Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

+9
Caribbeanlover
Gympie
Fortissimo
Sarah1985
Poubelle
Zonnetje
Pommes
xxjojootjexx
Pannetoet
13 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Pannetoet di 29 jan 2013 - 23:18

Hé dames!

Mijn vriend en ik gaan over 2 weken op vakantie! Heerlijk 10 dagen naar Egypte Very Happy
Alleen is er één ding waar ik niet echt uit kom...en ik kan zoiets ook nergens vinden in de reizenpijler.
Maar wij gaan all-in maar we willen zeker gaan snorkelen/duiken, kameel rijden, pyramides bezoeken en een klein beetje shoppen.. en dan nu de vraag; hoeveel zouden we mee moeten nemen per persoon? En hoeveel geef jij uit op vakantie?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  xxjojootjexx di 29 jan 2013 - 23:22

Toen wij met ons 2en op vakantie gingen, rekenden we altijd 100 euro per dag.
We zaten dan nooit inclusief, dus hier ging al het eten en drinken af, maar we konden er echt alles van doen. Leuke uitstapjes, elke dag uit eten, lunchen etc. Dit kon uit in België, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk. In Egypte weet ik niet, maar kan mij niet voorstellen dat het daar duurder is dan Nederland.
Wij hadden overigens altijd geld over aan het einde van de vakantie.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gast di 29 jan 2013 - 23:24

Normaal ben ik daar echt niet zuinig in als we allebei gewoon een volwaardig salaris hebben. Ik neem alleen nooit al het geld mee, ik zet voldoende geld op mijn gewone betaalrekening of creditcard-rekening en neem een klein bedragje contant mee, 50-100 euro ofzo. Hoeveel ik totaal voor de vakantie reserveer is afhankelijk van de bestemming en wat ik er wil doen. Voor Canada hadden we 6000 gereserveerd, daar moesten de overnachtingen ook nog van af. Voor een weekje zon zou ik 500 euro zakgeld reserveren. Liever nog meer dan dat, alles wat over is, is gewoon over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Pommes di 29 jan 2013 - 23:32

Ik neem meestal een paar 100 euro mee. En vaak als je die excursies bij je reisleiding boekt kan je dat bedrag pinnen. Je hebt op je kamer toch een kluis dus daar kan je de waardevolle spullen + geld inleggen.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Pannetoet wo 30 jan 2013 - 3:17

Wij wouden €800,- meenemen en €100,- in Egyptisch geld.. Ik vraag mij alleen af of dit niet een beetje erg veel is voor 10 dagen?

@ Lennox: We moeten wel euro's meenemen omdat je in Egypte niet de euro hebt :P Maar excursies en de boulevards dat betaal je wel gewoon met de euro..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Zonnetje wo 30 jan 2013 - 4:10

Wij rekenen ook vaak 50 euro per persoon per dag voor het eten en drinken en excursies.

Misschien kun je op internet alvast opzoeken hoe duur de excursies zijn, dan weet je ongeveer hoeveel euro je mee moet nemen. Dat Egyptisch geld zou ik daar gewoon pinnen.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Pommes wo 30 jan 2013 - 4:18

bij onze vakantie in egypte heef onze reisleidster geadviseerd om gewoon met euro`s te betalen. Dit omdat dat geld daar zo ontzettend vies is en vol zit met bacteriën. (natuurlijk is dit bij al het geld zo maar daar blijkbaar extreem)
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Poubelle wo 30 jan 2013 - 4:51

Pommes schreef:bij onze vakantie in egypte heef onze reisleidster geadviseerd om gewoon met euro`s te betalen. Dit omdat dat geld daar zo ontzettend vies is en vol zit met bacteriën. (natuurlijk is dit bij al het geld zo maar daar blijkbaar extreem)

Haha wat een bullshit!
In landen waar geen euro is en je wel met de euro betaalt word je vaak geflasht met de wisselkoers. Het is vrijwel altijd voordeliger om je geld daar te pinnen of om te wisselen bij een betrouwbaar wisselkantoor of bank.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Sarah1985 wo 30 jan 2013 - 6:30

wij gaan in april een week all in naar turkije en denk dat we 500 euro meenemen voor 2 personen. Toen wij naar tunesie gingen paar jaar geleden hebben we iets van 600 uitgegeven en zat een rondreis bij was al 100 pp was.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Fortissimo vr 1 feb 2013 - 9:09

Ik zou in Turkije echt niet met euro's gaan betalen Sarah! Dingen die je bij de reisorganisatie boekt moet je waarschijnlijk wel in euro betalen maar de rest lekker met Turske lira betalen! Je wordt daar echt genaaid! Op de markt staan soms ook kaartjes met de prijs in lira en prijs in euro. Klopte (vrijwel) nooit!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gympie vr 1 feb 2013 - 12:52

Pommes schreef:bij onze vakantie in egypte heef onze reisleidster geadviseerd om gewoon met euro`s te betalen. Dit omdat dat geld daar zo ontzettend vies is en vol zit met bacteriën. (natuurlijk is dit bij al het geld zo maar daar blijkbaar extreem)

Wat een onzin! Bacteriën, haha, what the... Geloofde je dat?

Het is vaak voordeliger in de valuta van het land te betalen en juist niet met euro's. Bacteriën zitten op elk geld, misschien wat meer daar, maar dan was je toch gewoon je handen daarna.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Caribbeanlover di 5 feb 2013 - 6:26

Pannetoet, ga aub niet kameelrijden. Net als olifantenritjes, met dolfijnen zwemmen, op de foto gaan met exotische dieren etc wordt sterk afgeraden daar de dieren niet goed worden behandeld. Er is zat te doen, buiten dat.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Atelier Madame di 5 feb 2013 - 11:58

Gympie schreef:
Pommes schreef:bij onze vakantie in egypte heef onze reisleidster geadviseerd om gewoon met euro`s te betalen. Dit omdat dat geld daar zo ontzettend vies is en vol zit met bacteriën. (natuurlijk is dit bij al het geld zo maar daar blijkbaar extreem)

Wat een onzin! Bacteriën, haha, what the... Geloofde je dat?

Het is vaak voordeliger in de valuta van het land te betalen en juist niet met euro's. Bacteriën zitten op elk geld, misschien wat meer daar, maar dan was je toch gewoon je handen daarna.

Heel toevallig kree ik de enige vakantie Egypte waar we wel ponden hadden gepind wel buikgriep en de andere keren met alleen euro's niet :p.

Voor de rest geven wij gemiddeld 50 euro samen uit per dag op vakantie. Dan ontbijten we op terras, broodje van de supermarkt smiddags en s avonds meestal redelijk voordelig uit eten. Maar ja dat is ook afhankelijk van het land. Afgelopen jaar aten we gratis tapas bij elk biertje wat je bestelde. Das gewoon voordeliger dan elke dag duur uit eten moeten hoewel er altijd een goedkoop alternatief is natuurlijk smile.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Sarah1985 wo 6 feb 2013 - 6:43

Fortissimo schreef:Ik zou in Turkije echt niet met euro's gaan betalen Sarah! Dingen die je bij de reisorganisatie boekt moet je waarschijnlijk wel in euro betalen maar de rest lekker met Turske lira betalen! Je wordt daar echt genaaid! Op de markt staan soms ook kaartjes met de prijs in lira en prijs in euro. Klopte (vrijwel) nooit!

wij hebben jaren geleden (2004) ook met euro betaald vond het veel fijner . Maar misschien neem ik wel turkse lira mee
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Merai wo 6 feb 2013 - 7:43

Wij rekenen ongeveer 50 per dag voor ons tweeën, daar betalen we niet de eventuele excursies van maar meestal proberen we zelf wat dingen te ondernemen. Natuurlijk gaan we er weleens overheen maar over het algemeen lukt het prima. We gaan nooit naar een all inclusive maar meestal hebben we wel ontbijt. Lunch en diner doen we eenvoudig, zoveel mogelijk in plaatselijke gelegenheiden, en verder kosten de dingen die we leuk vinden niet zoveel geld. Pinnen in het land van bestemming is inderdaad veel slimmer, het scheelt je echt een boel geld.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Ilovethe90s wo 6 feb 2013 - 10:59

Ligt eraan waar ik naartoe ga en hoeveel dagen. We verblijven vaak in een hotel met half- of volpension dus dan hoef je al weinig extra aan eten uit te geven. Voor 2 weken kom ik meestal zo rond de €500 uit.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Raindrop vr 8 feb 2013 - 23:17

Caribbeanlover schreef:Pannetoet, ga aub niet kameelrijden. Net als olifantenritjes, met dolfijnen zwemmen, op de foto gaan met exotische dieren etc wordt sterk afgeraden daar de dieren niet goed worden behandeld. Er is zat te doen, buiten dat.

Hier sluit ik me volledig bij aan! Er zijn genoeg excursies/tripjes waarbij er geen dieren gebruikt worden en waar je dat dus ook niet steunt.

Ik heb in Egypte zelf gesnorkeld op open zee, echt geweldig! Verder zijn er echt heel veel excursies te boeken. Zelf vond ik het echt te vermoeiend om elke dag een excursie te doen, het weer in Egypte maakt echt moe.

Naar welke plaats gaan jullie in Egypte?
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je uit op vakantie? Empty Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum