Hoeveel geld geef je uit op vakantie?
+18
Tiara
Labeendje
Travelgurly
Moonlight
marjoleinnn
Jeanette
ChocoChip
Kexter
Melis_je
sonly
minoessepoes
Tiana
Primrose
Caramba
Caroow
Zonnetje
Atelier Madame
SuperGrover
22 plaatsers
Pagina 2 van 6
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Hoeveel geld geef je uit op vakantie?
Caroow, ja ik zie ook niet wat er erg is aan een busreis. Enkel misselijkheid misschien, maar daar zijn pilletjes voor. En het contact dat je met je medepassagiers krijgt, is veel meer dan in een vliegtuig.
Hazeltje, en dat is 300 euro met z'n drieën of per persoon?
Leaf, ik zit bij de ABN, en dan moet ik zo'n e.dentifier meeslepen. Dus internetbankieren op vakantie wordt het niet. In geval van nood zal ik dan mijn moeder moeten bellen, om een kleine financiële injectie
Atelier Madame, nee ik heb geen creditcard. Ik vind dat nogal nare dingen. Maar het is natuurlijk zo dat het geld dat je op je rekening hebt staan, niet per se allemaal hoeft uit te geven
Leaf, ik zit bij de ABN, en dan moet ik zo'n e.dentifier meeslepen. Dus internetbankieren op vakantie wordt het niet. In geval van nood zal ik dan mijn moeder moeten bellen, om een kleine financiële injectie
Atelier Madame, nee ik heb geen creditcard. Ik vind dat nogal nare dingen. Maar het is natuurlijk zo dat het geld dat je op je rekening hebt staan, niet per se allemaal hoeft uit te geven
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat zoals je het zegt, het wel goed komt hoor SG! En neem inderdaad je internetbankierspul mee, dan kan je altijd in nood even in een internetcafe wat overmaken.
Gast- Gast
Ik zit ook bij de ABN en ik had dus wel een edentifier meegesleept, haha.
Zorg gewoon dat je iets extra's hebt voor noodgevallen, dan komt t vast goed.
Zorg gewoon dat je iets extra's hebt voor noodgevallen, dan komt t vast goed.
Gast- Gast
Caroow schreef:Ik vond op de vakantie met de bus altijd heel relaxt. Beetje lezen, beetje slapen en elke 4 uur je benen strekken. En, je ziet nogal wat landen, dus je hebt best wel wat te doen. Helaas is mijn vriend met nog geen stok de bus in te slaan en moet ik nu toch echt gaan vliegen.
Wij rekenen voor onze vakantie in Turkije 50 euro per persoon, per dag. We gaan dan niet elke dag uit eten.
Ik denk dat wij dat ook per dag p.p kwijt zijn. En denk dat er soms zelfs dagen zijn dat we meer kwijt zijn.
Wij moeten er dan wel iedere dag bij uiteten.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ach ja, zo groot is zo'n edentifier natuurlijk ook niet. Dat kan natuurlijk gewoon verplaatst worden.
SuperGrover- Ratel
_Leaf_ schreef:Ik zit ook bij de ABN en ik had dus wel een edentifier meegesleept, haha.
Zo groot is dat ding ook niet Stop 'm in je rugzak en je merkt niet dat je 'm bij je hebt. Ik doe dat ook vaak op reis inderdaad. Ook fijn om tussendoor even saldo te kunnen checken.
Gast- Gast
Spetterdespat schreef:Caroow schreef:Ik vond op de vakantie met de bus altijd heel relaxt. Beetje lezen, beetje slapen en elke 4 uur je benen strekken. En, je ziet nogal wat landen, dus je hebt best wel wat te doen. Helaas is mijn vriend met nog geen stok de bus in te slaan en moet ik nu toch echt gaan vliegen.
Wij rekenen voor onze vakantie in Turkije 50 euro per persoon, per dag. We gaan dan niet elke dag uit eten.
Ik denk dat wij dat ook per dag p.p kwijt zijn. En denk dat er soms zelfs dagen zijn dat we meer kwijt zijn.
Wij moeten er dan wel iedere dag bij uiteten.
Het scheelt dat mijn schoonouders een paar honderd meter verderop in een appartement zitten, en heerlijk koken waar wij mogen aanschuiven
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Marin schreef:_Leaf_ schreef:Ik zit ook bij de ABN en ik had dus wel een edentifier meegesleept, haha.
Zo groot is dat ding ook niet Stop 'm in je rugzak en je merkt niet dat je 'm bij je hebt. Ik doe dat ook vaak op reis inderdaad. Ook fijn om tussendoor even saldo te kunnen checken.
Ja precies, ik had m in het zijvak van mijn koffer gestopt. Was achteraf blij dat ik hem had, want mijn vader zou ons ophalen van Schiphol maar had een herseninfarct gehad en dus een taxi gestuurd die ik moest voorschieten. Was toch 65 euro die ik zo ff niet meer op mijn gewone lopende rekening had staan.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Marin schreef:_Leaf_ schreef:Ik zit ook bij de ABN en ik had dus wel een edentifier meegesleept, haha.
Ja precies, ik had m in het zijvak van mijn koffer gestopt. Was achteraf blij dat ik hem had, want mijn vader zou ons ophalen van Schiphol maar had een herseninfarct gehad en dus een taxi gestuurd die ik moest voorschieten. Was toch 65 euro die ik zo ff niet meer op mijn gewone lopende rekening had staan.
Snap idd niet dat er nu weer moeilijk wordt gedaan over een apparaatje dat niet eens zo groot is als je mobiele telefoon. Dat je dat moet "meeslepen."
Gast- Gast
Volgens mij is hier iemand met het verkeerde been uit bed gestapt
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Leuke aanvulling voor dit topic:
http://www.nu.nl/geldzaken/2539234/gezinnen-weten-niet-vakantie-kost.html
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Caroow schreef:Volgens mij is hier iemand met het verkeerde been uit bed gestapt
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Leuke aanvulling voor dit topic:
Het is soms ook moeilijk in te schatten, en niet iedereen maakt een planning hoeveel dagen ze uiteten gaan en hoeveel zelf koken, of wat de lokale kosten van producten zijn. Of op de bonnefooi en een hotel valt duurder uit omdat er niets goedkopers te krijgen is.
Ik vind het niet zo gek. Er wordt in het buitenland/op vakantie ook veel meer met de credit card gedaan, dus veel dingen komen pas achteraf.
Gast- Gast
Maar je weet toch ook pas achteraf hoeveel je vakantie precies gekost heeft? Tenzij je all inclusive boekt en je niet van plan bent om je hotel uit te komen natuurlijk. Maar ik kan nu nog niet weten hoe vaak we een taxi pakken, hoe duur de drankjes zijn en hoeveel drankjes ik precies ga nuttigen.
Een inschatting maken zullen de meeste mensen wel kunnen, maar dit is de eerste keer dat ik echt 'zelf' op vakantie ga. Ik ben 3 keer wel zonder ouders geweest, maar dat was met school. 2 keer in een gastgezin, 1 keer in een hotel waarbij het eten er al bij in zat (niet drank met uitgaan natuurlijk, maar in Praag is dat echt spotgoedkoop). Dus ja, een volgende keer heb ik meer een referentiekader, maar eens moet de eerste keer zijn.
Een inschatting maken zullen de meeste mensen wel kunnen, maar dit is de eerste keer dat ik echt 'zelf' op vakantie ga. Ik ben 3 keer wel zonder ouders geweest, maar dat was met school. 2 keer in een gastgezin, 1 keer in een hotel waarbij het eten er al bij in zat (niet drank met uitgaan natuurlijk, maar in Praag is dat echt spotgoedkoop). Dus ja, een volgende keer heb ik meer een referentiekader, maar eens moet de eerste keer zijn.
SuperGrover- Ratel
@Supergrover, dat is ook gewoon heel lastig in te schatten. Wij gaan er iig altijd mee de mist in haha, en dan niet in positieve zin
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou zelf rond de 300-400 euro meenemen en dan nog 100 euro reserve hebben op mijn rekening, die ik er ook af zou kunnen halen wanneer het nodig zou zijn!
Een hele fijne vakantie alvast !
Een hele fijne vakantie alvast !
Laatst aangepast door Stylegirl op di 14 jun 2011 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt
Tiana- Ratel
- Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Precies, joh ik kom ook altijd geld tekort, hoe veel ik van te voren ook spaar. (maar dat is elke maand normaal gesproken ook zo haha).
Gast- Gast
Haha Marin, daar heb ik nu gelukkig nog geen last van, maar volgens mij ga ik 5 hele magere jaren tegemoet, als student
In ieder geval bedankt!
In ieder geval bedankt!
SuperGrover- Ratel
Marin schreef:Precies, joh ik kom ook altijd geld tekort, hoe veel ik van te voren ook spaar. (maar dat is elke maand normaal gesproken ook zo haha).
+1
En idd een fijne vakantie!
Primrose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 283
Punten : 389
SuperGrover schreef:Caroow, ja ik zie ook niet wat er erg is aan een busreis. Enkel misselijkheid misschien, maar daar zijn pilletjes voor. En het contact dat je met je medepassagiers krijgt, is veel meer dan in een vliegtuig.
Dat was 300.- voor ons drietjes.
Gast- Gast
Wij gingen ook altijd uit van 50 euro per dag maar dan had ik niet het idee dat we het heel erg krap hadden.
Wij aten dan meestal wel een een restaurantje, dronken waar het happy our was enz.
Je kan natuurlijk een avond pizza eten, een avond een frietje, een avond een stokbroodje met smeersels bij de tent eten, een keer een salade bij de tent eten enz. Dan kom je op niet zoveel kosten uit voor het eten. Zo kan je natuurlijk ook gewoon brood halen en meloen enz en dat als lunch op het strand eten en voor het ontbijt gebruiken, dat zijn ook de kosten niet.
Gaan jullie dan voor zo'n kant en klare tent die er al staat? Want daar zit vaak in ieder geval een koelkast in en misschien zelfs een vriesvakje, mocht je een dieprviesje hebben dan kan je flesjes water ed invriezen en zo meenemen naar het strand, dan hoef je niks te kopen bij een duurdere strandtent. Zonnebrandcreme ed moet je echt in Nederland kopen, dat is vaak heel duur in die badplaatsen (kijk een bij de Zeeman of Wibra).
Wie weet is het wel heel gezellig op de camping, leer je leuke mensen kennen en zitten jullie tot heel laat 's avonds voor de tent wat te drinken en gaan jullie daarna pas de kroeg in, dan heb je ook veel minder kosten dan wanneer je de hele avond in de kroeg aan de borrel bent!
Wij aten dan meestal wel een een restaurantje, dronken waar het happy our was enz.
Je kan natuurlijk een avond pizza eten, een avond een frietje, een avond een stokbroodje met smeersels bij de tent eten, een keer een salade bij de tent eten enz. Dan kom je op niet zoveel kosten uit voor het eten. Zo kan je natuurlijk ook gewoon brood halen en meloen enz en dat als lunch op het strand eten en voor het ontbijt gebruiken, dat zijn ook de kosten niet.
Gaan jullie dan voor zo'n kant en klare tent die er al staat? Want daar zit vaak in ieder geval een koelkast in en misschien zelfs een vriesvakje, mocht je een dieprviesje hebben dan kan je flesjes water ed invriezen en zo meenemen naar het strand, dan hoef je niks te kopen bij een duurdere strandtent. Zonnebrandcreme ed moet je echt in Nederland kopen, dat is vaak heel duur in die badplaatsen (kijk een bij de Zeeman of Wibra).
Wie weet is het wel heel gezellig op de camping, leer je leuke mensen kennen en zitten jullie tot heel laat 's avonds voor de tent wat te drinken en gaan jullie daarna pas de kroeg in, dan heb je ook veel minder kosten dan wanneer je de hele avond in de kroeg aan de borrel bent!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ligt aan het soort vakantie en hoe je ermee omgaat natuurlijk! Vorig jaar hebben we echt op geld gelet in die 15 dagen, en denk dat we 350 kwijt waren. Maar dit jaar hadden we goedkope vakantie en hebben we totaal nergens op gelet en gewoon uitgebreid gegeten en zijn we ruim 600 euro kwijt in 8 dagen.
Gast- Gast
We hebben echt een zon-zee-strand-stappen vakantie Ontbijt/lunch dat is goedkoop, want ik denk dat dat toch een brunch wordt.
Ik heb zonnebrand al gekocht! En we hebben inderdaad een 'kant en klare' tent daar, maar ik verwacht geen vriezer. Maar inderdaad, gewoon bij een supermarkt brood en water kopen, dat scheelt wel ja!
Oeh, ik heb er zin in
Ik heb zonnebrand al gekocht! En we hebben inderdaad een 'kant en klare' tent daar, maar ik verwacht geen vriezer. Maar inderdaad, gewoon bij een supermarkt brood en water kopen, dat scheelt wel ja!
Oeh, ik heb er zin in
SuperGrover- Ratel
Een brood uit de supermarkt met z'n allen met wat plakken ham is het goedkoopste natuurlijk Kan je prima voor de tent op eten! Paar komkommers en tomaten er bij en je hebt een prima brunch.
Iets duurder is een bocadillo uit zo'n kraampje, die zal je daar ook wel genoeg hebben. Zal paar euro kosten. Kan je ook wel prima doen.
Pas als je echt ergens gaat zitten eten zal het wat duurder worden, maar zelfs daar zitten nog veel gradaties in natuurlijk.
Iets duurder is een bocadillo uit zo'n kraampje, die zal je daar ook wel genoeg hebben. Zal paar euro kosten. Kan je ook wel prima doen.
Pas als je echt ergens gaat zitten eten zal het wat duurder worden, maar zelfs daar zitten nog veel gradaties in natuurlijk.
Gast- Gast
Ik ga in Nederland op vakantie en wij koken meestal wel (gewoon simpel, of halen patat) maar ik reken ook meestal gemiddeld 50 euro per dag. Dat is dan vooral voor het drinken 's avonds, (soms drinken we eerst nog wat bij de caravan, maar meestal niet heel veel) maar ook shoppen reken ik daar bij in. En ongeveer de helft van de vakantie betaal ik de luxe broodjes 's ochtends. Achteraf valt het dan meestal wel mee, maar ik reken liever ruim en hou wat over, dan dat ik veel te krap reken.
Vooral de tips van minoessepoes vind ik goed, zo bespaar je al een hele hoop! En als je 8 dagen gaat, heb je zo al voor 4 dagen een goedkoop eet idee!
Vooral de tips van minoessepoes vind ik goed, zo bespaar je al een hele hoop! En als je 8 dagen gaat, heb je zo al voor 4 dagen een goedkoop eet idee!
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Pagina 2 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel geld geef je uit op vakantie?
» Hoeveel geld geef je..?
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» Hoeveel geld geef je uit aan jezelf?
» Hoeveel geld geef jij ongeveer uit als je uitgaat?
» Hoeveel geld geef je..?
» Hoeveel geld geef jij per maand uit aan....
» Hoeveel geld geef je uit aan jezelf?
» Hoeveel geld geef jij ongeveer uit als je uitgaat?
Pagina 2 van 6
Permissies van dit forum: