Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

+24
Phileine
Suus
Flippin' Bitch
Sterre
Melis_je
loura
Blond
Xanna
Monte
Inge
Lady Starstruck
SnowWhite
Caresses
Mizz_S
Zonnetje
Kaat
nijntje4
SuperGrover
aniet
minoessepoes
loesje
Antibes
Linda
Ugly Betty
28 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 3 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  Gast ma 13 jun 2011 - 10:18

- Zo min mogelijk koolhydraten, dus weinig frisdrank, koek, snoep etcetera. Ik heb PCO en heb gemerkt dat mijn klachten verminderen als ik weinig suiker binnen krijg.
- E-nummers, ik kook liever zelf vers dan uit een pakje.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 3 Empty Re: Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen?

Bericht  SuperGrover ma 13 jun 2011 - 23:09

Je doet alsof ik absoluut geen flauw idee heb van voedingsstoffen Noa, terwijl ik weet dat jij weet dat ik weet ( laughcry Maak het lekker ingewikkeld) dat ik daar echt wel verstand van heb. Cola is niet gezond, banaan wel. Maar gewoon brood van de bakker, daar val je niet ter plekke dood van neer hoor. En over cashewnoten: er zitten goede vetten in, maar ook verzadigd vet. En noten zijn heel erg vet, dus eigenlijk verbaast het me niet dat je daarmee al gauw de maximumdosering voor een dag overschrijd. Niet dat ik dat meteen als slecht wil bestempelen, gezien mijn punt is dat er volgens mij echt wel veel mogelijk is, als je maar met mate eet/drinkt. Een gevulde koek, 't is niet gezond, maar als je een keer in de week een koekje pakt, zul je daar mijns inziens geen schadelijke effecten van ondervinden.

En het argument van vroeger, met je oma, tja... Je kunt veel zeggen, maar feit is dat de mens nu (in z'n algemeenheid) ouder en langer wordt, wat vooral gelinkt wordt aan de grote beschikbaarheid van gezond voedsel. smile En ja, ik vind het "dieet" (of levensstijl, whatever) van Amber Albarda vrij bizar, ik denk dat er weinig mensen zijn die echt hun hele leven zo kunnen leven. Weet ook niet of je daar zo gelukkig van wordt. Ik word heel gelukkig van cola light met citroen, lekker veel aspartaam en kunstmatige kleur/geur/smaakstoffen. Want weet je, stress en ongelukkigheid, dat is veel ongezonder dan aspartaam. Dus een gezonde keus is ook relatief.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loura ma 13 jun 2011 - 23:23

Varken en veel koolydraten en frisdrank.

Dit eet ik voornamelijk niet of zo min mogelijk omdat ik anders een opgeblazen buik krijg.

Ik eet verder over het algemeen bijna helemaal geen vlees alleen kip en af en toe rundvlees.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Melis_je di 14 jun 2011 - 0:29

SuperGrover schreef: En ja, ik vind het "dieet" (of levensstijl, whatever) van Amber Albarda vrij bizar

Wat me tegenstaat, is: "Eet de helft minder" en "Drink meer water" --> hoe weet zo'n boek nou wat ik eet? Ik lees in topics hier wel dat er dingen in staan waar ik het mee eens ben, zoals dat je melk niet nodig hebt, maar dankzij die richtlijnen neem ik het boek als levensstijl niet meer serieus. Deze vind ik ook onzin: "6 Geen zetmeelhoudende koolhydraten na 6 uur 's avonds".
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 0:43

Ik eet geen varkensvlees. Tenminste, zelden.

Krijg er namelijk puisten van.

Verder ben ik klaar met turkse pizza's met sambal. Dan schijt je 3 dagen later nog sambal.

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty di 14 jun 2011 - 0:46

SuperGrover schreef:Iedereen z'n ding natuurlijk, maar ik verbaas me echt over de enorme lijsten met "verboden voedsel" hier. Wat denken jullie dat er gebeurt als je veel E-nummers eet? En waarom geen boter op brood (afgezien van hagelslag)? Dat is juist zo gezond, er zitten vitamines en belangrijke essentiële vetzuren in, ik denk dat je juist van het niet consumeren van boter ziek wordt.

Sinds ik anders eet/drink (lees: dingen niet meer neem) heb ik bijna geen klachten meer van mijn fibromyalgie. Ik voel me nu om 4 uur 's nachts beter dan vroeger overdag...
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 2:27

Melis_je, dat is ook precies wat ik bedoel. Er zitten goede punten in, natuurlijk. Gezond eten is aan te bevelen. Maar ik ben het met andere dingen gewoon niet eens. Niemand zou mij bijvoorbeeld aanraden om meer te drinken, aangezien ik makkelijk 4 liter per dag haal. En ik begrijp ook nog altijd niet wat er zo vréselijk fout is aan koolhydraten. Koolhydraten zijn de motor van je hele lichaam, alle processen in je lijf die energie kosten, lopen op suiker. Te veel is slecht, maar dat lijkt me nogal wiedes. Expres te weinig nuttigen, tja dat lijkt me eigenlijk ook slecht (tenzij je echt heel erg moet afvallen, maar aangezien dit geen dieet is, maar een levensstijl...)

Ugly Betty: Dat snap ik. Ik snap het als mensen die allergisch zijn voor kiwi's, geen kiwi's eten. Als je van bepaald voedsel last krijgt, is het alleen maar logisch dat je het niet eet. Het gaat mij meer om het vermijden van voedsel waar je in principe gewoon prima tegen kan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Melis_je di 14 jun 2011 - 2:49

Inderdaad, helemaal mee eens. Ik denk dat we over x jaar weer een nieuwe trend krijgen: súikers mogen weer wel, maar alleen de goede suikers. Beetje net als de vetnachtmerrie waar we tien jaar geleden bang mee zijn gemaakt. Nu wordt er weer heel veel geld verdiend aan het concept 'suiker is slecht voor je'. Door wie word je eigenlijk voor de gek gehouden? Niet alleen door de fabrikant. Ik denk dat als een manier van eten je echt gelukkig zou maken, dat al was gebeurd. In plaats daarvan vervangt de ene hype de andere. Ik claim overigens niet dat eten niet samenhangt met gezondheid/geluk.
Daarnaast is "natuurlijk" geen argument waarom iets gezond is. "Natuurlijk" is zo breed dat het nietszeggend is.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:03

Ik vind het bizar om je te laten leiden door 1 persoon op het gebied van voeding. Lees diverse boeken/onderzoeken/websites, wees kritisch en denk niet dat 1 iemand de waarheid in pacht heeft. Dat vind ik zelf het fijnst in ieder geval.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 3:07

Niets. Dingen waarvan ik vind dat ze weinig tot niets nuttigs voor mijn lijf doen (maar wel voor mijn geest, omdat ik het nou eenmaal lekker vind) eet ik gewoon met mate.

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 14 jun 2011 - 3:35

Ik heb ook jaren geleden spinazie afgeschaft omdat ik er last van mijn darmen van krijg. Iedereen kijkt me dan altijd heel raar aan, maar in dit topic wordt het meer aangehaald. Tegenwoordig eet ik af en toe weer voorzichtig verse spinazie, rauw door een salade. Dat gaat redelijk goed.

Verder drink ik zo min mogelijk frisdranken, één glas per dag gemiddeld in de zomer. In de winter drink ik het sowieso bijna niet. Ook lightfrisdranken drink ik niet meer, ik heb het idee dat ik meer migraine krijg door het gebruik van aspartaam.

Ik kan me daarnaast wel vinden in Freakie, ik eet verder alles maar de slechte dingen met mate.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SuperGrover di 14 jun 2011 - 4:42

Melis_je schreef: Ik claim overigens niet dat eten niet samenhangt met gezondheid/geluk.
Daarnaast is "natuurlijk" geen argument waarom iets gezond is. "Natuurlijk" is zo breed dat het nietszeggend is.
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat eten en geluk wel enigszins samenhangt, ik kan echt gelukkig worden van een glas wijn op een terrasje, of cola light met citroen als het warm weer is laughcry

Maar inderdaad, giftige paddenstoelen zijn erg natuurlijk, maar ik zou ze niet willen eten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 4:43

Ugly Betty schreef:Zo min mogelijk suiker, geen gist, geen varkensvlees, geen citrusvruchten, geen frisdrank, geen melkproducten... Ik heb fibromyalgie en door een speciale bloedtest bij een praktijk voor biologische geneeskunde weet ik dat dit dingen zijn waar ik op reageer en die ik dus beter niet kan eten/drinken.

Hoe ben je daar achter gekomen dan, hoe kom je bij zo'n praktijk? Is de Fibro, minder/anders?

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty di 14 jun 2011 - 5:42

Isabella schreef:
Ugly Betty schreef:Zo min mogelijk suiker, geen gist, geen varkensvlees, geen citrusvruchten, geen frisdrank, geen melkproducten... Ik heb fibromyalgie en door een speciale bloedtest bij een praktijk voor biologische geneeskunde weet ik dat dit dingen zijn waar ik op reageer en die ik dus beter niet kan eten/drinken.

Hoe ben je daar achter gekomen dan, hoe kom je bij zo'n praktijk? Is de Fibro, minder/anders?

Een kennis van mij ging naar die praktijk en vertelde me dat ze zich zoveel beter voelde. Toen ben ik er ook heen gegaan, gewoon eerst gebeld voor een afspraak, De site: www.pbg.nl.
Mijn klachten zijn veel minder. Ik heb nog steeds wat meer slaap nodig dan een ander en heb sneller last van m'n spieren en m'n rug. Maar ik werk full-time, ik sport, ik doe mijn huishouden en heb een sociaal leven, dus in dat opzicht heb ik een heel normaal leven, gelukkig!
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762

Bericht  Flippin' Bitch di 14 jun 2011 - 6:11

Ik eet geen pittig eten meer, terwijl ik er altijd dol op was. I.v.m. mijn darmen...
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Suus di 14 jun 2011 - 22:30

Amazzonia schreef:Ik let op met zout ivm hoge bloeddruk. Opzich ben ik dat al van huis uit gewend dus heb er geen moeite mee. Vind patat zonder zout bv net zo lekker smile
+1

Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 23:58

Fauve schreef:Ik vind het bizar om je te laten leiden door 1 persoon op het gebied van voeding. Lees diverse boeken/onderzoeken/websites, wees kritisch en denk niet dat 1 iemand de waarheid in pacht heeft. Dat vind ik zelf het fijnst in ieder geval.
Ja, dat doet iedereen denk ik wel. Feit blijft gewoon dat Amber hele ware dingen weet te zeggen, maar natuurlijk combineer je die met een algeheel gezonde levensstijl. Enne Supergrover: mijn oma is juist van de generatie die nog gezond is opgegroeid (op de oorlogsjaren na), zij is nu bijna 100, ik denk dat de levensstijl tegenwoordig een stuk ongezonder is. We drinken meer alcohol, we eten meer fastfood en vet, meer suiker, meer zout, producten moeten steeds economisch efficienter geproduceerd worden, in plaats van op de meest gezonde manier, groente bevat nu al een stuk minder vitaminen dan 50 jaar geleden, de gemiddelde Nederlander wordt steeds zwaarder... Allemaal geen tekenen van een gezonde levensstijl. Maar inderdaad, ik weet ook wel dat jij dat weet smile

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:14

En ik weet dat jij weet dat de leeftijd van je oma niets zegt over de gezondheid van een hele generatie smile Ik ken ook iemand van 92, die rookt als een ketter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 0:17

SuperGrover schreef:
Melis_je schreef: Ik claim overigens niet dat eten niet samenhangt met gezondheid/geluk.
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat eten en geluk wel enigszins samenhangt, ik kan echt gelukkig worden van een glas wijn op een terrasje, of cola light met citroen als het warm weer is laughcry

Maar inderdaad, giftige paddenstoelen zijn erg natuurlijk, maar ik zou ze niet willen eten.
Nee natuurlijk niet, nu draai je het om. De vraag is meer: wil je liever voedsel eten dat op een manier geproduceerd is die zoveel mogelijk geld oplevert, maar waar qua gezonde mineralen/vitaminen/voedingsmiddelen veel minder inzit. Of wil je toch liever een product eten dat de tijd heeft gekregen te groeien, zoals het dat gewend is te doen en daardoor véél meer voedingsmiddelen bevat? Ik denk toch dat iedereen dan voor de laatste optie kiest.

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:23

Ik denk dat je het te zwart/wit stelt. Ingevroren groentes zijn net zo gezond als verse groentes. En ook je verse krop broccoli is gemaakt om geld mee te verdienen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Phileine wo 15 jun 2011 - 0:29

Ik probeer op te letten met suikergebruik, omdat ik van teveel suikers erg moe word. Laatst had ik een paar glazen regular cola gedronken en ik voelde meteen het gevoel weer opzetten. Ik vermijd vooral snoep, koek en cola met suiker. Ook doe ik geen suiker in mijn koffie en drink ik geen thee meer (omdat ik dat alleen lekker vind met suiker). Zoet broodbeleg eet ik daarentegen wel (en heb ik ook geen last van, omdat ik daarmee niet heel veel suikers op een dag binnen krijg).

Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 0:31

Phileine: Zoetjes in je thee? (link advies in dit topic laughcry)
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 1:01

SuperGrover schreef:Ik denk dat je het te zwart/wit stelt. Ingevroren groentes zijn net zo gezond als verse groentes. En ook je verse krop broccoli is gemaakt om geld mee te verdienen.
Ik heb het helemaal niet over ingevroren (?)

Gast
Gast

Bericht  SuperGrover wo 15 jun 2011 - 1:07

Noa schreef:
De vraag is meer: wil je liever voedsel eten dat op een manier geproduceerd is die zoveel mogelijk geld oplevert, maar waar qua gezonde mineralen/vitaminen/voedingsmiddelen veel minder inzit. Of wil je toch liever een product eten dat de tijd heeft gekregen te groeien, zoals het dat gewend is te doen en daardoor véél meer voedingsmiddelen bevat? Ik denk toch dat iedereen dan voor de laatste optie kiest.
Waar heb je het hier dan over? Gaat het puur over cola versus broccoli? Want dát lijkt me nogal een kansloze discussie. Ik snap dan dit hele stukje niet, want cola groeit volgens mij niet.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 15 jun 2011 - 1:16

Noa schreef:
Fauve schreef:Ik vind het bizar om je te laten leiden door 1 persoon op het gebied van voeding. Lees diverse boeken/onderzoeken/websites, wees kritisch en denk niet dat 1 iemand de waarheid in pacht heeft. Dat vind ik zelf het fijnst in ieder geval.
Ja, dat doet iedereen denk ik wel. Feit blijft gewoon dat Amber hele ware dingen weet te zeggen, maar natuurlijk combineer je die met een algeheel gezonde levensstijl. Enne Supergrover: mijn oma is juist van de generatie die nog gezond is opgegroeid (op de oorlogsjaren na), zij is nu bijna 100, ik denk dat de levensstijl tegenwoordig een stuk ongezonder is. We drinken meer alcohol, we eten meer fastfood en vet, meer suiker, meer zout, producten moeten steeds economisch efficienter geproduceerd worden, in plaats van op de meest gezonde manier, groente bevat nu al een stuk minder vitaminen dan 50 jaar geleden, de gemiddelde Nederlander wordt steeds zwaarder... Allemaal geen tekenen van een gezonde levensstijl. Maar inderdaad, ik weet ook wel dat jij dat weet Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 3 561177

Over jouw oma weet ik natuurlijk helemaal niets, maar ik denk niet dat die hele generatie gezond is opgegroeid. Ik hoorde van mijn oma's juist verhalen over drie weken achter elkaar konijnenvlees eten, omdat er niets anders was. En als aan het einde van de winter de groente op was, werd er ook overgeschakeld op maaltijden van voornamelijk vlees. Bovendien gebruikten ze flinke hoeveelheden zout om producten houdbaar te krijgen voor de winter.

Ik denk dat het niet voor niks is dat de afgelopen paar generaties langer worden dan die daarvoor: dat komt gewoon door gezonder eten.

Kan zijn dat ik nu iets zeg wat al eerder in dit topic is gezegd, maar ik heb even niet de puf om alles terug te lezen Wat eet jij bewust niet, om gezondheidsredenen? - Pagina 3 166342 .

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: