Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?

+21
RYW
Susan
Sanne_86
Bolleke
Toet
luisa
Mint
Barbabella
Sweety
Atelier Madame
Rush
Rovine
Melis_je
VeryCherry
Sjeels
Chelle
Gizmo
Monte
Smaragdje
Antibes
Krullebol
25 plaatsers

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 20:55

Antibes schreef:Beide, natúúrlijk is het discriminatie, maar ik kan het me ook verrekte goed voorstellen.
+1

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 Empty Re: Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?

Bericht  Sweety ma 11 jul 2011 - 21:01

Blijft discriminatie maar ik snap die man heel goed.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 21:10

Trouwens, voor de duidelijkheid ik begrijp die man ook. Op een gegeven moment weet je van gekkigheid niet meer hoe je het op kunt lossen. Hij zit nu notabene in eenrolstoel!

Maar vind de vergelijking van een discotheek die geen enkele Marokkaan binnen laat (en alsof dat de normaalste zaak van de wereld is) slaan als een lul op een drumstel.

Gast
Gast

Bericht  Barbabella ma 11 jul 2011 - 21:14

Gloria schreef:
Antibes schreef:Beide, natúúrlijk is het discriminatie, maar ik kan het me ook verrekte goed voorstellen.
+1
+2
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Rovine ma 11 jul 2011 - 21:46

Trouwens; stel, je bent 's avonds alleen thuis. Er bellen 3 jongens aan van een jaar of 20, type bontkraagje, gezicht slecht zichtbaar door de capuchons die ze dragen. Doe je open?

Ik dus echt niet. Net zoals die juwelier.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 21:48

Ik vind het begrijpelijk én discriminatie.

Gast
Gast

Bericht  Mint ma 11 jul 2011 - 21:54

Ik hoop dat deze man niet alle allochtonen weigert, maar kijkt naar de 'betrouwbaarheid' van de mensen. Dus inderdaad geen jonge jongens met capuchons en dergelijke naar binnen laten. Ik vind het sowieso erg bijzonder dat je in de grote steden 'dichte' juweliers hebt, waar je pas naar binnen kunt als ze de deur voor je opendoen.. Bij ons staan de deuren naar buiten zelfs open..
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 21:55

Nobucta schreef:Trouwens; stel, je bent 's avonds alleen thuis. Er bellen 3 jongens aan van een jaar of 20, type bontkraagje, gezicht slecht zichtbaar door de capuchons die ze dragen. Doe je open?

.
Echt niet! Doe 's avonds sowieso nooit open tenzij ik een afspraak heb.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:06

Francaise_ schreef:
Nobucta schreef:Trouwens; stel, je bent 's avonds alleen thuis. Er bellen 3 jongens aan van een jaar of 20, type bontkraagje, gezicht slecht zichtbaar door de capuchons die ze dragen. Doe je open?

.
Echt niet! Doe 's avonds sowieso nooit open tenzij ik een afspraak heb.

+1 ben blij dat ik een kijkgaatje heb hahaha

Gast
Gast

Bericht  luisa ma 11 jul 2011 - 22:10

Ik vind het nogal kortzichting als het echt zo is dat hij alle buitenlanders er niet meer in laat.
Kijk wat iemand postte over die gezichtsscan en database (is dit echt zo trouwens? en kan zo'n database zomaar?) dat snap ik, maar in die database komen neem ik aan alleen mensen met een strafblad ofzo voor. Of ze nu Nederlands of van buitenlandse afkomst zijn. Iemand die zich verdacht gedraagt of grote capuchon + sjaal voor gezicht ofzo er niet in laten snap ik ook nog.
Echter puur op basis van huidskleur iemand er niet in laten gaat veels te ver. Die man mag dan wel al 8 keer overvallen zijn door buitenlanders, maar de 9e keer kan de overvaller net zo goed iemand met blond haar en blauwe ogen zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  luisa ma 11 jul 2011 - 22:11

Ik dus echt niet. Net zoals die juwelier.

Nee doe niet open, maar dat is ongeacht ze blank of gekleurd zijn.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:15

Mint schreef:Ik hoop dat deze man niet alle allochtonen weigert, maar kijkt naar de 'betrouwbaarheid' van de mensen. Dus inderdaad geen jonge jongens met capuchons en dergelijke naar binnen laten. Ik vind het sowieso erg bijzonder dat je in de grote steden 'dichte' juweliers hebt, waar je pas naar binnen kunt als ze de deur voor je opendoen.. Bij ons staan de deuren naar buiten zelfs open..

Ik vind dat niet zo raar als je al ik weet niet hoe vaak bent overvallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:16

Volgens mij bedoelt hij in het algmeen dit soort types. (of ze nou allochtoon of autochtoon zijn)

Foto 1 zie je alleen meer (in grote steden - in dorpen weet ik het niet :shock: ) dan foto 2 en daarom is het makkelijker om die groep te nemen als 'voorbeeld'.

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQmiIsj-9VHO2dsm72gNt8A9hunB7AerQpvXlb1MY-HfceNc_2FgQ&t=1

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 090596bf1bc2794b9dda934ba854b66e.small

Gast
Gast

Bericht  Rovine ma 11 jul 2011 - 22:24

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 Images?q=tbn:ANd9GcQmiIsj-9VHO2dsm72gNt8A9hunB7AerQpvXlb1MY-HfceNc_2FgQ&t=1

Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk? - Pagina 3 Zakenman

En dan nu deze 2 foto's. Lijkt me dat die onderste gewoon binnen komt hoor. Het ging dan ook over allochtone jongeren, niet alle mensen met een kleurtje. Natuurlijk kan die onderste ook een overvaller zijn, maar ervaringen leren dat de bovenste groep meer risico met zich meebrengt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:25

Alex schreef:
Guattari schreef:
Stuiterbal schreef:Ik heb eigenlijk wel begrip voor zijn deur beleid. Logische reactie van hem en ik zou het ook doen als ik 8 keer door allochtonen werd overvallen.

Je zag 'em waarschijnlijk al aan komen: wat nou als het autochtone Nederlanders waren geweest?

Zeg, die vraag had ik ook allang gesteld!

Haha, echt? Sorry! ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:25

Die jongens van Maaskantje laat ik meteen binnen lol! lol! lol! die zijn Hilarisch !!!!!! wahahaha

Gast
Gast

Bericht  Toet ma 11 jul 2011 - 22:29

Ja, natuurlijk is het discriminatie, dat lijkt me duidelijk. Maar ik snap hem zeker wel. En zoals de plaatjes hierboven al aangeven, het gaat waarschijnlijk om het type dat hij niet binnenlaat.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Antibes ma 11 jul 2011 - 22:30

luisa schreef:
Echter puur op basis van huidskleur iemand er niet in laten gaat veels te ver. Die man mag dan wel al 8 keer overvallen zijn door buitenlanders, maar de 9e keer kan de overvaller net zo goed iemand met blond haar en blauwe ogen zijn.

Dat is uiteraard waar, maar dat had ook de 2e keer kunnen zijn en de 3e keer en de 4e keer en de 5e keer........ Maar het wás nooit zo.

Van wat ik op tv hoorde zijn er allochtone bendes actief daar en hoe je het ook wendt of keert, hoogstwaarschijnlijk zal het zijn risico's wel drastisch verminderen dan en dat kan ik hem na 8x niet kwalijk nemen.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:34

Jen_ schreef:Trouwens, voor de duidelijkheid ik begrijp die man ook. Op een gegeven moment weet je van gekkigheid niet meer hoe je het op kunt lossen. Hij zit nu notabene in eenrolstoel!

Maar vind de vergelijking van een discotheek die geen enkele Marokkaan binnen laat (en alsof dat de normaalste zaak van de wereld is) slaan als een lul op een drumstel.

Hier sluit ik me volledig bij aan, want het is niet eens im frage of dit discriminatie is; dat lijkt me nogal duidelijk namelijk. En jajaja, deze man is bang (en terecht dat hij dat is) en handelt uit voorzorg en angst, maar ik vind het heel stuitend VeryCherry dat je een vergelijking maakt die volledig mank gaat. Zo stel je impliciet autochtone witte Nederlanders boven allochtone zwarte Nederlanders/Marokkanen of welke afkomst ze dan ook mogen hebben. Daar schrik ik van, want het is heel kwetsend als je op basis van het behoren tot een bepaalde etnische groepering mag worden geweigerd. Je denkt wel heel erg vanuit je eigen tunnelvisie (jup, je leest het goed) als je zegt je hier niet druk om te kunnen maken, want dit vind ik nog erger dan discriminatie (als hier al gradaties in kunnen worden gesteld), omdat dit neigt naar het denken in hiërarchische categoriëen van wij-zij en dus een racistische denkwijze in besloten ligt. Bah!

Gast
Gast

Bericht  Bolleke ma 11 jul 2011 - 22:39

Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:43

kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.

Dus alle allochtonen zijn als groep verantwoordelijk voor wat die allochtone overvallers gedaan hebben?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jul 2011 - 22:44

kruimelje schreef:Ik snap die man heel goed, een groepje jongeren met een huidskleur zou ik ook niet binnen laten, die zullen niet van plan zijn serieus iets te kopen, een koppeltje daarentegen wel, en ik denk dat hij dat ebst binnen laat. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt, die allochtonen.

Gelukkig doe je geen aannames hier. Scheelt weer. Mijn God, wat ben ik toch blij dat ik iets breder kan denken dan bovenstaande en dat meen ik echt uit het diepste van m'n hart. Ik ben helemaal niet snel boos te krijgen, maar hier gaan m'n haren echt recht van overeind staan en dan druk ik me nu heel netjes uit.

Gast
Gast

Bericht  Sanne_86 ma 11 jul 2011 - 22:49

Als je al acht keer overvallen bent en er zelfs een dwarls-laesie aan hebt overgehouden, kan ik het me best voorstellen dat die man geen enkel risico meer neemt en geen allochtone jongeren meer binnenlaat. Ik vind het alleen jammer voor die overgrote groep allochtone mensen (ook jongeren!) die geen rottigheid uithaalt hier nu de dupe van is.
Sanne_86
Sanne_86
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 171
Punten : 208
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gizmo ma 11 jul 2011 - 22:51

Je kan met google de website van de betreffende juwelier opzoeken, hele luxe zaak. Jongeren hebben daar echt geen geld uit te geven hoor.
Het mag wellicht inderdaad de 9e keer blanken zijn die een overval plegen, maar waarom het risico nemen als dat niet hoeft. Een groepje Poolse mannen die onbetrouwbaar over komen, zullen ook niet worden binnengelaten dan hoor.... (En dat zie je niet eens zozeer aan uiterlijk, alswel aan hoe iemand zich gedraagt).
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Susan ma 11 jul 2011 - 23:21

Ik zou dan denk ik gewoon geen groepjes binnenlaten, ongeacht of het allochtonen of autochtonen zijn. Ik ken genoeg winkels waar je maar met twee tegelijk naar binnen mag en niet met een groep. Op die manier zijn de regels voor iedereen hetzelfde.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: