Wat vind je een vervelend accent/dialect?
+45
minoessepoes
Jelin
Antibes
Fred
psv-forever
Filoria
Lady Starstruck
Lavendel
Bloem86
Chelle
Linnie1985
SuperGrover
Flinder
M_as
ijsjemeisje
ShallY
Caramba
loura
Spring
Prosecco
Toet
M-G
Lady4
Polly
Phileine
Bliss
rapa nui
Caroow
ekiaam87
Sjaantje
Rush
Error
Elsje
joyce0606
mzcharlotte
BJA
Zora
Joontjuh
Raindrop
Zwoesj
Angela_1986
Sneeuwvlok
Susan
TGR
Puk
49 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Wat vind je een vervelend accent/dialect?
toetje_ schreef:Twents/achterhoeks vind ik echt verschikkelijk. Vooral als het er zo dik in zit dat normaal praten onmogelijk is.
Dit... En Limburgs vind ik ook niet om aan te horen
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
Haags vind ik echt verschrikkelijk.
Verder erger ik mij niet aan een dialect of accent.
Verder erger ik mij niet aan een dialect of accent.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Het is alleen dat ik het dialect dan bij sommige mensen vindt storen. Niet bij iedereen.
Zo kom ik zelf uit Zeeland, en vind het vreselijk als er van die jonge meiden zo zeeuws praten. Bij jongens vind ik dat dan weer minder. Maar bij meiden vind ik het gewoon niet klinken.
Zo kom ik zelf uit Zeeland, en vind het vreselijk als er van die jonge meiden zo zeeuws praten. Bij jongens vind ik dat dan weer minder. Maar bij meiden vind ik het gewoon niet klinken.
ShallY- Prater
- Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10
Het dialect hier in de buurt vind ik trouwens wel leuk. Ik woon net in Gelderland over de Brabantse grens, wij praten een mix tussen brabants en gewoon ABN. Hier kan iedereen ook nog gewoon fatsoenlijk praten, zonder accent, maar we kunnen ook heerlijk plat met elkaar praten.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Haags en alles wat uit die buurten komt.
Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Echt vervelend vind ik het niet, maar als ik soms op televisie mensen uit het oosten zie denk ik...lekker lomp haha. Terwijl ik zelf ook heel goed zo kan praten. Tegen mensen buiten onze regio praat ik al heel snel zonder accent. Het dialect hier versta ik wel, mn hele familie praat zo en m'n vriend meestal ook.
M_as- Prater
- Aantal berichten : 544
Punten : 559
Registratiedatum : 27-11-10
'Het accent van mensen uit Engeland'. Euhm... en welke van de twintig bedoel je dan?ijsjemeisje schreef:Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Vroeger kon ik me stevig ergeren aan allerlei accenten en dialecten. Vooral Vlaams en Zeeuws vond ik niet te doen.
Een paar jaar geleden is dat veranderd en nu vind ik het alleen maar erg interessant. Ik zie het nu al onderdeel van de reis die taal altijd maakt en die is boeiend.
Mijn eigen accent, Rotterdams, vind ik niet erg mooi, ik vind de letter 'o' daar zó lelijk. Zelf kan ik me erg ook schuldig aan maken, zeker als ik onder Rotterdammers ben.
Ik vind trouwens Twents en Achterhoeks één van de leukste accenten ever. En Vlaams en Zeeuws staan op nummer twee en drie. Wie had dat gedacht!
Gast- Gast
Gloria schreef:'Het accent van mensen uit Engeland'. Euhm... en welke van de twintig bedoel je dan?ijsjemeisje schreef:Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Ik vermoed dat ze doelt op Engelsen die Nederlands spreken (met zo'n zwaar Engels accent dus).
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind de meeste accenten wel leuk. Ik vind het wel erg worden als iemand echt onverstaanbaar praat...
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Ik vind een mooie man die Limburgs praat (of nog liever:vlaams) erg sexy trouwens!
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Ik vind geen enkel accent mooi, en dialecten versta ik vaak nauwelijks (Fries wel, maar dat is een taal, en dat vind ik fijn om te horen vanwege de associaties). Ik ben blij dat ik redelijk accentloos spreek, al articuleer ik echt verschrikkelijk slecht, en daar kan ik me dan weer aan ergeren
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Flakkees ben ik niet tegen gekomen hihi. Ik vind dat een leuk dialect.
Mijn vriend had het ooit over een snerker.
snerker = slijptol. Had het maar even op internet opgezocht haha, hij wilde niet zeggen wat het betekende. Ik moest het zelf maar opzoeken.
haha lol: ben je zwanger? = moj je bevalle
Mijn vriend had het ooit over een snerker.
snerker = slijptol. Had het maar even op internet opgezocht haha, hij wilde niet zeggen wat het betekende. Ik moest het zelf maar opzoeken.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik vind het maar gezeur om je aan andermans accent of dialect te storen.
Heb er zelf geen last van.
Gast- Gast
Linnie1985 schreef:
wahahaha Uhhhh ja dat lijkt me wel zo handig
Gast- Gast
Bliss schreef:Gloria schreef:'Het accent van mensen uit Engeland'. Euhm... en welke van de twintig bedoel je dan?ijsjemeisje schreef:Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Ik vermoed dat ze doelt op Engelsen die Nederlands spreken (met zo'n zwaar Engels accent dus).
Van alle Engelsen ...en Engelsen die Nederlands spreken!!
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
Tea-Leaf schreef:Ik vind het maar gezeur om je aan andermans accent of dialect te storen.
Ik stoor me er ook niet aan, ik vind het gewoon niet zo mooi.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
haags, amsterdams en twents. En dan vooral dat overdreven...
Limburgs vind ik altijd wel leuk en vooral heel vriendelijk klinken.
Limburgs vind ik altijd wel leuk en vooral heel vriendelijk klinken.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
ijsjemeisje schreef:Bliss schreef:Gloria schreef:'Het accent van mensen uit Engeland'. Euhm... en welke van de twintig bedoel je dan?ijsjemeisje schreef:Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Van alle Engelsen ...en Engelsen die Nederlands spreken!!
Oh jee! Mn vader is Engelsman. Heeft dus nog best een aardig accent! En dan wonen we ook nog eens in de achterhoek!! Moet je voorstellen hoe we klinken...!
Ik vind 't verder allemaal wel wat hebben. Als ik verschillende accenten en/of dialecten hoor, probeer ik altijd een beetje te raden waar degene vandaan komt!
Bloem86- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 907
Ja maar! Er zijn zóveel verschillende accenten in Engeland, laat staan in heel het Verenigd Koninkrijk. Maar als ik het goed begrijp, bedoelde je dat het accent van Engelsen die Nederlands spreken je stoort?ijsjemeisje schreef:Van alle Engelsen ...en Engelsen die Nederlands spreken!!Bliss schreef:Ik vermoed dat ze doelt op Engelsen die Nederlands spreken (met zo'n zwaar Engels accent dus).Gloria schreef:'Het accent van mensen uit Engeland'. Euhm... en welke van de twintig bedoel je dan?ijsjemeisje schreef:Ik vind het accent van mensen uit Engeland ook echt vreselijk!!
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat een irritant accent...
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng