Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Biechttopic opheffen?

+18
Sweety
SarahKey
Phileine
Blond
Prosecco
TGR
Zwerver
mzcharlotte
Monte
Makamba
VeryCherry
Tania
Blair
Sugarfall
Jeanette
Rovine
Susan
Sterre
22 plaatsers

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Biechttopic opheffen?  - Pagina 5 Empty Re: Biechttopic opheffen?

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:43

Sterre schreef:Ik vind het juist fijn dat een forum uit hele verschillende mensen en meningen bestaat. De een lief, meelevend, luisterend oor, de ander kritischer, misschien objectiever, feller. Ik ben zelf ook meer van de softie, maar soms kan het verfrissend werken als iemand eens zegt waar diegene vindt dat het op staat. Ook al worden meningen soms gebracht als de waarheid, ieder kan toch voor zichzelf wel nuanceren dat het maar een mening is? Niet meer of minder dan je eigen mening?

Laf dat het biechtding is gebruikt. Ik voel me een beetje spuit elverig, volgens mij is alles wel gezegd intussen ;-)

Mooie samenvatting. Ik ben wel saai vandaag. Ik ben het hier ook wel mee eens. Ik ben zelf denk ik ook meer een zacht ei.. :sneeuwpop:

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:44

wc-eend schreef:Zullen we topic naam maar veranderen? T gaat alleen nog om lillith!

Krijg ik ooit ook zo'n topic? :face: Embarassed

Als je wilt! Moet je even gaan rellen en zorgen dat iedereen een duidelijke en uitgesproken mening over je heeft. Het moet wel negatief zijn hè. Een topic met alle positieve eigenschappen van één forummer zul je denk ik niet zo snel tegenkomen.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 17 dec 2010 - 11:44

@ June: Nou ja, ik zie dat niet zo, misschien ben ik virtueel doofstom? Of misschien neem ik het allemaal nog minder serieus?

Ik vind overigens dat het biecht account wel moet blijven voort bestaan en ik hoop dat het niet wordt verpest voor de mensen die er serieus gebruik van willen maken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:47

zegmaar_ schreef:@ June: Nou ja, ik zie dat niet zo, misschien ben ik virtueel doofstom? Of misschien neem ik het allemaal nog minder serieus?

Ik vind overigens dat het biecht account wel moet blijven voort bestaan en ik hoop dat het niet wordt verpest voor de mensen die er serieus gebruik van willen maken.

Sorry, ik weet even niet waar je nu precies op reageert (ik ben virtueel doofstom angel)

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 17 dec 2010 - 11:53

June schreef:
zegmaar_ schreef:@ June: Nou ja, ik zie dat niet zo, misschien ben ik virtueel doofstom? Of misschien neem ik het allemaal nog minder serieus?

Sorry, ik weet even niet waar je nu precies op reageert (ik ben virtueel doofstom angel)

Muhahaha, ik zit hier echt zo :shock: ik ben zo moe dat ik misschien wel zeker vaag overkom (en ik wil nog niet naar bed, nog lange niet, nog lange niet...)

Terzijde, ik zie niet dat Lilith zo paradeert met het 'ik geef simpelweg mijn mening, take it or leave it'. Ik zie wel dat ze zich niet gewonnen geeft. Of begrijp ik het totaal verkeerd wat jij en Susan bedoelen?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:55

zegmaar_ schreef:
June schreef:

Muhahaha, ik zit hier echt zo :shock: ik ben zo moe dat ik misschien wel zeker vaag overkom (en ik wil nog niet naar bed, nog lange niet, nog lange niet...)

Terzijde, ik zie niet dat Lilith zo paradeert met het 'ik geef simpelweg mijn mening, take it or leave it'. Ik zie wel dat ze zich niet gewonnen geeft. Of begrijp ik het totaal verkeerd wat jij en Susan bedoelen?

Ik bedoel dat ze altijd zegt dat mensen haar niet mogen, omdat ze altijd eerlijk haar mening geeft (dat zegt ze hier ook een aantal keer volgens mij). Daar geloof ik niet zo hard in, omdat heel veel mensen hier eerlijk hun mening geven. Ik heb zelf sowieso geen probleem met Lilith en ze maakt me vaak aan het lachen of zet me aan tot nadenken, maar de reden dat mensen haar niet mogen is denk ik om hoe ze het vaak brengt. Ik vind het vaak wel grappig en verhelderend, maar veel mensen zien dat als kleinerend of 'met de grond gelijkmakend'. Dat is dan de reden waarom ze haar niet 'mogen'. Niet zo zeer het feit dat ze haar mening geeft.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte vr 17 dec 2010 - 11:58

D'accord. Plus note to self: Als ik extreem moe ben, zal ik me niet meer in discussies mengen No
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 11:59

zegmaar_ schreef:D'accord. Plus note to self: Als ik extreem moe ben, zal ik me niet meer in discussies mengen No

Haha.. 😄

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 21:58

wc-eend schreef:Zullen we topic naam maar veranderen? T gaat alleen nog om lillith!

Krijg ik ooit ook zo'n topic? :face: Embarassed

Alleen als je eerlijk je mening zegt Laughing
Maar zijn er serieus mensen bang om met de grond gelijk gemaakt te worden door Lilith? Kom op nou zeg...
Ik vind het ook vrij kindereachtig dat een biechtaccount gebruikt wordt om iemand te zeggen wat je van haar vindt.
Houd gewoon je mond of kom er voor uit wie je bent maar dit is een beetje triest.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:02

Ik heb écht geen lesje zelfreflectie nodig hoor dames, ik weet prima hoe ik mijn mening breng en ik weet ook prima dat het niet alleen komt doordat ik een duidelijke mening heb, dat had ik er misschien beter in moeten zetten, dan was me 2 pagina's met preken bespaard gebleven. Maar ik geloof dat er schromelijk overdreven wordt. Ik maak mensen niet met de grond gelijk, ik ben nooit bewust kwetsend en ik geloof dat ik al heel wat milder reageer dan 5 jaar geleden, niet eens bewust, maar dat gaat vanzelf.

Ik geloof ook niet dat ik de laatste tijd in discussies heb gezeten hier, nare dingen heb gezegd of andersinds mensen heb beledigd, dus waar dit nou allemaal vandaan komt is me niet geheel duidelijk. Maar nogmaals: ik lig er niet wakker van, ik blijf bij wat ik eerder zei: mensen hebben nou eenmaal een duidelijke mening over mij, daar ben ik aan gewend, en dat vind ik allang niet meer erg. De mensen die er toe doen (mijn vriendinnen, familie, gezin en andere mensen in mijn omgeving) hebben eigenlijk nooit een negatieve mening over mij, ik ken mezelf behoorlijk goed en ik weet precies waar mijn zwakke punten liggen en wat mijn sterke punten zijn, en ik voel maar zeer beperkt de behoefte om daar erg veel aan te veranderen.
Daarbij: dit is een forum, je ziet hier nooit mijn intonatie, mijn houding en mijn uitdrukking, wat volgens mij maakt dat ik harder overkom dan ik het bedoel, dat is jammer, maar ik geloof dat ik in 9 van de 10 gevallen een vrij helder antwoord geef waar mensen écht wel iets mee kunnen.
In het echt krijg ik hoogstens het commentaar dat ik direct ben, terwijl ik dan (meestal) niet anders ben dan hier. Maar ik ben nog nooit uitgemaakt voor een bitch of alle andere dingen die ik hier naar mijn hoofd krijg. Domweg omdat ik dat ook niet bén. Het enige waar ik wél iets aan wil veranderen is dat ik de neiging heb om heel sec op wat er gezegd of geschreven is in te gaan ipv op de boodschap die erachter zit. Dat vind ik weleens onhandig, want dat communiceert niet altijd lekker. Hier op het forum heb ik dat ook: ik reageer op wat ik lees, niet op het gevoel wat erachter zit.

Oh en Marin: dat iemand niet op mij durft te reageren, dat is jammer, maar niet mijn probleem. Ik bijt niet, en ik voel me ook niet geroepen om me anders op te stellen. Mensen die daar niet tegen kunnen zullen toch nooit mijn vriendjes worden, want ik hou niet van mensen die geen tegengas geven. En zoals al gezegd: zolang ik er in het echt geen last van heb boeit het mij niet zo. En ik heb er in het echt geen last van. Een jaar of 10 geleden misschien wel, maar ik heb genoeg bijgeleerd. Veel beter dan dit gaat het niet worden.
Het punt is dat nooit iedereen je aardig gaat vinden of je moet zo'n neutrale persoonlijkheid hebben dat niemand iets op je aan te merken heeft, en dat heb ik nou eenmaal niet en zal ik nooit krijgen ook. Ik kan vast nog wat dingen leren, maar ik zal waarschijnlijk altijd iemand blijven waar mensen nou eenmaal een mening over hebben, ben ik allang aan gewend.

Gast
Gast

Bericht  TGR vr 17 dec 2010 - 23:06

Mevrouw de vampier, het heeft toch geen zin. Mensen die niet de intentie hebben om aardig tegen je te doen zullen dat toch niet doen en mensen die je al aardig vinden weten hoe je het bedoelt.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:14

Je betoog is prima en overtuigend genoeg hoe jij over je eigen zaakje denkt, maar het zou je wel sieren als je wel wat meer empathie zou tonen. Ik zou het zelf best erg vinden als mensen niet op mij zouden durven reageren, bang voor mijn reactie. Je hoeft inderdaad niet te veranderen, waarschijnlijk kán je dat niet eens, maar dan moet je ook accepteren dat forummers jouw verheven attitude met felle eigen mening (die volgens jou de absolute waarheid is) niet bepaald kunnen waarderen en daar keer op keer commentaar op hebben. Actie reactie lijkt me. Over een paar maanden spreken we elkaar dan wel weer en hebben we dezelfde discussie Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:17

Marin schreef:Je betoog is prima en overtuigend genoeg hoe jij over je eigen zaakje denkt, maar het zou je wel sieren als je wel wat meer empathie zou tonen. Ik zou het zelf best erg vinden als mensen niet op mij zouden durven reageren, bang voor mijn reactie. Je hoeft inderdaad niet te veranderen, waarschijnlijk kán je dat niet eens, maar dan moet je ook accepteren dat forummers jouw verheven attitude met felle eigen mening (die volgens jou de absolute waarheid is) niet bepaald kunnen waarderen en daar keer op keer commentaar op hebben. Actie reactie lijkt me. Over een paar maanden spreken we elkaar dan wel weer en hebben we dezelfde discussie Wink

Ze zegt in haar stuk toch ook dat ze ook wat vaker op het gevoel achter een verhaal wil reageren, in plaats van alleen maar op het verhaal zoals het er staat? Dat is toch ook empathie tonen?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:22

June schreef:
Marin schreef:Je betoog is prima en overtuigend genoeg hoe jij over je eigen zaakje denkt, maar het zou je wel sieren als je wel wat meer empathie zou tonen. Ik zou het zelf best erg vinden als mensen niet op mij zouden durven reageren, bang voor mijn reactie. Je hoeft inderdaad niet te veranderen, waarschijnlijk kán je dat niet eens, maar dan moet je ook accepteren dat forummers jouw verheven attitude met felle eigen mening (die volgens jou de absolute waarheid is) niet bepaald kunnen waarderen en daar keer op keer commentaar op hebben. Actie reactie lijkt me. Over een paar maanden spreken we elkaar dan wel weer en hebben we dezelfde discussie Wink

Ze zegt in haar stuk toch ook dat ze ook wat vaker op het gevoel achter een verhaal wil reageren, in plaats van alleen maar op het verhaal zoals het er staat? Dat is toch ook empathie tonen?

Ja dat is wel zo, maar ik doelde meer op niet alleen vanuit haar eigen oogpunt kijken van 'ach het kan me toch niets schelen als ik wat bot overkom, het interesseert me niet als mensen me niet aardig vinden'. Nee, kijk ook eens verder, bekijk jouw eigen reacties eens vanuit het oogpunt van de ander en hou wat meer rekening met hoe iets overkomt ipv je eigen zegje zo nodig moeten willen doen.

Maar ik las inderdaad ook dat ze zei dat ze wel rekening mee wil houden om minder 'sec' te schrijven, nou, dat zou ik wel fijn vinden ja.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:26

Marin, het zou jou sieren als je gewoon leest wat ik schrijf, ipv nog een keer je punt willen maken. En ik zie wat ik zeg helemaal niet absolute waarheid en ik voel me ook niet verheven, dat jij dat zo ziet, prima, maar dát is dus ook geen absolute waarheid. En nee, ik vind het niet erg als mensen mij niet zo aardig vinden. Want ik kan me daar wel op gaan aanpassen, maar met die aanpassing komen er wel weer nieuwe mensen die me niet aardig vinden, enzovoorts, enzovoorts. Het is níet mijn doel om door iedereen aardig gevonden te worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:28

Ik lees prima wat jij schrijft. Vol overtuiging van jezelf.
Prima. Je weet hoe een groot deel van de forummers er over denkt. Doe er wat mee, zou ik zeggen. Zo nee, jammer dan.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:31

Ben ik de enige die moet lachen om dit topic?

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:35

Vera schreef:Ben ik de enige die moet lachen om dit topic?
Nee, ik ook, om eerlijk te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:36

Marin schreef:Ik lees prima wat jij schrijft. Vol overtuiging van jezelf.
Prima. Je weet hoe een groot deel van de forummers er over denkt. Doe er wat mee, zou ik zeggen. Zo nee, jammer dan.

Vol overtuiging van mezelf wil niet zeggen dat ik het zie als een absolute waarheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 17 dec 2010 - 23:37

Uh nee smile

Gast
Gast

Bericht  Prosecco vr 17 dec 2010 - 23:37

Lilith schreef:Marin, het zou jou sieren als je gewoon leest wat ik schrijf, ipv nog een keer je punt willen maken. En ik zie wat ik zeg helemaal niet absolute waarheid en ik voel me ook niet verheven, dat jij dat zo ziet, prima, maar dát is dus ook geen absolute waarheid. En nee, ik vind het niet erg als mensen mij niet zo aardig vinden. Want ik kan me daar wel op gaan aanpassen, maar met die aanpassing komen er wel weer nieuwe mensen die me niet aardig vinden, enzovoorts, enzovoorts. Het is níet mijn doel om door iedereen aardig gevonden te worden.

Dat is wel hoe meerdere mensen je over vinden komen op het forum. Dus wellicht zou je er dan eens over na kunnen denken hoe je dingen bedoelt en hoe die dingen vervolgens over komen. Als je je daar niet toe geroepen vindt ook prima, maar waarom moet er dan gelijk een heel topic opgeheven worden omdat 1 reactie jou niet zint?
Betreffende reactie is al verwijderd, dus wat is nu het hele probleem?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  TGR za 18 dec 2010 - 0:06

Prosecco schreef:
Lilith schreef:Marin, het zou jou sieren als je gewoon leest wat ik schrijf, ipv nog een keer je punt willen maken. En ik zie wat ik zeg helemaal niet absolute waarheid en ik voel me ook niet verheven, dat jij dat zo ziet, prima, maar dát is dus ook geen absolute waarheid. En nee, ik vind het niet erg als mensen mij niet zo aardig vinden. Want ik kan me daar wel op gaan aanpassen, maar met die aanpassing komen er wel weer nieuwe mensen die me niet aardig vinden, enzovoorts, enzovoorts. Het is níet mijn doel om door iedereen aardig gevonden te worden.

Dat is wel hoe meerdere mensen je over vinden komen op het forum. Dus wellicht zou je er dan eens over na kunnen denken hoe je dingen bedoelt en hoe die dingen vervolgens over komen. Als je je daar niet toe geroepen vindt ook prima, maar waarom moet er dan gelijk een heel topic opgeheven worden omdat 1 reactie jou niet zint?
Betreffende reactie is al verwijderd, dus wat is nu het hele probleem?

De betreffende reactie is verwijderd, maar als je zegt dat meerdere mensen haar zo over vinden komen, dan is dit wel een wat groter "probleem", dan alleen die reactie.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Prosecco za 18 dec 2010 - 0:20

Nou ja, een probleem is natuurlijk zo groot als je het zelf maakt en Lilith zelf lijkt er niet echt mee te zitten. Persoonlijk kan ik er ook niet van wakker liggen wat er hier over mij gezegd wordt, door Lilith of door anderen, maar ik weet ook dat er wel mensen zijn die zich dingen heel persoonlijk aantrekken.
Wanneer je anders overkomt dan je het bedoelt kun je je eens afvragen of je dan misschien toch je berichten anders moet formuleren zodat het wel overkomt zoals je het bedoelt.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Blond za 18 dec 2010 - 1:00

Nee, dat ben je zeker niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 18 dec 2010 - 1:01

TGR schreef:Mevrouw de vampier, het heeft toch geen zin. Mensen die niet de intentie hebben om aardig tegen je te doen zullen dat toch niet doen en mensen die je al aardig vinden weten hoe je het bedoelt.
hier sluit ik mij bij aan.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: