Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust niet reageren op topics?

+6
Sugarfall
Susan
Rush
Marin
Muis
SparklingEyes
10 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 19:03

Dit topic open ik n.a.v. Mijn eigen twijfel om ergens op te reageren op een topic...

Twijfelen jullie wel eens of je moet reageren op een topic? Zo ja,waarom? En heb je ook wel eens bewust niet gereageerd?


Ik reageer soms bewust niet, omdat ik van te voren al weet dat ik dan een grote groep forummers over me heen krijg, waar ik dan geen behoefte aan heb. Je krijgt dan meteen een 'naam' en moet nog lang horen dat jij iets vindt wat blijkbaar niet 'mag' van anderen..

Een goede discussie, daar ben ik echt wel voor hoor! Maar zodra je mening echt anders is, moet iemand het soms echt ontgelden en dat vind ik erg jammer..

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 19:05

Gewoon reageren meid!
Ik voel soms ook wel een drempel om te gaan reageren. Dan is er bijvoorbeeld een hele groep die rechts gaat, maar mijn mening is dan wat meer links. Dan twijfel ik ook wel. Maar er stond hier laatst op het forum dat mensen juist wel moeten reageren, ook als ze een andere mening hebben. Dus ik reageer nu wel steeds.

Wat jij zegt heb ik ook wel wat angst voor. Dat je een hele lading over je heen krijgt. Maar tot nu toe is dat mij nog niet overkomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Muis zo 1 apr 2012 - 19:09

Ik reageer wanneer ik wil reageren. Ik ben geen meeloper, dus zal vast wel eens een andere mening hebben. Ik begrijp wel dat je het soms lastig vind, andere veroordelen je soms best snel.

Ik weet niet of je irl ook zo bent, anders is het forum wel een mooie manier om je grenzen te verleggen en voor je mening uit te komen.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 19:14

Dolcis_ schreef:Gewoon reageren meid!
Ik voel soms ook wel een drempel om te gaan reageren. Dan is er bijvoorbeeld een hele groep die rechts gaat, maar mijn mening is dan wat meer links. Dan twijfel ik ook wel. Maar er stond hier laatst op het forum dat mensen juist wel moeten reageren, ook als ze een andere mening hebben. Dus ik reageer nu wel steeds.

Wat jij zegt heb ik ook wel wat angst voor. Dat je een hele lading over je heen krijgt. Maar tot nu toe is dat mij nog niet overkomen.

Ik heb het 1,5jaar terug gehad, toen ik in een topic vertelde iets vertelde over hoe ik iets deed met mijn oudste zoon. Ik kreeg driekwart van het forum over me heen en kreeg zelfs te horen dat ik een onverantwoordelijke en slechte moeder was. Sorry, maar dat soort reacties daar word ik alles behalve blij van en maakt niet dat ik reageer op bepaalde onderwerpen!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 19:15

Muis schreef:Ik reageer wanneer ik wil reageren. Ik ben geen meeloper, dus zal vast wel eens een andere mening hebben. Ik begrijp wel dat je het soms lastig vind, andere veroordelen je soms best snel.

Ik weet niet of je irl ook zo bent, anders is het forum wel een mooie manier om je grenzen te verleggen en voor je mening uit te komen.

Ik hou irl ook wel eens mijn mond ja, zeker als mijn mening sterk afwijkt.. Heb er gewoon slechte ervaringen mee... smile
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Marin zo 1 apr 2012 - 19:21

SparklingEyes schreef:

Ik reageer soms bewust niet, omdat ik van te voren al weet dat ik dan een grote groep forummers over me heen krijg, waar ik dan geen behoefte aan heb.

+1, heb het zelfs met topics openen. Meestal doe ik het dan toch, omdat ik er probeer schijt aan te hebben en de nuttige reacties me meer waard zijn dan het gezeik, maar ik vind het toch altijd wel heel kut als er blijkbaar best wel vaak over sommige reacties van me worden gevallen. Bijna elke keer dat ik een (persoonlijk) topic open, denk ik: Oh jee, zou dit wel goed gaan, en blijf ik checken. Maar probeer dat ook wel los te laten, omdat het forumplezier uiteindelijk toch groter is.

En ik heb ook vaak genoeg dat ik een reactie typ, dan weg klik, even later toch weer opnieuw tik, en dan toch weer weg klik Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 19:23

Marin schreef:
SparklingEyes schreef:

Ik reageer soms bewust niet, omdat ik van te voren al weet dat ik dan een grote groep forummers over me heen krijg, waar ik dan geen behoefte aan heb.

+1, heb het zelfs met topics openen. Meestal doe ik het dan toch, omdat ik er probeer schijt aan te hebben en de nuttige reacties me meer waard zijn dan het gezeik, maar ik vind het toch altijd wel heel kut als er blijkbaar best wel vaak over sommige reacties van me worden gevallen. Bijna elke keer dat ik een (persoonlijk) topic open, denk ik: Oh jee, zou dit wel goed gaan, en blijf ik checken. Maar probeer dat ook wel los te laten, omdat het forumplezier uiteindelijk toch groter is.

En ik heb ook vaak genoeg dat ik een reactie typ, dan weg klik, even later toch weer opnieuw tik, en dan toch weer weg klik Wink

Ja dat bedoel ik dus haha smile

Het is gelukkig dus herkenbaar!
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 19:46

Het zal me zogezegd jeuken of mijn mening afwijkt van de massa, aangezien ik doorgaans wel kan onderbouwen waarom ik ergens "afwijkend" over denk. Wel negeer ik sommige topics bewust, omdat de forummer me dan domweg niet aanspreekt en dat te snel zou botsen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 19:53

Ik doe veel in mijn leven vanuit mijn gevoel, dat is voor veel mensen geen juiste onderbouwing helaas!

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Rush zo 1 apr 2012 - 19:54

Marin schreef:

En ik heb ook vaak genoeg dat ik een reactie typ, dan weg klik, even later toch weer opnieuw tik, en dan toch weer weg klik Wink
Ja dat doe ik ook! Ik sta ook vaak op het punt om een topic te openen, maar doe het vaak niet.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 19:56

SparklingEyes schreef:Ik doe veel in mijn leven vanuit mijn gevoel, dat is voor veel mensen geen juiste onderbouwing helaas!


Dit doe ik ook. En ik vind het jammer om te lezen dat je zoveel mensen over je reacties heb gehad. Het is soms moeilijk om elkaar in de waarde te laten. Zo heb ik al wel een stempel gehad dat ik een Euc-fan ben Bewust niet reageren op topics? 394967 En er is op het oude forum al een keer gezegd dat ik fake ben Bewust niet reageren op topics? 394967 Tsja.. Moet er nu wel om lachen. op het moment zelf vond ik het wat minder grappig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 20:00

Rush schreef:
Marin schreef:

En ik heb ook vaak genoeg dat ik een reactie typ, dan weg klik, even later toch weer opnieuw tik, en dan toch weer weg klik Wink
Ja dat doe ik ook! Ik sta ook vaak op het punt om een topic te openen, maar doe het vaak niet.

Wat voor reacties zijn dat dan bijv?

Ik geloof niet dat ik daar 'last' van heb. Ik zet eigenlijk gewoon neer wat ik neer wil zetten en het interesseert me niet zoveel wat anderen daar over denken..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Rush zo 1 apr 2012 - 20:05

Och soms dan denk ik 'dit voegt ook geen zak toe' en dan plaats ik het niet haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 20:08

Jolicious schreef:
Rush schreef:
Marin schreef:

En ik heb ook vaak genoeg dat ik een reactie typ, dan weg klik, even later toch weer opnieuw tik, en dan toch weer weg klik Wink
Ja dat doe ik ook! Ik sta ook vaak op het punt om een topic te openen, maar doe het vaak niet.

Wat voor reacties zijn dat dan bijv?

Ik geloof niet dat ik daar 'last' van heb. Ik zet eigenlijk gewoon neer wat ik neer wil zetten en het interesseert me niet zoveel wat anderen daar over denken..
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Marin zo 1 apr 2012 - 20:08

Rush schreef:Och soms dan denk ik 'dit voegt ook geen zak toe' en dan plaats ik het niet haha.

Ja dat dus. Of dan probeer ik iets goed te verwoorden, maar dan raak ik zo verstrikt in m'n eigen woorden dat ik echt geen sense meer maak en dan klik het maar weg. Maar dan wil ik eigenlijk toch nog reageren, dus ga ik daarna toch weer typen. laughcry
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 20:56

Dat heb ik dan weer niet. Ik vind het wel jammer dat dat gebeurd. Ik schrijf zelf ook weleens dingen waarop ik dan een bérg kritiek verwacht omdat het nou eenmaal dingen zijn die door de meeste mensen sterk afgekeurd worden. Maar meer dan 1 reactie ofzo krijg ik eigenlijk niet echt dan. Dat verbaasd me, want ik zie wél dat het dan vaak gelezen is en kennelijk durft niemand er iets op te zeggen.

Ik zet nogal eens wat op het forum om gewoon te peilen wat andere gezichtpunten zijn en dan is het jammer dat je geen reactie krijgt (nou ja, aan dom gescheld en loze kritiek heeft geen mens iets, maar aan goed onderbouwde kritiek en kritische blikken heb je wél iets en daar doe ik het voor, helaas blijven die ook vaak uit).

Ik heb het ook andersom, dat ik in een topic reageer met een afwijkende mening (bijvoorbeeld laatst over iets op de mama pijler) en dan komt er daarna géén reactie meer. Net alsof het koste wat kost géén discussie mag worden en zodra iemand met een andere mening reageert haakt de rest af.

Zonde. Je kunt toch op een goede en nette manier je mening brengen zonder ruzie te maken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:00

Wat zijn veel meiden van om een topic te openen, bang voor rellen? Snap dat iedereen een andere kijk heeft maar daar hoef toch niet gelijk een hele discussie van te komen.

Ik reageer trouwens op van alles van advies tot een mening, ben geen meeloper. Bovendien zijn sommige antwoorden juist erg handig omdat het je ook een heel andere kijk kan geven i.p.v. zwart/wit te denken. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:02

Eucalypta schreef:Dat heb ik dan weer niet. Ik vind het wel jammer dat dat gebeurd. Ik schrijf zelf ook weleens dingen waarop ik dan een bérg kritiek verwacht omdat het nou eenmaal dingen zijn die door de meeste mensen sterk afgekeurd worden. Maar meer dan 1 reactie ofzo krijg ik eigenlijk niet echt dan. Dat verbaasd me, want ik zie wél dat het dan vaak gelezen is en kennelijk durft niemand er iets op te zeggen.

Ik zet nogal eens wat op het forum om gewoon te peilen wat andere gezichtpunten zijn en dan is het jammer dat je geen reactie krijgt (nou ja, aan dom gescheld en loze kritiek heeft geen mens iets, maar aan goed onderbouwde kritiek en kritische blikken heb je wél iets en daar doe ik het voor, helaas blijven die ook vaak uit).

Ik heb het ook andersom, dat ik in een topic reageer met een afwijkende mening (bijvoorbeeld laatst over iets op de mama pijler) en dan komt er daarna géén reactie meer. Net alsof het koste wat kost géén discussie mag worden en zodra iemand met een andere mening reageert haakt de rest af.

Zonde. Je kunt toch op een goede en nette manier je mening brengen zonder ruzie te maken?

well duhh, jij bent natuurlijk ook Euc. Jij hebt fans Bewust niet reageren op topics? 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  SparklingEyes zo 1 apr 2012 - 21:03

Een discussie is prima, echt.. Maar je kan iemand ook echt raken door te zeggen dat wat hij of zij vindt fout is (in jouw ogen).. Het gaat echt om de manier waarop..

Er zijn op dit moment twee topics in de mama pijler waar ik dus al echt niet op ga reageren, omdat ik nu al weet dat ik er bergen kritiek op krijg en dat er gelijk het ergste wordt gedacht...

Ergens jammer,want er wordt om meningen gevraagd... Maar toch.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:05

SparklingEyes schreef:Een discussie is prima, echt.. Maar je kan iemand ook echt raken door te zeggen dat wat hij of zij vindt fout is (in jouw ogen).. Het gaat echt om de manier waarop..

Er zijn op dit moment twee topics in de mama pijler waar ik dus al echt niet op ga reageren, omdat ik nu al weet dat ik er bergen kritiek op krijg en dat er gelijk het ergste wordt gedacht...

Ergens jammer,want er wordt om meningen gevraagd... Maar toch.


Ben ik wel met je eens. Welke topics zijn dat? Ben namelijk wel benieuwd naar wat je wil reageren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:05

Niet reageren omdat ik bang ben voor kritiek, dat doe ik eigenlijk niet. Dat zijn meestal de topics die me raken en die kan ik toch echt niet links laten liggen. Topics waar ik bewust niet op reageer zijn topics die ik of saai vind (maar dat heeft iedereen), of topics waarin ik het gevoel heb dat ik niks zinnigs toe te voegen heb.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gast zo 1 apr 2012 - 21:06

Tja je kan niet van iedereen verwachten dat ze genuanceerd te werk gaan. De een brengt het wat botter over dan dat ze daadwerkelijk bedoelen, er zijn maar weinig mensen die echt dingen goed kunnen verwoorden, ik vind het soms ook erg lastig om dingen goed te brengen, vaak brengt iemand het net iets beter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Sugarfall zo 1 apr 2012 - 21:09

Soms typ ik een hele reactie, meestal in een discussie, maar haal die dan weer weg omdat ik mijn punt niet goed duidelijk kan maken, wel jammer, maar ik ben dan ''bang'' dat het heel anders overkomt dan ik het bedoel. Vind het wel jammer dat ik mijn mening niet altijd even goed onder woorden kan brengen.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Susan zo 1 apr 2012 - 21:11

Ik vind het vervelend voor mensen die hun mening niet durven te geven omdat ze bang zijn om de rest over zich heen te krijgen, maar ik zou het zelf erg jammer vinden als er niet meer stevig gediscussieerd zou worden op het forum. Dan krijg je van die opsomtopics, waar iedereen een losstaand antwoord geeft en niemand meer op elkaar reageert, hooguit instemmend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Arwyn zo 1 apr 2012 - 21:14

Ik reageer niet overal.
Soms omdat ik dan spuit 11 ben, soms omdat ik er geen zin in heb en soms omdat ik geen zin heb in de reacties.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust niet reageren op topics? Empty Re: Bewust niet reageren op topics?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum