Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij geld overgemaakt?

+38
Paper Crown
Error
Butterfly78
Flower_L
Teddyaapje
MissD
Chelle
Lady4
Angela_1986
Zwoesj
TukTuk
Alias
JustMeDaan
SoGood
Funk
Benthe
Lavendel
Kabouter
silly-one
M_as
Rapunzel
miss22
Sorella
Lejow
Sterre
Inge
Bolleke
Atelier Madame
luisa
Antibes
patjuhhh
TGR
Rush
Printje
Joontjuh
Caramba
Raindrop
Mint
42 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Heb jij geld overgemaakt? - Pagina 7 Empty Re: Heb jij geld overgemaakt?

Bericht  JustMeDaan di 26 jul 2011 - 19:52

Smikkell schreef:
JustMeDaan schreef:
Smikkell schreef:
JustMeDaan schreef:
James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.

Precies!
Ik vergelijk ook niks, ik zeg alleen dat ik vind dat eerst de problemen in eigen land eens aangepakt moeten worden. Dat er miljoenen naar buitenland gaan, zo ook griekenland enz, en dat er hier genoeg mensen zijn die problemen hebben. Want naar een voedselbank ga je niet voor niks. En ja de meesten hebben een huis, en uitkering, gelukkig zijn er dit soort zaken. Maar dat wil niet zeggen dat er geen mensen zijn die met honger naar bed gaan omdat ze hun laatste boterhammetje aan hun kind geven. Met alle vaste lasten van tegenwoordig is een uitkering echt geen vetpot hoor. En ook hier leven mensen op straat.

Er is al zo lang ik me kan heugen hongersnood, er gaat al jaren geld heen, en de situatie is nog steeds hetzelfde. Dan word er in mijn ogen toch iets verkeerd gedaan. Daarom geef ik er mijn geld niet aan.
Griekenland of Afrika is wel een verschil, vind je niet?

Ja. Ik noem Griekenland erbij omdat ook daar problemen zijn, en ik ben geloof ik niet de enige.
Maar wel heel ander soort problemen. Hoop dat je dat verschil ziet. Ik zou ook geen geld overmaken naar Griekenland (op dit moment).

Ja hoor dat zie ik wel, maar ik wil er dan allemaal aan geven, overal is wat, en het is allemaal erg. Waar is dan het einde? Bovendien nogmaals zolang er niet met het geld word omgegaan op een manier waar ik achter sta geef ik niet.
Dat is mijn goed recht zeker?

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 19:58

JustMeDaan schreef:Leer die mensen dan daarvoor te zorgen, leer ze verbouwen, leg bewateringssystemen aan. Geef ze materialen. Laat ze beseffen dat telkens maar kinderen krijgen het alleen maar tegenwerkt. Geef voorlichting en pil/condooms etc.
Maar met alleen wat water en voedsel hebben we over een jaar weer deze situatie.
En daar is nou juist dat geld voor nodig. En mensen de regendans aanleren heeft geen zin.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 26 jul 2011 - 20:09

Ja, wij hebben geld overgemaakt. Als dat geld gebruikt wordt voor andere doeleinden dan het helpen van die mensen, so be it. Ik heb het gegeven, wat er daarna mee gebeurd dat kan ik niet beinvloeden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 20:13

2CKC2 schreef:Ja, wij hebben geld overgemaakt. Als dat geld gebruikt wordt voor andere doeleinden dan het helpen van die mensen, so be it. Ik heb het gegeven, wat er daarna mee gebeurd dat kan ik niet beinvloeden.
Maar dan lijkt het bijna te gaan om het geven/afkopen. Ik neem aan dat je geeft om écht te willen helpen, kan me bijna niet anders voorstellen. Maar inderdaad, je hebt na het geven weinig zicht en invloed.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 20:23

Smikkell schreef:
James schreef:Je kan landen als Nederland en 3e wereld landen niet met elkaar vergelijken. Wat daar armoede is, zal hier nooit voorkomen. Maar dat betekent niet dat er geen armoede (naar Nederlandse maatstaven) is in Nederland.
Eens. Maar vind dat wel een vreemde reden om daarom niet te willen helpen in Afrika. Wat die mensen daar nu meemaken is verschrikkelijk..
Daar kunnen wij ons niets bij voorstellen en de getroffen mensen kunnen daar niets aan doen. Wij werden hier geboren en zij daar.

Die mensen zouden een drie dubbele moord doen voor een Nederlands leven inc. Voedselbank.

Ja, vind ik ook. Toen ik nog wel eens bij mijn moeder kwam en dit ter sprake kwam zat ze ook altijd te klagen over NL dit en dat, en " laten ze maar bezuinigen op 3e wereld landen en met NL gaat het ook slecht!" Dan zei ik:"Joh, als we hier nog met een gebakje op schoot dit gesprek kunnen voeren, zal het allemaal echt nog wel meevallen".

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 26 jul 2011 - 20:24

Smikkell schreef:
2CKC2 schreef:Ja, wij hebben geld overgemaakt. Als dat geld gebruikt wordt voor andere doeleinden dan het helpen van die mensen, so be it. Ik heb het gegeven, wat er daarna mee gebeurd dat kan ik niet beinvloeden.
Maar dan lijkt het bijna te gaan om het geven/afkopen. Ik neem aan dat je geeft om écht te willen helpen, kan me bijna niet anders voorstellen. Maar inderdaad, je hebt na het geven weinig zicht en invloed.

Smikkel, natuurlijk wil ik helpen en ik HOOP dat elke cent van ons gegeven geld echt opgaat aan het helpen van die mensen.. maar niet geven bij voorhand omdat je toch wel denkt dat het opgaat aan allerlei dingen, behalve het echt helpen.. dat vind ik slecht en verkeerd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 20:31

2CKC2 schreef:
Smikkell schreef:

Smikkel, natuurlijk wil ik helpen en ik HOOP dat elke cent van ons gegeven geld echt opgaat aan het helpen van die mensen.. maar niet geven bij voorhand omdat je toch wel denkt dat het opgaat aan allerlei dingen, behalve het echt helpen.. dat vind ik slecht en verkeerd.
Eens.

Gast
Gast

Bericht  girli di 26 jul 2011 - 20:32

Misschien niet alleen. Ik denk dat als mensen massaal niet storten omdat het geld niet de bestemming bereikt, er wel wat gedaan moet worden vanuit de organisatie(s).

Als ik (meer) zeker weet dat het geld op plaats van bestemming komt, doneer ik graag geld. Zoals sommige mensen hier hebben gedaan, geld doneren aan mensen die daar daadwerkelijk heen gaan bijvoorbeeld.

Voor die tsunami en de ramp in Haiti is massaal geld gedoneerd vanuit de hele wereld. En nog steeds leven die mensen daar in tenten, nog steeds zijn veel mensen ziek. Waar is al dat geld dan? Natuurlijk moeten mensen betaald worden e.d., maar er lijkt gewoon niets te gebeuren en daar doneer ik geen geld voor.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  JustMeDaan di 26 jul 2011 - 21:05

Smikkell schreef:
JustMeDaan schreef:Leer die mensen dan daarvoor te zorgen, leer ze verbouwen, leg bewateringssystemen aan. Geef ze materialen. Laat ze beseffen dat telkens maar kinderen krijgen het alleen maar tegenwerkt. Geef voorlichting en pil/condooms etc.
Maar met alleen wat water en voedsel hebben we over een jaar weer deze situatie.
En daar is nou juist dat geld voor nodig. En mensen de regendans aanleren heeft geen zin.

Daar is al jaren geld voor nodig, en komt ook al jaren geld voor binnen en nog dezelfde problemen. Wat word er dan met al dat geld gedaan???

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 21:08

2CKC2 schreef:
Smikkell schreef:

Ik ben het hier ook mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 26 jul 2011 - 21:18

girli schreef:
Misschien niet alleen. Ik denk dat als mensen massaal niet storten omdat het geld niet de bestemming bereikt, er wel wat gedaan moet worden vanuit de organisatie(s).

Als ik (meer) zeker weet dat het geld op plaats van bestemming komt, doneer ik graag geld. Zoals sommige mensen hier hebben gedaan, geld doneren aan mensen die daar daadwerkelijk heen gaan bijvoorbeeld.

Voor die tsunami en de ramp in Haiti is massaal geld gedoneerd vanuit de hele wereld. En nog steeds leven die mensen daar in tenten, nog steeds zijn veel mensen ziek. Waar is al dat geld dan? Natuurlijk moeten mensen betaald worden e.d., maar er lijkt gewoon niets te gebeuren en daar doneer ik geen geld voor.

Precies, daar doneer ik ook geen geld voor, hoe hard het ook is. Dan geef ik het liever aan een bepaalde stichting waarvan ik weet wat er mee gedaan wordt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 26 jul 2011 - 21:41

Jeanette schreef:
girli schreef:

Precies, daar doneer ik ook geen geld voor, hoe hard het ook is. Dan geef ik het liever aan een bepaalde stichting waarvan ik weet wat er mee gedaan wordt.
Afrika is groot en er is meer dan alleen Afrika. Er zijn al zoveel mensen die nu wél voorlichting hebben, kinderen/meisjes die wél naar school kunnen, dorpen met wél een waterpomp of ziekenhuis met bevolking die is opgeleid. Er zijn al moeders die wél aidsremmers en medicatie krijgen tijdens de zwangerschap en mensen die wél hebben geleerd over aids en condooms. Bevolking die nu wél in staat is en opgeleid is om de boel zelf te laten draaien.
Maar regen heb je daar nog niet mee, en dat hebben ze óók nodig. Ook dat kunnen wij, met al ons geld, niet voor elkaar krijgen.

En, ja, niet al het geld komt op de goede plek terecht en ook de grote ´leiders´ in Afrika moeten meer om hun volk gaan geven. Ook zij houden de hulp en goederen buiten de deur.

Maar de mensen in Afrika zijn niet zo arm omdat ze perse die nieuwe bank of TV wilden hebben. Of omdat ze hun huur niet betaalden en op vakantie zijn gegaan op afbetaling. En, nee, niet alle mensen die in armoede leven zitten in de problemen door dit soort fouten.
Maar de problemen in Afrika zijn wel heel anders dan de problemen hier.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 jul 2011 - 0:09

Storm schreef:
Smikkell schreef:En wanneer geef je dan wel.. aan welke maatstaven moet elk Nederlands leven dan doen? Huis, baan, spaarrekeningen, auto?

Die mensen willen alleen maar water en wat voedsel. Wie in Nederland heeft er geen water en voedsel?
Inderdaad, dat is dus mijn punt.

En ook mijn punt inderdaad.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 27 jul 2011 - 0:22

Ik ga even niet de wijsneus uithangen met allemaal feitjes over giro 555, en het principe van stichtingen, want het is toch totaal zinloos.

Ik kan me zo verdrietig maken over de hongersnood, en de algehele situatie in Afrika. Net als laatst die aflevering van Babyboom in Afrika, ik heb echt een vol uur zitten huilen voor de tv. Maar ik heb zelf nauwelijks geld, ik ben al donateur van Oxfam Novib, die enkele euro's die ik zou kunnen geven, raken mij best behoorlijk, maar lost niks op in Afrika.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  SleepingBeauty wo 27 jul 2011 - 3:03

girli schreef:

+1.
Het is toch wel bekend, dat veel geld aan de strijkstok blijft hangen.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407

Bericht  M_as wo 27 jul 2011 - 4:30

[quote="Rapunzel"]
M_as schreef:
Inge schreef:
Ik vind het wel verschrikkelijk hoe de situatie daar nu is. Het liefst zou ik er gewoon zelf heengaan en hulp bieden..

Wat houdt je tegen als je dat het liefste zou doen? Wink

Geld voor een ticket..
M_as
M_as
Prater
Prater

Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: