Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld geef je..?

+5
Exogenesis
June
Sanne
Razz
Appeltje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Appeltje za 25 mei 2013 - 1:28

Hoeveel geld geven jullie bij een verjaardag van een familielid? En hoeveel geven jullie bij vriendinnen?

Wij hebben een feestje want mijn tante is 50 geworden en ik weet niet hoeveel ik moet geven..
We zien haar eigenlijk niet vaak, zo'n 2 keer per jaar. Omdat ze nu 50 is geworden geeft ze een feestje. Normaal gesproken komen we dus niet op haar verjaardag.
Appeltje
Appeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Razz za 25 mei 2013 - 1:43

Ik zou 20 euro doen

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Sanne za 25 mei 2013 - 2:19

Ik zou in dat geval ook ongeveer 20 euro doen. Dat zou ook mijn max zijn bij een kadootje, anders dan geld.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  June za 25 mei 2013 - 2:32

Ik zou in dit geval denk ik ook twintig geven. Vaak proberen wij voor familie gewoon met het hele gezin geld bij elkaar te leggen en één groot cadeau te kopen, maar als ze echt geld vragen, geef ik wel geld. Ik houd er alleen echt niet van. Bij vriendinnen geef ik ook liever een cadeautje.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Exogenesis za 25 mei 2013 - 2:36

Mijn ouders geef ik meestal rond de 30 euro, broer en zus 25. Andere familieleden krijgen van mij iets kleins, zoals een bloemetje of een doos bonbons.

Met grote feesten, zoals 25 jaar getrouwd of 50 jaar geworden, zou ik rond de 25 euro geven.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Blair za 25 mei 2013 - 2:37

Waarom dan geld als je elkaar niet zo vaak ziet? Ik zou een mooie bos rozen/bloemen doen, dan zit je ook al gauw op een €15,00, lijkt me genoeg. Ik geef sowieso niet snel geld, koop liever iets leuks, als ze echt specifiek om een "envelop" vrágen, dan geef ik wel geld.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 2:40

Babydoll schreef:Waarom dan geld als je elkaar niet zo vaak ziet? Ik zou een mooie bos rozen/bloemen doen, dan zit je ook al gauw op een €15,00, lijkt me genoeg. Ik geef sowieso niet snel geld, koop liever iets leuks, als ze echt specifiek om een "envelop" vrágen, dan geef ik wel geld.

Dit. Ik zou ook niet zo heel snel geld geven aan een tante die ik niet zo vaak zie. Dan liever een bloemetje of plantje ofzo.

Voor mijn ouders, zus (gezin) en beste vriendin geef ik meestal zo'n 50 euro uit, soms meer. Al het andere komt op max 20 euro.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Taeda za 25 mei 2013 - 2:40

Eens met Babydol. Ik vind €20 best veel voor iemand die je twee keer per jaar ziet. Ik zou ook eerder iets leuks halen bij de bloemist voor €10-15.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 4:41

Voor een tante die je af en toe ziet zou ik een kleinigheidje kopen. Ik vind het niet fijn als mensen geld willen en daarom precies weten wat ze van je hebben gekregen. Dan ben ik geneigd meer te geven dan ik eigenlijk zou willen.

Kijk bijvoorbeeld wat ze leuk of lekker vind en maak daar een pakketje van. Vind ik zelf leuk om te geven en te krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld een high tea pakket maken met hippe theeglazen, verschillende soorten thee, bonbons, scones, jam etc. En dat dan in een mandje doen met folie eromheen. Je kunt heel veel spullen bij de Action halen en dan ben je voor 15 euro wel klaar. Andere voorbeelden zijn een bierpakket, wijnpakket, knutselpakket, tuinierpakket, koffiepakket, chocoladepakket.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Nyx za 25 mei 2013 - 4:48

Mijn opa en oma zie ik niet zo vaak, en dat is nog een nasleep van iets dat tien jaar geleden tussen hen en mijn broertje is voorgevallen, maar toen ik werd uitgenodigd voor hun 60 jarige huwelijk heb ik mijn vader gevraagd wat hij normaal vindt om zijn ouders te geven en hij zei: "Een grote bos bloemen of 15 euro in een envelop". Ik heb toen maar een kaartje gekocht, zelf een tekst ingeschreven en 15 euro tussen gedaan. Dat geld hebben ze niet eens gezien, want ze zaten al te snikken toen ze de tekst lazen. Al denk ik niet dat je met een tekst een oom en tante om krijgt. 15 euro of een mooie grote bos bloemen vind ik eigenlijk ook wel voldoende.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Joli86 za 25 mei 2013 - 4:53

Taeda schreef:Eens met Babydol. Ik vind €20 best veel voor iemand die je twee keer per jaar ziet. Ik zou ook eerder iets leuks halen bij de bloemist voor €10-15.

Mee eens!
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geef je..? Empty Re: Hoeveel geld geef je..?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum