Wat vind je een vervelend accent/dialect?
+45
minoessepoes
Jelin
Antibes
Fred
psv-forever
Filoria
Lady Starstruck
Lavendel
Bloem86
Chelle
Linnie1985
SuperGrover
Flinder
M_as
ijsjemeisje
ShallY
Caramba
loura
Spring
Prosecco
Toet
M-G
Lady4
Polly
Phileine
Bliss
rapa nui
Caroow
ekiaam87
Sjaantje
Rush
Error
Elsje
joyce0606
mzcharlotte
BJA
Zora
Joontjuh
Raindrop
Zwoesj
Angela_1986
Sneeuwvlok
Susan
TGR
Puk
49 plaatsers
Pagina 1 van 6
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Wat vind je een vervelend accent/dialect?
He hallo,
Ik merk aan mezelf dat ik me soms "erger" aan bepaalde accenten die voorbij komen op bijvoorbeeld televisie. Vooral het (zware) Limburgse of Brabantse accent vind ik vervelend om naar te luisteren. Hebben jullie dit ook bij bepaalde accenten?
Groetjes!
Ik merk aan mezelf dat ik me soms "erger" aan bepaalde accenten die voorbij komen op bijvoorbeeld televisie. Vooral het (zware) Limburgse of Brabantse accent vind ik vervelend om naar te luisteren. Hebben jullie dit ook bij bepaalde accenten?
Groetjes!
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Wat vind je een vervelend accent/dialect?
Om heel eerlijk te zijn vind ik elk accent vervelend. Of het nou Limburgs, Drents, Amsterdams of Twents is.
Kom zelf uit Rotterdam en heb ook een jaar of 6 in Maastricht. Vind beide accenten echt helemaal niks.
Kom zelf uit Rotterdam en heb ook een jaar of 6 in Maastricht. Vind beide accenten echt helemaal niks.
Laatst aangepast door Ava op vr 22 jul 2011 - 7:26; in totaal 4 keer bewerkt
Gast- Gast
Ieder dialect dat er te dik bovenop ligt. Vooral Brabants en Limburgs met van die lange uithalen. Fries vind ik ook niet mooi.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Limburger hier die zich ook vreselijk kan storen aan ons accent. Vooral het echte platte limburgs. Als ik mezelf wel eens terug hoor denk ik "Ben ik dat ???? Klink ik zo erg limburgs ????
Gast- Gast
Overigens vind ik dat er een heel groot verschil zit tussen accenten en dialecten.
Gast- Gast
Ik stoor me er juist helemaal niet aan, vind het juist wel grappig
Gast- Gast
Dat is dan ook niet hetzelfde.Ava schreef: tussen accenten en dialecten.
Gast- Gast
Heel stom, maar aan jou stoor ik me juist niet de rest van de Limburgers welStuiterbal schreef:Limburger hier die zich ook vreselijk kan storen aan ons accent. Vooral het echte platte limburgs. Als ik mezelf wel eens terug hoor denk ik "Ben ik dat ???? Klink ik zo erg limburgs ????
Gast- Gast
Het ligt er een beetje aan, ik vind Brabants of Limburgs ook niet zo mooi, maar als het een aantrekkelijke persoon is, dan weer wel. Ik kende vroeger bijvoorbeeld een jongen die echt bloedmooi was en met een Limburgs accent praatte, bij hem was het echt sexy.
Plat Haags vind ik echt bij niemand mooi of sexy. Bij sommige mensen kan ik er wel om lachen, maar mooi wordt het nooit.
Plat Haags vind ik echt bij niemand mooi of sexy. Bij sommige mensen kan ik er wel om lachen, maar mooi wordt het nooit.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Goh.. Ik bedoel alleen dat het in de topic titel aangegeven wordt alsof het het zelfde is.Purple schreef:Dat is dan ook niet hetzelfde.Ava schreef: tussen accenten en dialecten.
Gast- Gast
Oh, dat vond ik niet.Ava schreef:. Ik bedoel alleen dat het in de topic titel aangegeven wordt alsof het het zelfde is.
Gast- Gast
Ok, nou ja, kan ook aan mij liggen. Zit nogal te stressen vanwege problemen met m'n onderzoek. Ik blijf ook m'n eigen berichten maar wijzigen omdat ik halverwege elke zin vast loop
Gast- Gast
Ik heb daar eigenlijk geen last van... Amsterdams vind ik grappig en Limburgs en Brabants vind ik eigenlijk iets 'liefs' hebben. Als ik dan al een accent moet noemen wat richting het minder mooie gaat, dan is het het Fries. Maar de Friese taal op zich vind ik dan weer wel interessant.
Oh, wat ik wél tenenkrommend vind, zijn Nederlanders die steenkolen-Engels spreken, met zo'n verschrikkelijk Nederlands accent. Bah...
Oh, wat ik wél tenenkrommend vind, zijn Nederlanders die steenkolen-Engels spreken, met zo'n verschrikkelijk Nederlands accent. Bah...
Gast- Gast
Apart dat mensen zich storen aan het Limburgse accent. Ben zelf een rasechte Limburger maar heb nog nooit te horen gekregen dat het echt storend was. Maar nu valt het bij mij ook wel mee, heb wel een zachte ondertoon maar niet zo heel erg. Ik praat trouwens ook geen Limburgs meer (dialect) Het was alleen bij mijn vader en oma, maar zie haar niet zo vaak.
Gast- Gast
Dat geldt echt voor 80% van de Nederlanders, volgens mij. Als het niet meer is.Maple schreef:Ik heb daar eigenlijk geen last van... Amsterdams vind ik grappig en Limburgs en Brabants vind ik eigenlijk iets 'liefs' hebben. Als ik dan al een accent moet noemen wat richting het minder mooie gaat, dan is het het Fries. Maar de Friese taal op zich vind ik dan weer wel interessant.
Gast- Gast
En toch spreekt volgens mij ook 80% van de Nederlanders echt steenkolen-Engels.Ava schreef:Dat geldt echt voor 80% van de Nederlanders, volgens mij. Als het niet meer is.Maple schreef:Ik heb daar eigenlijk geen last van... Amsterdams vind ik grappig en Limburgs en Brabants vind ik eigenlijk iets 'liefs' hebben. Als ik dan al een accent moet noemen wat richting het minder mooie gaat, dan is het het Fries. Maar de Friese taal op zich vind ik dan weer wel interessant.
Gast- Gast
Storm schreef:Heel stom, maar aan jou stoor ik me juist niet de rest van de Limburgers welStuiterbal schreef:Limburger hier die zich ook vreselijk kan storen aan ons accent. Vooral het echte platte limburgs. Als ik mezelf wel eens terug hoor denk ik "Ben ik dat ???? Klink ik zo erg limburgs ????
Hahahaha Lief ! Maar ik denk dat ik niet heel erg een accent heb. Je hoort echt wel dat ik een Limburger ben maar ik kan zelf niet eens limburgs praten.
Gast- Gast
Uit welk deel van Limburg kom je? In Zuid-Limburg is het accent nog veel sterker dan in Noord-Limburg. Nu zullen niet-Limburgers eerder zuidelijke plaatsen als Maastricht en Valkenburg bezoeken dan noordelijkere plaatsen als Weert of Venray.Cimic schreef:Apart dat mensen zich storen aan het Limburgse accent. Ben zelf een rasechte Limburger maar heb nog nooit te horen gekregen dat het echt storend was. Maar nu valt het bij mij ook wel mee, heb wel een zachte ondertoon maar niet zo heel erg. Ik praat trouwens ook geen Limburgs meer (dialect) Het was alleen bij mijn vader en oma, maar zie haar niet zo vaak.
Gast- Gast
Stuiterbal jij praat echt heel erg Limburgs hoor. (met een groot accent dan). Toen ik dat weekendje van jou terug kwam moest ik echt even omschakelen dat ik niet net zo ging praten
Gast- Gast
Dat bedoelde ik ja, was misschien niet helemaal duidelijk.Maple schreef:En toch spreekt volgens mij ook 80% van de Nederlanders echt steenkolen-Engels.Ava schreef:Dat geldt echt voor 80% van de Nederlanders, volgens mij. Als het niet meer is.Maple schreef:Ik heb daar eigenlijk geen last van... Amsterdams vind ik grappig en Limburgs en Brabants vind ik eigenlijk iets 'liefs' hebben. Als ik dan al een accent moet noemen wat richting het minder mooie gaat, dan is het het Fries. Maar de Friese taal op zich vind ik dan weer wel interessant.
Gast- Gast
Storm schreef:Stuiterbal jij praat echt heel erg Limburgs hoor. (met een groot accent dan). Toen ik dat weekendje van jou terug kwam moest ik echt even omschakelen dat ik niet net zo ging praten
wahahahahhhahaaha oeps ik dacht dat het nog mee viel !
Gast- Gast
Ik vind drents/gronings heel lelijk, zeker nu ik ergens tijdelijk werk waar gewoon echt iedereen harstikke drents praat, dan word ik er echt gek van. Zien sommige mensen er zo leuk en vlot uit, en dan hoor je ze praten....
Ik vind accenten/dialecten niet zo heel erg, zolang ik het maar niet dag in dag uit hoef te horen.. anders word ik er gek van
Ik vind accenten/dialecten niet zo heel erg, zolang ik het maar niet dag in dag uit hoef te horen.. anders word ik er gek van
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10
Zoals ik al zei bij jou stoor ik me er echt niet aan, bij mijn schoonzusje en schoonmoeder welStuiterbal schreef:Storm schreef:Stuiterbal jij praat echt heel erg Limburgs hoor. (met een groot accent dan). Toen ik dat weekendje van jou terug kwam moest ik echt even omschakelen dat ik niet net zo ging praten
wahahahahhhahaaha oeps ik dacht dat het nog mee viel !
Gast- Gast
Pagina 1 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat een irritant accent...
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng