Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij geld overgemaakt?

+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Heb jij geld overgemaakt? - Pagina 3 Empty Re: Heb jij geld overgemaakt?

Bericht  Lejow di 26 jul 2011 - 3:14

kruimelje schreef:
Lejow schreef:Voorlopig staat er al weer 10 miljoen op

En wat ze daar al niet allemaal mee kunnen doen, zowieso vind ik dat er vanuit de landen, regeringen enzo veel meer gedoneerd moet worden. Gewoon samenwerken om die arme mensen daar te helpen.
Ik vind 10 euro trouwens niet eens zo weinig, dat kan ik zelf hard gebruiken, voor mijn boodschappen.

+1

Daar kun je een hele hoop boodschappen van doen Very Happy

Ik steun zelf War Child en WCPA, en dat vind ik voor nu genoeg.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sorella di 26 jul 2011 - 3:16

Nee, ik heb voor mezelf besloten dat ik alleen geld geef waar ik dieren mee help.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:28

Nee, dit omdat ik mijn twijfels heb of het ook daadwerkelijk eraan besteed wordt.

Gast
Gast

Bericht  miss22 di 26 jul 2011 - 3:28

Nop,
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:36

Nee, wij steunen andere doelen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:39

Nee niet gedaan en ga dat ook nooit doen. Geld gaat namelijk naar de directeuren of weet ik veel wat.
Kijk maar naar Haïti, Japan, die tsunami van 2004. Al dat geld verandert er niets aan.

Hoe armer een land, hoe meer corruptie. Al het geld gaat naar de overheid, naar hele rijke mensen die veel invloed hebben en van ons geld nog rijker worden en naar ambtenaren en politie-agenten.

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 3:45

Ik heb nog geen geld overgemaakt. Vind dat ook een beetje aan de overheid om eerlijk te zijn. Ze heffen belasting, dat geld van de bevolking is óók bedoeld voor dit soort dingen. Vind het dan wel weer een slechte zaak dat er veel meer geïnvesteerd wordt in defensie dan in hongersnoden. Aan de andere kant vind ik ons maar krenten. Wij zullen hier in Nederland niet dood gaan van de honger en kunnen ondertussen niet één euro missen.

Laatst aangepast door Rapunzel op di 26 jul 2011 - 3:50; in totaal 2 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  M_as di 26 jul 2011 - 3:46

Inge schreef:Nee
Wij hebben geld gedoneerd tijdens onze vakantie, aan een project in Kenia daarvoor

Ja dat zou ik ook doen! Dat Giro555 vertrouw ik ook niet zo. En ik snap best; hoe meer er gegeven wordt, hoe meer er naar Afrika gaat. Maar ik heb geen zin om de directie van de hulporganisatie of de regering daar te sponsoren.

Ik vind het wel verschrikkelijk hoe de situatie daar nu is. Het liefst zou ik er gewoon zelf heengaan en hulp bieden..
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 3:48

[quote="M_as"]
Inge schreef:
Ik vind het wel verschrikkelijk hoe de situatie daar nu is. Het liefst zou ik er gewoon zelf heengaan en hulp bieden..

Wat houdt je tegen als je dat het liefste zou doen? Wink
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:52

Nee en ik ga het ook niet doen, ook door redenen die hierboven al genoemd zijn. Het vertrouwen van giro 555 is best weg!

Gast
Gast

Bericht  silly-one di 26 jul 2011 - 3:54

IK doe het niet, omdat ik weet dat de overheid al een hoop geld doneert van ons belastinggeld. En tja als ik weet dat ik er al voor heb betaald, waarom nog een keertje doen?

Ik geef het geld liever aan een doel waarvan ik weet dat het goed terecht komt. Want een hoop geld van de Tsunami op 555 is nog niet eens besteedt of gewoon verdwenen. ( ik heb niet alle reacties gelezen dus kan best wat dubbel zeggen nu).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 3:55

Rapunzel schreef:Ik heb nog geen geld overgemaakt. Vind dat ook een beetje aan de overheid om eerlijk te zijn. Ze heffen belasting, dat geld van de bevolking is óók bedoeld voor dit soort dingen. Vind het dan wel weer een slechte zaak dat er veel meer geïnvesteerd wordt in defensie dan in hongersnoden. Aan de andere kant vind ik ons maar krenten. Wij zullen hier in Nederland niet dood gaan van de honger en kunnen ondertussen niet één euro missen.

Waarom dat als ik vragen mag? Volgens mij ligt Defensie toch behoorlijk op schop!

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 3:57

Ik vind elke cent die er aan oorlog wordt besteedt zonde als er daarvoor in de plaats ook mensen gered kunnen worden die honger lijden.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Kabouter di 26 jul 2011 - 3:59

Nee, niet gedaan en ga ik ook niet doen. Ik vertrouw het ook allemaal niet echt.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:01

Rapunzel schreef:Ik vind elke cent die er aan oorlog wordt besteedt zonde als er daarvoor in de plaats ook mensen gered kunnen worden die honger lijden.

Defensie voert niet alleen maar oorlog, maar helpt ook de burgerbevolking. Het leger is meer dan alleen maar schieten met een geweer. Voor dit soort dingen als hongersnood etc. wordt Defensie ook voor ingezet.

Gast
Gast

Bericht  silly-one di 26 jul 2011 - 4:07

Een vriendin van mij heeft een Deense militair als scharrel opgedaan vorige week. En de Denen zijn zaterdag na de 4daagse gelijk vertrokken naar Noorwegen om daar hulp te bieden. Dus ook daarvoor worden ze ingezet.
Wat denk je van de watersnoodrampen den het verhogen van de dijken waar NL toch wel mee te maken heeft. Wordt ook allemaal door defensie gedaan.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:07

Dat klopt, maar ik heb het dan met name over het geld wat er wereldwijd (en in Nederland) wordt geïnvesteerd in oorlogsmateriaal. Als je alleen al bekijkt hoeveel geld daar in Amerika aan wordt besteedt zou heel Afrika ineens van de honger verlost zijn.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:14

Rapunzel schreef:Dat klopt, maar ik heb het dan met name over het geld wat er wereldwijd (en in Nederland) wordt geïnvesteerd in oorlogsmateriaal. Als je alleen al bekijkt hoeveel geld daar in Amerika aan wordt besteedt zou heel Afrika ineens van de honger verlost zijn.

Gelukkig is Afrika ook zo corrupt als de pest en zitten ze nog net niet met Amerika om de tafel voor wapens en oorlogsmateriaal. :shock:

Maar snap je wel. Al betwijfel ik wel of daar het probleem mee wordt opgelost.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 26 jul 2011 - 4:17

Cimic schreef:
Rapunzel schreef:Dat klopt, maar ik heb het dan met name over het geld wat er wereldwijd (en in Nederland) wordt geïnvesteerd in oorlogsmateriaal. Als je alleen al bekijkt hoeveel geld daar in Amerika aan wordt besteedt zou heel Afrika ineens van de honger verlost zijn.

Gelukkig is Afrika ook zo corrupt als de pest en zitten ze nog net niet met Amerika om de tafel voor wapens en oorlogsmateriaal. :shock:

ik stort wel geld, ik loop liever het risico dat het geld in verkeerde handen valt dan dat ik 100% zeker weet dat geen mensen en kinderen mee gered kunnen worden. Maar jullie vinden dus dat als die landen corrupt zijn de inwoners er dan maar de dupe van moeten worden?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:19

Ik denk het niet, maar het is een beetje krom... Denk ook dat de overheid in Afrika zelf grotendeels schuldig is aan het probleem, al werkt die armoede alleen maar meer corruptie in de hand. Dus het probleem houdt zichzelf in stand.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:20

Lavendel schreef:
Cimic schreef:

ik stort wel geld, ik loop liever het risico dat het geld in verkeerde handen valt dan dat ik 100% zeker weet dat geen mensen en kinderen mee gered kunnen worden. Maar jullie vinden dus dat als die landen corrupt zijn de inwoners er dan maar de dupe van moeten worden?

Nee, tuurlijk niet! Maar het geeft mij het gevoel dat het dwijlen met de kraan open is. Zelfde als dat hele Kunduz verhaal!

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 26 jul 2011 - 4:22

Ik vraag me ook af hoe dat geld uiteindelijk echt bij de bevolking terecht komt als de overheid zo corrupt is. Daar hoor je nooit wat over.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:23

Ja, ik heb geld gegeven. Aan deze situatie kan niemand wat doen. Het is daar al heel lang droog vandaar dat de mensen geen eten hebben.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel di 26 jul 2011 - 4:25

Dit geld komt niet bij de corrupte overheid terrecht. Dit wordt gebruikt om vanuit het buitenland voedselhulp en noodvoorzieningen te leveren. Zoals te lezen is in: http://www.nu.nl/buitenland/2574362/vn-start-met-luchtbrug-hoorn-van-afrika.html. Het is natuurlijk niet zo dat erg geld gestort wordt aan de regeringen aldaar waar ze fijn boodschappen voor kunnen gaan doen.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 4:25

Rapunzel schreef:Ik vraag me ook af hoe dat geld uiteindelijk echt bij de bevolking terecht komt als de overheid zo corrupt is. Daar hoor je nooit wat over.

Denk als ze dit zouden vertellen dat niemand van de wereldbevolking ooit nog een cent zal storten. Ik vind het erg jammer voor dit soort landen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: