Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

+24
Phileine
Suus
Flippin' Bitch
Sterre
Melis_je
loura
Blond
Xanna
Monte
Inge
Lady Starstruck
SnowWhite
Caresses
Mizz_S
Zonnetje
Kaat
nijntje4
SuperGrover
aniet
minoessepoes
loesje
Antibes
Linda
Ugly Betty
28 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 4 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 1:28

Het is juist de generatie voor ons die steeds langer leeft. Voor onze generatie verwachten ze eerder een lagere levensverwachting. Dat komt vooral door een slecht voedingpatroon met als gevolg overgewicht. Roken (die gevolgen worden nu weer minder, omdat veel mensen zich bewust worden en stoppen), een gestegen alcohol gebruik.

En wat ik bedoel? Ik bedoel de massa voedingsindustrie. Broccoli die de tijd heeft gekregen om te groeien, zonder geïnjecteerde mest en allerlei middelen om de groei te bevorderen en zo snel mogelijk productie te draaien, én broccoli die wel de normale tijd heeft gekregen om te groeien en veel méér vitaminen bevat en minder giftige stoffen.

Lees dit artikel eens: http://www.enlighteningmedia.nl/?p=46

En: Cola vergelijke met broccoli? Uhm?! Rolling Eyes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 4 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:37

Hoe weet jij of jouw AH broccoli snel of langzaam is gegroeid?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Labeendje wo 15 jun 2011 - 1:45

Zo min mogelijk dingen met melk, niet te pittig, geen pannenkoeken uit een pakje, geen Cup a soup (of andere merken oplosspul), geen sappen uit pak, ehmm geen druiven(!), geen vette dingen zoals frituur en vast nog wel wat dingen die ik nu vergeten ben. Alles omdat mijn darmen nogal gevoelig zijn... Sad Ach het went.. Mijn vriend kan niet tegen noten, kokos en fruit met een pit erin, dus we moeten sowieso altijd rekening houden met wat we in huis halen smile
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 2:10

SuperGrover schreef:Hoe weet jij of jouw AH broccoli snel of langzaam is gegroeid?
Whaha, dan noem je wel gelijk de mooiste. AH... hmm... laughcry In Nederland is het een hele tour om niet begiftigde groenten te kopen dit doe je bij voorkeur NIET bij AH, maar eerder bij een ecologische natuurwinkel, of een kleinere groentewinkel die direct afneemt van een plaatselijke (kleinschalige, biologische) boer. Een van de meest veilige manier is om zelf je eigen moestuin bij te houden, maarja daar moet je zin in hebben.

Gast
Gast

Bericht  TNMN wo 15 jun 2011 - 2:25

- geen rood vlees (hier kunnen mijn darmen niet tegen)
- zo min mogelijk melk (hier kunnen mijn darmen niet goed tegen)
- zo min mogelijk frisdrank (wederom darmen + suikers)
- geen hoog geconcentreerde tomaten sausen (allergisch, mijn mond zwelt op)
- zo min mogelijk witte rijst/pasta/noodles/brood (ik heb veel vezels nodig voor darmen)
- zo min mogelijk pakjes/potten saus of kruidenmix (wil liever geen e-nummers eten en vers is vele malen lekkerder)

Heb erg veel problemen met darmen (waarschijnlijk IBS oid), dus moet erg oppassen met wat ik eet, anders heb ik er dagen last van.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 2:31

Nee dat zie ik niet zitten, een eigen moestuin, haha. Dan liever een broccoli met pesticiden erop!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Labeendje wo 15 jun 2011 - 2:52

TNMN schreef:- geen rood vlees (hier kunnen mijn darmen niet tegen)
- zo min mogelijk melk (hier kunnen mijn darmen niet goed tegen)
- zo min mogelijk frisdrank (wederom darmen + suikers)
- geen hoog geconcentreerde tomaten sausen (allergisch, mijn mond zwelt op)
- zo min mogelijk witte rijst/pasta/noodles/brood (ik heb veel vezels nodig voor darmen)
- zo min mogelijk pakjes/potten saus of kruidenmix (wil liever geen e-nummers eten en vers is vele malen lekkerder)

Heb erg veel problemen met darmen (waarschijnlijk IBS oid), dus moet erg oppassen met wat ik eet, anders heb ik er dagen last van.
Heeeel herkenbaar. Mega irritant. Maar je went eraan smile
Labeendje
Labeendje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 100
Punten : 105
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 2:56

SuperGrover schreef:En ja, ik vind het "dieet" (of levensstijl, whatever) van Amber Albarda vrij bizar, ik denk dat er weinig mensen zijn die echt hun hele leven zo kunnen leven. Weet ook niet of je daar zo gelukkig van wordt. Ik word heel gelukkig van cola light met citroen, lekker veel aspartaam en kunstmatige kleur/geur/smaakstoffen. Want weet je, stress en ongelukkigheid, dat is veel ongezonder dan aspartaam. Dus een gezonde keus is ook relatief.

Nog even hierover... Je koppelt een gezonde levensstijl aan stress. Misschien is dit voor jou persoonlijk aan elkaar gekoppeld, maar echt je kunt zo heerlijk gezond eten, met lekker veel kruiden en specerijen en knapperige groentes en ook fruit is heerlijk. Dat is echt geen lijdensweg, er bestaan zo grandioos veel goede recepten etc. Ik vind vaak gezonde dingen veel lekkerder dan een zak chips. Je moet er alleen even wat meer tijd in steken, maar dan heb je ook echt iets verrukkelijks! Ongelukkig word ik er dus echt niet van, eerder gelukkig, want op de lange termijn zal je gezondheid je een stuk gelukkiger maken dan die glazen cola iedere dag...

Dat jij een kortstondig moment van geluk haalt uit cola kan ik me best voorstellen, dat is ook prima. Ik heb dat met chocolade, ben &jerry's en af en toe een zak chips. Als je het boek van Amber Alberda echt zou kennen, dan zou je ook weten dat een klein deel van je voedingspatroon best mag bestaan uit koekjes, chocolade, chips en cola! Het is alleen wel belangrijk om daar genoeg gezonde zaken tegenover te stellen, zodat je lichaam in staat is deze lading suikers en vetten te verwerken...

Gast
Gast

Bericht  Antibes wo 15 jun 2011 - 3:01

Ik vind het echt zonde van mijn tijd en geld als ik kijk naar wat een minimale gezondheidswinst het oplevert. smile

Gezonder zal het heus zijn, maar de vraag is hoeveel gezonder, zeker tov van een 'normaal' eetpatroon met voldoende groenten/fruit/vezels/onverzadigde vetten etc. En dan moet ieder voor zich lekker beslissen of ze het de moeite waard vindt..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 3:08

Dat dus Antibes. Gezond eten maakt me niet ongelukkig, ik kan een bak kersen in 1 keer opeten, net als aardbeien! Ik hou van meloen, banaan, appel, peer... Maar waar ik wél ongelukkig van wordt, is turen op verpakkingen naar E-nummers, en dat soort onzin. En ik weet dat dat me ongelukkig maakt, ik heb lang genoeg verpakkingen geloerd. En ik word ongelukkig om mijn geld uit te geven aan boeken van iemand die alweer meent de ultieme waarheid over eten in pacht te hebben.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je wo 15 jun 2011 - 3:12

Noa schreef:Nog even hierover... Je koppelt een gezonde levensstijl aan stress. Misschien is dit voor jou persoonlijk aan elkaar gekoppeld, maar echt je kunt zo heerlijk gezond eten, met lekker veel kruiden en specerijen en knapperige groentes en ook fruit is heerlijk. Dat is echt geen lijdensweg, er bestaan zo grandioos veel goede recepten etc. Ik vind vaak gezonde dingen veel lekkerder dan een zak chips. Je moet er alleen even wat meer tijd in steken, maar dan heb je ook echt iets verrukkelijks! Ongelukkig word ik er dus echt niet van, eerder gelukkig, want op de lange termijn zal je gezondheid je een stuk gelukkiger maken dan die glazen cola iedere dag...

Dat jij een kortstondig moment van geluk haalt uit cola kan ik me best voorstellen, dat is ook prima. Ik heb dat met chocolade, ben &jerry's en af en toe een zak chips. Als je het boek van Amber Alberda echt zou kennen, dan zou je ook weten dat een klein deel van je voedingspatroon best mag bestaan uit koekjes, chocolade, chips en cola! Het is alleen wel belangrijk om daar genoeg gezonde zaken tegenover te stellen, zodat je lichaam in staat is deze lading suikers en vetten te verwerken...
Ik denk dat het erg per persoon verschilt hoeveel moeite je hebt om zo'n levensstijl te volgen. Ik kan echt genieten van gezond voedsel, maar ik geniet ook écht van ongezond voedsel, minstens evenveel. En als ik spontaan ergens (mee-)eet, is het praktisch onmogelijk om echt gezond te eten. Van die spontaniteit word ik veel gelukkiger dan gezond eten mij zou kunnen maken en ik doe het veel vaker dan 'een klein deel' van mijn voedingspatroon.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 3:17

Ik denk dat het gewoon gaat om de juiste balans. Ik tuur helemaal niet op verpakkingen, ik weet wel dat zakjes en pakjes veel stoffen bevatten waar mijn lichaam niet goed op reageert, dus daarom kook ik vers, heel eenvoudig eigenlijk als je even de eenvoudige basics van het koken kent. Verder ben ik er totaal niet krampachtig mee bezig. Het is een automatisch voedingspatroon geworden waar ik en mijn lijf blij van worden. Zelf kies ik gewoon makkelijk voor de gezonde dingen, omdat ik weet dat ik daar mijn energie uit haal. Maar eens flink snoepen is ook ok. Spontaan eten bij vrienden? Tuurlijk! Ik eet gewoon alles!

Ik denk dat het trouwens gevaarlijk is om een normaal gezond eetpatroon zo in het extreme te trekken. Ik denk dat het gevaar eerder ligt in het te makkelijk denken over snoepen, vetten, zouten en altijd maar voor het gemak kiezen. De helft van de Nederlandse bevolking heeft overgewicht

Gast
Gast

Bericht  Melis_je do 16 jun 2011 - 4:20

Noa schreef:Ik denk dat het trouwens gevaarlijk is om een normaal gezond eetpatroon zo in het extreme te trekken. Ik denk dat het gevaar eerder ligt in het te makkelijk denken over snoepen, vetten, zouten en altijd maar voor het gemak kiezen. De helft van de Nederlandse bevolking heeft overgewicht
In welk extreme? Ik begrijp niet zo goed op welk stukje dit een reactie is. (SG en) ik vinden niet dat je er niet op hoeft te letten, maar dat het zinloos is om je krampachtig vast te houden aan de ideeën van één deskundige. Die zijn niet objectief; die boeken en biologische broccoli bestaan alleen maar omdat er geld aan verdiend wordt. Ik denk ook niet dat overgewicht an sich het grootste probleem is, maar hart- en vaaktziekten. Met name omdat je zwaarder worden merkt en het ontwikkelen van een hartziekte (of bv diabetes) veel minder snel. Slank zijn is nauwelijks een indicator voor gezond zijn.
Over die overbemesting in Nederland: op je groente staat vaak het land van herkomst. Mocht je je er zorgen om maken, dan kan je overwegen om geen Nederlandse groente meer te nemen. Heel veel groente en fruit die hier verkocht worden, komen uit zuidelijke landen.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Travelgurly vr 17 jun 2011 - 2:39

-geen aspartaam (zit ook veel in bijna alle kauwgom)
- geen boter waar transvet in zit! (pas op tv geweest)
- geen frituur
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast vr 17 jun 2011 - 4:36

Melis_je schreef:
Noa schreef:Ik denk dat het trouwens gevaarlijk is om een normaal gezond eetpatroon zo in het extreme te trekken. Ik denk dat het gevaar eerder ligt in het te makkelijk denken over snoepen, vetten, zouten en altijd maar voor het gemak kiezen. De helft van de Nederlandse bevolking heeft overgewicht
In welk extreme? Ik begrijp niet zo goed op welk stukje dit een reactie is. (SG en) ik vinden niet dat je er niet op hoeft te letten, maar dat het zinloos is om je krampachtig vast te houden aan de ideeën van één deskundige. Die zijn niet objectief; die boeken en biologische broccoli bestaan alleen maar omdat er geld aan verdiend wordt. Ik denk ook niet dat overgewicht an sich het grootste probleem is, maar hart- en vaaktziekten. Met name omdat je zwaarder worden merkt en het ontwikkelen van een hartziekte (of bv diabetes) veel minder snel. Slank zijn is nauwelijks een indicator voor gezond zijn.
Over die overbemesting in Nederland: op je groente staat vaak het land van herkomst. Mocht je je er zorgen om maken, dan kan je overwegen om geen Nederlandse groente meer te nemen. Heel veel groente en fruit die hier verkocht worden, komen uit zuidelijke landen.
Ik krijg echt het idee dat we totaal langs elkaar heen praten, volgens mij lees je niet eens wat ik schrijf, dus ik laat het hier maar bij... Slank zijn is is inderdaad geen indicator voor gezond zijn, dik zijn daarentegen is een hele goede indicator voor ongezond zijn. Daar had ik het over.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je vr 17 jun 2011 - 5:57

Jammer, ik was erg benieuwd welk extreme.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 18 jun 2011 - 9:43

Melis_je schreef:
Noa schreef:Nog even hierover... Je koppelt een gezonde levensstijl aan stress. Misschien is dit voor jou persoonlijk aan elkaar gekoppeld, maar echt je kunt zo heerlijk gezond eten, met lekker veel kruiden en specerijen en knapperige groentes en ook fruit is heerlijk. Dat is echt geen lijdensweg, er bestaan zo grandioos veel goede recepten etc. Ik vind vaak gezonde dingen veel lekkerder dan een zak chips. Je moet er alleen even wat meer tijd in steken, maar dan heb je ook echt iets verrukkelijks! Ongelukkig word ik er dus echt niet van, eerder gelukkig, want op de lange termijn zal je gezondheid je een stuk gelukkiger maken dan die glazen cola iedere dag...

Ik denk dat het erg per persoon verschilt hoeveel moeite je hebt om zo'n levensstijl te volgen. Ik kan echt genieten van gezond voedsel, maar ik geniet ook écht van ongezond voedsel, minstens evenveel. En als ik spontaan ergens (mee-)eet, is het praktisch onmogelijk om echt gezond te eten. Van die spontaniteit word ik veel gelukkiger dan gezond eten mij zou kunnen maken en ik doe het veel vaker dan 'een klein deel' van mijn voedingspatroon.
Bijvoorbeeld hier, je doet net alsof iemand die zich bewust bezighoud met een gezond voedingspatroon nooit meer spontaan mee kan eten bij iemand (raar om dat zo aan te nemen), daarnaast doelde ik niet alleen op jou, maar ook op anderen die aannemen dat je ieder etiket moet lezen, wat ook totaal niet nodig is, en de stress die het oplevert om geen cola te drinken (dat is voor iedereen anders...het is een gewoonte, je zou het zelfs een verslaving kunnen noemen om veel zoete frisdranken te drinken)

Op dit soort dingen doelde ik dus. Jullie koppelen zaken aan een gezonde levensstijl die totaal uit zijn verband gerukt zijn. Op die manier lijkt het inderdaad heel moeilijk om gezond te leven, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je za 18 jun 2011 - 11:00

Oh, ik bedoelde dat heel letterlijk. De mensen bij wie ik eet, eten gewoon niet gezond. Voor mij zou het een hele toer zijn om het te organiseren. Maar ik vind dat niet extreem, het is gewoon mijn situatie waar ik tevreden mee ben. Ik zeg niets over anderen. Je zegt het zelf al: "niet hoeft te zijn".
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  TGR za 18 jun 2011 - 11:08

Ik eet bewust niet iedere dag fast food.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: