Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

+24
Phileine
Suus
Flippin' Bitch
Sterre
Melis_je
loura
Blond
Xanna
Monte
Inge
Lady Starstruck
SnowWhite
Caresses
Mizz_S
Zonnetje
Kaat
nijntje4
SuperGrover
aniet
minoessepoes
loesje
Antibes
Linda
Ugly Betty
28 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 2 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  Mizz_S za 11 jun 2011 - 22:40

Ik eet geen appels ivm een allergie. Jammer want ik vond ze wel lekker.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 2 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  Caresses za 11 jun 2011 - 22:54

Zo min mogelijk schadelijke E-nummers
Geen magarine/boter op brood (tenzij ik hagelslag eet).
Vrijwel geen frisdrank
Zo min mogelijk varkensvlees
Champignons

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 23:53

Ik let op met zout ivm hoge bloeddruk. Opzich ben ik dat al van huis uit gewend dus heb er geen moeite mee. Vind patat zonder zout bv net zo lekker smile

Gast
Gast

Bericht  SnowWhite zo 12 jun 2011 - 0:09

- Ik drink/eet geen melkproducten omdat ik hier krampen van krijg. Soja is mijn vervanging
- Ik eet geen noten, honing, weinig vissoorten, kiwi omdat ik hier allergisch voor ben en na het eten hiervan een anafylactische reactie kan krijgen en in shock kan raken
- Ik drink geen koffie of iets anders met caffeïne
- Ik eet vrijwel geen vet eten
- Geen koolsoorten
- Geen varkensvlees

Veel dingen kan ik simpelweg niet eten vanwege mijn PDS. Ik kan al heel veel dingen niet meer verdragen, dus dat laat ik dan liever aan mijn neus voorbij gaan.
SnowWhite
SnowWhite
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1948
Punten : 2044
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 0:16

ik drink geen cola, redbull of andere dranken waar veel caffeine in zit, ik krijg daar hartkloppingen van.

Ik probeer op de e-nummers te letten, maar dat zit nog niet helemaal in m'n systeem en ik vind het zoveel werk..

Gast
Gast

Bericht  Lady Starstruck zo 12 jun 2011 - 0:20

Ik drink alleen geen koffie en red bull omdat ik overgevoelig ben voor caffeine.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 0:58

- Geen frisdranken (veel teveel suikers)
- Geen vlees uit de supermarkt (altijd van de biologische slager)
- Geen witte pasta en witte rijst (te bewerkt en teveel suikers)
- Geen margarine en andere bewerkte boter (alleen olijfolie en roomboter)
- Vis alleen van het keurmerk en van de visboer

Dat soort dingen...

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 12 jun 2011 - 1:30

- zo min mogelijk zout
- zo min mogelijk uit potjes, pakjes en zakjes
- zo min mogelijk (light) frisdrank
- geen witte pasta, witte rijst en wit brood
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 1:32

Oja, inderdaad Inge, dat doe ik ook, geen zakjes en pakjes, maar gewoon vers maken op de ouderwetse manier Very Happy Lukt me niet altijd hoor, maar wel meestal smile

Gast
Gast

Bericht  Inge zo 12 jun 2011 - 1:36

Hier lukt het ook niet altijd hoor :p
De dingen die ik niet of zo min mogelijk eet is trouwens niet vanwege gezondheidsredenen maar vanwege gezonder eetpatroon. Merk wel dat als ik toch een keer witte paste of rijst op heb (soms ontkom ik er niet aan op mijn werk) ik er wel last van heb in mijn maag
Soms eet ik nog wel uit zakjes, pakjes en potjes maar probeer het meeste vers en zelf te maken
*na mijn vakantie ga ik mij ook verdiepen in amber*
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 1:48

Inge schreef:Hier lukt het ook niet altijd hoor :p
De dingen die ik niet of zo min mogelijk eet is trouwens niet vanwege gezondheidsredenen maar vanwege gezonder eetpatroon. Merk wel dat als ik toch een keer witte paste of rijst op heb (soms ontkom ik er niet aan op mijn werk) ik er wel last van heb in mijn maag
Soms eet ik nog wel uit zakjes, pakjes en potjes maar probeer het meeste vers en zelf te maken
*na mijn vakantie ga ik mij ook verdiepen in amber*
Ik heb dat nu ook met witte pasta, ik vind het ook helemaal niet lekker meer. Ik baal ervan als ik bij iemand ga eten en iemand heeft witte pasta gemaakt... ik eet er dan gewoon zo min mogelijk van smile

Gast
Gast

Bericht  Monte zo 12 jun 2011 - 1:57

- Zo min mogelijk zout
- Geen cafeïne (of heel weinig)
- Geen alcohol
- Zo min mogelijk producten met E-nummers

Maar dit is eigenlijk niet omdat ik er anders ziek van wordt o.i.d. Maar meer omdat ik ik dat het gezonder/minder schadelijk is voor mijn lichaam. Er zijn vast nog meer dingen die ik niet eet, maar kan er nu even niet opkomen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Xanna zo 12 jun 2011 - 2:04

Ik ben nu bijna een jaar volledig alcohol vrij, vanwege een bloedinfectie/leverbeschadeging die ik vorig jaar uit het niets heb opgelopen. Ik merk gewoon dat mijn lichaam sinds toen heel sterk op alcohol reageert. De oorzaak van de infectie/beschadeging is helaas niet te achterhalen.

Verder reageer ik overgevoelig op lactose. Het is niet zo dat ik heftig reageer op alle producten, ik kan bijvoorbeeld wel goed vleeswaren hebben en optimel zuivel producten. Sauzen, gerechten uit pakjes, ijs, boter en andere zuivelproducten zijn wel uit den boze. Maar na een jaar of 10 zit het zo in mijn systeem dat ik er in mijn gedachten niet bewust iets voor laat.

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  SuperGrover zo 12 jun 2011 - 4:10

Iedereen z'n ding natuurlijk, maar ik verbaas me echt over de enorme lijsten met "verboden voedsel" hier. Wat denken jullie dat er gebeurt als je veel E-nummers eet? En waarom geen boter op brood (afgezien van hagelslag)? Dat is juist zo gezond, er zitten vitamines en belangrijke essentiële vetzuren in, ik denk dat je juist van het niet consumeren van boter ziek wordt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 21:32

Ik eet en drink bijna alles wat ik lekker vind wel, al krijg ik van sommige dingen soms wel last van mijn darmen. ( Teveel filet americain, een slecht saucijzebroodje, teveel olijven... )

Ben alleen wel heel zuinig met frisdrank en andere gezoete dranken, ik drink voornamelijk thee ( altijd zonder suiker! ) en water doordeweeks.

Edit: ik weet nog 1 ding wat ik écht niet kan hebben: rooibos thee. Daar krijg ik enorme jeuk van in mijn hals, ik krab me dan een ongeluk.

Gast
Gast

Bericht  Caresses zo 12 jun 2011 - 21:40

@Supergrover, op deze link kan je lezen waarom magarine ongezond is. Ook in het boek van Amber Albarda staat erover geschreven.

E250 en E320 zijn kankerverwekkend (oke misschien valt het wel mee als je er niet teveel van binnenkrijgt anders hadden ze het wel verboden maar toch vermijd ik het liever.
E220 zorgt voor maag en darmproblemen.
Als je op google zoekt kan je veel informatie vinden waarom (en welke) E-nummers ongezond zijn.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 12 jun 2011 - 22:04

SuperGrover schreef:Iedereen z'n ding natuurlijk, maar ik verbaas me echt over de enorme lijsten met "verboden voedsel" hier. Wat denken jullie dat er gebeurt als je veel E-nummers eet? En waarom geen boter op brood (afgezien van hagelslag)? Dat is juist zo gezond, er zitten vitamines en belangrijke essentiële vetzuren in, ik denk dat je juist van het niet consumeren van boter ziek wordt.
Dat is sinds die Amber-hype. Iedereen is ineens in de ban van haar boek en haar eetgewoontes. Ik vind het persoonlijk maar een bizar en onhaalbaar dieet (al mag ik het vast geen dieet noemen).

Ikzelf gebruik alleen zo min mogelijk aspartaam. Vroeger dronk ik heel veel cola light en had ik vaak hoofdpijn. Nu drink ik nooit meer cola light, alleen nog af en toe optimel (zit ook aspartaam in) en heb ik nog maar zelden hoofdpijn.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover ma 13 jun 2011 - 1:11

Persoonlijk vind ik het FOK forum een vrij slechte bron, en vertrouw ik het voedingscentrum een stuk meer. Die Amber Albarda, dat vind ik inderdaad ook vrij bizar. En er mag zoveel niet, dat er van variëren ook weinig terecht komt. En laat variëren nou juist erg gezond zijn.

Maar goed, zoals ik zei, ieder z'n ding. Ik eet en drink zo veel mogelijk light producten, omdat ik het risico op schadelijke gevolgen van overgewicht véél groter acht dan het risico dat ik kanker krijg door aspartaam smile
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Blond ma 13 jun 2011 - 3:55

Ik eet geen chips meer sinds ik ben afgevallen. Ook geen light versie (die is ontzettend zout). Ook beperk ik frisdranken en alcohol tot het weekend (of de vakantie), maar verder beperk ik mezelf niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 4:07

SuperGrover schreef:Persoonlijk vind ik het FOK forum een vrij slechte bron, en vertrouw ik het voedingscentrum een stuk meer. Die Amber Albarda, dat vind ik inderdaad ook vrij bizar. En er mag zoveel niet, dat er van variëren ook weinig terecht komt. En laat variëren nou juist erg gezond zijn.

Maar goed, zoals ik zei, ieder z'n ding. Ik eet en drink zo veel mogelijk light producten, omdat ik het risico op schadelijke gevolgen van overgewicht véél groter acht dan het risico dat ik kanker krijg door aspartaam smile
Maar je hoéft toch niet persé frisdrank te drinken? Zelf denk ik dat zowel de normale als de light variant niet gezond voor je zijn. En Amber Albarda is helemaal niet bizar en er zit juist súperveel variatie in, je mag namelijk álle soorten fruit en groenten volop eten! Wat wil je dan nog meer? En lekker veel visjes en vlees van gezond groeiende dieren. Het gaat om een bewuste keuze maken voor onbewerkt voedsel, dat kun je onmogelijk ongezond of bizar noemen. Vet haal je in plaats van uit margarine uit roomboter en noten en je krijgt vetten binnen door dingen als avocado's, dat zijn meer natuurlijke bronnen van vet. Ik vind het wel logisch dat dit een gezonde leefstijl is en beter dan allerlei pakjes waarin allerlei shit is toegevoegd en waarin véél zouten zitten... Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:32

Ach, het Voedingscentrum roept ook nog steeds dat melk op en top gezond is, maar dat is ook allang achterhaald. Met logisch denken kom je al heel ver en dan kan je zelf ook wel bedenken dat vrij veel E nummers gewoon niet in gezond eten horen. Er wordt niet voor niks steeds meer verbanden gelegd tussen E nummers en kanker bijvoorbeeld. Over diabetes nog maar niet te spreken. Men komt erachter dat het allemaal niet zo onschuldig is als de voedingsindustrie doet denken.

Ik bedoel, als je een reclame ziet van Liga met 'boordevol fruit', geloof je dan ook klakkeloos dat er echt veel fruit in zit? Moet je voor de grap daarna het etiket eens lezen. Dan schrik je je rot hoeveel suiker en hoe weinig fruit er in zit. En dat wordt als een gezond tussendoortje gepropageerd.

Ik vind juist dat mensen wat minder klakkeloos op het Voedingscentrum af moeten gaan, maar zelf moeten gaan nadenken. Zo moeilijk is het niet om een etiket te lezen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 5:43

Ja als ik bij het voedingscentrum invul dat ik een avocado opheb die dag en een handje cashewnoten, dan staat er dat ik teveel vet op heb. Ze maken geen verschil in goede en slechte vetten, terwijl ik zeker weet dat die noten en avocado een stúk gezonder voor mijn lichaam zijn, dan de verzadigde vetten in snoep.

Gast
Gast

Bericht  Caresses ma 13 jun 2011 - 6:23

SuperGrover schreef:Persoonlijk vind ik het FOK forum een vrij slechte bron, en vertrouw ik het voedingscentrum een stuk meer. Die Amber Albarda, dat vind ik inderdaad ook vrij bizar. En er mag zoveel niet, dat er van variëren ook weinig terecht komt. En laat variëren nou juist erg gezond zijn.

Er zijn wel betrouwbare bronnen te vinden maar dit was een van de eerste links die ik tegenkwam.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Bericht  SuperGrover ma 13 jun 2011 - 7:22

James schreef:Ach, het Voedingscentrum roept ook nog steeds dat melk op en top gezond is, maar dat is ook allang achterhaald. Met logisch denken kom je al heel ver en dan kan je zelf ook wel bedenken dat vrij veel E nummers gewoon niet in gezond eten horen. Er wordt niet voor niks steeds meer verbanden gelegd tussen E nummers en kanker bijvoorbeeld. Over diabetes nog maar niet te spreken. Men komt erachter dat het allemaal niet zo onschuldig is als de voedingsindustrie doet denken.

Ik bedoel, als je een reclame ziet van Liga met 'boordevol fruit', geloof je dan ook klakkeloos dat er echt veel fruit in zit? Moet je voor de grap daarna het etiket eens lezen. Dan schrik je je rot hoeveel suiker en hoe weinig fruit er in zit. En dat wordt als een gezond tussendoortje gepropageerd.

Ik vind juist dat mensen wat minder klakkeloos op het Voedingscentrum af moeten gaan, maar zelf moeten gaan nadenken. Zo moeilijk is het niet om een etiket te lezen.
Wie zegt dat ik klakkeloos op het Voedingscentrum af ga? Maar zij verkondigen tenminste geen hypes rotzooi. Verbanden tussen E-nummers en kanker, ik geloof het niet totdat het wetenschappelijk is bewezen. Wist je dat er een perfect verband is tussen het versterkte broeikaseffect en de afname van het aantal piraten? Maar om nou te zeggen dat het versterkte broeikaseffect het gevolg is van de afname van het aantal piraten, lijkt me cru. De haan kraait en de zon komt op. Heeft het gekraai van de haan de zon laten opkomen?

Aspartaam, er is erg veel onderzoek naar gedaan, maar nog beweert iedereen dat het kankerverwekkend is. Net als die andere hypes, om eventuele schadelijke effecten te merken, moet je een onwaarschijnlijk hoge dosering nuttigen.

Melk, er is niet onomstotelijk bewezen dat het gezond is, maar ook niet dat het ongezond is. Er zitten vele goede stoffen in. Wel ben ik het met je eens dat melk drinken niet per definitie goed is. Het is best vreemd dat wij de enige diersoort zijn die na de zoogtijd nog melk drinken, en dan ook nog van een andere soort.

Bovendien vind ik reclames van een bepaald product niet te vergelijken met het Voedingscentrum. Liga is niet opgericht met het doel informatie te geven over gezonde voeding, maar met het doel een zo hoog mogelijke winst te behalen.

Ik geloof in wetenschap, niet in hypes. En ja, Amber Albarda is net zo goed een hype als Sonja Bakker en dr. Frank.

Noa, het Voedingscentrum maakt echt wel onderscheid in verzadigd en onverzadigd vet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 9:07

@SuperGrover, maar een avocado en een handje cashewnoten vinden zij toch echt al teveel vet, raar maar waar smile

En de richtlijnen die Amber geeft zijn juist helemaal niet zo gek... Het is ook helemaal geen dieet, het is niet bedoeld om af te vallen, al zal iemand die te zwaar is er vast wel van afvallen. Dat het nu even een hype is, dat kan, maar eigenlijk zijn de dingen die ze zegt hetzelfde als wat mijn oma 80 jaar geleden al wist, uit een soort intuitie, omdat zij altijd dicht bij de natuur heeft geleefd en de massa voedsel industrie heeft zien ontstaan. Als ik met een zoutige oplosnoodle zakje aankwam zei mijn oma: dat lijkt me nou niet gezond, al dat zout, zou je dat wel eten? Zou je niet even een banaan pakken voor tussendoor? Ik moest daar toen om lachen, maar eigenlijk heeft ze gewoon gelijk! Of zie jij dat niet in?

Feit blijft dat als je gewoon nuchter nadenkt en je gezonde verstand even laat spreken dat het wel logisch is dat fruit en groentes, die zo in de natuur groeien gezonder zijn dan een product dat tot stand gekomen is gekomen in een fabriek, waar van alles aan is toegevoegd om het maar sneller te laten groeien/meer te laten opleveren/langer te kunnen bewaren. En als je even nadenkt zie je ook wel in dat zoiets als cola niet zoveel voedingsmiddelen bevat waar je lichaam iets mee kan. Het bestaat grotendeels uit suiker, andere kunstmatige zoetstoffen en koolzuur (ofzoiets, ik drink het zelf nooit).

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: