Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?
+21
RYW
Susan
Sanne_86
Bolleke
Toet
luisa
Mint
Barbabella
Sweety
Atelier Madame
Rush
Rovine
Melis_je
VeryCherry
Sjeels
Chelle
Gizmo
Monte
Smaragdje
Antibes
Krullebol
25 plaatsers
Pagina 2 van 7
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Wat vind je hier van: pure discriminatie, of begrijpelijk?
Dat is juist mijn punt. Als die deur openstaat, heeft het geen zin. Wie van plan is een juwelier te overvallen, negeert een 'allochtonen niet welkom'-bordje ook wel.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Danielle schreef:Ik snap het wel van de juwelier. Maar vindt het niet kunnen,
Discriminatie is terecht verboden, ik denk daarnaast dat een verbod op allochtonen niet zal werken tegen het aantal overvallen.. Autochtonen plegen deze ook, en daarnaast kan dit alsnog gebeuren als iemand dit in zijn hoofd heeft gehaald (met autochtoon naar binnen glippen, tijdens openings of sluitingstijd).
+1
Gast- Gast
Jen_ schreef:VeryCherry schreef:Ik snap die man heel goed, die ophef erover niet. Discotheken hebben toch ook een deur-beleid...
En wie zegt dat dat niet erg is? Ik vind het schrijnend dat als mijn vriend gaat stappen in Amsterdam, en er staat een groep Marokkanen voor de deur, dat zij niet naar binnen mogen, maar mijn vriend met blond haar en blauwe ogen zo door kan lopen.
Ik vind dat niet erg, ben zelf ook vaak zat ergens geweigerd omdat ik niet de juiste schoenen aanhad.
En hele chique restaurants hebben ook een deur-beleid, zonder jasje/dasje kom je er ook niet binnen.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, ik zag het vanmorgen op het rtl nieuws.. Ik begrijp hem wel. Maar het is wel discriminerend ja.
Gast- Gast
Eigenlijk vind ik dat het gewoon niet kan, net als vroeger dat je als scholier bepaalde winkels niet in mocht, vond ik ook niet kunnen. Maar ik snap die man ook wel weer, hij is getekend voor het leven. Lastige kwestie.
Gast- Gast
Het verschil is dat je je schoenen en kleding kunt aanpassen. Aan je kleurtje kun je weinig veranderen.VeryCherry schreef:Ik vind dat niet erg, ben zelf ook vaak zat ergens geweigerd omdat ik niet de juiste schoenen aanhad.
En hele chique restaurants hebben ook een deur-beleid, zonder jasje/dasje kom je er ook niet binnen.
Gast- Gast
Nee, dat weet ik ook wel, dat je aan een kleurtje niks kunt veranderen, maar dat neemt niet weg dat ik die man wel snap. En een deur-beleid in zijn algemeenheid wel. Zoals ik net al zei; nu is het ineens discrimineren, maar in feite is dat bij een chique restaurant hetzelfde.
Dat vind ik niet, want iedereen zou naar binnen kunnen in het restaurant (omgekleed).VeryCherry schreef:Zoals ik net al zei; nu is het ineens discrimineren, maar in feite is dat bij een chique restaurant hetzelfde.
Melis_je- Kletskop
En als je zulke kleren nou niet hebt. Ik ga me nergens voor aanpassen, of nieuwe kleding kopen om een restaurant binnen te komen. Mijn keuze, ik ben er tevreden mee.
VeryCherry schreef:En als je zulke kleren nou niet hebt. Ik ga me nergens voor aanpassen, of nieuwe kleding kopen om een restaurant binnen te komen. Mijn keuze, ik ben er tevreden mee.
Maar het is niet de keuze van een neger om donker te zijn... Ik vind dat je nu wel beetje vreemde vergelijking stelt eigenlijk.
Gast- Gast
Je kunt ze lenen. Je kunt in principe naar binnen, het is een keus om het niet nodig te vinden. Maar die geweigerde allochtonen bij de juwelier hebben geen keus.
Melis_je- Kletskop
VeryCherry schreef:En als je zulke kleren nou niet hebt. Ik ga me nergens voor aanpassen, of nieuwe kleding kopen om een restaurant binnen te komen. Mijn keuze, ik ben er tevreden mee.
Maar je bent het er toch wel mee eens dat het een verschil is; geweigerd worden op basis van je eigen (kleding)keuze, of geweigerd worden op basis van je uiterlijke kenmerken die je bij je geboorte hebt meegekregen?
Gast- Gast
Ja daar ben ik het wel mee eens, maar het gebeurd zo vaak, kan me er niet echt druk om maken.
VeryCherry schreef:Ik snap die man heel goed, die ophef erover niet. Discotheken hebben toch ook een deur-beleid...
Haha, mijn vriend zei het al. Paar discolampen ophangen en een dikke kerel voor de deur die zegt dat je de verkeerde schoenen hebt.
Ik vermoed dat hij inderdaad selecteert op een bepaald type. Niet iedereen met een kleurtje lijkt me verdacht.
Trouwens, supermarkten weigeren al jaren scholieren in de pauzes. Leeftijdsdiscriminatie. Maar omdat dat niet om allochtonen gaat hoor je daar niemand over.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Nobucta schreef:VeryCherry schreef:Ik snap die man heel goed, die ophef erover niet. Discotheken hebben toch ook een deur-beleid...
Haha, mijn vriend zei het al. Paar discolampen ophangen en een dikke kerel voor de deur die zegt dat je de verkeerde schoenen hebt.
Ik vermoed dat hij inderdaad selecteert op een bepaald type. Niet iedereen met een kleurtje lijkt me verdacht.
Trouwens, supermarkten weigeren al jaren scholieren in de pauzes. Leeftijdsdiscriminatie. Maar omdat dat niet om allochtonen gaat hoor je daar niemand over.
Inderdaad, eindelijk iemand die me snapt
VeryCherry schreef:Jen_ schreef:VeryCherry schreef:Ik snap die man heel goed, die ophef erover niet. Discotheken hebben toch ook een deur-beleid...
En wie zegt dat dat niet erg is? Ik vind het schrijnend dat als mijn vriend gaat stappen in Amsterdam, en er staat een groep Marokkanen voor de deur, dat zij niet naar binnen mogen, maar mijn vriend met blond haar en blauwe ogen zo door kan lopen.
Ik vind dat niet erg, ben zelf ook vaak zat ergens geweigerd omdat ik niet de juiste schoenen aanhad.
Ik vind dat die vergelijking totaal niet op gaat, die jongens worden niet geweigerd omdat ze de verkeerde schoenen aan hebben, maar omdat ze Marokkaan zijn. En mijn vriend mag gewoon doorlopen, dat vind ik echt erg!
Gast- Gast
Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hoor net op de radio dat de deur altijd dicht zit. Als een klan zich meldt, wordt er een scan van zijn gezicht gemaakt en daarna vergeleken met ene databank. (Geen idee welke) Als hij daarin voor komt, gaat de deur niet open.
Gast- Gast
Rush schreef:Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
Is geen discriminatie, want een CC kun je aanschaffen
Ja het is discriminatie, dus??
Ik vind het heel erg begrijpelijk dat deze man het doet! Hij is verdorie bijna doodgeschoten, voor dood achter gelaten in een greppel en in totaal 7 (of 8 ) keer overvallen! En allemaal door jongens met een getinte huidskleur (vul zelf maar in van welk land ze komen). Ik snap heel erg goed dat je dan maatregelen gaat nemen.
Er is in Nederland ook een tijd naar Nederlanders zelf toe gediscrimineerd, namelijk positieve discriminatie en positieve actie, mensen die minder gekwalificeerd waren en een kleurtje hadden gingen voor op bepaalde vacatures. dat is toch ook discriminatie?
Ik vind het heel erg begrijpelijk dat deze man het doet! Hij is verdorie bijna doodgeschoten, voor dood achter gelaten in een greppel en in totaal 7 (of 8 ) keer overvallen! En allemaal door jongens met een getinte huidskleur (vul zelf maar in van welk land ze komen). Ik snap heel erg goed dat je dan maatregelen gaat nemen.
Er is in Nederland ook een tijd naar Nederlanders zelf toe gediscrimineerd, namelijk positieve discriminatie en positieve actie, mensen die minder gekwalificeerd waren en een kleurtje hadden gingen voor op bepaalde vacatures. dat is toch ook discriminatie?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ja, maar je krijgt geen hoog limiet als je geen geld hebtVeryCherry schreef:Rush schreef:Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja, maar je krijgt geen hoog limiet als je geen geld hebtVeryCherry schreef:Rush schreef:Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
I know, is om even terug te komen op het feit dat je ook nette kleding kunt aanschaffen/lenen als je het niet hebt
Absoluut, maar een hoog banksaldo lijkt me iets moeilijker te verkrijgenVeryCherry schreef:Rush schreef:Ja, maar je krijgt geen hoog limiet als je geen geld hebtVeryCherry schreef:Rush schreef:Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
I know, is om even terug te komen op het feit dat je ook nette kleding kunt aanschaffen/lenen als je het niet hebt
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Absoluut, maar een hoog banksaldo lijkt me iets moeilijker te verkrijgenVeryCherry schreef:Rush schreef:Ja, maar je krijgt geen hoog limiet als je geen geld hebtVeryCherry schreef:Rush schreef:Tsja, hier in de buurt zit ook een juwelier waar je alleen naar binnen mag op vertoon van je CC afrekening of bankafschrift.
En als je dat hebt hoef je je ook niet meer druk te maken over dure kleding
Ik begrijp de regel wel, maar vind het toch een beetje cru.
Gast- Gast
Pagina 2 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Wat vind je hier van?
» Kijk eens wie ik hier vind...
» Wat vind jij oud?
» Ik vind....
» Vind jij....
» Kijk eens wie ik hier vind...
» Wat vind jij oud?
» Ik vind....
» Vind jij....