Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vind jij oud?

+12
tess05
Susan
Mari
smooch
Pussycat
Nouska
Blond
Caresses
nijntje4
Janelie
Angela_1986
Jeanette
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:30

De vraag zegt het al: vanaf welke leeftijd vind jij een persoon oud?

Het viel me op bij de foto van Lagom dat haar oma er ontzettend jong uitzag op die leeftijd. Persoonlijk vind ik, door bepaalde ervaringen en naarmate ik zelf ouder word, steeds minder vaak bepaalde mensen oud. Als kind is iedereen boven de 20 oud; inmiddels vind ik pas dat je vanaf je zestigste redelijk oud bent. Vanaf 70 ben je wel oud en heb je wat mij betreft ook een groot deel van je sex-appeal verloren Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:32

Ligt er puur aan in welke context je oud bedoelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:38

Gloria schreef:De vraag zegt het al: vanaf welke leeftijd vind jij een persoon oud?

Het viel me op bij de foto van Lagom dat haar oma er ontzettend jong uitzag op die leeftijd. Persoonlijk vind ik, door bepaalde ervaringen en naarmate ik zelf ouder word, steeds minder vaak bepaalde mensen oud. Als kind is iedereen boven de 20 oud; inmiddels vind ik pas dat je vanaf je zestigste redelijk oud bent. Vanaf 70 ben je wel oud en heb je wat mij betreft ook een groot deel van je sex-appeal verloren Wink.

Ik heb hetzelfde. Vroeger toen ik 16 was vond ik mensen in de 30 onwijs oud haha, daar zit ik zelf nu dus Wink. Mijn oma was overigens ook erg jong daar, half 40 denk ik maar daarnaast hebben wij ook allemaal een erg jong uiterlijk (mijn oma, mijn moeder, ik). Mensen geloofden ook vaak niet dat ze 13 kinderen op de wereld had gezet haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Jeanette do 9 dec 2010 - 6:48

Vanaf een jaar of 75 vind ik mensen echt oud. Vroeger vond ik zowat iedereen oud haha, op leeftijdsgenootjes na dan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:51

Lagom schreef: Vroeger toen ik 16 was vond ik mensen in de 30 onwijs oud.
Ja, dat vond ik ook. Ik vond ook dat je dan al wel kinderen moest hebben en getrouwd moest zijn... Nu ben ik het zelf over een paar jaar en ben ik alleen nog maar samenwonend. angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:59

Hangt inderdaad wel een beetje van de context af, maar over 't algemeen vind ik 60+ oud.
Ik realiseer me wel steeds meer dat 30ers en 40ers prima in mijn vriendenkring passen en we dingen gemeen hebben. Vind het ook wel fijn om zondag 26 te worden, steeds meer van dat jonge twintiger imago af te komen. Kijk er naar uit om 30+ te zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:00

Marin schreef: Kijk er naar uit om 30+ te zijn.
Oh, echt? Ik serieus helemaal niet. Ik voel me veel jonger dan ik ben, zou graag nog 23 zijn hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:02

Ik vond vroeger mensen van 50+ oud, maar nu zijn mijn ouders dat (bijna), en vind ik ze eigenlijk nog heel jong! Mijn oma vind ik dan wel weer oud, maar die is 87 jaar haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Angela_1986 do 9 dec 2010 - 7:05

'Vroeger' vond ik ook zowat iedereen die een paar jaar ouder was dan mijzelf 'oud' haha. Nu ik met ouderen werk vind ik mensen eigenlijk niet zo snel 'oud' meer. Ik heb een client die is 103 maar als je zou zeggen dat ze 80 is dan geloof je dat ook, ze loopt nog zelfstandig, gaat iedere week naar de kapper, ziet er keurig netjes verzorgd uit, regelt haar zaakjes zoveel mogelijk zelf, komt nog regelmatig naar activiteiten en haar hou je écht niet voor de gek. Daar tegenover staat dat ik ook clienten van bv. 65 heb die lang niet meer zo zelfstandig zijn en veel ouder lijken.

Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:05

Purple schreef:
Marin schreef: Kijk er naar uit om 30+ te zijn.
Oh, echt? Ik serieus helemaal niet. Ik voel me veel jonger dan ik ben, zou graag nog 23 zijn hoor!
Ja ik wel, heb altijd al rond de 30 willen zijn. Waarschijnlijk als ik het gepasseerd ben, wil ik weer graag terug ;-) Het voelt voor mij als het hoogtepunt van het leven denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Janelie do 9 dec 2010 - 7:10

Ik vind mensen vanaf een jaar of 70 oud. Vroeger lag dat veel lager, maar ik word ouder en mijn ouders/ooms en tantes ook. Daardoor verschuift mijn grens heel erg. Ik merk wel dat mijn ouders een dagje ouder worden (ze zijn 55+), maar ik vind ze nog niet oud.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:10

Oud ligt voor mij niet aan leeftijd maar aan de levenshouding.

Mijn schoonouders vind ik oud, maar heb 2 collega's van dezelfde leeftijd en die vind ik juist weer niet oud...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:11

Purple schreef:
Marin schreef: Kijk er naar uit om 30+ te zijn.
Oh, echt? Ik serieus helemaal niet. Ik voel me veel jonger dan ik ben, zou graag nog 23 zijn hoor!

Ik heb me ook altijd jonger gevoeld dan ik ben maar ik heb het ook nooit erg gevonden om 30 te worden eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  nijntje4 do 9 dec 2010 - 7:12

Mijn ooms en tantes zijn onderhand allemaal zestigers, maar ik schrik soms even als ik me dat bedenk. Ik zie ze namelijk nog steeds net zoals toen ik klein was. Nou zien ze er ook allemaal wel jong uit moet ik zeggen smile

Maar dan denk je dus soms ineens, hee die is bijna 70 :p
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:14

Ik vind 70+ oud

Mijn paps is 57 en die vind ik nog niet oud.. Al merk ik wel dat hij ouder is dan 10 jaar geleden haha. Maar mijn oom is 62 en werkt nog fulltime en die is ook echt niet oud in mijn ogen. Ook mijn oma is nog redelijk fit (wandelen, fietsen, autorijden, shoppen, tuinieren etc.) en die is 76!

Ik heb op de middelbare school (jaar of 5 geleden) vaak te horen gekregen dat mijn oma zo hip was. Ze kleed zich ook echt leuk voor haar leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Caresses do 9 dec 2010 - 7:34

Ik vind 65+ oud. Net als de meesten hier vond ik vroeger 30 ook al oud.

@Marin, ja dat hoor ik niet vaak dat mensen graag 30 willen zijn, zelf heb ik dat ook (al lijkt 40+ me niks en dat komt dan natuurlijk ook dicht bij Wink.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:37

Lagom, ik weet ook wel dat het gewoon tussen m'n oren zit hoor want wat is er nou anders dan 29. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 7:38

Ik werk met oudere mensen, maar zeg niet dat ze oud zijn.. 108 dat vind ik nu een hele leeftijd.. Dat is nu volgens mij de oudste van Nederland..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 8:03

plumke schreef:Ik werk met oudere mensen, maar zeg niet dat ze oud zijn.. 108 dat vind ik nu een hele leeftijd.. Dat is nu volgens mij de oudste van Nederland..

Ik werk ook met oudere mensen. En ik zeg ook nooit dat ze oud zijn. Als er iemand komt van 73, zeggen we altijd dat het nog wel mee valt. Vrij jong zelfs haha!
Als ze boven de 90 komen vinden wij dat ook een hele leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Blond do 9 dec 2010 - 8:18

Als je niet meer in staat bent om de dingen te doen die je wilt doen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Nouska vr 10 dec 2010 - 0:09

Bij mij verschuift het ook steeds. Als ik nu naar mijn vader kijk, vind ik hem niet oud, hij is 64 jaar. Ik heb ook gewerkt met oudere mensen en daar was een vrouw van 72 al 'heel oud', gedroeg zich ook zo. Als je het zo bekijkt gaat mijn vader toch ook gauw die richting op.
Nouja, ik vind tegenwoordig vanaf 75 a 80 oud. Maar het hangt wel erg van de persoon af.

Ik heb zelf trouwens ook altijd al het gevoel gehad dat ik graag een jaar of 30 wilde zijn. Ik voel me vaak ouder dan dat ik er uitzie (ben nu 26). Ook in mijn werk vind ik het vervelend, zelfstandige functie waarbij ik verreweg de jongste ben, collega's zijn allemaal ouder en ik voel me soms/vaak zo'n broekje. Maarja, aan de andere kant willen we toch allemaal graag jong blijven haha! Nouja ik zal die leeftijd vanzelf bereiken....Wink
Nouska
Nouska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 27
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Pussycat vr 10 dec 2010 - 0:14

Maple schreef:Ligt er puur aan in welke context je oud bedoelt.

Eens.
Iedereen is oud als je het met een jonger iemand vergelijkt.
Dat is het verschil tussen oud en jong.
Maar iemand echt oud noemen doe je niet zo gauw want dat is onbeleefd.

Maar een voorbeeld van een situatie : Mijn schoonbroer heeft sinds kort een relatie met een vrouw van 49 dit vind ik oud (voor hem) want hij is 28. Ik heb niks tegen die relatie en hij is gelukkig met haar, maar in haar doen en laten etc.. is zij oud voor hem. Hij is veel energieker. Zij kan/wil geen kinderen meer. Zij is sneller moe kan minder dingen hebben nou ga zo maar door.
Maar ik zal nooit tegen haar zeggen dat ik haar oud vind, want oud is ze niet.
Dus ja wat is nou precies oud...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  smooch vr 10 dec 2010 - 0:29

Bij mij verschuift dat ook elke keer.
Toen ik jonger was (15) vond ik 30+ ook al oud. Nu vindt ik 70+ al aan de oude kant.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 0:33

Pussycat schreef: schoonbroer

Schoonbroer nieuw woord? :P Flauw ik weet..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 0:36

_Chance schreef:Als je niet meer in staat bent om de dingen te doen die je wilt doen.

Vind dit een rare zin..
Mensen van 18 moeten door iets ook dingen uit handen geven, dus in jou ogen oud?? :shock:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vind jij oud? Empty Re: Wat vind jij oud?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum