Biechttopic 3
+96
Pancake
Sylvana
luisa
Liz
Miss G
Starla
Roza
Theeleut
ShallY
May
VeryCherry
Cheesegirl
juffie001
Angela_1986
Blair
Raindrop
Dennenappel
Blond
Mystique
FireButterfly
Burn
sonly
Lotus
Curious
SuperGrover
Gizmo
Zora
Julia
Ella
Jelin
*Troela*
luenca
Snoes
Shy
Tazz
Chocolate Cookie
Nora
Sushi
Toet
Pussycat
Erin
Catwoman79
Jente10
Monte
Polly
Leine
Rovine
Prosecco
Sorella
girli
Tittih
-Ieniemienie-
Roodkapje
CCC
Pien
Muppetje
Makamba
rapa nui
blondje1313
Marin
Caresses
Merai
Carra
Kat1980
ExpressoB
Pompoen
Geluk
Possom
Lynn_
Paper Crown
joyce0606
Sterre
Rush
Tania
Zwoesj
RYW
Admin
Jerry
Sweety
Coco
Rumble
Suus
Mamsie
Caro
TGR
Gigi_
Lavendel
Susan
Alias
Filoria
mzcharlotte
Minx
Supertalentje
bolus26
Lejow
MADDIE
100 plaatsers
Pagina 29 van 40
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Re: Biechttopic 3
Wat betreft afhankelijkheid verschillen tabak en cocaïne niet veel. Maar of je nou afhankelijk bent van tabak of coke maakt psycisch toch wel heel erg veel uit. De gevolgen van een verslaving aan cocaïne zijn psychisch veel erger dan een verslaving aan tabak. Dus ik begrijp heel goed dat chance zich zorgen maakt. Ten eerste vanwege de verslagingsgevoeligheid en ten tweede van de gevolgen die dat met zich mee kan brengen.
Gast- Gast
Heb even een stukje ge-edit. Had mezelf niet duidelijk verwoord waar ik op doelde.Confusion schreef:Wat betreft afhankelijkheid verschillen tabak en cocaïne niet veel.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:_Chance schreef:
Ik ben niet zozeer bang voor verslaving of voor lichamelijke schade, maar vooral voor hersenschade. Ik zal eens googlen hoe het daarmee zit. Ik merk namelijk na het gebruik van een pilletje wel dat ik een paar dagen, soms zelfs twee weekjes, een stuk minder goed helder kan nadenken. Na een avond hard drinken heb ik dit niet (behalve op de katerdag natuurlijk)
Chance: Ik snap dat je er in eerste instantie van schrikt, het klinkt heel heftig, cocaïne. Ik heb hetzelfde meegemaakt en ik was eigenlijk vrij snel aan het idee gewend, vooral omdat ik al vlug doorhad dat mijn vriendinnetje het echt maar hooguit twee keer per jaar gebruikte. Mocht je vriend verslavingsgevoelig zijn oid, dan zou ik me ook zorgen maken inderdaad, maar indien dit niet het geval is: don't worry. Zie betoog van het Biechtje hierboven.
Geluk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 135
Punten : 174
Registratiedatum : 27-01-11
Dat komt omdat XTC aanspraak maakt op je serotonine. Als je dat voelt is het belangrijk om lekker veel multivitamine bruistabletten te drinken en veel fruit te eten. Ook voor en na gebruik een paar capsules L-Tryptofaan slikken, dat verhoogt je serotonine gehalte in je hersenen waardoor je sneller herstelt en niet zo'n kater gevoel krijgt.Geluk schreef:
Ik ben niet zozeer bang voor verslaving of voor lichamelijke schade, maar vooral voor hersenschade. Ik zal eens googlen hoe het daarmee zit. Ik merk namelijk na het gebruik van een pilletje wel dat ik een paar dagen, soms zelfs twee weekjes, een stuk minder goed helder kan nadenken.
Als je niet te vaak gebruikt en het dus niet misbruikt is de kans op hersenschade heel klein.
Ik doe dit onder het biecht account omdat ik niet wil dat jullie weten dat ik gebruik...
Gast- Gast
Maar als jij drugsgebruik net zo normaal vindt als alchol gebruiken/roken waarom durf je dit niet onder je eigen naam te posten? Schaam je je?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10
Lavendel schreef:Maar als jij drugsgebruik net zo normaal vindt als alchol gebruiken/roken waarom durf je dit niet onder je eigen naam te posten? Schaam je je?
Ik vroeg me ook al af waarom het biechtaccount hiervoor gebruikt wordt.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Nee, zeker niet hoor maar ik weet gewoon dat de meesten hier zo lijnrecht tegenover mij staan qua drugsgebruik dat ik niet wil dat er hier ineens heel anders over mij gedacht wordt. Verder niks aan de hand hoor.Lavendel schreef:Maar als jij drugsgebruik net zo normaal vindt als alchol gebruiken/roken waarom durf je dit niet onder je eigen naam te posten? Schaam je je?
Laatst aangepast door Biechtje01 op wo 9 nov 2011 - 1:20; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Nicotine is de dodelijkste drug, gevolgd door alcohol en op plaats drie heroïne. XTC en cocaïne zijn minder schadelijk dan alcohol. Bij matig gebruik loop je er geen schade van op. Bij verslaving wel, maar dat lees ik er niet direct in terug. Er is maar 1 reden waarom XTC en cocaïne harddrugs/illegaal zijn en tabak/alcohol niet: omdat roken en drinken maatschappelijk geaccepteerd is, en cocaïne/XTC niet. Het heeft niets te maken met de schadelijkheid of verslavingsgevoeligheid van de drug.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
SuperGrover schreef:Nicotine is de dodelijkste drug, gevolgd door alcohol en op plaats drie heroïne. XTC en cocaïne zijn minder schadelijk dan alcohol. Bij matig gebruik loop je er geen schade van op. Bij verslaving wel, maar dat lees ik er niet direct in terug. Er is maar 1 reden waarom XTC en cocaïne harddrugs/illegaal zijn en tabak/alcohol niet: omdat roken en drinken maatschappelijk geaccepteerd is, en cocaïne/XTC niet. Het heeft niets te maken met de schadelijkheid of verslavingsgevoeligheid van de drug.
Helemaal waar. Mooi verwoord.
Gast- Gast
Nictone is niet zozeer een dodelijke drug. Het is nogal het teer in sigaretten (e.d.) wat de schade aanricht. De nicotine zorgt er echter voor dat mensen die teer blijven inhaleren.
Ik moet zeggen dat ik veel meer plezier beleef aan eens in de zoveel tijd een pilletje of een joint dan aan iedere dag roken. Verslavingsgevoelig ben ik zeker, maar ik vind het uitstellen van genot ook een vorm van high ofzo.
Ik moet zeggen dat ik veel meer plezier beleef aan eens in de zoveel tijd een pilletje of een joint dan aan iedere dag roken. Verslavingsgevoelig ben ik zeker, maar ik vind het uitstellen van genot ook een vorm van high ofzo.
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Volgens mij wordt je uiteindelijk van alles waus, zelfs van wiet. Althans, dat zie ik in mijn omgeving (vader en goede vriend). Het is gewoon niet goed voor je. Althans, bij stelselmatig gebruik niet.
Gast- Gast
Nee maar Leaf, dat is ook het hele punt. Bij stelselmatig gebruik zijn alle drugs schadelijk. Bij incidenteel gebruik zijn alle drugs niet-schadelijk.
SuperGrover- Ratel
Er is helemaal niets normaals aan het gebruik van drugs. Het roesje gaat voorbij en je zit nog steeds in dezelfde shit. Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een gelukkige gebruiker heb gezien, zijn meestal mensen die ergens aan proberen te ontsnappen. Het heeft ook geen enkele toekomst, geen rooskleurige in elk geval.
Gast- Gast
Biechtje01 schreef:Er is helemaal niets normaals aan het gebruik van drugs. Het roesje gaat voorbij en je zit nog steeds in dezelfde shit. Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een gelukkige gebruiker heb gezien, zijn meestal mensen die ergens aan proberen te ontsnappen. Het heeft ook geen enkele toekomst, geen rooskleurige in elk geval.
En waarom moet dit dan weer onder het biechtaccount? Jammer dat het zo wordt gebruikt want dit is niet echt de bedoeling er van.
Anyway, zo kan je er over denken maar maak er geen feiten van. Ik ken zo veel gelukkige drugsgebruikers. Normale, doorsnee mensen (waaronder ik zelf) die af en toe drugs gebruiken, een paar keer per jaar. Niks mis mee vind ik.
Toet- Lady Post-a-lot
Ik wil ook even zeggen dat ik het vrij triest discussiëren vind als mensen hun mening verkondigen onder een Biechtaccount. Maar daarnaast: niemand zegt hier toch ook dat het normaal is? Het is alleen een feit dat drugs niet schadelijk zijn bij incidenteel gebruik, en dat alle drugs wel schadelijk zijn bij frequent gebruik. Ik ken ook genoeg mensen die weleens een jointje roken, maar verder gewoon gelukkige mensen zijn.Biechtje01 schreef:Er is helemaal niets normaals aan het gebruik van drugs. Het roesje gaat voorbij en je zit nog steeds in dezelfde shit. Ik moet zeggen dat ik ook nog nooit een gelukkige gebruiker heb gezien, zijn meestal mensen die ergens aan proberen te ontsnappen. Het heeft ook geen enkele toekomst, geen rooskleurige in elk geval.
SuperGrover- Ratel
Biechtje01 schreef:
Dit is natuurlijk vrij eenzijdig, er wordt enkel gekeken naar de afhankelijkheid (lichamelijk of geestelijk?) en de psychische schade. Wat doet het met je lichaam? Wat met af en toe gebruik wat met veel gebruik? Is het lichamelijk of geestelijk verslavend? Veranderd het stoffen in je lichaam en voor welk termijn doet dit het? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vooral met cocaïne is het de vraag waarvoor het gebruik wordt, waarom neemt iemand het? Om de hoge werkdruk aan te kunnen, om fantastische seks te hebben, om lang te kunnen feesten of de sociale druk (bijv. in de zakenwereld)?
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Dennenappel schreef:Biechtje01 schreef:
Dit is natuurlijk vrij eenzijdig, er wordt enkel gekeken naar de afhankelijkheid (lichamelijk of geestelijk?) en de psychische schade. Wat doet het met je lichaam? Wat met af en toe gebruik wat met veel gebruik? Is het lichamelijk of geestelijk verslavend? Veranderd het stoffen in je lichaam en voor welk termijn doet dit het? Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vooral met cocaïne is het de vraag waarvoor het gebruik wordt, waarom neemt iemand het? Om de hoge werkdruk aan te kunnen, om fantastische seks te hebben, om lang te kunnen feesten of de sociale druk (bijv. in de zakenwereld)?
Ik ben normaal niet zo'n voorstander van +1, maar omdat ik het hier zo mee eens ben, gooi ik hem er toch even in: +1!
Gast- Gast
Physical harm betekent niet psychische schade, maar lichamelijke schade. Physical is de vertaling van fysiek. Dus wat doet het met je lichaam, of er schadelijke veranderingen teweeg worden gebracht, etc. dát is wat deze afbeelding aangeeft.Dennenappel schreef:Biechtje01 schreef:
Ik ben geen absolute voorstander van drugsgebruik, maar er zijn gewoon ontzettend veel fabeltjes over.
SuperGrover- Ratel
Helemaal eens met SG. Ik ben ook echt geen voorstander van drugs maar erger mij wel aan de fabels die er zijn. En aan mensen die denken heel goed te weten waar ze over praten terwijl het niet op feiten gebaseerd is. En aan het eeuwige goedpraten/accepteren van alcohol terwijl dit duidelijk net zo schadelijk is als drugs.
Toet- Lady Post-a-lot
Alcohol is zelfs schadelijker dan vrijwel alle harddrugs. Maar dat wijntje bij het eten is maatschappelijk geaccepteerd en dat lijntje bij het feestje niet. Dat mensen fel anti-drugs zijn en in discussies dat naar voren willen halen, helemaal prima, maar presenteer dat dan niet als een feit. Dat cocaïne slecht is, is een mening, geen feit. Dat drugsgebruikers ongelukkig zijn, is op z'n best ook een mening.toetje_ schreef:Helemaal eens met SG. Ik ben ook echt geen voorstander van drugs maar erger mij wel aan de fabels die er zijn. En aan mensen die denken heel goed te weten waar ze over praten terwijl het niet op feiten gebaseerd is. En aan het eeuwige goedpraten/accepteren van alcohol terwijl dit duidelijk net zo schadelijk is als drugs.
SuperGrover- Ratel
Dank je voor de verbetering. Ik blijf erbij dat ik het eenzijdig vind, het varieert ook qua schade of je een enkele keer neemt of elke dag. Hierdoor is het lastig zwart wit vast te stellen en kan je het niet gemakkelijk met elkaar vergelijken.SuperGrover schreef:Physical harm betekent niet psychische schade, maar lichamelijke schade. Physical is de vertaling van fysiek. Dus wat doet het met je lichaam, of er schadelijke veranderingen teweeg worden gebracht, etc. dát is wat deze afbeelding aangeeft.Dennenappel schreef:Biechtje01 schreef:
Ik ben geen absolute voorstander van drugsgebruik, maar er zijn gewoon ontzettend veel fabeltjes over.
Het klopt dat er ontzettend veel fabeltjes over zijn, gelukkig zijn de feiten en ervaringen ook gemakkelijk te vinden op betrouwbare sites, informatiefolders, boeken, congressen, organisaties e.d.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik biecht op dat ik hekel heb aan drugs. Sh$#%t, verkeerde account
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Nou inderdaad. Wat zul jij je schamen dat mensen nu je mening over drugs wetenSupertalentje schreef:Ik biecht op dat ik hekel heb aan drugs. Sh$#%t, verkeerde account
SuperGrover- Ratel
Supertalentje schreef:Ik biecht op dat ik hekel heb aan drugs. Sh$#%t, verkeerde account
Gast- Gast
Ik snap gewoon niet dat als chance zegt dat een vriend cocaïne gebruikt(soms) dat mensen dit dan niet zo erg vinden e.d. en ook andere dingen erbij gaan halen. Het plaatje geeft aan dat coke de op 1 na verslavende(dependance) en op 1 na lichamelijk schadelijkste is. Dat lijkt mij niet zo onschuldig.
(en ja ik ben totaal geen voorstander van drugs, ook niet voor recreatief + eenmalig gebruik)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 29 van 40 • 1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40
Pagina 29 van 40
Permissies van dit forum: