Heb jij geld overgemaakt?
+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers
Pagina 6 van 7
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Heb jij geld overgemaakt?
Joontjuh schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
+1
Precies omdelfde reden.
+1 wij denken er precies hetzelfde over.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Jolee schreef:JustMeDaan schreef:Nee, en niet van plan ook.
Eerst eigen land maar eens helpen. En nee hier heeft vast niemand honger, maar mensen gaan niet voor niks naar de voedselbank.
Eerst die maar eens aan een baan enz helpen.
Hier krijg ik dus jeuk van. Zo bah vind ik dit soort opmerkingen, het egoïsme van Nederland straalt er van af. Dat jouw nestje in Nederland is, betekent niet dat je je hoeft af te sluiten van de rest van de wereld en wij als eerste hulp verdienen. Het gaat hier om noodhulp, niet zomaar hulp. Ik wil nooit iemand verplichten tot het storten van geld, maar ik denk wel dat de denkwijze van Nederland (in het algemeen) flink veranderd mag worden.
Niks met egoisme te maken. Nederland sluit juist zijn ogen voor de problemen in eigen land. Aan de wereld laten zien hoe goed we zijn in helpen, maar eigen land niet kunnen helpen! Zo lang er in andere landen niks word gedaan op een manier waar ik achter sta, geef ik daar ook mijn zuurverdiende geld niet aan uit. Het leven hier is al duur genoeg, wij knopen zelf met moeite de eindjes aan elkaar.
En dat jij er anders over denkt, prima, maar ik blijf bij mijn mening. Ben het eens met daar sexuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen uitdelen.
En als je jeuk hebt, dan krab je maar....
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Ik heb niet alle reacties gelezen en misschien dat ik een hele rel ga veroorzaken met wat ik zeg want het is wel een beetje hard wat ik te zeggen heb.
Maar zouden we het probleem niet juist groter maken door de mensen daar te helpen? Er is daar al honger...als er meer mensen in leven blijven komt er alleen maar meer honger.
Is het niet een soort van natuurlijke selectie van de natuur?
Ik ben het eens dat het verschrikkelijk is wat daar aan de hand is en dat ik blij mag zijn dat ik in Nederland woon en niet daar, maar mijn mening is dat je de oorzaak van het probleem moet aanpakken.
Maar zouden we het probleem niet juist groter maken door de mensen daar te helpen? Er is daar al honger...als er meer mensen in leven blijven komt er alleen maar meer honger.
Is het niet een soort van natuurlijke selectie van de natuur?
Ik ben het eens dat het verschrikkelijk is wat daar aan de hand is en dat ik blij mag zijn dat ik in Nederland woon en niet daar, maar mijn mening is dat je de oorzaak van het probleem moet aanpakken.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
ze moeten eerst eens zorgen dat die mensen niet keer op keer zwanger raken.
Voorlichting, anticonceptie. Hoe duur zouden die pilletjes nu eenmaal zijn....
Het is niet een kwestie van geld geven, probleem opgelost.
Er is veel meer voor nodig. Een goed uitgwerkt plan, en ik heb het idee dat dat mist.
Als ik ooit de kans heb, wil ik een project starten, en heb wel een idee hoe ik dat zou willen opzetten.
Niet maar lukraak geld geven, maar zorgen dat die mensen ook daadwerkelijk een leven krijgen. Werk, huis, educatie..
Voorlichting, anticonceptie. Hoe duur zouden die pilletjes nu eenmaal zijn....
Het is niet een kwestie van geld geven, probleem opgelost.
Er is veel meer voor nodig. Een goed uitgwerkt plan, en ik heb het idee dat dat mist.
Als ik ooit de kans heb, wil ik een project starten, en heb wel een idee hoe ik dat zou willen opzetten.
Niet maar lukraak geld geven, maar zorgen dat die mensen ook daadwerkelijk een leven krijgen. Werk, huis, educatie..
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Teddyaapje
Dus de oorzaak van het probleem is dat er te veel mensen zijn en te weinig voedsel en de oplossing is dat al die mensen die geen voedsel hebben dan maar dood moeten? Ik vind dat mensonwaardig. Het probleem kan beter worden aangepakt door te kijken naar de toekomst en inderdaad het belang van anticonceptie meer tot de bevolking te laten doordringen.
Dus de oorzaak van het probleem is dat er te veel mensen zijn en te weinig voedsel en de oplossing is dat al die mensen die geen voedsel hebben dan maar dood moeten? Ik vind dat mensonwaardig. Het probleem kan beter worden aangepakt door te kijken naar de toekomst en inderdaad het belang van anticonceptie meer tot de bevolking te laten doordringen.
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Rapunzel schreef:Teddyaapje
Het is hard, en ook mensonwaardig maar zo werkt t nu eenmaal in de natuur. De mensen die nu met hulp in leven blijven hebben voedsel nodig, die krijgen weer kinderen, die hebben ook voedsel nodig...zo komen er alleen maar meer mensen met honger bij, zo lijden er alleen maar meer mensen en wordt t probleem alleen maar groter.
Dat er naar de toekomst moet worden gekeken en anticonceptie voorlichting of wat dan ook moet komen ben ik volledig met je eens.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Maar stel dat je zelf in een land leeft waar geen voedsel is en je een rijke westerling hoort zeggen; het is een natuurlijke selectie van de natuur en we helpen niet omdat er dan alleen maar meer honger komt. Zou je dan ook bij je standpunt blijven?
Rapunzel- Prater
- Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10
Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik heb trouwens nog nooit op giro 555 gestort, hoe erg het er ook is. Maar dan komt mijn vraag weer naar boven. En dat weerhoudt mij er dan van om niet te gaan storten.
Als je dat wilt weten kun je nagaan of een goed doel wel is aangeschreven bij CBF, dan zit je iig goed. Mijn oma had de gewoonte om voor elk goed doel geld over te maken en toen zei mijn moeder dat ze dat niet zomaar moet doen. Nu checked mijn moeder dat eerst bij CBF voor mijn oma.
Dan nog stort ik geen geld naar een goeddoel.
Nooit? Waarom dan? Nooit gedaan ook? Als het CBF gekeurd is is het veilig hoor.
Gast- Gast
Rapunzel schreef:Maar stel dat je zelf in een land leeft waar geen voedsel is en je een rijke westerling hoort zeggen; het is een natuurlijke selectie van de natuur en we helpen niet omdat er dan alleen maar meer honger komt. Zou je dan ook bij je standpunt blijven?
nee, maar als ik daar zou opgroeien zou ik waarschijnlijk ook een hele gedachtegang hebben. Dan zou ik misschien ook wel met 10 kinderen rondlopen.
Je kunt niet zeggen "stel dat je daar en daar op zou groeien", niet in de context waar jij over spreekt.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Als je dat wilt weten kun je nagaan of een goed doel wel is aangeschreven bij CBF, dan zit je iig goed. Mijn oma had de gewoonte om voor elk goed doel geld over te maken en toen zei mijn moeder dat ze dat niet zomaar moet doen. Nu checked mijn moeder dat eerst bij CBF voor mijn oma.
Nee nooit gedaan ook. En ben ik ook niet van plan.
En verder staat mijn uitleg in de quote, maar ook ergens anders in een reactie van mij.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
JustMeDaan schreef:Jolee schreef:JustMeDaan schreef:Nee, en niet van plan ook.
Eerst eigen land maar eens helpen. En nee hier heeft vast niemand honger, maar mensen gaan niet voor niks naar de voedselbank.
Hier krijg ik dus jeuk van. Zo bah vind ik dit soort opmerkingen, het egoïsme van Nederland straalt er van af. Dat jouw nestje in Nederland is, betekent niet dat je je hoeft af te sluiten van de rest van de wereld en wij als eerste hulp verdienen. Het gaat hier om noodhulp, niet zomaar hulp. Ik wil nooit iemand verplichten tot het storten van geld, maar ik denk wel dat de denkwijze van Nederland (in het algemeen) flink veranderd mag worden.
Niks met egoisme te maken. Nederland sluit juist zijn ogen voor de problemen in eigen land. Aan de wereld laten zien hoe goed we zijn in helpen, maar eigen land niet kunnen helpen! Zo lang er in andere landen niks word gedaan op een manier waar ik achter sta, geef ik daar ook mijn zuurverdiende geld niet aan uit. Het leven hier is al duur genoeg, wij knopen zelf met moeite de eindjes aan elkaar.
En dat jij er anders over denkt, prima, maar ik blijf bij mijn mening. Ben het eens met daar sexuele voorlichting en voorbehoedsmiddelen uitdelen.
Er gaan mensen dood daar. Dood van de honger. Sorry, maar daar laat ik mijn eigen problemen wel even voor liggen.
En natuurlijk mag je bij jouw mening blijven. Ik denk alleen dat ik me nooit in deze mening zou kunnen plaatsen.
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
En verder staat mijn uitleg in de quote, maar ook ergens anders in een reactie van mij.
Ik ga niet alle pagina's lezen of er een uitleg is van jou sorry
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Caribbeanlover schreef:Spetterdespat schreef:Ik vraag me altijd af of het geld wel voor zo'n probleem word gebruikt, of dat al het geld er uberhaubt wel heen gaat.
Ik ga niet alle pagina's lezen of er een uitleg is van jou sorry
Geeft niet, maar dit was het stukje wat bij mij al helemaal argwaan oproept: Kijk eens naar Haïti, zoveel geld gestort, en dan nog steeds niets tot weinig hebben gedaan. Dan krijg ik mijn vraagtekens, waar is dan al het geld, niet alleen van nederland, maar ook van de rest van de wereld gebleven?
Ook hierom stort ik dus niet
Egoïst? nee vind ik niet, dit is mijn keus en mijn mening, zoals meerdere mensen hebben.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Jolee schreef:JustMeDaan schreef:Jolee schreef:JustMeDaan schreef:Nee, en niet van plan ook.
Er gaan mensen dood daar. Dood van de honger. Sorry, maar daar laat ik mijn eigen problemen wel even voor liggen.
En natuurlijk mag je bij jouw mening blijven. Ik denk alleen dat ik me nooit in deze mening zou kunnen plaatsen.
Eens met Jolee.
En ik vind het nogal wat om de problemen in Nederland te vergelijken met die in Afrika. In Nederland hebben sommig mensen mischen moeite om de eindjes aan elkaar te knopen, maar kom op zeg we leven hier allemaal in luxe.
In afrika leven er genoeg mensen zonder water en electriciteit en geen cent om eten te kopen en denk ook maar niet dat mensen daar een uitkering krijgen ofzo.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Gast- Gast
JustMeDaan schreef:Jolee schreef:JustMeDaan schreef:Nee, en niet van plan ook.
@JustMeDaan.
Ben het helemaal een met je.
Nederland heeft ook zo zijn problemen, laten we eerst dat oplossen.
En zeg nou eerlijk, een of andere manier verwachten die hulp van de rijke landen. En volgens mij komt het alleen aan bi de regering en krijgen de burgers niks.
Kijk maar bij Haiti. Daar leven ook nog veel mensen in tenten en hebben ze nog geen stuiver gezien.
En als ik evt wat geef, dan aan iemand die er spullen/eten van koopt en er zelf heen gaat.
Butterfly78- Fluisteraar
- Aantal berichten : 163
Punten : 200
Registratiedatum : 01-01-11
Eens. Maar vind dat wel een vreemde reden om daarom niet te willen helpen in Afrika. Wat die mensen daar nu meemaken is verschrikkelijk..James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Daar kunnen wij ons niets bij voorstellen en de getroffen mensen kunnen daar niets aan doen. Wij werden hier geboren en zij daar.
Die mensen zouden een drie dubbele moord doen voor een Nederlands leven inc. Voedselbank.
Gast- Gast
James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Precies!
Ik vergelijk ook niks, ik zeg alleen dat ik vind dat eerst de problemen in eigen land eens aangepakt moeten worden. Dat er miljoenen naar buitenland gaan, zo ook griekenland enz, en dat er hier genoeg mensen zijn die problemen hebben. Want naar een voedselbank ga je niet voor niks. En ja de meesten hebben een huis, en uitkering, gelukkig zijn er dit soort zaken. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die met honger naar bed gaan omdat ze hun laatste boterhammetje aan hun kind geven. Met alle vaste lasten van tegenwoordig is een uitkering echt geen vetpot hoor. En ook hier leven mensen op straat.
Er is al zo lang ik me kan heugen hongersnood, er gaat al jaren geld heen, en de situatie is nog steeds hetzelfde. Dan word er in mijn ogen toch iets verkeerd gedaan. Daarom geef ik er mijn geld niet aan. In ieder land is wat aan de hand, zeker sinds de euro. Als we nu allemaal eens manieren zoeken om voor onszelf te kunnen zorgen, kunnen we daarna een ander helpen.
Laatst aangepast door JustMeDaan op di 26 jul 2011 - 19:47; in totaal 1 keer bewerkt
JustMeDaan- Prater
En wanneer geef je dan wel.. aan welke maatstaven moet elk Nederlands leven dan doen? Huis, baan, spaarrekeningen, auto?
Die mensen willen alleen maar water en wat voedsel. Wie in Nederland heeft er geen water en voedsel?
Die mensen willen alleen maar water en wat voedsel. Wie in Nederland heeft er geen water en voedsel?
Gast- Gast
Griekenland of Afrika is wel een verschil, vind je niet?JustMeDaan schreef:James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Precies!
Ik vergelijk ook niks, ik zeg alleen dat ik vind dat eerst de problemen in eigen land eens aangepakt moeten worden. Dat er miljoenen naar buitenland gaan, zo ook griekenland enz, en dat er hier genoeg mensen zijn die problemen hebben. Want naar een voedselbank ga je niet voor niks. En ja de meesten hebben een huis, en uitkering, gelukkig zijn er dit soort zaken. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die met honger naar bed gaan omdat ze hun laatste boterhammetje aan hun kind geven. Met alle vaste lasten van tegenwoordig is een uitkering echt geen vetpot hoor. En ook hier leven mensen op straat.
Er is al zo lang ik me kan heugen hongersnood, er gaat al jaren geld heen, en de situatie is nog steeds hetzelfde. Dan word er in mijn ogen toch iets verkeerd gedaan. Daarom geef ik er mijn geld niet aan.
Gast- Gast
Smikkell schreef:Griekenland of Afrika is wel een verschil, vind je niet?JustMeDaan schreef:James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Precies!
Er is al zo lang ik me kan heugen hongersnood, er gaat al jaren geld heen, en de situatie is nog steeds hetzelfde. Dan word er in mijn ogen toch iets verkeerd gedaan. Daarom geef ik er mijn geld niet aan.
Ja. Ik noem Griekenland erbij omdat ook daar problemen zijn, en ik ben geloof ik niet de enige.
JustMeDaan- Prater
Inderdaad, dat is dus mijn punt.Smikkell schreef:En wanneer geef je dan wel.. aan welke maatstaven moet elk Nederlands leven dan doen? Huis, baan, spaarrekeningen, auto?
Gast- Gast
Heb geen geld gegeven via giro 555, wel via een oud klasgenootje dat vrijwilligerswerk doet in een weeshuis, ergens in Afrika. Zo weet ik iets beter waar mijn geld komt
In het verleden wel vaker iets aan giro 555 gegeven, maar moet zeggen dat ik ook daaraan ben gaan twijfelen nadat ik er meer over gelezen heb..
In het verleden wel vaker iets aan giro 555 gegeven, maar moet zeggen dat ik ook daaraan ben gaan twijfelen nadat ik er meer over gelezen heb..
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Maar wel heel ander soort problemen. Hoop dat je dat verschil ziet. Ik zou ook geen geld overmaken naar Griekenland (op dit moment).JustMeDaan schreef:Smikkell schreef:Griekenland of Afrika is wel een verschil, vind je niet?JustMeDaan schreef:James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Precies!
Ja. Ik noem Griekenland erbij omdat ook daar problemen zijn, en ik ben geloof ik niet de enige.
Gast- Gast
Leer die mensen dan daarvoor te zorgen, leer ze verbouwen, leg bewateringssystemen aan. Geef ze materialen. Laat ze beseffen dat telkens maar kinderen krijgen het alleen maar tegenwerkt. Geef voorlichting en pil/condooms etc.
Maar met alleen wat water en voedsel hebben we over een jaar weer deze situatie.
Maar met alleen wat water en voedsel hebben we over een jaar weer deze situatie.
JustMeDaan- Prater
Pagina 6 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof
» Wat doe jij met je geld?
» Heb ik nog recht op dit geld?
» Storting geld
» Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof