Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic 3

+96
Pancake
Sylvana
luisa
Liz
Miss G
Starla
Roza
Theeleut
ShallY
May
VeryCherry
Cheesegirl
juffie001
Angela_1986
Blair
Raindrop
Dennenappel
Blond
Mystique
FireButterfly
Burn
sonly
Lotus
Curious
SuperGrover
Gizmo
Zora
Julia
Ella
Jelin
*Troela*
luenca
Snoes
Shy
Tazz
Chocolate Cookie
Nora
Sushi
Toet
Pussycat
Erin
Catwoman79
Jente10
Monte
Polly
Leine
Rovine
Prosecco
Sorella
girli
Tittih
-Ieniemienie-
Roodkapje
CCC
Pien
Muppetje
Makamba
rapa nui
blondje1313
Marin
Caresses
Merai
Carra
Kat1980
ExpressoB
Pompoen
Geluk
Possom
Lynn_
Paper Crown
joyce0606
Sterre
Rush
Tania
Zwoesj
RYW
Admin
Jerry
Sweety
Coco
Rumble
Suus
Mamsie
Caro
TGR
Gigi_
Lavendel
Susan
Alias
Filoria
mzcharlotte
Minx
Supertalentje
bolus26
Lejow
MADDIE
100 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic 3 - Pagina 30 Empty Re: Biechttopic 3

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 12:07

SuperGrover schreef:Nee maar Leaf, dat is ook het hele punt. Bij stelselmatig gebruik zijn alle drugs schadelijk. Bij incidenteel gebruik zijn alle drugs niet-schadelijk.
Maar waar ligt die grens?

Drugs zijn niet gezond maar he, dat zijn wel meer dingen niet. Je moet er alleen mee om weten te gaan.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  SuperGrover wo 9 nov 2011 - 21:22

Elodie schreef:
SuperGrover schreef:Nee maar Leaf, dat is ook het hele punt. Bij stelselmatig gebruik zijn alle drugs schadelijk. Bij incidenteel gebruik zijn alle drugs niet-schadelijk.

Drugs zijn niet gezond maar he, dat zijn wel meer dingen niet. Je moet er alleen mee om weten te gaan.
Die grens is natuurlijk niet zo duidelijk als: 3 keer per jaar is onschadelijk, maar bij 4 keer ben je echt de beer. Ik denk dat als je de grens probeert op te zoeken, dat je duidelijk niet meer in de laatste categorie valt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Supertalentje do 10 nov 2011 - 0:52

Ik denk dat je juist met drugs geen grenzen moet opzoeken. De gevolgen van een verslaving (en we hebben het over verslavende middelen) van cocaine is vele malen groter dan die van bv nicotine. Ongeacht hoe slecht ze fysiek zijn of hoe groot de afhankelijkheid is, ik denk dat het gewoon niet verstandig is om jezelf aan een eventuele verslaving bloot te stellen gezien de gevolgen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 2:27

SuperGrover schreef:
Elodie schreef:

Die grens is natuurlijk niet zo duidelijk als: 3 keer per jaar is onschadelijk, maar bij 4 keer ben je echt de beer. Ik denk dat als je de grens probeert op te zoeken, dat je duidelijk niet meer in de laatste categorie valt.

Die grens ligt nogal laag, dat is het hele gevaar aan drugs. Bijna alles is in excessieve hoeveelheden slecht voor de gezondheid, jarenlang 20 paprika's eten op een dag kan kankerverwekkend zijn en dagelijks een busje kaneel naar binnen snuiven tijdens een zwangerschap is ook niet zo gezond voor moeder en kind. Alleen die dingen doet de gemiddelde persoon die helemaal goed bij zijn hoofd is niet.

Diezelfde persoon zal misschien wel een keer een harddrug proberen, het vervelende is dat die al wel in heel kleine hoeveelheden schadelijk kan zijn als het een verslaving uitlokt en dat de precieze grens dus inderdaad niet bekend is.

Ik snap werkelijk waar de vergelijkingen met bijvoorbeeld alcohol ook niet. Alcohol is inderdaad wel in brede kringen geaccepteerd, dat heeft er dus ook voor gezorgd dat in brede kringen bekend is wanneer het gebruik te ver gaat en hoe er het lichaam en de geest erop reageert wanneer het wel gebruikt wordt (de grens dus). Die sociale controle maakt het dus al minder gevaarlijk, ondanks dat het wel verslavend en schadelijk is. Ik zeg dus minder gevaarlijk en niet ongevaarlijk, ik snap dat er ook alcoholisten bestaan.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover do 10 nov 2011 - 4:29

Twellie schreef:
SuperGrover schreef:
Elodie schreef:

Die grens ligt nogal laag, dat is het hele gevaar aan drugs. Bijna alles is in excessieve hoeveelheden slecht voor de gezondheid, jarenlang 20 paprika's eten op een dag kan kankerverwekkend zijn en dagelijks een busje kaneel naar binnen snuiven tijdens een zwangerschap is ook niet zo gezond voor moeder en kind. Alleen die dingen doet de gemiddelde persoon die helemaal goed bij zijn hoofd is niet.

Diezelfde persoon zal misschien wel een keer een harddrug proberen, het vervelende is dat die al wel in heel kleine hoeveelheden schadelijk kan zijn als het een verslaving uitlokt en dat de precieze grens dus inderdaad niet bekend is.

Ik snap werkelijk waar de vergelijkingen met bijvoorbeeld alcohol ook niet. Alcohol is inderdaad wel in brede kringen geaccepteerd, dat heeft er dus ook voor gezorgd dat in brede kringen bekend is wanneer het gebruik te ver gaat en hoe er het lichaam en de geest erop reageert wanneer het wel gebruikt wordt (de grens dus). Die sociale controle maakt het dus al minder gevaarlijk, ondanks dat het wel verslavend en schadelijk is. Ik zeg dus minder gevaarlijk en niet ongevaarlijk, ik snap dat er ook alcoholisten bestaan.
Als je de vergelijking alcohol/coke niet snapt, snap je dan wel een vergelijking tussen cocaïne en heroïne of XTC en coke? Meth en crack? Het is allemaal drugs.

Bovendien is het dikgedrukte niet waar. Ja, dat je bij ernstig alcoholmisbruik je lever vernietigd, is algemeen bekend en dat je wuzzy wordt van alcohol, dat ook. Maar veel verder gaat de algemene kennis niet. Ik wist bijvoorbeeld tot voor kort niet dat een veelvoorkomende doodsoorzaak bij beschonken jongeren is dat de alcohol de reflexen dempt, waaronder het kokreflex, waardoor degene in kwestie stikt in zijn eigen braaksel.
Het is in brede kringen bekend wanneer het gebruik te ver gaat? Nederlandse jongeren en studenten drinken echt veel (vergeleken met jongeren uit andere landen). De meeste mensen vinden dit geen enkel probleem, het is normatief voor studenten. Bingedrinken is ontzettend veel voorkomend. Bingedrinken wordt door onderzoekers gezien als problematisch. Als ik tijdens het uitgaan 4 drankjes drink, word ik echter absoluut niet met de nek aangekeken of gewezen op mijn problematische gedrag.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 5:25

Ik bedoel dat het binnen één categorie een wereld van verschil is en daarmee geef ik aan dat ik het er niet mee eens ben dat er gezegd wordt dat als alcohol oké en normaal is, andere drugs dat ook (zouden moeten) zijn.

Er zal niet elk detail van het gebruik van alcohol binnen iedere kring bekend zijn, maar het lijkt me een feit dat er veel méér over bekend is dan over andere drugs. Het staat in de supermarkt, men drinkt het in een café, op de verjaardag etcetera. Door daar naar te kijken en het zelf openbaar te drinken lijkt me dat de grens tussen gebruik en misbruik duidelijker is dan bij andere drugs.

Gast
Gast

Bericht  Possom do 10 nov 2011 - 6:08

Twellie schreef:Ik bedoel dat het binnen één categorie een wereld van verschil is en daarmee geef ik aan dat ik het er niet mee eens ben dat er gezegd wordt dat als alcohol oké en normaal is, andere drugs dat ook (zouden moeten) zijn.

Er zal niet elk detail van het gebruik van alcohol binnen iedere kring bekend zijn, maar het lijkt me een feit dat er veel méér over bekend is dan over andere drugs. Het staat in de supermarkt, men drinkt het in een café, op de verjaardag etcetera. Door daar naar te kijken en het zelf openbaar te drinken lijkt me dat de grens tussen gebruik en misbruik duidelijker is dan bij andere drugs.

Dat is ook juist de valkuil denk ik, dat iedereen denkt te weten waar het over gaat, en de meeste mensen wel wat weten, maar lang niet alles. Maar ik snap sowieso niet waarom je je eigen ontwikkeling als kind wil beschadigen, of je lichaam. Zat vanmiddag naast twee meisjes op de bus te wachten die rookten en ze waren een jaar of 14,15. Ik snap echt niet hoe het kan dat dat soort dingen (roken, drinken) nog steeds door een grote massa als stoer en erbij horen wordt gezien terwijl het zo slecht is voor je. Maar goed, ik verbaas me er ook over dat er op de middelbare school hier in de buurt nog geen rookverbod is op het schoolplein want dan hou je ze in elk geval tijdens schooltijden van die troep af en beginnen ze iedere maandag weer met afkicken. Op schoolfeesten (of in de kantine) wordt toch ook geen alcohol geschonken?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:32

Ik biecht op dat ik er zo verschrikkelijk moe van wordt dat mijn man zo over zich heen laat lopen door zijn werkgever. Eigenlijk door iedereen wel, hij wil loyaal zijn naar iedereen en geeft vaak toe. Pas als ik met hem in gesprek ga, beseft hij dat hij het eigenlijk helemaal niet wilt en zegt er wat van. Nu is het al zo lang zo dat hij uitgebuit wordt door zijn werkgever, belachelijk lange dagen voor een miniscuul loontje. Loonverhoging, ho maar, alleen het minimum. Hij klaagt en moppert tegen zijn collega's en tegen mij dat hij zo moe is en er zo zat van is, maar zijn mond open trekken naar zijn leidinggevende, ho maar. Ik word hier zo ontzettend moe van.. het beinvloed mijn leven namelijk ook. Ik moet me er altijd maar weer op aan passen en ik moet het altijd allemaal alleen doen, omdat hij 's middags ineens hoort dat hij tot 10/11 uur 's avonds moet overwerken terwijl hij om 8 uur 's ochtends is begonnen. Tips zijn welkom, want ik weet niet wat ik nog meer kan doen dan goed op hem in praten. Het helpt alleen voor dat moment, maar vervolgens durft hij weer zijn mond niet open te trekken..

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 8:36

hug Ik begrijp je en heb verder geen tips.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:40

Dankje. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik er mee moet Sad

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 8:48

Jolicious schreef:Dankje. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik er mee moet Sad

Mijn vriend heeft nu ander werk waardoor hij alleen nog dagdiensten werkt, maar dat heeft hij voor zichzelf gekozen. Hoe reageert hij als je aangeeft dat het op deze manier ook voor jou te veel is?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow vr 11 nov 2011 - 8:48

Oh Jol, wat vervelend zeg. Ik kan me een beetje voorstellen hoe het voelt, mijn vriend is ook zo'n type.
Tips, pfff ik weet het niet. Misschien opent het tweede kindje straks zijn ogen? Dat jij het ook gewoon niet red in je eentje?
Heeft hij het verder wel naar zijn zin daar?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 8:52

Lejow schreef:Misschien opent het tweede kindje straks zijn ogen?

Bij voorkeur zou ik toch niet op dat moment willen wachten Wink
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:53

mzcharlotte schreef:
Jolicious schreef:Dankje. Ik weet ook niet meer zo goed wat ik er mee moet Sad

Mijn vriend heeft nu ander werk waardoor hij alleen nog dagdiensten werkt, maar dat heeft hij voor zichzelf gekozen. Hoe reageert hij als je aangeeft dat het op deze manier ook voor jou te veel is?

Dat weet hij wel, maar hij vindt het zo moeilijk om nee te zeggen tegen zijn werkgever en een grens te leggen. Dus zegt hij dat hij niet anders kan. Terwijl dat natuurlijk wel zo is, want je hoeft niet alles te pikken. Hij heeft een contract van 40 uur, maar werkt al 3 jaar (als het niet langer is) structureel elke week over. Deze week heeft hij 14 overuren gemaakt. Hij zou vandaag om 5 uur klaar zijn volgens zijn rooster, maar hoorde om half 5 dat hij 's avonds moest werken. En hij is er nu dus nog. Hij heeft uiteindelijk aangegeven dat dit niet zomaar kon en ze hebben een vervanger gebeld maar hij moet wachten tot die vervanger er is en die is er nog steeds niet (God mag weten waar die vent uit hangt, hij is al om 17.15 gebeld). In plaats van dat hij zegt, oke nu ga ik echt, dit is van de zotte, blijft hij gewoon wachten. Het is 21.00 uur bijna...

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 8:54

Lejow schreef:Oh Jol, wat vervelend zeg. Ik kan me een beetje voorstellen hoe het voelt, mijn vriend is ook zo'n type.
Tips, pfff ik weet het niet. Misschien opent het tweede kindje straks zijn ogen? Dat jij het ook gewoon niet red in je eentje?
Heeft hij het verder wel naar zijn zin daar?

Nee, heeft het niet naar zijn zin, maar dat komt vooral door de onderwaardering en uitbuiting daar. En totaal geen interesse in het personeel.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 8:58

Op zijn werkgebied zijn er toch nog best wel wat banen (ik bedoel: gegeven de economische tijd)? Wat houdt hem tegen om iets anders te zoeken? Het enige dat ik me zou kunnen voorstellen is dat hij een vaste contract heeft, dat is best een unicum namelijk. Het is wel zo dat het bij een andere werkgever niet per definitie anders hoeft te zijn, de laatste twee werkgevers van P waren echt vreselijk, dit verhaal komt me zo bekend voor en P is ook zo'n goedzak.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 9:01

mzcharlotte schreef:Op zijn werkgebied zijn er toch nog best wel wat banen (ik bedoel: gegeven de economische tijd)? Wat houdt hem tegen om iets anders te zoeken? Het enige dat ik me zou kunnen voorstellen is dat hij een vaste contract heeft, dat is best een unicum namelijk. Het is wel zo dat het bij een andere werkgever niet per definitie anders hoeft te zijn, de laatste twee werkgevers van P waren echt vreselijk, dit verhaal komt me zo bekend voor en P is ook zo'n goedzak.

Nou, hij werkt nu op een plek waar je overdag werkt en in het weekend vrij bent en in zijn branche zijn die banen er vrijwel niet. Maar ja, het maakt dus op zich nog geen drol uit want hij werkt net zo goed 's avonds. Als hij een andere baan krijgt in deze branche is hij dat dus kwijt. Dat is wat hem tegen houdt. Maar ik denk dat hij al heel wat meer kan bereiken door gewoon eens zijn mond open te trekken ipv het volgzame schaapje te zijn. Zijn leidinggevende denkt ook alles te kunnen zeggen, vindt dat hij ook maar zo'n workaholic moet zijn als hij zelf is. Enige verschil is dat zijn leidinggevende 3 tot 4 keer zoveel verdient als mijn man.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 11 nov 2011 - 9:07

Ja, en hoe verander je dat in je man Wink. P werkt nu nog met een voetje in de branche; hij werkt bij een facilitair bedrijf dat de reinigingen van de leidingen van de bar verzorgt en is dus gegarandeerd 's avonds thuis. Hij heeft niet de interactie zoals voorheen, maar nog wel in een zekere zin. Het salaris is echter niet heel veel beter dan toen (ik denk zo'n 1400 netto per 4wk), maar er staat ook wel wat tegenover en alles is verzorgd (kleding, busje, materialen). Ik weet niet of ze nog zoeken, maar ik kan je het adres wel even PM'en?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 20:11

Ja, dat mag altijd! Moet je nagaan, mijn man verdient nog minder dan dat en werkt er al5 jaar, waarvan 3 jaar deze functie. Wil P. zich niet laten omscholen? Mijn man is nog altijd een opleiding beloofd, maar tot op heden volgt hij nog steeds geen opleiding.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 21:14

Weleens gedacht aan een melding maken bij de arbeidsinspectie? Lijkt me op zich niet normaal als iemand zo veel overuren moet maken, en dat structureel. De man van een vriendin van mij had dat ook, zij heeft toen een melding gemaakt en die werd terecht bevonden. Toen kwamen er oplossingen. Jammergenoeg was haar man toen al weg maar het werd dus wel serieus genomen zeg maar...

Gast
Gast

Bericht  rapa nui vr 11 nov 2011 - 21:57

Een assertiviteitstraining laten doen? Heb alleen geen idee hoeveel dat kost etc.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast vr 11 nov 2011 - 23:27

Ik wil graag iets opbiechten, wat ik misschien al eerder had moeten doen.

Vanaf het begin dat ik dacht zwanger te zijn was alleen de eerste test positief. Daarna alleen maar negatief, en als laatste weer een positieve test. Ik werd gek en ben hiermee naar de ha geweest. Die zei toen, wacht het af.. Misschien komt alsnog de menstruatie. (was inmiddels 14 dagen overtijd) Daarna kreeg ik hele hevige buikpijn (meer dan anders) en ik begon knalrood bloed te verliezen eerst druppelend later net als menstruatie. Dit bleef 4 dagen aanhouden. Kon het niet tegen gaan met én tampons én maandverband. Na die 4 dagen werdt het minder en alsnog naar de ha geweest, want snapte er niets meer van. En wou zekerheid. Die had zoiets, laten we een echo maken want die onzekerheid werdt niemand goed van. donderdags 3 november was het zover ik ging voor een echo. Hierbij werdt bevestigd dat er geen vruchtje in mijn baarmoeder zat. Maar er hoogstwaarschijnlijk wel heeft gezeten. Omdat er nog weefsel in zweefde. Dit zat er met de eerst volgende menstruatie ook mee uit gaan.

Ik heb het voor mijn gevoel een plaatsje gegeven dacht ik. En gedacht het was 5 weken. Er kan van alles mis gegaan zijn.
Maar toch, nu hoorden we gister dat de beste kameraad van mijn vriend dus een kindje verwachten en het nu 12 weken is. Ik kreeg een brok in mijn keel en doe sinds gister niets anders dan huilen. (ik was anders nu 8 weken geweest) En voor mijn gevoel is het nu niet eerlijk. Ik kan het toch niet zo los laten als wat ik dacht. Sad

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 13 nov 2011 - 1:47

De hele drugs discussie was me eventjes ontgaan smile

Waar ik me bij mijn vriend zorgen om maak, is de reden dat hij coke gebruikt. (De reden houd ik liever voor me). Ook is hij iemand die snel doorslaat in dingen. Ik geloof echt dat af en toe drugs gebruiken niet erg is, maar ik ben bij hem er bang voor dat het niet meer sporadisch wordt, maar stelselmatig.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blond zo 13 nov 2011 - 1:48

@ Biechtje: hug . Neem echt alle tijd die je nodig hebt, ook al was het vruchtje nog maar 5 weken, dat wil niet zeggen dat je niet verdrietig mag zijn.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 4:29

Ik ben bezig met afvallen. Dit gaat gelukkig best goed. Maar er lag vandaag een volle zak met mini-snickers, een uur later was hij leeg :zp:

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: