Baan kwijt!
+23
Toet
Pien
_Lacey_
Sterre
Niekske
Rovine
Inge
RioolSpook
Lady1984
Minx
Filoria
blondje1313
Caresses
Ellebel
Jeanette
Arwyn
Melis_je
Kaat
Susan
luisa
ExpressoB
TukTuk
JD
27 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Baan kwijt!
zo, een druk sollicitatiedagje achter de rug.
Kan uiteindelijk kiezen tussen 2 banen, al is het qua uren niet helemaal wat ik zoek..
1 baan is voor een min/max 16-36 uur, inval op 1 vestiging maar verschillende groepen. ze zei dat het om een halfjaarcontract ging, en dat de kans dat ik erna kan blijven ongeveer 80% is... toch een beetje onzeker dus.
de andere baan is een zwangerschapsvervanging voor 5 maanden, 3 dagen per week. de overige 2 dagen kan ik invallen als ik wil. tijdens het verlof gaat de organisatie 2 nieuwe vestigingen in de buurt openen, dus als ik mn werk goed doe is de kans groot dat ik na dat verlof daar kan blijven...
ik denk dus dat ik voor de 2e ga, op de een of andere manier vind ik dat iets meer zekerheid, en 3 dagen is toch weer meer dan 16 uurtjes....
ook naar randstad geweest, en kan tot ik bij mn ieuwe baan begin (half juli) 40 uur in de week aan het werk. weliswaar voor een minimaal loontje, maar ach....beter iets dan niets he!
Kan uiteindelijk kiezen tussen 2 banen, al is het qua uren niet helemaal wat ik zoek..
1 baan is voor een min/max 16-36 uur, inval op 1 vestiging maar verschillende groepen. ze zei dat het om een halfjaarcontract ging, en dat de kans dat ik erna kan blijven ongeveer 80% is... toch een beetje onzeker dus.
de andere baan is een zwangerschapsvervanging voor 5 maanden, 3 dagen per week. de overige 2 dagen kan ik invallen als ik wil. tijdens het verlof gaat de organisatie 2 nieuwe vestigingen in de buurt openen, dus als ik mn werk goed doe is de kans groot dat ik na dat verlof daar kan blijven...
ik denk dus dat ik voor de 2e ga, op de een of andere manier vind ik dat iets meer zekerheid, en 3 dagen is toch weer meer dan 16 uurtjes....
ook naar randstad geweest, en kan tot ik bij mn ieuwe baan begin (half juli) 40 uur in de week aan het werk. weliswaar voor een minimaal loontje, maar ach....beter iets dan niets he!
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Goh, wat balen, je was net zo blij dat je wat had!
Gelukkig heb je het gelijk opgepakt en ben je naar wat nieuws gaan zoeken!
Gelukkig heb je het gelijk opgepakt en ben je naar wat nieuws gaan zoeken!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik lees dit topic nu pas, maar wat heb je dat snel en goed geregeld zeg! Dat wou ik even zeggen, zo kom je er wel!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Wat fijn dat je uit 2 banen kan kiezen! Inderdaad heel snel, fijn dat je niet de moed opgegeven hebt en je inzet wordt nu gelijk beloond! Succes met je keuze!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
is er nog iemand die iets weet waar ze mensen zoeken en waar je op zéér zéér korte termijn kan beginnen?
Randstad had werk voor me, maar dat gaat niet door omdat ik in die 4 weken dat ik fulltime kon werken, 1 middagje niet kan....
ik kan echt geen 4 weken zonder salaris, en aangezien de baan die ik kies pas 12 juli start.....
ik ben komende week al fulltime beschikbaar, avonden,weekenden, zelfs nachten, i don't care...
sta ingeschreven bij zo'n beetje alle uitzendbureaus, maar het valt vies tegen wat ze per direct voor me hebben...
dus, als iemand nog iets weet??
Randstad had werk voor me, maar dat gaat niet door omdat ik in die 4 weken dat ik fulltime kon werken, 1 middagje niet kan....
ik kan echt geen 4 weken zonder salaris, en aangezien de baan die ik kies pas 12 juli start.....
ik ben komende week al fulltime beschikbaar, avonden,weekenden, zelfs nachten, i don't care...
sta ingeschreven bij zo'n beetje alle uitzendbureaus, maar het valt vies tegen wat ze per direct voor me hebben...
dus, als iemand nog iets weet??
JD- Ratel
Wat goed dat je al iets gevonden hebt! Ik hoop dat je ook nog werk kunt vinden voor de komende maand.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Marietje, stap 's bij Tempo Team naar binnen, voor de flexconracten van S.odexo.
Gast- Gast
Ik zou dan gewoon enkele uitzendbureaus binnen stappen en je gelijk inschrijven (c.v. mee, persoonlijke gegevens mee etc.), en dan je situatie uitleggen. Degene die het beste aanbod doet zou ik meteen op ingaan.
Gast- Gast
Ik sta nu sinds afgelopen week ingeschreven bij randstad,adecco, en tempo team. Heb er duidelijk bij vermeld dat ik per direct fulltime beschikbaar ben, en dat de branche en de tijden me niks uitmaken.. Maar alle3 hebben ze voor komende week tot nu toe niks voor me..
JD- Ratel
Misschien zijn er nog ouders die tijdelijk op zoek zijn naar een oppas?
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zou ook echt niks weten, enige optie is seizoenswerk.. Zitten er misschien kassen / tuinders in de buurt?
Gast- Gast
Wat rot voor je zeg!
Heb je gewoon je SPW diploma? Ik weet niet of je interesse ook binnen de gehandicaptenzorg ligt, maar ik weet bijna zeker dat de Hartekampgroep (Haarlem, Heemskerk en omstreken) sowieso altijd wel mensen zoekt. Je kan daar ook in de 'pool' werken(invallen op verschillende locaties, eigenlijk altijd wel werk) en daarbij je voorkeuren aangeven (alleen dagbesteding, woongroepen, alleen kinderen, of juist volwassenen etc.)
Heb je gewoon je SPW diploma? Ik weet niet of je interesse ook binnen de gehandicaptenzorg ligt, maar ik weet bijna zeker dat de Hartekampgroep (Haarlem, Heemskerk en omstreken) sowieso altijd wel mensen zoekt. Je kan daar ook in de 'pool' werken(invallen op verschillende locaties, eigenlijk altijd wel werk) en daarbij je voorkeuren aangeven (alleen dagbesteding, woongroepen, alleen kinderen, of juist volwassenen etc.)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Wat rot voor je zeg!
ik heb SPW3, en hartekamp groep lijkt me zo onwijs leuk, en uitdagend vooal!
Heb hier al eens eerder op gesolliciteerd, jaartje terug, toen werd ik meteen afgewezen omdat ik geen niveau 4 heb, en geen ervaring heb in de gehandicaptenzorg.
Zag dat ze nu ook weer wat mensen zochten, dus ben van plan om ze morgen eens te gaan bellen...
Ik ben enthousiast, en sja...die ervaring moet je toch ergens opdoen toch?
JD- Ratel
Ik vind het knap hoe je bezig bent met deze zoektocht naar werk, je posts komen zo positief over. Je vindt vast heel snel werk!!
Gast- Gast
Dankjewel Noa
Moet zeggen dat ik ook wel echt superactief ben, en echt bereid ben om alles aan te pakken, maar zie het financieel wel even somber in hoor...
Ik heb juist de week voordat ik ontslagen werd héél veel geld uitgegeven aan de nieuwe tuin, dus de rekeningen zijn zo goed als leeg...
Wat dat betreft zou via t uitzendbureau t beste zijn, dan krijg ik tenminste nog wat geld per week binnen. Als ik nu een vaste baan aanneem, krijg ik pas eind juli voor het eerst weer uitbetaald...en dat duur láng!
Ach ja, tis balen, maar ik weet zeker dat dit ontslag achteraf vast wel ergens goed voor is geweest, en dat ik, hoe dan ook, al is het via een omweg, bij een leuke baan uitkom:)
Moet zeggen dat ik ook wel echt superactief ben, en echt bereid ben om alles aan te pakken, maar zie het financieel wel even somber in hoor...
Ik heb juist de week voordat ik ontslagen werd héél veel geld uitgegeven aan de nieuwe tuin, dus de rekeningen zijn zo goed als leeg...
Wat dat betreft zou via t uitzendbureau t beste zijn, dan krijg ik tenminste nog wat geld per week binnen. Als ik nu een vaste baan aanneem, krijg ik pas eind juli voor het eerst weer uitbetaald...en dat duur láng!
Ach ja, tis balen, maar ik weet zeker dat dit ontslag achteraf vast wel ergens goed voor is geweest, en dat ik, hoe dan ook, al is het via een omweg, bij een leuke baan uitkom:)
JD- Ratel
Ik twijfel nu alleen nog wat ik moet doen... misschien kunnen jullie me helpen...
hieronder de keuzes...
1) ik kan tijdelijk tot december in de kinderopvang aan de slag. ik doe dan een zwangerschapsverlof voor 3 dagen in de week. Voordeel is dat ik in ieder geval per 12 juli kan beginnen, nadeel is dat het 3 dagen is, en dat ik niet weet of ik in december wéér op straat sta. Ander nadeel is dat er in de tussentijd, terwijl ik het verlof overneem, een aantal nieuwe kdvs opengaan hier in de buurt, en de manager mij duidelijk heeft gevraagd niet te solliciteren tussentijds, en het verlof af te maken.
2) in september en oktober gaan er hier in de buurt 3 nieuwe dagverblijven open. voor 1 van de kdvs ben ik al op gesprek geweest, was erg positief, maar ze kunnen me pas over 2 weken uitsluitsel geven.
Ik kan in de tussentijd hopen op het uitzendbureau, en ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij de etos voor 40 uur.
Dus....gewoon dat zwangerschapsverlof over gaan nemen, dan heb ik in ieder geval werk in de kinderopvang? al is het dan minder dagen, en erg onzeker over hoe het in december gaat?
of 2 maanden via etos/uitzendbureau aan het werk gaan, en dan gokken op 1 van die 3 nieuwe dagverblijven??
hieronder de keuzes...
1) ik kan tijdelijk tot december in de kinderopvang aan de slag. ik doe dan een zwangerschapsverlof voor 3 dagen in de week. Voordeel is dat ik in ieder geval per 12 juli kan beginnen, nadeel is dat het 3 dagen is, en dat ik niet weet of ik in december wéér op straat sta. Ander nadeel is dat er in de tussentijd, terwijl ik het verlof overneem, een aantal nieuwe kdvs opengaan hier in de buurt, en de manager mij duidelijk heeft gevraagd niet te solliciteren tussentijds, en het verlof af te maken.
2) in september en oktober gaan er hier in de buurt 3 nieuwe dagverblijven open. voor 1 van de kdvs ben ik al op gesprek geweest, was erg positief, maar ze kunnen me pas over 2 weken uitsluitsel geven.
Ik kan in de tussentijd hopen op het uitzendbureau, en ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij de etos voor 40 uur.
Dus....gewoon dat zwangerschapsverlof over gaan nemen, dan heb ik in ieder geval werk in de kinderopvang? al is het dan minder dagen, en erg onzeker over hoe het in december gaat?
of 2 maanden via etos/uitzendbureau aan het werk gaan, en dan gokken op 1 van die 3 nieuwe dagverblijven??
JD- Ratel
Als je wil kon ik morgen ook even een lijntje uitgooien bij mijn leidinggevemde, of er sowieso nog mensen nodig zijn voor de vakantieperiode. Dan zou je wat ervaring op kunnen doen en kijken of je het leuk vind.
Ik zal het sowieso even vragen (dat ik iemand via via ken die heeel graag wil werken in de gehandicaptenzorg en die heeeeel veel ervaring geeft in de kinderopvang ) dan stuur ik je van de week even een pm daarover.
Ik zal het sowieso even vragen (dat ik iemand via via ken die heeel graag wil werken in de gehandicaptenzorg en die heeeeel veel ervaring geeft in de kinderopvang ) dan stuur ik je van de week even een pm daarover.
Aimee- Ratel
Aimee schreef:Als je wil kon ik morgen ook even een lijntje uitgooien bij mijn leidinggevemde, of er sowieso nog mensen nodig zijn voor de vakantieperiode. Dan zou je wat ervaring op kunnen doen en kijken of je het leuk vind.
wat lief van je!
waar werk jij dan precies? Bij de hartekamp groep dus begrijp ik?
Kan ik alvast even op de website rondkijken en mezelf verdiepen:)
bedankt, erg lief!
JD- Ratel
*Marietje* schreef:Aimee schreef:Als je wil kon ik morgen ook even een lijntje uitgooien bij mijn leidinggevemde, of er sowieso nog mensen nodig zijn voor de vakantieperiode. Dan zou je wat ervaring op kunnen doen en kijken of je het leuk vind.
wat lief van je!
bedankt, erg lief!
Ik pm je nu al even
Aimee- Ratel
Aimee schreef:*Marietje* schreef:Aimee schreef:Als je wil kon ik morgen ook even een lijntje uitgooien bij mijn leidinggevemde, of er sowieso nog mensen nodig zijn voor de vakantieperiode. Dan zou je wat ervaring op kunnen doen en kijken of je het leuk vind.
wat lief van je!
bedankt, erg lief!
Ik pm je nu al even
ik wacht je pm af, thanks!
JD- Ratel
Als ik jou was zou ik de baan aannemen ter vervanging voor zwangerschapsverlof. Dat de baas nadrukkelijk heeft gevraagd om te blijven totdat zij weer terugkomt, tja dat is net zoiets als: ik neem je alleen aan als je belooft het komende halfjaar niet zwanger te worden. Ik zou me er niks van aantrekken, alsof werkgevers altijd zo netjes met werknemers omgaan. En dan daarnaast bij de thuiszorg gaan schoonmaken ofzo? Ik denk namelijk dat dat beter verdient als de Etos, ik heb vorig jaar(toen was ik 21) en kreeg ik 11 euro ofzo bruto?. En dan vanuit die situatie verder zoeken naar een andere baan
Gast- Gast
Yasmin schreef:Als ik jou was zou ik de baan aannemen ter vervanging voor zwangerschapsverlof. Dat de baas nadrukkelijk heeft gevraagd om te blijven totdat zij weer terugkomt, tja dat is net zoiets als: ik neem je alleen aan als je belooft het komende halfjaar niet zwanger te worden. Ik zou me er niks van aantrekken, alsof werkgevers altijd zo netjes met werknemers omgaan. En dan daarnaast bij de thuiszorg gaan schoonmaken ofzo? Ik denk namelijk dat dat beter verdient als de Etos, ik heb vorig jaar(toen was ik 21) en kreeg ik 11 euro ofzo bruto?. En dan vanuit die situatie verder zoeken naar een andere baan
Ik zou daar inderdaad ook niet zo heel veel waarde aan hechten.. Je kan toch op dat moment ineens iets anders tegen komen, moet je dan maar die mooie kans laten lopen? Ze hoeven niet te weten dat je die banen nu al op het oog hebt.. Andersom wordt jij toch ook als oud vuil aan de kant gezet? Wie weet breek je wel je been op 3 plekken door een ongelukkige val en zit je 2 maanden thuis, weet jij veel. Je kan nooit zeker weten of je die volledige tijd ergens kan blijven! Ik zou toch aan jezelf denken hoor!
En vanuit een baan in de kinderopvang, is het makkelijker om weer een andere te vinden, ipv dat je moet zeggen dat je de afgelopen maanden bij de etos hebt gewerkt bijvoorbeeld.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
@bazinga, t gaat goed.
Heb van de week een gesprek gehad bij de etos,maar dat gaat het niet worden,tenzij mijn andere sollicitaties niks worden. Uurloon ligt 4 euro lager dan wanneer ik in de kinderopvang zou gaan werken..
Ik heb afgelopen week ook meegedraaid op t kdv voor die zwangerschapsvervangingm was leuk, t klikte goed, en ik hoor maandag of dinsdag of ik ben aangenomen. Heb er zelf wel een goed gevoel over.
Daarnaast mag ik volgende week op gesprek voor een oproepbaan in de gehandicaptenzorg, dus dat heb ik nog achter de hand..
Gehandicaptenzorg lijkt me 10x leuker dan kinderopvang,dat ben ik nu na 7 jaar stiekem wel n beetje zat,maar dit is een 0urencontract, en die zwangerschapsvervanging is 26 uur.. Dus ik moet gewoon voor de zekerheid kiezen nu.. Of misschien kijken of er een combi mogelijk is?
De komende weken kan ik in ieder geval via randstad in de kinderopvang aan t werk.. Dus ik geloof dat t allemaal wel weer goedkomt..
Heb van de week een gesprek gehad bij de etos,maar dat gaat het niet worden,tenzij mijn andere sollicitaties niks worden. Uurloon ligt 4 euro lager dan wanneer ik in de kinderopvang zou gaan werken..
Ik heb afgelopen week ook meegedraaid op t kdv voor die zwangerschapsvervangingm was leuk, t klikte goed, en ik hoor maandag of dinsdag of ik ben aangenomen. Heb er zelf wel een goed gevoel over.
Daarnaast mag ik volgende week op gesprek voor een oproepbaan in de gehandicaptenzorg, dus dat heb ik nog achter de hand..
Gehandicaptenzorg lijkt me 10x leuker dan kinderopvang,dat ben ik nu na 7 jaar stiekem wel n beetje zat,maar dit is een 0urencontract, en die zwangerschapsvervanging is 26 uur.. Dus ik moet gewoon voor de zekerheid kiezen nu.. Of misschien kijken of er een combi mogelijk is?
De komende weken kan ik in ieder geval via randstad in de kinderopvang aan t werk.. Dus ik geloof dat t allemaal wel weer goedkomt..
JD- Ratel
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Baan Kwijt!!
» Baan kwijt, vast contract, hoe werkt dat?
» Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt
» Mijn man is zijn baan kwijt, en ik wist nergens van....
» Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
» Baan kwijt, vast contract, hoe werkt dat?
» Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt
» Mijn man is zijn baan kwijt, en ik wist nergens van....
» Tips vinden baan? / Hoe baan gevonden?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: