Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

+4
luisa
Lejow
Kqip
Sarah1985
8 plaatsers

Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Sarah1985 di 9 aug 2011 - 23:58

Ik werk voor een gastouderbureau en die vrouw is met zwangerschaps verlof en nu word er geen loon overgemaakt. Ik had mijn loon de 15 van juli al moeten hebben. Ze heeft geen vervanger. Kan en mag dit zomaar?

Want ik wil dus niet wachten tot december als ze weer terug is

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 23:59

Huh??
Nee, natuurlijk mag dat niet.
Dat zou lekker zijn zeg. Kun je al die maanden je vaste lasten niet betalen.

Heb je iets van een CAO?

Hier staat er in dat het binnen 48u na de 24e van de maand overgemaakt moet zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:07

natuurlijk mag dat niet. Dan zou jij een half jaar geen loon krijgen, zou mooi zijn ....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Gast wo 10 aug 2011 - 0:20

Waarom zoek je geen contact met haar en vraag je het aan haar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Kqip wo 10 aug 2011 - 0:23

Huh, dat kunnen ze toch niet maken? De persoon die de lonen bij ons regelt, is nu 3 weken op vakantie en komt speciaal 1 dag ervoor terug zodat wij allemaal op tijd ons loon krijgen. Vind dit niet kunnen..Kun je geen contact zoeken met haar?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Lejow wo 10 aug 2011 - 0:29

Nee hoor, dit mag niet, zou lekker makkelijk zijn!

Het zit jullie niet echt mee met loon dingen enzo he Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Sarah1985 wo 10 aug 2011 - 1:23

nee zit idd niet mee, eerst betalen de ouders niet, die betalen nu en betaald zij niet. Ik kan geen contact met haar opnemen want ze is ook niet bereikbaar alleen via mail en daar heb ik al meerdere keren na toe gemaild.

Heb geen cao
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  luisa wo 10 aug 2011 - 9:00

Is degene die nu op zwangerschapverlof is de enige die daar werkt? Als zij met verlof is, werkt er dan niemand als haar vervanger? Of gaat het om een organisatie met meerdere vestigingen ofzo? Anders gewoon iemand anders (het liefst die boven haar staat) aanspreken.
Mocht dit niet kunnen dan zou ik haar nogmaals mailen met een termijn erin. Indien ze niet voor die tijd betaalt dan stuur je haar ingebrekstelling en stop jij eventueel met je werkzaamheden. Ik neem aan dat jij wel kan aantonen dat je deze uren die je vordert gewerkt hebt.

Ik zou zelf misschien ook wel contact opnemen met die ouders die haar betalen en hen vragen rechtsstreeks aan jou te betalen. Is wel niet zoals het hoort en die ouders zijn ook zeker niet verplicht om jou te betalen, maar zou het wel proberen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Pien wo 10 aug 2011 - 22:06

Wat een gezeur zeg... Natuurlijk is dat geen goede reden. Duidelijke mail sturen dat je het voor een bepaalde datum wilt hebben en anders het juridisch loket inschakeld...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  LMCurious do 11 aug 2011 - 2:39

Bij mijn vorige werkgever zeiden ze altijd met vakanties dat we een voorschot konden krijgen, en dat dan het daadwerkelijke loon later zou komen met de bijbehorende loonstroken enzo. Dit was dan met vakantie. In haar verlof deed ze de salarisadministratie wel gewoon of ook iets later met een voorschot. Voor een klein bedrijf vind ik dat een schappelijke oplossing. Als de ouders haar betalen kan ze toch even de moeite nemen om alleen je salaris over te boeken. kom nou zeg! Dat ze dan even geen hele administratie wil doen kan ik nog inkomen, maar zo....nee hoor!
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Sarah1985 do 11 aug 2011 - 3:04

Zij is de enige die daar werkt. En wettelijk gezien mogen de ouders het niet naar mij over maken. Anders krijgen de ouders een boete van de belasting ofzo.

Ik heb haar een mail gestuurd dat ik zo snel mogelijk mijn geld wil anders ga ik andere stappen ondernemen.

Echt ik word zo gek van dat gastouderbureau
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Supertalentje do 11 aug 2011 - 4:44

-


Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 11:03; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  xxjojootjexx do 11 aug 2011 - 5:20

Natuurlijk mag het niet! Ze moet gewoon de lonen overmaken. En als ze daar nu niet toe in staat is had ze de betalingen vooraf in haar bankprogramma moeten inboeken, zodat er op bepaalde data toch betaald wordt.
Ik neem aan dat jij niet de enige bent die geld wil hebben. Zo ook KPN, enexis etc. Moeten die dan ook wachten tot december?

Zo hebben wij ook eens bij een bedrijf lang op het geld moeten wachten, elke keer werd er gezegd dat diegene van de betalingen ziek is. Na een paar weken zei mijn vader, goh ik ben blij dat *** ziek is.. Hoezo werd er toen gevraagd? Nouja, als hij dood was geweest had ik mijn geld nooit meer gezien :P

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof Empty Re: Loon word niet overgemaakt ivm zwangerschapsverlof

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum