Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?
+21
RYW
Susan
Sanne_86
Bolleke
Toet
luisa
Mint
Barbabella
Sweety
Atelier Madame
Rush
Rovine
Melis_je
VeryCherry
Sjeels
Chelle
Gizmo
Monte
Smaragdje
Antibes
Krullebol
25 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?
Guattari schreef:kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.
Gelukkig doe je geen aannames hier. Scheelt weer. Mijn God, wat ben ik toch blij dat ik iets breder kan denken dan bovenstaande en dat meen ik echt uit het diepste van m'n hart. Ik ben helemaal niet snel boos te krijgen, maar hier gaan m'n haren echt recht van overeind staan en dan druk ik me nu heel netjes uit.
+1, wat erg jouw denkwijze Kruimeltje.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Guattari schreef:kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.
Gelukkig doe je geen aannames hier. Scheelt weer. Mijn God, wat ben ik toch blij dat ik iets breder kan denken dan bovenstaande en dat meen ik echt uit het diepste van m'n hart. Ik ben helemaal niet snel boos te krijgen, maar hier gaan m'n haren echt recht van overeind staan en dan druk ik me nu heel netjes uit.
+1, wat erg jouw denkwijze Kruimeltje.
Zijn er ook mensen zonder een huidskleur dan
Gast- Gast
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Danielle schreef:Ik snap het wel van de juwelier. Maar vindt het niet kunnen,
Discriminatie is terecht verboden, ik denk daarnaast dat een verbod op allochtonen niet zal werken tegen het aantal overvallen.. Autochtonen plegen deze ook, en daarnaast kan dit alsnog gebeuren als iemand dit in zijn hoofd heeft gehaald (met autochtoon naar binnen glippen, tijdens openings of sluitingstijd).
+1
Gast- Gast
Maar er wordt hier steeds gezegd dat het alle allochtonen betreft terwijl zijn vrouw toch wel iets genuanceerder is geweest.
Gast- Gast
Guattari schreef:kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.
Dikke vette +1.
Gast- Gast
[ Een groepje Poolse mannen die onbetrouwbaar over komen, zullen ook niet worden binnengelaten dan hoor.... (En dat zie je niet eens zozeer aan uiterlijk, alswel aan hoe iemand zich gedraagt).[/quote]
Dat is het punt, in het krantenartikel staat dat hij Antiliaanse en Marokaanse jongeren niet meer binnenlaat. Niet dat hij onbetrouwbaar uitziende personen niet meer binnenlaat. Dat vind ik nogal een verschil. Logisch om mensen die er verdacht uitzien of zich zo gedragen niet binnen te laten. Echter niet logisch en belachelijk zelfs om alle buitenlanders er niet meer in te laten.
Ik geloof overigens best dat het zo is zoals jij beschrijft en niet zoals het in het artikel beschreven staat, de juwelier zal hopelijk zijn deurbeleid niet alleen afstemmen op iemands huidskleur. Het artikel impliceert echter wat anders.
Dat is het punt, in het krantenartikel staat dat hij Antiliaanse en Marokaanse jongeren niet meer binnenlaat. Niet dat hij onbetrouwbaar uitziende personen niet meer binnenlaat. Dat vind ik nogal een verschil. Logisch om mensen die er verdacht uitzien of zich zo gedragen niet binnen te laten. Echter niet logisch en belachelijk zelfs om alle buitenlanders er niet meer in te laten.
Ik geloof overigens best dat het zo is zoals jij beschrijft en niet zoals het in het artikel beschreven staat, de juwelier zal hopelijk zijn deurbeleid niet alleen afstemmen op iemands huidskleur. Het artikel impliceert echter wat anders.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
En nog eens van mij een +1James schreef:Guattari schreef:kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.
Dikke vette +1.
Gast- Gast
Kruimeltje, doe je expres zulke ongenuanceerde uitspraken? Dat vraag ik me namelijk heel sterk af. Ik vind de onverdraagzaamheid ervan afdruipen en ik begrijp echt niet dat je zo kan denken.
Gast- Gast
Guattari schreef:Kruimeltje, doe je expres zulke ongenuanceerde uitspraken? Dat vraag ik me namelijk heel sterk af. Ik vind de onverdraagzaamheid ervan afdruipen en ik begrijp echt niet dat je zo kan denken.
+1.
Gast- Gast
Wat is er mis mee dan, het gaat hier toch specifiek over allochtonen, al waren het jongeren uit Volemdam dan had ik precies hetzelfde gezegd. De allochtonen die daar 8 keer hebben overvallen, hebben het er naar gemaakt dat allochtonen niet meer binnen mogen komen. dat is toch precies waar het om gaat. Dat heb ik ook in mijn vorige post gezegd
En het gaat over groepjes allochtonen, of misschien ook wel groepjes autochtonen, die zou ik ook niet binnen laten. Ik heb absoluut nergens iets tegen maar het zijn wel vaak de allochtonen die slecht in het nieuws komen.
Waarom word alles wat ik hier zeg zo verdraaid dat het allemaal oh zo schokkend is.
En het gaat over groepjes allochtonen, of misschien ook wel groepjes autochtonen, die zou ik ook niet binnen laten. Ik heb absoluut nergens iets tegen maar het zijn wel vaak de allochtonen die slecht in het nieuws komen.
Waarom word alles wat ik hier zeg zo verdraaid dat het allemaal oh zo schokkend is.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien omdat wat je zegt ook schokkend ís, misschien dat dat eens tot je doordringt.
Gast- Gast
Ok dat van die huidskleur heb ik inderdaad niet over nagedacht, ik schreef het zoals ik het ook zoui zeggen maar ik bedoel dus die groepjes allochtonen
Bolleke- Kletskop
Ik cind het niet schokkend, de meerderheid zegt hetzelfde hier alleen dat van mij is schokkend, hoezo vriendjespolitiek hierzo.
Bolleke- Kletskop
kruimelje schreef:Ik cind het niet schokkend, de meerderheid zegt hetzelfde hier alleen dat van mij is schokkend, hoezo vriendjespolitiek hierzo.
Goh ik had gedacht dat nu Marin weg is, ik niet meer beschuldigt zou worden van vriendjespolitiek
Gast- Gast
Nee maar het is tich zo, wat zeg ik dan anders als de meerderheid hier, dat vraag ik mij oprecht af. Er was geen probleem geweest als allochtonen die zaak niet 8 keer hadden overvallen.
Bolleke- Kletskop
Hier en daar wat nuance in de posts van Kruimeltje kan mss nodig zijn, maar toch ben ik het volledig met je eens. Ik snap heel goed waar de hekel aan allochtonen in Nederland vandaan komt, en ik snap ook heel erg goed dat deze juwelier gewoon geen zin meer heeft in dat schorie morie. En dan kunnen ingrid, henk, fatime en mohammed het nog zo goed doen, het uitschot moet je gewoon aanpakken. En als jij jezelf kan beschermen door dit soort groepen te weren dan vind ik dat ieders goed recht!
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Maar die 8 allochtonen (rotwoord, klopt meestal niet eens) staan niet voor álle allochtonen.
Gast- Gast
Atelier Madame schreef:Hier en daar wat nuance in de posts van Kruimeltje kan mss nodig zijn, maar toch ben ik het volledig met je eens. Ik snap heel goed waar de hekel aan allochtonen in Nederland vandaan komt, en ik snap ook heel erg goed dat deze juwelier gewoon geen zin meer heeft in dat schorie morie. En dan kunnen ingrid, henk, fatime en mohammed het nog zo goed doen, het uitschot moet je gewoon aanpakken. En als jij jezelf kan beschermen door dit soort groepen te weren dan vind ik dat ieders goed recht!
Maar nu worden alle allochtonen gestraft voor wat "het uitschot" (wat een woord) doet. Niemand zal het met je oneens zijn dat criminelen moeten worden aangepakt. Criminelen ja, dat is de groep die je bedoelt, en niet allochtonen.
Gast- Gast
Dat klopt, maar het zijn wel heel erg vaak allochtonen, en waarom zou je daar dan geen vuist tegen mogen maken? Als ik naar opsporing gezocht kijk (ook de utrechtse variant daarvan) zijn het 9 van 10 keer gewoon daders met een (licht)getinte huidskleur. Ik vind het echt niet gek dan mensen die groepen over 1 kant scheren.Fauve schreef:Maar die 8 allochtonen (rotwoord, klopt meestal niet eens) staan niet voor álle allochtonen.
Evenals andere winkeliers scholieren weigeren. Ik had als scholier nog nooit wat gejat, maar toch mocht ik de supermarkt niet in. Net zo vervelend..
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Waarom zou je daar een vuist tegen willen maken? Vraag ik me oprecht af hoor
Gast- Gast
Omdat meneer juwelier al in een rolstoel zit en de volgende keer misschien wel dood is. Daarom wil hij een vuist maken.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nobucta schreef:Omdat meneer juwelier al in een rolstoel zit en de volgende keer misschien wel dood is. Daarom wil hij een vuist maken.
Dus daarom moet je een vuist maken tegen alle allochtone jongeren?
Gast- Gast
Fauve schreef:Maar die 8 allochtonen (rotwoord, klopt meestal niet eens) staan niet voor álle allochtonen.
Het klopt toch vaak juist wel? En allochtoon ben je al als een van je ouders in het buitenland geboren zijn. Ik ben ook een allochtoon. Of je moet het over de 3e generatie hebben, dan heb je gelijk!
Gast- Gast
Ik kan me niet echt voorstellen dat ergens geweerd worden omdat je jong bent, even erg is als geweerd worden omdat je Marokkaan of Turk bent, maar goed, dat terzijde.
Ja hangjongeren (allochtoon en autochtoon) moeten worden aangepakt. Ja criminelen (allochtoon en autochtoon) moeten worden aangepakt. Ik vind het ook niet heel gek dat groepen over 1 kam worden geschoren, maar ik vind dat je jezelf dan tot verantwoording moet roepen. Aargh ik kom niet eens uit mijn woorden, zo kwetsend vind ik de dingen die hier gezegd worden.
Ja hangjongeren (allochtoon en autochtoon) moeten worden aangepakt. Ja criminelen (allochtoon en autochtoon) moeten worden aangepakt. Ik vind het ook niet heel gek dat groepen over 1 kam worden geschoren, maar ik vind dat je jezelf dan tot verantwoording moet roepen. Aargh ik kom niet eens uit mijn woorden, zo kwetsend vind ik de dingen die hier gezegd worden.
Gast- Gast
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vind je hier van?
» Kijk eens wie ik hier vind...
» Wat vind jij oud?
» Ik vind....
» Vind jij....
» Kijk eens wie ik hier vind...
» Wat vind jij oud?
» Ik vind....
» Vind jij....