Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

+18
Tiara
Labeendje
Travelgurly
Moonlight
marjoleinnn
Jeanette
ChocoChip
Kexter
Melis_je
sonly
minoessepoes
Tiana
Primrose
Caramba
Caroow
Zonnetje
Atelier Madame
SuperGrover
22 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Melis_je di 14 jun 2011 - 4:46

Volgens mij scheelt het heel erg om in kleine steegjes te gaan eten, ook qua kwaliteit/massaproductie.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:47

Melis_je schreef:Volgens mij scheelt het heel erg om in kleine steegjes te gaan eten, ook qua kwaliteit/massaproductie.

Ja, zeker! Als je net buiten toeristische plekken zit scheelt ook al. In Turkije waren we bij de haven heel veel geld kwijt, terwijl we een aantal kleine straatjes verder lekkerder eten voor minder hadden, en ze hadden alle aandacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 4:52

Ja dat denk ik ook. Is misschien ook wel leuker, om in het iets onbekendere deel te gaan eten!

Wat is een bocadillo?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:01

Broodje, sandwich.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Kexter di 14 jun 2011 - 5:13

Hee,

Wat een onzin over de busreis, ik ga nog steeds met plezier met de bus. In de bus leer je gelijk mensen kennen en het is er altijd erg gezellig.. Ik kan trouwens ook prima 6 uur slpaen in de bus en ze draaien ook altijd nog 2 films en yatzee mee en wij vermaakte ons wel! De reis ging altijd snel voorbij.

Ik ben 2x met Gogo met de bus in een tent op vakantie geweest, een keer naar Argeles sur Mer en een keer naar Medulin (Medulin is trouwens erg leuk, de camping van gogo!) Wij namen altijd voor 70 euro een partypakket en dat raad ik je wel aan als je met Gogo gaat haha. Want daar zit ook een kortingspas in voor gratis entree voor de disco's en wat feestavonden erbij, wat geregeld is.. En als je elke avond uit gaat haal je die 70 euro er aan plezier wel uit.

Volgens mij moet je met 300 euro wel redden, als je 10 dagen gaat en een beetje op je geld let. :-)
Kexter
Kexter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 122
Punten : 155
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  ChocoChip di 14 jun 2011 - 5:22

Teveel.. nerd

Reken zelf voor 2 man 100E per dag. Overigens wel rondreizen, en is ook incl benzine en eventuele uitjes.
Moet ook wel zeggen dat ik wel zo'n nerd ben die de kosten grotendeels in de gaten hou in een excel bestandje.

Maar ik denk wel dat je het voor een 300/400E moet redden, en idd een buffertje voor noodgevallen.
Of als je iets heel erg gaafs ziet wat hier niet verkrijgbaar is, dat je dat dan gewoon kan kopen.
ChocoChip
ChocoChip
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 150
Punten : 158
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:40

Ik zou voor zo'n €400,- gaan.
De Costa is redelijk duur qua eten en drinken.
Een partypakket bij BM is altijd leuk, want je bent gegarandeerd van een gezellige avond met de mensen die je al hebt leren kennen, maar denk eerst ff na of je wel elke dag uit wilt en niet zelf ergens wilt gaan kijken. Probeer sowiezo de kortingskaart te kopen, mits er goede acties aan verbonden zitten (gratis entree in discotheken, korting bij restaurants, etc.)
Probeer om vanuit NL al wat eten mee te nemen, wij namen vaak een blikje knakworsten en pakjes bamisoep mee, is allemaal makkelijk klaar te maken op een gaspitje/ op de bbq en scheelt je weer 1, hooguit 2 dagen geld uitgeven aan uit eten gaan.

Veel plezier iig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:48

Ik reken ook €50 per dag. Ik ga 6 dagen (eigenlijk 5, want 1 dag reizen we) en ik heb €500 berekend. Daarvan ben ik €175 kwijt voor het appartement en ik heb ook nog geld nodig voor heen & terug naar het vliegveld. Ik denk wel dat ik het hiermee ga redden, ik ga naar Kroatie en dat is gelukkig ook goedkoop smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:49

Princess schreef:Ik zou voor zo'n €400,- gaan.
De Costa is redelijk duur qua eten en drinken.
Een partypakket bij BM is altijd leuk, want je bent gegarandeerd van een gezellige avond met de mensen die je al hebt leren kennen, maar denk eerst ff na of je wel elke dag uit wilt en niet zelf ergens wilt gaan kijken. Probeer sowiezo de kortingskaart te kopen, mits er goede acties aan verbonden zitten (gratis entree in discotheken, korting bij restaurants, etc.)
Probeer om vanuit NL al wat eten mee te nemen, wij namen vaak een blikje knakworsten en pakjes bamisoep mee, is allemaal makkelijk klaar te maken op een gaspitje/ op de bbq en scheelt je weer 1, hooguit 2 dagen geld uitgeven aan uit eten gaan.

Veel plezier iig!

Goede tip! Ik had vorig jaar ook zo'n shaker mee met pannenkoekenmix erin, melk erbij en klaar!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 5:50

Wat lekker dat je binnenkort op vakantie gaat. Ik zag dat je naar Spanje ging. Waar precies naartoe?smile Op zich is het aan de Costa Dorada/Brava vrij prijzig, maar zodra je niet aan de boulevard zit, is het prijsverschil al aanzienlijk. Los daarvan zijn die oorden ook op jongeren ingericht en heb je overal aanbiedingen qua eten. Als je allemaal een beetje met hetzelfde budget zit, is het ook minder lastig denk ik om het relatief goedkoop te houden. Ik denk dat je met 400 euro een heel eind komt. Tja, en calamiteiten vind ik lastig hoor. Ik bedoel: als je onverhoopt valt en iets breekt of zoiets, tik je dat allemaal ter plekke af en dan heb je aan 100 euro extra geheel niets. Dit is bij mijn moeder jaren geleden gebeurd en je betaalt dan alles contact en declareert dat in NL bij je zorgverzekeraar en dat is duur. Een ritje ambulance is domweg duur. Zelf heb ik het gehad met een bezoekje aan het ziekenhuis en dat kost je eerder een paar honderd euro dan 50 euro. Maar goed, in dat opzicht kan je natuurlijk nog eens 400 euro extra rekenen, maar ik zou daar niet van uit willen gaan op voorhand. Ik ben heel benieuwd waar je naartoe gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 6:02

Ja dat is een goede tip, al mijn overige ruimte in de koffer vol eten!

Guattari: Ik ben zelf ook benieuwd waar ik heen ga :P Maar ik denk dat we vanavond gaan boeken, dus dan weet ik het. Een ambulance ritje, ja daar kun je geen geld voor reserveren. Calamiteiten zijn denk ik meer: Dat je onverhoopt een héél leuk jurkje ziet laughcry Nee, zonder gekheid, voor zulke dingen kun je inderdaad niet reserveren.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Zonnetje di 14 jun 2011 - 6:30

Guattari schreef:Wat lekker dat je binnenkort op vakantie gaat. Ik zag dat je naar Spanje ging. Waar precies naartoe?smile Op zich is het aan de Costa Dorada/Brava vrij prijzig, maar zodra je niet aan de boulevard zit, is het prijsverschil al aanzienlijk. Los daarvan zijn die oorden ook op jongeren ingericht en heb je overal aanbiedingen qua eten. Als je allemaal een beetje met hetzelfde budget zit, is het ook minder lastig denk ik om het relatief goedkoop te houden. Ik denk dat je met 400 euro een heel eind komt. Tja, en calamiteiten vind ik lastig hoor. Ik bedoel: als je onverhoopt valt en iets breekt of zoiets, tik je dat allemaal ter plekke af en dan heb je aan 100 euro extra geheel niets. Dit is bij mijn moeder jaren geleden gebeurd en je betaalt dan alles contact en declareert dat in NL bij je zorgverzekeraar en dat is duur. Een ritje ambulance is domweg duur. Zelf heb ik het gehad met een bezoekje aan het ziekenhuis en dat kost je eerder een paar honderd euro dan 50 euro. Maar goed, in dat opzicht kan je natuurlijk nog eens 400 euro extra rekenen, maar ik zou daar niet van uit willen gaan op voorhand. Ik ben heel benieuwd waar je naartoe gaat!

Onder andere om bovenstaande reden heb ik rood kunnen staan aangevraagd bij mijn bank. Ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt, maar in dit soort situaties is het wel prettig als je 500 euro extra achter de hand hebt voor echte noodgevallen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 6:36

Ja weet je wat het is; zo kan je altijd onvoorziene uitgaven blijven doorrekenen en praktisch niet meer op vakantie. Mijn moeder heeft destijds iets gebroken en dat is nu al 16 jaar geleden en kostte toen ruim 2000 gulden. Dat zou ik als 18-jarige echt niet kunnen sparen op een vakantie die hooguit 1/3 kost van dit bedrag. Zelf ben ik doodziek geweest tijdens mijn reis in India en mocht ik aanvankelijk niet meer terugreizen (alleen) en is er sprake van geweest dat mijn vader en oom ter plekke op het vliegtuig zouden stappen. Nou reken dat maar uit, om binnen 24-48 uur in India te zijn, kost voor 2 personen ook al snel 5000-6000 euro. Als je zo moet gaan redeneren, is de vakantiepret natuurlijk al snel voorbij. Als er echt iets zou gebeuren, is geld ook snel genoeg overgeboekt. Tenminste, zo denk ik dan maar (mits je natuurlijk uit een gezin komt waarin het geheel niet aan de orde is dat je ouders zo maar geld kunnen overmaken).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 6:54

In zo'n geval zou mijn moeder mij echt wel geld lenen, dus daar maak ik me geen zorgen om.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 7:46

Krijg je eten in de bus? Anders moet je dat er ook nog bijtellen. 50 euro per dag is een goed bedrag, hoewel als je elke dag uit gaat is dat wel weinig. Mijn beste vriend woont nu in Barcelona en mocht je daarheen gaan, een drankje kost daar gemiddeld 8 euro.Verder ben ik niet zo heel bekend met de andere kustplaatsen hoe het daar is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 8:12

Veel plezier met boeken, laat even weten waar je heen gaat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 12:03

Ik ga naar Calella!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 12:57

Leuk! Ik ken het niet, maar je kunt er vast zo heerlijk vakantie vieren als waar jij zin in hebt smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 20:52

Hey, wat leuk dat je nr Calella gaat! ik zou er nu niet meer aan moeten denken, maar ben er jaren geleden nog wel geweest, toen ik in een ander kustplaatsje op vakantie was en we gingen toen in Calella stappen. Net als de gehele Costa Brava zo'n beetje, is Calella ook echt ingericht op toerisme en dan veelal jongeren. Je kan dus relatief goedkoop eten en ook de entree voor discotheken is vaak gratis, als je voor een bepaald tijdstip zorgt binnen te zijn. Je hebt in Calella veel eettentjes en het hoeft echt niet duur te zijn om daar dagelijks ergens te gaan eten. Voor de lunch kan je bijvoorbeeld ook nog bij een supermarkt eten halen, dan bespaar je ook weer. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Jeanette di 14 jun 2011 - 21:17

1 tip; Niet verbranden! :P Ik ben ooit met een busreis naar Barcelona geweest. Op de terugweg was ik zo verbrand als een kreeft en we reden 's nachts terug. Nou, het was echt een ellendige nacht haha. Wat een pijn! Leuk dat je naar Calella gaat.

Een vakantie is maar net hoe duur je het maakt. Het is nogal een verschil of je elke dag en voor elk broodje uit eten gaat of dat je het bij de supermarkt haalt. Ik zou wel ruim geld mee nemen voor het geval dat.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 21:31

SuperGrover schreef:Ik ga naar Calella!
Ben ik ook geweest, al is dat wel 8 jaar geleden Very Happy

Ik denk dat 50 euro per dag uitgeven daar heel redelijk is. Als je echt bij alles gaat letten op wat je uitgeeft moet je het op 30 euro per dag kunnen houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 22:27

En Ava, beviel het daar?

Ik heb er super zin in. Nee, verbranden was ik niet van plan, ik heb zonnebrand factor 50 gekocht. Maar mij kennende, verbrand ik er nog gewoon doorheen ook.

Guattari, ja eigenlijk is die hele regio jongerentoerisme. Maar ik ben al eens in Lloret geweest, en mijn vriendin in Blanes, dus daarom viel nu de keuze op Calella. Er is zon, zee, strand en uitgaansgelegenheden, dus ik ben dik tevreden!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 22:54

Wij komen net terug van 10 dagen corfu.
We hebben 800 euro uitgegeven.
250 euro voor het appartement, ter plekke contant betaald
210 euro voor 10 dagen auto huur, ook contant betaald
Blijft er nog 340 euro 'zakgeld' voor met z'n tweeën over, hiervan hebben we alle eten en drinken betaald. We hebben het om en om gedaan, dan weer uit eten, dan weer in het appartement koken.

Edit: bij uit eten bedoel ik alleen het avondeten. Voor lunch hebben we gewoon brood bij de bakker gekocht. We hebben 2 x geluncht bij een taverna.





Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:20

Dat valt best mee, 340 'los' met z'n tweeën.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Atelier Madame wo 15 jun 2011 - 0:25

Callella is leuk! smile
Ik raad je sowieso aan om een dagje met de trein naar barcelona te gaan.. das zon super mooie stad en je bent vor een retourtje maar iets van 8 euro kwijt! Kan je nog lekker shoppen ook Wink
En qua eten heb je daar gewoon een grote winkel/hoofdstraat zitten met genoeg tentjes.. je kunt het ook wat afwisselen he, de ene dag wat duurder bij een restaurantje de andere dag naar de snackbar.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? - Pagina 3 Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum