Biechttopic 3
+96
Pancake
Sylvana
luisa
Liz
Miss G
Starla
Roza
Theeleut
ShallY
May
VeryCherry
Cheesegirl
juffie001
Angela_1986
Blair
Raindrop
Dennenappel
Blond
Mystique
FireButterfly
Burn
sonly
Lotus
Curious
SuperGrover
Gizmo
Zora
Julia
Ella
Jelin
*Troela*
luenca
Snoes
Shy
Tazz
Chocolate Cookie
Nora
Sushi
Toet
Pussycat
Erin
Catwoman79
Jente10
Monte
Polly
Leine
Rovine
Prosecco
Sorella
girli
Tittih
-Ieniemienie-
Roodkapje
CCC
Pien
Muppetje
Makamba
rapa nui
blondje1313
Marin
Caresses
Merai
Carra
Kat1980
ExpressoB
Pompoen
Geluk
Possom
Lynn_
Paper Crown
joyce0606
Sterre
Rush
Tania
Zwoesj
RYW
Admin
Jerry
Sweety
Coco
Rumble
Suus
Mamsie
Caro
TGR
Gigi_
Lavendel
Susan
Alias
Filoria
mzcharlotte
Minx
Supertalentje
bolus26
Lejow
MADDIE
100 plaatsers
Pagina 33 van 40
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Re: Biechttopic 3
Misschien een beetje heel erg raar maar ik kom heel vaak klaar in mijn slaap.
Dan droom ik over iets en dan gebeurd het. Ik heb dit echt heel vaak hebben jullie hier wel eens 'last' van? ik vind het zo vreemd overkomen.
groetjes.
Dan droom ik over iets en dan gebeurd het. Ik heb dit echt heel vaak hebben jullie hier wel eens 'last' van? ik vind het zo vreemd overkomen.
groetjes.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Misschien een beetje heel erg raar maar ik kom heel vaak klaar in mijn slaap.
groetjes.
Gefeliciteerd. U bent een jongetje
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Vrouw in haar eigen kracht? Het schijnt zelfs met ademhaling al te kunnen gebeuren. Maar nee, geen last van.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:hahaha nou nee
Mijn vriend vind dit ook zo raar.
Niks raars aan hoor, ook bij vrouwen kan het voorkomen.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10
Even een lang verhaal maar ik wil toch graag jullie mening/advies.
Een paar jaar geleden had ik dankzij mijn toenmalige vriend en mijn eigen naïeve stommiteit rond de 10.000 euro aan schulden. Ik ben bij hem weg gegaan, keihard gaan werken en alles wat ik kon missen ging naar het aflossen.
Inmiddels ben ik al een paar jaar schuldenvrij, heb ik een lieve vriend en wonen we samen. Iets meer dan een jaar geleden raakte mijn vriend zijn baan kwijt. Hij heeft daarna nog wel wat korte baantjes via het uitzendbureau gehad maar nooit voor lange tijd. Hij was ook druk aan het solliciteren maar tot op heden ook zonder resultaat.
Doordat hij via het uitzendbureau heeft gewerkt en te laat was met het aanvragen van een uitkering hebben ze hem daar op gekort + dat ze van de gemiddelde uren uitgingen van het uitzendbureau en dat was maar 15u per week. Geen vetpot dus.
Zijn WW is inmiddels stopgezet, het uitzendbureau heeft niks voor hem en daardoor heeft hij momenteel 0,0 inkomen. Dat betekend dat ik op dit moment 2 banen heb en alle vaste lasten in mijn eentje moet betalen.
Maar hij heeft intussen hier en daar betalingsachterstanden opgelopen waarvan een aantal ook al via incassobureau's lopen. Zijn schulden zijn nu al opgelopen tot zo'n 5000 euro.
Nu weet ik echt niet meer wat ik hier mee moet. Ik hou heel veel van hem maar af en toe ben ik ook zo boos dat hij het zo ver heeft laten komen en ik weer degene ben die alle vaste lasten moet dragen. Ik dacht eindelijk weer eens lekker te kunnen leven en sparen en weer eens op vakantie te kunnen (ben ik al 10 jaar niet meer geweest) na een paar jaar keihard werken en aflossen.
Aan de andere kant zie ik ook dat hij er onderdoor gaat. Hij eet en slaapt slecht. Zijn zelfvertrouwen is tot onder het nulpunt gezakt en hij weet het ook allemaal niet meer.
Hij wil echt alles aan werk aannemen en solliciteert naar zo'n beetje iedere vacature die voorbij komt maar hij krijgt alleen maar afwijzingen en dat doet zijn zelfvertrouwen ook niet veel goeds.
Nu verdien ik momenteel genoeg om mijn eigen rekeningen en de vaste lasten te betalen en daarnaast wat te sparen maar ik zit heel erg te twijfelen of ik hem hiermee moet helpen. Ik ben bang dat het voor hem wel erg gemakkelijk wordt als ik ook nog eens zijn rekeningen ga betalen maar als ik het niet doe komt hij alleen maar dieper in de schulden en wordt het nog moeilijker om er weer uit te komen voor hem en daar heb ik mijzelf natuurlijk ook mee. Het is nu nog niet zover dat er deurwaarders aan de deur komen en dat wil ik eigenlijk wel voorkomen. Het is nu nog te overzien.
Overigens wil hij helemaal niet dat ik voor hem ga betalen. Hij voelt zich al zo enorm schuldig omdat hij nu niet meebetaald aan de huur etc en hij houd ook alles bij omdat hij dat ook aan mij terug wil betalen.
Maar zo kan het ook niet doorgaan.
Een paar jaar geleden had ik dankzij mijn toenmalige vriend en mijn eigen naïeve stommiteit rond de 10.000 euro aan schulden. Ik ben bij hem weg gegaan, keihard gaan werken en alles wat ik kon missen ging naar het aflossen.
Inmiddels ben ik al een paar jaar schuldenvrij, heb ik een lieve vriend en wonen we samen. Iets meer dan een jaar geleden raakte mijn vriend zijn baan kwijt. Hij heeft daarna nog wel wat korte baantjes via het uitzendbureau gehad maar nooit voor lange tijd. Hij was ook druk aan het solliciteren maar tot op heden ook zonder resultaat.
Doordat hij via het uitzendbureau heeft gewerkt en te laat was met het aanvragen van een uitkering hebben ze hem daar op gekort + dat ze van de gemiddelde uren uitgingen van het uitzendbureau en dat was maar 15u per week. Geen vetpot dus.
Zijn WW is inmiddels stopgezet, het uitzendbureau heeft niks voor hem en daardoor heeft hij momenteel 0,0 inkomen. Dat betekend dat ik op dit moment 2 banen heb en alle vaste lasten in mijn eentje moet betalen.
Maar hij heeft intussen hier en daar betalingsachterstanden opgelopen waarvan een aantal ook al via incassobureau's lopen. Zijn schulden zijn nu al opgelopen tot zo'n 5000 euro.
Nu weet ik echt niet meer wat ik hier mee moet. Ik hou heel veel van hem maar af en toe ben ik ook zo boos dat hij het zo ver heeft laten komen en ik weer degene ben die alle vaste lasten moet dragen. Ik dacht eindelijk weer eens lekker te kunnen leven en sparen en weer eens op vakantie te kunnen (ben ik al 10 jaar niet meer geweest) na een paar jaar keihard werken en aflossen.
Aan de andere kant zie ik ook dat hij er onderdoor gaat. Hij eet en slaapt slecht. Zijn zelfvertrouwen is tot onder het nulpunt gezakt en hij weet het ook allemaal niet meer.
Hij wil echt alles aan werk aannemen en solliciteert naar zo'n beetje iedere vacature die voorbij komt maar hij krijgt alleen maar afwijzingen en dat doet zijn zelfvertrouwen ook niet veel goeds.
Nu verdien ik momenteel genoeg om mijn eigen rekeningen en de vaste lasten te betalen en daarnaast wat te sparen maar ik zit heel erg te twijfelen of ik hem hiermee moet helpen. Ik ben bang dat het voor hem wel erg gemakkelijk wordt als ik ook nog eens zijn rekeningen ga betalen maar als ik het niet doe komt hij alleen maar dieper in de schulden en wordt het nog moeilijker om er weer uit te komen voor hem en daar heb ik mijzelf natuurlijk ook mee. Het is nu nog niet zover dat er deurwaarders aan de deur komen en dat wil ik eigenlijk wel voorkomen. Het is nu nog te overzien.
Overigens wil hij helemaal niet dat ik voor hem ga betalen. Hij voelt zich al zo enorm schuldig omdat hij nu niet meebetaald aan de huur etc en hij houd ook alles bij omdat hij dat ook aan mij terug wil betalen.
Maar zo kan het ook niet doorgaan.
Gast- Gast
Kun je niet afspreken dat hij je terugbetaalt zodra hij weer een baan heeft? Dan zal hij een tijdje krap moeten leven, maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet erg eerlijk vindt dat je eerst jarenlang voor je eigen schulden hebt moeten opdraaien (die je ook had door toedoen van een ander) en dat je nu die van hem er nog eens bij mag nemen. Ik zou wel zorgen dat jullie geen problemen krijgen met incassobureaus en deurwaarders, maar ik zou niet alles maar voor hem gaan (af)betalen.
Heeft hij geen ouders die kunnen bijspringen of zo, van wie hij bijvoorbeeld iets zou kunnen lenen?
Als hij trouwens gemiddeld maar 15 uur werkte, hoe kwam hij toen dan rond? Studeert hij nog? Kan hij niet maximaal gaan lenen?
Heeft hij geen ouders die kunnen bijspringen of zo, van wie hij bijvoorbeeld iets zou kunnen lenen?
Als hij trouwens gemiddeld maar 15 uur werkte, hoe kwam hij toen dan rond? Studeert hij nog? Kan hij niet maximaal gaan lenen?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Zijn ouders hebben het helaas ook niet breed anders hadden die graag geholpen.
Dat hij het terug betaald is sowieso de bedoeling maar ik kan helaas niet in de toekomst kijken en mijn vertrouwen is wat dat betreft ook een stuk minder dankzij mijn ex. Die heeft mij als een stuk vuil aan de kant van de weg gezet terwijl hij tijdens de relatie ook altijd zei alles terug te betalen.
En mijn vriend werkte eerst fulltime. Raakte toen zijn baan kwijt. Is gaan werken via het uitzendbureau waar ze eerst aardig wat werk hadden. Dat werd steeds minder en toen het zo weinig was dat mijn vriend zijn rekeningen niet meer kon betalen is hij pas een uitkering gaan aanvragen.
Hij had tijdens zijn WW af en toe nog wel werk via het uitzendbureau en heeft dit ook doorgegeven maar ergens is er wat mis gegaan en heeft hij teveel WW ontvangen. Hij moest dus terug gaan betalen maar dat lukte niet omdat hij te weinig inkomen had en toen is zijn WW ook stopgezet.
Dat hij het terug betaald is sowieso de bedoeling maar ik kan helaas niet in de toekomst kijken en mijn vertrouwen is wat dat betreft ook een stuk minder dankzij mijn ex. Die heeft mij als een stuk vuil aan de kant van de weg gezet terwijl hij tijdens de relatie ook altijd zei alles terug te betalen.
En mijn vriend werkte eerst fulltime. Raakte toen zijn baan kwijt. Is gaan werken via het uitzendbureau waar ze eerst aardig wat werk hadden. Dat werd steeds minder en toen het zo weinig was dat mijn vriend zijn rekeningen niet meer kon betalen is hij pas een uitkering gaan aanvragen.
Hij had tijdens zijn WW af en toe nog wel werk via het uitzendbureau en heeft dit ook doorgegeven maar ergens is er wat mis gegaan en heeft hij teveel WW ontvangen. Hij moest dus terug gaan betalen maar dat lukte niet omdat hij te weinig inkomen had en toen is zijn WW ook stopgezet.
Gast- Gast
Zou je niet officieel kunnen laten vastleggen dat hij je terugbetaalt? Dat komt misschien wat wantrouwend over, maar in jouw situatie is dat op zich toch niet meer dan begrijpelijk?
Zorg er hoe dan ook voor dat die schulden van hem blijven, dus geen leningen of abonnementen voor hem op jouw naam, alleen betalen wat je echt kunt missen. Het moet echt zijn verantwoordelijkheid blijven, je moet voorkomen dat hij jou meesleept, hoe rot het ook voor hem is.
Zorg er hoe dan ook voor dat die schulden van hem blijven, dus geen leningen of abonnementen voor hem op jouw naam, alleen betalen wat je echt kunt missen. Het moet echt zijn verantwoordelijkheid blijven, je moet voorkomen dat hij jou meesleept, hoe rot het ook voor hem is.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik zou hem geen geld lenen. Het is namelijk niet jouw probleem, jij hebt genoeg aan jezelf. Sterker nog, ik denk dat ik op dat moment álle financieen zou scheiden en zou overwegen om niet meer samen te wonen. Want de kans dat jij hier de dupe van wordt is vrij groot. Ik kan me niet voorstellen dat hij nérgens aan het werk kan komen namelijk.
Jij gaat hier uiteindelijk last van krijgen. En als er deurwaarders aan de deur komen kunnen die ook jóuw spullen in beslag nemen. Jij hebt hard gewerkt en doet je best, hij niet, dus laat het hem ook maar zelf oplossen lijkt me.
Jij gaat hier uiteindelijk last van krijgen. En als er deurwaarders aan de deur komen kunnen die ook jóuw spullen in beslag nemen. Jij hebt hard gewerkt en doet je best, hij niet, dus laat het hem ook maar zelf oplossen lijkt me.
Gast- Gast
Als je álle financiën wil scheiden dan heb je denk ik weinig keuze dan ook het samenwonen stopzetten. Als je samenwoont kun je er niet onderuit dat je voor de ander betaalt als die geen geld heeft, misschien dan niet direct, maar toch zeker wel indirect.
Susan- Lady Post-a-lot
Het klinkt namelijk alsof hij het zelf bepaald niet handig aanpakt, als hij pas ww is gaan aanvragen toen hij al zóveel in uren was terugegaan. Hij had namelijk gewoon ww kunnen aanvragen toen hij bij wijze van spreken van 40 naar 20 uur ging, over die 20 uur die hij kwijt is. Plus dat hij zelf verantwoordelijk is om in de gaten te houden hoeveel ww hij krijgt.
Het klinkt niet alsof hij het heel slim aanpakt. Dat is op zich geen ramp, maar ik zou dit dus níet voor hem gaan oplossen. Er worden vast ergens vakkenvullers/schoonmakers/vuilnismannen gevraagd, dus ik kan me niet voorstellen dat hij helemaal nergens aan de bak komt.
Het klinkt niet alsof hij het heel slim aanpakt. Dat is op zich geen ramp, maar ik zou dit dus níet voor hem gaan oplossen. Er worden vast ergens vakkenvullers/schoonmakers/vuilnismannen gevraagd, dus ik kan me niet voorstellen dat hij helemaal nergens aan de bak komt.
Gast- Gast
Indirect kom je er niet helemaal onderuit. Maar ik zou in dit geval serieus overwegen om te stoppen met samenwonen. Want dit zijn wel heel onhandige keuzes, wachten met ww aanvragen tot je heel weinig uren hebt, niet opletten hoeveel je krijgt en gewoon geen baan kunnen vinden... dat klinkt niet als iemand waarmee je een stabiele basis kunt opbouwen, heel kort door de bocht gezegd. En ik zou ervoor passen om er zelf de dupe van te worden. Want uiteindelijk gaat het jou een berg geld kosten, alleen al doordat je alle vaste lasten betaalt, en wat ga je doen als er wél deurwaarders komen ?Susan schreef:Als je álle financiën wil scheiden dan heb je denk ik weinig keuze dan ook het samenwonen stopzetten. Als je samenwoont kun je er niet onderuit dat je voor de ander betaalt als die geen geld heeft, misschien dan niet direct, maar toch zeker wel indirect.
Gast- Gast
Mijn zwager is een jaar werkloos geweest. Heeft serieus op echt alles gesolliciteerd. Van putjesschepper tot schoonmaker tot werk in zijn sector. Niks. Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat er altijd wel werk is. Zal er wel zijn, maar aangenomen worden is een 2e.
Gast- Gast
Het was ook stom van hem om zo lang te wachten met het aanvragen van WW. Dat weet hij zelf ook. Hij hoopte zelf dat het maar tijdelijk was dat het uitzendbureau wat minder werk had maar ipv meer is het alleen maar nog minder geworden.
En hij reageert ook wel echt op van alles. Productiewerk, post, magazijnmedewerker etc maar tot nu toe alleen afwijzingen. Er is trouwens wel net een brief binnen gekomen van een bedrijf waar hij gesolliciteerd heeft dus ik ben nu wel heel erg aan het hopen dat het wat is. Hij is nu niet thuis dus nog even afwachten.
En misschien is het ook wel beter om weer apart te gaan wonen, daar kwam hij zelf ook al mee maar echt leuk is het niet.
En hij reageert ook wel echt op van alles. Productiewerk, post, magazijnmedewerker etc maar tot nu toe alleen afwijzingen. Er is trouwens wel net een brief binnen gekomen van een bedrijf waar hij gesolliciteerd heeft dus ik ben nu wel heel erg aan het hopen dat het wat is. Hij is nu niet thuis dus nog even afwachten.
En misschien is het ook wel beter om weer apart te gaan wonen, daar kwam hij zelf ook al mee maar echt leuk is het niet.
Gast- Gast
Ik weet niet of ik apart zou willen wonen. Dat ligt er helemaal aan hoe je dit ervaart en hoe zeer je hem dit kwalijk neemt. Als je niet uit elkaar wil gaan dan zou ik hem in ieder geval helpen met zijn financiën. En tijdelijk ook zijn rekeningen betalen, totdat hij een baan vindt. Het kan toch niet zo zijn dat hij NERGENS aan de bak kan komen?
Gast- Gast
Als je apart gaat wonen heb je nog meer (dubbele) kosten, dus of dat echt een oplossing is weet ik niet.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Het kan nog best lastig zijn om aan een baan te komen hoor.. De voorbeelden die ik net voorbij zag komen gaan ook niet altijd op. Zo zie ik nu dat je als vuilnisman vaak niet ouder dan 21 mag zijn, voor schoonmaakwerk al genoeg gegadigde zijn (en haast altijd maar paar uur per dag) en klanten vragen aan ons ook voor productie en magazijn werk mensen met ervaring daarin...
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Het was ook stom van hem om zo lang te wachten met het aanvragen van WW. Dat weet hij zelf ook. Hij hoopte zelf dat het maar tijdelijk was dat het uitzendbureau wat minder werk had maar ipv meer is het alleen maar nog minder geworden.
In welke regio zoekt hij werk?
Gast- Gast
Jolicious schreef:Mijn zwager is een jaar werkloos geweest. Heeft serieus op echt alles gesolliciteerd. Van putjesschepper tot schoonmaker tot werk in zijn sector. Niks. Ik vind het nogal kort door de bocht om te stellen dat er altijd wel werk is. Zal er wel zijn, maar aangenomen worden is een 2e.
+1
Ik ben ook pas geleden werkeloos geweest, en dit was lang niet zo makkelijk om ergens aan de bak te komen... en ik heb dus ook gewoon met diploma's bij de AH ed gesolliciteerd, maar werd elke keer afgewezen omdat ik meer kon.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Hier het biechtje waarvan de man in verhouding met zijn werk weinig verdient.
Hij is een gesprek aan gegaan op zijn werk.
Hij gaat vanaf januari 250 euro omhoog dus 2349 bruto en volgend jaar december gaat hij weer 250 euro omhoog en dan 2600 euro bruto. Toch een heel stuk beter voor hem. (want het gaat om het principe bij mij want ik hoef het niet eens mag die zelf houden.)
Nog geen heel vet salaris maar zeker wel een stuk beter.
Hij gaat vanaf januari 250 euro omhoog dus 2349 bruto en volgend jaar december gaat hij weer 250 euro omhoog en dan 2600 euro bruto. Toch een heel stuk beter voor hem. (want het gaat om het principe bij mij want ik hoef het niet eens mag die zelf houden.)
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Hier het biechtje waarvan de man in verhouding met zijn werk weinig verdient.
Wat goed, gefeliciteerd. En ik vind dat eigenlijk uiteindelijk best wel een knap salaris. Mischien niet als je in het westen woont maar hier in het oosten/bij het bedrijf waar ik werk is dat best wel een net salaris, bij ons zijn er coordinatoren die ook best veel verantwoording hebben en uren genoeg maken die ook zo iets verdienen. Dus zou er nu gewoon blij mee zijn en er even van het idee afstappen dat het nog geen heel vet salaris is volgens jou.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
rapa nui schreef:Biechtje01 schreef:Hier het biechtje waarvan de man in verhouding met zijn werk weinig verdient.
Wat goed, gefeliciteerd. En ik vind dat eigenlijk uiteindelijk best wel een knap salaris. Mischien niet als je in het westen woont maar hier in het oosten/bij het bedrijf waar ik werk is dat best wel een net salaris, bij ons zijn er coordinatoren die ook best veel verantwoording hebben en uren genoeg maken die ook zo iets verdienen. Dus zou er nu gewoon blij mee zijn en er even van het idee afstappen dat het nog geen heel vet salaris is volgens jou.
+ 1, ik vind het flink de moeite!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 33 van 40 • 1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40
Pagina 33 van 40
Permissies van dit forum: