Wat vind je een vervelend accent/dialect?
+45
minoessepoes
Jelin
Antibes
Fred
psv-forever
Filoria
Lady Starstruck
Lavendel
Bloem86
Chelle
Linnie1985
SuperGrover
Flinder
M_as
ijsjemeisje
ShallY
Caramba
loura
Spring
Prosecco
Toet
M-G
Lady4
Polly
Phileine
Bliss
rapa nui
Caroow
ekiaam87
Sjaantje
Rush
Error
Elsje
joyce0606
mzcharlotte
BJA
Zora
Joontjuh
Raindrop
Zwoesj
Angela_1986
Sneeuwvlok
Susan
TGR
Puk
49 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Wat vind je een vervelend accent/dialect?
Ik kom uit Brabant en kan ook wel behoorlijk Brabants praten. Maar ik ben voor de rest van NL ook gewoon te verstaan hoor... Het ligt er ook weer aan waar uit Brabant je komt, Tilburgs vind ik bv. echt afgrijselijk. Net als mensen die écht Limburgs praten. Het dialect uit de Achterhoek vind ik ook niet mooi.
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Angela_1986 schreef:Ik kom uit Brabant en kan ook wel behoorlijk Brabants praten. Maar ik ben voor de rest van NL ook gewoon te verstaan hoor... Het ligt er ook weer aan waar uit Brabant je komt, Tilburgs vind ik bv. echt afgrijselijk. Net als mensen die écht Limburgs praten. Het dialect uit de Achterhoek vind ik ook niet mooi.
Als je het echte achterhoeks hebt, zoals veel van mijn collega's het spreken, dan kan het echt heel mooi zijn vind ik. Er zitten zulke grappige uitspraken en klanken in.
Ik mis echt het Rotterdamse accent. Word altijd weer helemaal vrolijk als ik dat hoor
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Ik ben jaren met een Fries getrouwd geweest en nu vind ik niets meer erg ;-)
Gast- Gast
Limburgs, Fries, Oost-Vlaams of mensen die echt overdreven Vlaams praten.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik dit zo hoor, zouden jullie je kei ergeren aan mij. Ik plaat niet plat of dialect zoals jullie het noemen, maar mijn accent, ik vind het zelf verschrikkelijk als ik dat ooit terug hoor. Aangezien de meeste hier al reageren op Brabants/Limburgs en ik woon in Brabant, maar bij ons pap thuis, dus bij ons opa en oma, praten ze Limburgs. Ik heb dus een mengelmoes van beide...
Zwoesj schreef:Angela_1986 schreef:Ik kom uit Brabant en kan ook wel behoorlijk Brabants praten. Maar ik ben voor de rest van NL ook gewoon te verstaan hoor... Het ligt er ook weer aan waar uit Brabant je komt, Tilburgs vind ik bv. echt afgrijselijk. Net als mensen die écht Limburgs praten. Het dialect uit de Achterhoek vind ik ook niet mooi.
Als je het echte achterhoeks hebt, zoals veel van mijn collega's het spreken, dan kan het echt heel mooi zijn vind ik. Er zitten zulke grappige uitspraken en klanken in.
Ik mis echt het Rotterdamse accent. Word altijd weer helemaal vrolijk als ik dat hoor
Jij wordt vrolijk als je 'n Rotterdams accent hoort?
Ik kan dat wel ooit leuk vinden klinken maar om er nou vrolijk van te worden...
Duidelijk iddJoontjuh schreef:Als ik dit zo hoor, zouden jullie je kei ergeren aan mij. Ik plaat niet plat of dialect zoals jullie het noemen, maar mijn accent, ik vind het zelf verschrikkelijk als ik dat ooit terug hoor. Aangezien de meeste hier al reageren op Brabants/Limburgs en ik woon in Brabant, maar bij ons pap thuis, dus bij ons opa en oma, praten ze Limburgs. Ik heb dus een mengelmoes van beide...
Gast- Gast
Ik vind over het algemeen de meeste accenten en dialecten wel fascinerend en leuk om naar te luisteren. Ik vind Achterhoeks meestal niet zo mooi klinken, maar ook dat heeft wel weer wat.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik vind alle dialecten in Limburg niet mooi.. Ik kan er wel om lachen als meiden uit mijn klas (bij Venlo uit de buurt samen praten, en kan het nu eindelijk ook wel verstaan) maar ik vind het net half Duits.. (haha mag dat nooit zeggen, want dat is zooo niet waar volgens hun).
Verder vind ik alle Te harde G-en ook niet mooi. (te zacht eigenlijk ook niet..).
Vind toch wel de mensen in het midden van Gelderland en Utrecht het meest ABN praten in mijn ogen
Verder vind ik alle Te harde G-en ook niet mooi. (te zacht eigenlijk ook niet..).
Vind toch wel de mensen in het midden van Gelderland en Utrecht het meest ABN praten in mijn ogen
Gast- Gast
Ik vind Haags en Rotterdams irritant. Niet sexy.
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
Ik vind haags, rotterdams, amsterdams en van dat boeren achterhoeks niet leuk.
Gast- Gast
Angela_1986 schreef:Zwoesj schreef:Angela_1986 schreef:Ik kom uit Brabant en kan ook wel behoorlijk Brabants praten. Maar ik ben voor de rest van NL ook gewoon te verstaan hoor... Het ligt er ook weer aan waar uit Brabant je komt, Tilburgs vind ik bv. echt afgrijselijk. Net als mensen die écht Limburgs praten. Het dialect uit de Achterhoek vind ik ook niet mooi.
Ja echt... Ik denk dat Lejow wel begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind juist het harde erin geweldig, het klinkt grof, maar niet uit de hoogte, zoals ik amsterdams wel kan vinden klinken.
Zal de band wel zijn die je met een regio hebt
Laatst aangepast door Zwoesj op vr 22 jul 2011 - 8:18; in totaal 1 keer bewerkt
Zwoesj- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Ik vind het eigenlijk allemaal wel charmant, het maakt iemand zichzelf. Ik ben daar erg kazig in hoor.
Overigens schijnt het dat wij ons veel meer aan het 'met-Nederlands-accent-Engels-praten', dan waar dan ook. Het wordt over het algemeen als charmant gezien (haha, net als ik vind dus). Ik vind het ook supergaaf toen ik een collega op een ontzettend Nederlandse manier fantastisch (grammaticaal en woordenschat) Engels hoorde spreken.
Overigens schijnt het dat wij ons veel meer aan het 'met-Nederlands-accent-Engels-praten', dan waar dan ook. Het wordt over het algemeen als charmant gezien (haha, net als ik vind dus). Ik vind het ook supergaaf toen ik een collega op een ontzettend Nederlandse manier fantastisch (grammaticaal en woordenschat) Engels hoorde spreken.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Een kennis van mij is echt een bloedmooie vrouw om te zien, totdat ze gaat praten. Almelooooooooo; dan probeer ik me voor te stellen hoe ik dat zou ervaren als man en dan vind ik d'r meteen stukje minder vrouwelijk lijken, ook al is het veel minder als ze een tijdje niet bij d'r ouders is geweest. Brabants en Limburgs vind ik ook niet geweldig, zo zeurderig klinkt het al snel in mijn oren.
Gast- Gast
ik heb in katwijk gewoont (eventjes), en kattuks vind ik vr-se-lijk
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Zwoesj schreef:Angela_1986 schreef:Zwoesj schreef:Angela_1986 schreef:Ik kom uit Brabant en kan ook wel behoorlijk Brabants praten. Maar ik ben voor de rest van NL ook gewoon te verstaan hoor... Het ligt er ook weer aan waar uit Brabant je komt, Tilburgs vind ik bv. echt afgrijselijk. Net als mensen die écht Limburgs praten. Het dialect uit de Achterhoek vind ik ook niet mooi.
Ja echt... Ik denk dat Lejow wel begrijpt wat ik bedoel.
Ik vind juist het harde erin geweldig, het klinkt grof, maar niet uit de hoogte, zoals ik amsterdams wel kan vinden klinken.
Zal de band wel zijn die je met een regio hebt
Dat zal inderdaad ook wel. Als ik hier niet meer zou wonen, zou ik 't misschien ook wel 'missen'.
Gronings...
En echt boeren drents
En echt boeren drents
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Ik kom uit Brabant, maar als ik dat op tv of radio hoor kan ik wel door de grond zakken
Limburgs vind ik ook niet prettig om te horen.
Hoewel, een vriendin van mij komt er vandaan en daar irriteer ik me helemaal niet aan!
Rotterdams, Amsterdams en Haags vind ik ordinair.
Limburgs vind ik ook niet prettig om te horen.
Hoewel, een vriendin van mij komt er vandaan en daar irriteer ik me helemaal niet aan!
Rotterdams, Amsterdams en Haags vind ik ordinair.
Gast- Gast
Ïk vind alle dialecten wel wat hebben, maar kan soms echt dingen niet volgen, dat vind ik dan weer minder leuk Daar zou ik me ook wel aan kunnen ergeren als ik langer met een bepaald persoon moet omgaan /samenwerken ofzo.
Ik kom zelf uit de Achterhoek en praat ook wel behoorlijk plat. Probeer er wel op te letten dat wanneer ik ergens anders ben ik wel 'normaal beschaafd nederlands' spreek.
Ik kom zelf uit de Achterhoek en praat ook wel behoorlijk plat. Probeer er wel op te letten dat wanneer ik ergens anders ben ik wel 'normaal beschaafd nederlands' spreek.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Het accent wat een super uber Fries heeft wanneer hij/zij Nederlands spreekt.
Het Engels van de meeste Nederlanders.
Het Engels van de meeste Nederlanders.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik woon op de grens Brabant/Gelderland/Limburg maar inderdaad, hier in Noord-Limburg is amper accent te horen. Geloof ook niet dat er een dialect/accent is waar ik me aan erger, zover ik weet vind ik het juist allemaal wel grappig
Stuiter, ik vond het trouwens erg leuk om jouw accent te horen! Lekker Limburgs
Stuiter, ik vond het trouwens erg leuk om jouw accent te horen! Lekker Limburgs
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Gister bij Petticoat geweest
Ik erger me niet echt aan dialecten
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind Limburgs dialect irritant. Dat hoor ik met name in de trein. Het accent als er gewoon NL's gepraat wordt vind ik niet irritant, maar het echte Limburgs wel. Om de een of andere reden wel met name van vrouwen. Mijn vader en zijn vrienden zijn bijv ook allemaal Limburgs maar als zij onderling praten klinkt het minder erg. Maar in de trein, brrrr.
Gast- Gast
Ik vind het niet echt vervelend, maar om de een of andere rede neig ik er naar om Limburgers minder serieus te nemen door hun accent. Dat is echt iets gevoelsmatig, ik weet dat het nergens op slaat maar ja... het klinkt gewoon niet zo serieus...
Gast- Gast
Hahaha, Petticoat. Ik kan horen dat ze geen Groninger is, wat ontzettend afgrijzelijk slecht gedaan. Maar ik mag niets zeggen, mijn eigen Gronings is net zo slecht.
Ik heb eigenlijk geen hekel aan dialecten of accenten. Ik vind alleen het Limburgs heel erg moeilijk om te verstaan.
Ik heb eigenlijk geen hekel aan dialecten of accenten. Ik vind alleen het Limburgs heel erg moeilijk om te verstaan.
Gast- Gast
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Wat een irritant accent...
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng
» Dialect
» Dialect of Nederlands
» ooow wat vervelend zeg!
» Zo vervelend en een beetje eng