geld te willen zien.
Of je er in juridisch opzicht recht op hebt weet ik verder niet.

Ja precies.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Antibes wo 29 jun 2011 - 0:07

Eens met Susan, het lijkt me dat je die uren op kon eisen, maar of je nu loon kunt eisen voor uren die je niet gewerkt hebt?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet wo 29 jun 2011 - 0:17

Oh maar het is ook niet zo dat ik dat geld nu perse wil hebben hoor, haha. Als ik het kan krijgen is dat mooi en zo niet, dan is dat ook prima. Ik heb er tenslotte ook nooit voor gewerkt.

Susan, ik snap niet zo goed waar jij dat uit opmaakt want ik heb daar helemaal niks over gezegt. Ik ben er lang zat mee bezig geweest.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:18

Ik zou het gewoon proberen. Niet geschoten is altijd mis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 0:19

toetje_ schreef:Ik zit met een probleempje. Eigenlijk klinkt het heel logisch maar misschien zit ik verkeerd te denken.

In November 2010 werkte ik parttime in een supermarkt (min/max contract 2 tot 12 uur), deze werd overgenomen door een ander bedrijf. Eind november kregen we te horen dat de nieuwe supermarkt pas in augustus 2011 zou openen en tot die tijd moesten we allemaal in een ander filliaal gaan werken of ontslag nemen. Mijn contract zou tot Juni 2011 lopen en daarna niet verlengd worden.

Op 25 november 2010 heb ik een contract getekend voor het andere bedrijf, om dus in een ander filliaal te gaan werken echter is dit niks geworden en ik heb daar uiteindelijk nooit gewerkt. Ik had er zelf niet eens meer aan gedacht, dat ik daar dus wel een contract heb lopen maar nu kreeg ik vandaag een brief thuis dat mijn contract per 30-6-2010 beindigd wordt. Ik heb dus van 25 november 2010 t/m 30 juni 2011 gewoon een contract lopen, hoewel ik niet gewerkt heb, betekend het dan toch dat ik recht heb om die 2 uur per week uitbetaald te krijgen?

Hier zeg je dat je er niet eens maar aan gedacht hebt, waaruit wij dus opmaken dat je ook niet gevraagd hebt of je die 2 uur kon komen werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet wo 29 jun 2011 - 0:21

Oh zo ja, nou ik bedoelde dat ik er niet meer aan had gedacht dat mijn contract daar nog liep. Omdat ik daar de eerste 2/3 maanden behoorlijk geouwehoer mee heb gehad. Maar goed, dat was verder niet de intentie van het topic, ik heb dan ook geen zin om het hele verhaal uit te gaan leggen want dat voegt verder niets toe. Ik vroeg me alleen af of iemand wist of ik er recht op heb.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 2:14

Ik zou het wel proberen, maar als je nee krijgt te horen, het ook zo laten. Dit aangezien je er zelf ook helemaal niet meer aan hebt gedacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 6:32

Break Of Day schreef:Ik zou het wel proberen, maar als je nee krijgt te horen, het ook zo laten. Dit aangezien je er zelf ook helemaal niet meer aan hebt gedacht.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet wo 29 jun 2011 - 12:57

Ik heb vanmiddag telefonisch contact met P&O gehad en ze gaan het voor me uitzoeken, de mevrouw aan de telefoon vond het al direct raar dat ik nooit salaris heb gehad. Volgende week krijg ik bericht van de personeelsfunctionaris.
Blijkbaar heb ik ook nog een aantal vakantie uren staan, als ik niet gebeld had vandaag, had ik die waarschijnlijk ook nooit uitbetaald gekregen. Ik zie wel hoe het loopt, heb niet het idee dat ik dat geld per se moet krijgen, heb er tenslotte ook nooit iets voor gedaan. Maar ik ben toch blij dat ik gebeld heb, wie weet krijg ik nog een mooi bedragje. smile
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Joli86 wo 6 jul 2011 - 5:22

toetje_ schreef:Ik heb vanmiddag telefonisch contact met P&O gehad en ze gaan het voor me uitzoeken, de mevrouw aan de telefoon vond het al direct raar dat ik nooit salaris heb gehad. Volgende week krijg ik bericht van de personeelsfunctionaris.
Blijkbaar heb ik ook nog een aantal vakantie uren staan, als ik niet gebeld had vandaag, had ik die waarschijnlijk ook nooit uitbetaald gekregen. Ik zie wel hoe het loopt, heb niet het idee dat ik dat geld per se moet krijgen, heb er tenslotte ook nooit iets voor gedaan. Maar ik ben toch blij dat ik gebeld heb, wie weet krijg ik nog een mooi bedragje. smile

Slim dat je toch nog even gebeld hebt.. niet geschoten altijd mis!
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.. Hou je ons op de hoogte?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Fairlight wo 6 jul 2011 - 8:15

Volgens mij zijn ze verplicht om die 2 uur uit te betalen. Ik had dat namelijk ook toen ik bij de AH werkte, had ik ook een contract voor minimaal zoveel uur. Als ik dan een week niet hoefde te werken, kreeg ik wel uitbetaald.
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet wo 6 jul 2011 - 10:20

Fairlight schreef:Volgens mij zijn ze verplicht om die 2 uur uit te betalen. Ik had dat namelijk ook toen ik bij de AH werkte, had ik ook een contract voor minimaal zoveel uur. Als ik dan een week niet hoefde te werken, kreeg ik wel uitbetaald.

Ja, dat dacht ik dus ook. Ik heb nog niks gehoort maar ben ook benieuwd, hou jullie op de hoogte Wink
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast wo 6 jul 2011 - 23:56

Ik ben benieuwd wat er uit komt.

Ik weet zelf niet helemaal precies hoe die min-max contracten werken, maar volgens mij moeten zij jou dan minstens 2 uur per week werk aanbieden, doen zij dit niet dan krijg je het volgens mij gewoon uitbetaald. In dit geval is het ook een keuze van jou (en hun natuurlijk) geweest om daar niet te gaan werken. Dus ik vraag me af of ze je het dan alsnog meoten betalen.

Wel ontzettend slordig van ze zeg en ook helemaal niet slim.

Nogmaals ik ben benieuwd wat er uit komt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Fairlight do 7 jul 2011 - 2:56

toetje_ schreef:
Fairlight schreef:Volgens mij zijn ze verplicht om die 2 uur uit te betalen. Ik had dat namelijk ook toen ik bij de AH werkte, had ik ook een contract voor minimaal zoveel uur. Als ik dan een week niet hoefde te werken, kreeg ik wel uitbetaald.

Ja, dat dacht ik dus ook. Ik heb nog niks gehoort maar ben ook benieuwd, hou jullie op de hoogte Wink

Nou, iedereen is benieuwd :p Dan maar afwachten smile
Fairlight
Fairlight
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 70
Punten : 87
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Joli86 za 9 jul 2011 - 7:50

Benieuwd hoe dit afloopt.... Cool
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Toet za 9 jul 2011 - 8:00

Ze hebben me gisteren gebelt maar ik kon niet opnemen, dus ik ga ze maandag terugbellen!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Joli86 za 9 jul 2011 - 8:04

toetje_ schreef:Ze hebben me gisteren gebelt maar ik kon niet opnemen, dus ik ga ze maandag terugbellen!

Hou je ons op de hoogte?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gast za 9 jul 2011 - 8:20

Jammer dat je nu nog niets weet. Ik wilde al voorstellen dat jij morgen zou tracteren Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Rizzie ma 11 jul 2011 - 0:17

Fairlight schreef:Volgens mij zijn ze verplicht om die 2 uur uit te betalen. Ik had dat namelijk ook toen ik bij de AH werkte, had ik ook een contract voor minimaal zoveel uur. Als ik dan een week niet hoefde te werken, kreeg ik wel uitbetaald.

Ik heb ook een 2-12 uren contract bij een supermarkt maar als ik een week niet hoef te werken krijg ik niets betaald. Volgens mij zijn ze wel verplicht om mij 2 uur in te plannen als ik beschikbaar ben (en dus geen vrij heb gevraagd). Als ik een hele week ziek ben krijg ik 12 uur betaald.
Rizzie
Rizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 51
Punten : 55
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb ik nog recht op dit geld? Empty Re: Heb ik nog recht op dit geld?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum