Heb jij geld overgemaakt?
+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers
Pagina 5 van 7
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Heb jij geld overgemaakt?
Nee, en niet van plan ook.
Eerst eigen land maar eens helpen. En nee hier heeft vast niemand honger, maar mensen gaan niet voor niks naar de voedselbank.
Eerst die maar eens aan een baan enz helpen.
Eerst eigen land maar eens helpen. En nee hier heeft vast niemand honger, maar mensen gaan niet voor niks naar de voedselbank.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Rapunzel schreef:Benthe schreef:Ik heb nog niets gestort, maar ben het wel van plan. Ik vind het altijd zo arrogant (en ook wel een beetje Nederlands) dat mensen precies willen weten waar hun geld heen gaat.
Snap eigenlijk niet zo goed wat daar arrogant aan is. Als ik geld over maak aan iets wil ik er gewoon zeker van zijn dat 100% terecht komt waarvoor ik het heb bedoeld. Anders vind ik het misleidend.
+1
Giro 555 vertrouw ik ook niet en daardoor heb ik ook geen geld overgemaakt. Natuurlijk vind ik het wel heel erg voor de mensen daar, maar ik geloof niet dat er veel opgelost gaat worden door het geld dat op giro 555 gestort wordt. Waarom is er zo weinig duidelijkheid over bijv heel praktische hulpmiddelen?
Alias- Prater
- Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10
Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
Gast- Gast
Nee, omdat ik het op dit moment echt niet kan missen, plus dat ik het idee heb dat het geld toch niet aankomt op de plek waar het moet aankomen..
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Eens.Elodie schreef:Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
Gast- Gast
Nee, ik krijg altijd een beetje jeuk van die mega-inzamel-acties. Ik geef daar nooit geld aan.
Gast- Gast
Elodie schreef:Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
Tsss, jij staat ook niet voor je principes!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Zusje schreef:Nee, ik krijg altijd een beetje jeuk van die mega-inzamel-acties. Ik geef daar nooit geld aan.
Eens.
Gast- Gast
Lize schreef:Zusje schreef:Nee, ik krijg altijd een beetje jeuk van die mega-inzamel-acties. Ik geef daar nooit geld aan.
Eens.
Ook mee eens, ik doe het liever op andere manieren.
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10
Zwoesj schreef:Lize schreef:Zusje schreef:Nee, ik krijg altijd een beetje jeuk van die mega-inzamel-acties. Ik geef daar nooit geld aan.
Eens.
Ook mee eens, ik doe het liever op andere manieren.
En nogmaals eens!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Weetje wat ik vind, als ik nou 100 euro over zou maken en ik weet zeker dat er ook 100 euro aankomt, zou ik meteen over maken. Ongeacht welk goed doel.
Maar een groot gedeelte gaat al naar het schandalig hoge salaris van de directeur. Over het salaris van directeuren van banken, tv presentatoren ed wordt gediscussieerd dat het buiten proporties is. Maar over het salaris van een directeur van een goed doel, dat nog een stuk hoger ligt, hoor je geen haan kraaien.
Maar een groot gedeelte gaat al naar het schandalig hoge salaris van de directeur. Over het salaris van directeuren van banken, tv presentatoren ed wordt gediscussieerd dat het buiten proporties is. Maar over het salaris van een directeur van een goed doel, dat nog een stuk hoger ligt, hoor je geen haan kraaien.
Gast- Gast
Antibes schreef:Elodie schreef:Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
???
Gast- Gast
Elodie schreef:Antibes schreef:Elodie schreef:Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
???
It's called sarcasm..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Elodie schreef:Antibes schreef:Elodie schreef:Goede voorlichting is heel erg belangrijk en er zal inderdaad vast het één en ander moeten veranderen maar het feit blijft dat er nu mensen zijn die heel erg hard hulp nodig hebben. En die kunnen we toch niet gewoon dood laten gaan omdat er dingen beter geregeld moeten worden?
???
It's called sarcasm..
En dat is soms wel lastig via een forum...
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
Als je dat wilt weten kun je nagaan of een goed doel wel is aangeschreven bij CBF, dan zit je iig goed. Mijn oma had de gewoonte om voor elk goed doel geld over te maken en toen zei mijn moeder dat ze dat niet zomaar moet doen. Nu checked mijn moeder dat eerst bij CBF voor mijn oma.
Gast- Gast
Ik heb gisteravond 10 euro overgemaakt. Ik kan het wel missen en het schijnt dat je met 5 euro het leven van een moeder en kind redt.
Ze noemen deze hongersnood ook wel de kinderhongersnood. Er schijnt een weg te zijn waar moeders hun zwakste kind achterlaten om te stervenzodat het sterktste kind kan overleven. Dat vind ik echt zo schrijnend, daar geef ik graag een beetje geld voor.
Ze noemen deze hongersnood ook wel de kinderhongersnood. Er schijnt een weg te zijn waar moeders hun zwakste kind achterlaten om te stervenzodat het sterktste kind kan overleven. Dat vind ik echt zo schrijnend, daar geef ik graag een beetje geld voor.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Nee, ik heb niks gegeven.
Het is allemaal heel erg, maar je kunt op een gegeven moment wel aan alles gaan geven. Ik geef collectanten die aan de deur komen, daar buiten heb ik volgens mij nog nooit wat gedoneerd.
Het is allemaal heel erg, maar je kunt op een gegeven moment wel aan alles gaan geven. Ik geef collectanten die aan de deur komen, daar buiten heb ik volgens mij nog nooit wat gedoneerd.
Gast- Gast
Jada schreef:Nee niet gedaan en ga dat ook nooit doen. Geld gaat namelijk naar de directeuren of weet ik veel wat.
Kijk maar naar Haïti, Japan, die tsunami van 2004. Al dat geld verandert er niets aan.
Hoe armer een land, hoe meer corruptie. Al het geld gaat naar de overheid, naar hele rijke mensen die veel invloed hebben en van ons geld nog rijker worden en naar ambtenaren en politie-agenten.
+1!!
Ze kunnen trouwens ook een beetje van al die miljarden die naar griekenland gaat aan afrika geven.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
JustMeDaan schreef:Nee, en niet van plan ook.
Hier krijg ik dus jeuk van. Zo bah vind ik dit soort opmerkingen, het egoïsme van Nederland straalt er van af. Dat jouw nestje in Nederland is, betekent niet dat je je hoeft af te sluiten van de rest van de wereld en wij als eerste hulp verdienen. Het gaat hier om noodhulp, niet zomaar hulp. Ik wil nooit iemand verplichten tot het storten van geld, maar ik denk wel dat de denkwijze van Nederland (in het algemeen) flink veranderd mag worden.
Gast- Gast
Brr ik ben 't eens met Jada, nooit verwacht.
Ik stort ook nooit op giro 555, maar zet me wel in voor 't goede doel, voor mij is dat Stichting Sighet, een stichting die geld en spullen inzamelt voor Roemenië
Ik stort ook nooit op giro 555, maar zet me wel in voor 't goede doel, voor mij is dat Stichting Sighet, een stichting die geld en spullen inzamelt voor Roemenië
Gast- Gast
Chelle schreef:
Ze kunnen trouwens ook een beetje van al die miljarden die naar griekenland gaan aan afrika geven.
+10000000000!
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
+ nog veel meer!Rapunzel schreef:Chelle schreef:
Ze kunnen trouwens ook een beetje van al die miljarden die naar griekenland gaan aan afrika geven.
+10000000000!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
Als je dat wilt weten kun je nagaan of een goed doel wel is aangeschreven bij CBF, dan zit je iig goed. Mijn oma had de gewoonte om voor elk goed doel geld over te maken en toen zei mijn moeder dat ze dat niet zomaar moet doen. Nu checked mijn moeder dat eerst bij CBF voor mijn oma.
Dan nog stort ik geen geld naar een goeddoel.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 5 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof
» Wat doe jij met je geld?
» Heb ik nog recht op dit geld?
» Storting geld
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof