Heb jij geld overgemaakt?
+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Heb jij geld overgemaakt?
Waar baseer je dat nou weer op?Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt en nu moet iedereen het weten"?
Gast- Gast
Het lijkt me niet dat dit de insteek is van dit topic.Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt en nu moet iedereen het weten"?
Ik heb ook geen geld overgemaakt. Ik denk namelijk dat het geld niet op de juiste plek terecht komt. Ik steun wel een vriendin van mij die in Afrika zelf scholen bouwt. Dan weet ik precies waar het geld heengaat en dat er niks aan de strijkstok blijft hangen. Daarbij vind ik het ook belangrijk dat er geld gestoken wordt in onderzoek naar ziektes. Daar stort ik dan ook maandelijks geld voor. Je kunt niet overal voor storten en dan maak ik dus op deze manier keuze.
Hetzelfde als orange babies, die hadden een jaar geleden een gala. Daar hebben ze echt duizenden euro'ingestoken. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen.
Laatst aangepast door Odilia op di 26 jul 2011 - 2:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Nee, om de redenen hierboven over giro 555.
En de verhalen die je hoort over leiders van diverse afrikaanse landen waarbij het geld binnen de grote famillies blijft etc. (heb er geen wetenschappelijk artikel over gelezen of niet eens naar gezocht.. ) maar dat die verhalen rondgaan zegt mij al genoeg.
Natuurlijk kunnen de armere mensen hier niets aan doen, maar het geld van giro 555 zal toch via die leiders hun land in gaan.
En de verhalen die je hoort over leiders van diverse afrikaanse landen waarbij het geld binnen de grote famillies blijft etc. (heb er geen wetenschappelijk artikel over gelezen of niet eens naar gezocht.. ) maar dat die verhalen rondgaan zegt mij al genoeg.
Natuurlijk kunnen de armere mensen hier niets aan doen, maar het geld van giro 555 zal toch via die leiders hun land in gaan.
Gast- Gast
Storm schreef:Wat? Waar haal je dat vandaan? Ik vind het niet leuk dat je dat zegt. Ik wil helemaal niet pochen ofzo.Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt em nu moet iedereen het weten"?
Nergens vandaan, dat is gewoon puur hoe het hier overkomt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Hoe het op jou overkomt.Antibes schreef:Storm schreef:Wat? Waar haal je dat vandaan? Ik vind het niet leuk dat je dat zegt. Ik wil helemaal niet pochen ofzo.Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt em nu moet iedereen het weten"?
Gast- Gast
Ik geef alleen aan collectanten aan de deur voor de rest maak ik geen geld over.
1) Ik heb het zelf al niet ontzettend breed
2) Ik heb er geen vertrouwen in dat het geld goed terrecht komt
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Vind het niet echt pochend overkomen ofzo, volgens mij heeft Storm nou ook niet bepaald een goudmijn te besteden. Wel vind ik dat iedereen daar een keuze in moet houden en dat er niet gedaan moet worden dat je een ''slecht'' mens bent als je geen geld geeft.
Gast- Gast
Volgens mij niet.James schreef:Ze hebben geen sms actie zeker?
Gast- Gast
Ik zeg ook nergens dat je een slecht mens bent als je niet geeft, maar ik ben wel van mening dat wij het veel beter hebben dan hen en dat we best wat van onze rijkdom mogen delen. Maar mensen die niet willen geven, die hebben daar vast hun eigen redenen voor en die zal ik dan ook nog steeds met respect behandelen. Ieder zijn eigen keuze, toch?James schreef:Vind het niet echt pochend overkomen ofzo, volgens mij heeft Storm nou ook niet bepaald een goudmijn te besteden. Wel vind ik dat iedereen daar een keuze in moet houden en dat er niet gedaan moet worden dat je een ''slecht'' mens bent als je geen geld geeft.
Laatst aangepast door Storm op di 26 jul 2011 - 2:46; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Storm schreef:Volgens mij niet.James schreef:Ze hebben geen sms actie zeker?
Vind ik altijd een beetje dom. Ik denk dat ze daar heel snel geld mee in kunnen zamelen namelijk. Mensen smsen veel sneller even dan dat ze eerst gaan telebankieren om geld over te maken.
Gast- Gast
Storm schreef:Ik zeg ook nergens dat je een slecht mens bent als je niet geeft, maar ik ben wel van mening dat wij het veel beter hebben dan hen en dat er best wat meer gedeeld mag worden wat dat betreft.James schreef:Vind het niet echt pochend overkomen ofzo, volgens mij heeft Storm nou ook niet bepaald een goudmijn te besteden. Wel vind ik dat iedereen daar een keuze in moet houden en dat er niet gedaan moet worden dat je een ''slecht'' mens bent als je geen geld geeft.
Nee, daarom heb ik slecht ook tussen haakjes. Maar dat je zelf geeft is al goed toch? Ieder heeft daar zo zijn reden voor blijkbaar.
Gast- Gast
Storm schreef:Hoe het op jou overkomt.Antibes schreef:Storm schreef:Wat? Waar haal je dat vandaan? Ik vind het niet leuk dat je dat zegt. Ik wil helemaal niet pochen ofzo.Antibes schreef:Ik krijg een beetje jeuk van dit topic. "Ik heb net geld overgemaakt em nu moet iedereen het weten"?
In de eerste post staat "ik" en in de vorige "hier", ik zie mezelf nergens voor een ander spreken inderdaad. De kwestie is al weken in het nieuws, eerst bbc en nu ook al een week in Nl. Lijkt me dat je er al langer over nagedacht hebt als je nu besloten hebt geld over te maken, waarom net nu een topic, valt me gewoon op dat ik het een "ik heb geld overgemaakt (goed he?) jij niet, waarom niet?"-bijsmaakje vind hebben.
Laatst aangepast door Antibes op di 26 jul 2011 - 2:48; in totaal 2 keer bewerkt
Antibes- Ratel
Maar is dat dan onze verantwoordelijkheid als burgers? Sorry maar als ik kijk wat ik overhou na de aftrek van mijn vaste lasten kan ik ook niet heel erg veel extra's doen (ja oke ik heb het niet slecht dat ik dood ga van de honger maar om nou te zeggen dat ik het zooo verschrikkelijk luxe heb). Ik voel me dan niet zo heel erg snel geroepen om geld over te maken. Ik verwacht eerder iets van het bedrijfsleven, een AH met haar gigantisch hoge marges op het al het eten bijvoorbeeld.Storm schreef:Ik zeg ook nergens dat je een slecht mens bent als je niet geeft, maar ik ben wel van mening dat wij het veel beter hebben dan hen en dat er best wat meer gedeeld mag worden wat dat betreft.James schreef:Vind het niet echt pochend overkomen ofzo, volgens mij heeft Storm nou ook niet bepaald een goudmijn te besteden. Wel vind ik dat iedereen daar een keuze in moet houden en dat er niet gedaan moet worden dat je een ''slecht'' mens bent als je geen geld geeft.
Atelier Madame- Ratel
Dat mag jij gerust vinden Antibes, maar zo bedoel ik het helemaal niet. En ik ga al helemaal niet stoer of arrogant lopen doen dat ik wél geld heb overgemaakt en de anderen niet. Maar goed, ik kan het jou ook niet kwalijk nemen, je kent me helemaal niet.
Gast- Gast
Ik heb mijn berichtje al aangepast, het komt over alsof ik vind dat iedereen maar geld moet geven maar zo bedoel ik het niet.Atelier Madame schreef:Maar is dat dan onze verantwoordelijkheid als burgers? Sorry maar als ik kijk wat ik overhou na de aftrek van mijn vaste lasten kan ik ook niet heel erg veel extra's doen (ja oke ik heb het niet slecht dat ik dood ga van de honger maar om nou te zeggen dat ik het zooo verschrikkelijk luxe heb). Ik voel me dan niet zo heel erg snel geroepen om geld over te maken. Ik verwacht eerder iets van het bedrijfsleven, een AH met haar gigantisch hoge marges op het al het eten bijvoorbeeld.Storm schreef:Ik zeg ook nergens dat je een slecht mens bent als je niet geeft, maar ik ben wel van mening dat wij het veel beter hebben dan hen en dat er best wat meer gedeeld mag worden wat dat betreft.James schreef:Vind het niet echt pochend overkomen ofzo, volgens mij heeft Storm nou ook niet bepaald een goudmijn te besteden. Wel vind ik dat iedereen daar een keuze in moet houden en dat er niet gedaan moet worden dat je een ''slecht'' mens bent als je geen geld geeft.
Gast- Gast
Waarom geef je collectanten dan wel?Atelier Madame schreef:Ik geef alleen aan collectanten aan de deur voor de rest maak ik geen geld over.
Gast- Gast
Nee en ga ik ook niet doen, hoe erg ik het ook vind.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Ik durf gewoon geen nee in iemands gezicht te verkopenOdilia schreef:Waarom geef je collectanten dan wel?Atelier Madame schreef:Ik geef alleen aan collectanten aan de deur voor de rest maak ik geen geld over.
Atelier Madame- Ratel
Atelier Madame schreef:Ik durf gewoon geen nee in iemands gezicht te verkopenOdilia schreef:Waarom geef je collectanten dan wel?Atelier Madame schreef:Ik geef alleen aan collectanten aan de deur voor de rest maak ik geen geld over.
Haha, da's iig reuze eerlijk! Ik durf op zich wel nee te verkopen, vooral bij Proefdiervrij! daar ga ik vaak de discussie even mee aan, gewoon, omdat ik het leuk vind..
Antibes- Ratel
Nee
Wij hebben geld gedoneerd tijdens onze vakantie, aan een project in Kenia daarvoor
Wij hebben geld gedoneerd tijdens onze vakantie, aan een project in Kenia daarvoor
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik wil wel graag wat doen, maar vertrouw het ook niet helemaal omdat in het verleden is gebleken dat het geld niet altijd wordt uitgegeven aan waar het voor is bedoeld.
Maandelijks steun ik wel een goed doel dat momenteel ook inzamelt voor de hongersnood, dus in die zin draag ik wel iets bij. Ik zou best graag nog wat willen overmaken, maar alleen als ik het echt kan vertrouwen.
Maandelijks steun ik wel een goed doel dat momenteel ook inzamelt voor de hongersnood, dus in die zin draag ik wel iets bij. Ik zou best graag nog wat willen overmaken, maar alleen als ik het echt kan vertrouwen.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Voorlopig staat er al weer 10 miljoen op
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:Voorlopig staat er al weer 10 miljoen op
En wat ze daar al niet allemaal mee kunnen doen, zowieso vind ik dat er vanuit de landen, regeringen enzo veel meer gedoneerd moet worden. Gewoon samenwerken om die arme mensen daar te helpen.
Ik vind 10 euro trouwens niet eens zo weinig, dat kan ik zelf hard gebruiken, voor mijn boodschappen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof
» Wat doe jij met je geld?
» Heb ik nog recht op dit geld?
» Storting geld
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof