Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

+4
Atelier Madame
LDJ
Bluestar
love
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar di 30 okt 2012 - 6:25

Pfff k*t bezuinigingen.... Ook ik ben waarschijnlijk per februari mijn baan kwijt in de kinderopvang. Ik werk hier 3 jaar, en moest een vast contract krijgen. Voor 90% zeker dat ik die niet krijg. Over 2 weken krijg ik een officiele bevestiging..
Ik heb het hier zo naar mijn zin!! Ik ben nog met verlof (+ vakantie), en had echt zin om weer aan het werk te gaan 3 dec...
Ik heb net een zoontje van 10 weken, net een huis gekocht, vriend is ook ontslagen (oke, hij heeft ergens al een proefdag gehad, en morgen een 2e gesprek bij een bedrijf, maar toch..). Baal er zo van!!
Ik ben meteen aan het zoeken gegaan naar vacatures, maar er is natuurlijk heel erg weinig te vinden in de kinderopvang.
Als ik over 2 weken een officiele afwijzing heb, wil ik ook gaan solliciteren bij alles wat met kinderen te maken heeft. Maar ook bij winkels, callcenters, baliemedewerkster enz...

Iemand tips, in de omgeving Utrecht?
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  love di 30 okt 2012 - 6:36

Jeej balen zeg Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt 699888hopelijk vind je snel wat anders!
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  LDJ di 30 okt 2012 - 6:45

Balen mvk, vooral ook omdat je het zo naar je zin hebt Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt 1371890812.
Het is gewoon zo'n rottijd, ik heb het bij mijn man wel gezien.
Hoeveel brieven die wel niet de deur uit heeft gedaan voor hij eindelijk ergens aangenomen was pfff.
Helaas zit ik in hetzelfde schuitje als jij en zal na de bevalling ook moeten gaan solliciteren.
Wat voor werk het dan word, maakt me niet zo heel vee uit.
Ik heb geen tips voor je voor in die buurt, maar ik hoop dat je snel een baan zult vinden.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar di 30 okt 2012 - 6:51

Thnx Love.

@ LDJ,
Ja het is echt frustrerend... Mijn vriend heeft idd ook al weet ik veel hoeveel brieven eruit gegooit, maar heel veel afwijzingen gehad.
Het is ook gewoon zo balen dat ik in mijn verlof op zoek moet naar een nieuwe baan.. Wat vervelend dat jij in het zelfde schuitje zit.
Jij ook succes dan!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  LDJ di 30 okt 2012 - 6:54

Dank je.
Ja, balen is dat he?!
Ik zal straks ook in mijn verlof op zoek moeten. Heb ook in mijn verlof te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt word, zou ook een vast contract moeten krijgen.
Denk je lekker te kunnen genieten, moet je op zoek naar een baan Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt 1371890812.
Maar goed, het is niet anders. Met ons komt het ook vast goed!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Atelier Madame di 30 okt 2012 - 7:04

http://www.kiekeboe-kinderopvang.nl/vacatures/2012/10/08/pedagogisch-medewerker-bso-zeist/

http://www.kindergarden.nl/Vacatures

Heb even snel gezocht hoor.

Voor de rest qua winkels een keertje de stad ingaan en kijken of ze briefjes hebben hangen. Mss een drogisterij? Dat is meestal leuk werk smile
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar di 30 okt 2012 - 9:19

@ LDJ: Tuurlijk komt het goed! Misschien niet in de kinderopvang, maar werk is er altijd wel, denk ik.
@ Atelier Madame: Dank je wel! BSO is helaas te weinig uur. Bij de andere heb ik al gesolliciteerd, voor een nieuwe vestiging hier in de buurt. Die vacature is er nog niet officieel, maar ik kon wel mijn brief en CV al mailen.
En een drogist lijkt me ook leuk ja! Heb bij Kruidvat 3 jaar gewerkt als bijbaantje, vond ik leuk toen!


Laatst aangepast door mvk89 op di 30 okt 2012 - 9:20; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : verkeerde zin)
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Ibbeltje di 30 okt 2012 - 9:25

Ik denk dat je nu in veel Kinderopvang Stichtingen moeilijk aan vaste uren komt. Ook hier zal je er misschien na een tijdje weer uit moeten. Het is nu een lastige sector, ik zit er ook in. Hier is ook een terugloop en ik ben benieuwd hoeveel ik nog kan werken na dec ongeveer als alle vaste krachten terug zijn. Ik vervang namelijk een collega die met zwangerschapsverlof is. Gelukkig heb ik erl een vast contract en vaste uren maar ja geen idee hoe lang dat nog zekerheid bied. Hier zijn namelijk degene met geen vast contract al de deur uit.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar di 30 okt 2012 - 9:50

Idd, daarom denk ik er ook aan om een andere kant op te gaan. Als ik nu wel ergens vaste uren krijg, heb ik over een paar jaar waarschijnlijk weer het zelfde. Maar ik vind het werk gewoon zo leuk..... Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt 1371890812
Werk jij bij een grote organisatie? Ik namelijk wel, en dan heb je het voordeel dat je met vast contract uiteindelijk eerst nog naar een andere vestiging word overgeplaatst..

Maar goed, ik heb nog geen officiele nee. Ik heb weinig hoop, maar er is nog een heeeeele kleine kans.
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Ibbeltje di 30 okt 2012 - 19:44

Ja ik werk bij een grote organisatie en idd ik moet dan in eerste instantie ook ergens geplaatst worden waar ik mijn uren kan maken. Plus ik werk er langer dan een aantal anderen dus dat scheelt ook nog eens. Maar goed onzekerheid is er wel.

Ik snap dat je er wil blijven werken in deze branche. Zo lastig nu he. Ik hoop dat je iets vind iig. Succes!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Parel di 30 okt 2012 - 21:22

Het is inderdaad een algemeen bekend feit dat contracten niet verlengd worden naar vast, of wat dan ook. Het enige wat te krijgen is zijn 0 uren en invalcontracten.

Ik voelde de bui al hangen en ben (na er tijdens mijn verlof al 3 maanden en 1 dag uit gegaan te zijn zodat ik weer 3 jaarcontracten mag) zelf al verder gaan zoeken, mijn contract werd inderdaad niet verlengd hoorde ik ook later.

Ik ben de opleiding tot verzorgende intern gaan doen (1 dag in de week school, 28 uur werken).

Ik vind het wel echt verschrikkelijk mijn `kindjes` te verlaten, moet nog 3 weken nu en het voelt heel vervelend. Ook mijn collega`s ga ik missen, daarom hebben we besloten onze dochter daar op de creche te houden ook al moeten we dan een stukje omrijden. Het voelt gewoon heel vertrouwd.

Je kan gastouder worden, thuis bij jezelf of bij iemand anders thuis. Je kan de andere takken van de zorg in gaan (ouderenzorg is nu booming). Ook kan je kijken of je wellicht de kraamzorg in kan.

Succes iig!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar di 30 okt 2012 - 22:28

@ Ibbetlje, dank je, en ik hoop dat het voor jou meevalt!

@ Parel, Dat hebben ze mij ook aangeboden ja, 3 maanden er tussen uit.. Maar ik heb niet echt zin om 3 maanden met maar 70% inkomsten te zitten.. En idd dan krijg je daarna alsnog geen verleningen van contract. Bah wat een gedoe he!
Slim dat je een andere studie bent gaan doen. Dat is voor mij ook zeker een optie. Maar lijkt me ook wel pittig met zo'n kleintje.
Ik snap dat je de kindjes en collega's gaat missen. Leuk dat jullie dochter daar blijft! Zou bij ons waarschijnlijk ook gebeuren, want het is super dicht bij, en ik vind het moeilijk om mijn zoontje naar een kdv te brengen waar ik niet weet hoe het precies er aan toe gaat.
Veel plezier, je laatste weekjes, en suc6 met je studie!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  JD di 30 okt 2012 - 22:38

Oh wat *** zeg! Ik weet uiteraard precies hoe je je voelt!!

Het enige wat ik kan bedenken is om (desnoods even een paar maanden als overbrugging) aan huis te gaan oppassen. Doe ik nu ook,en het bevalt me prima. Ik pas 3 dagen op 4 kindjes. Zit niet bij een gastouderbureau,maar heb het zelf geregeld met die ouders. Doordat de opvang zo duur wordt is hier nu veel vraag naar.

Heb je al bij SKON gekeken? Daar zoeken ze invallers. Ik heb zelf een aantal jaar bij SKON gewerkt,en bij ons hadden invallers dagelijks werk. Misschien een combie van aan huis oppassen en ergens als invaller?

Mocht je wel als gastouder (geregistreerd) aan de slag willen,hou er rekening mee dat het 8 a 10 wkn duurt om je te laten registreren als gastouder.
Maar nogmaals, onderling met ouders regelen is handiger.
Pols eens voorzichtig bij ouders op je werk. Heb ik ook gedaan, en heb dit gezin daaraan over gehouden.

En anders www.zoekoppas.nl of www.oppasbron.nl

Heel veel suc6!!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar wo 31 okt 2012 - 10:00

Dat is ook een goeie ja! Ga meteen even op die sites kijken.
Gast ouder vind ik niet fijn, omdat ik het juist fijn vind om de deur uit te gaan voor mijn werk...
En wat betreft SKON, daar werk ik nu Wink.

Klein lichtpuntje: Mijn vriend heeft vandaag te horen gekregen dat hij wel een nieuwe baan heeft! Dat is al een zorg minder!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  JD wo 31 okt 2012 - 12:14

Oh wat een toeval dat je bij SKON werkt smile

Maar gastouder wil niet automatisch zeggen dat je het aan huis doet he. Je kunt je ook inschrijven bij een gastouderbureau, en aangeven dat je alleen wilt opvangen bij mensen thuis. Dan heb je wel evengoed het bureau wat voor je bemiddelt. Maar ik zou het inderdaad lekker zelf proberen te regelen....

het is nu denk ik nog wat vroeg om je in te schrijven bij uitzendbureaus, want alle vacatures die zij nu hebben, daar kun jij nu nog niet aan de slag... dus dat schiet niet op.

Goed dat je er wel voor open staat om ook buiten de kinderopvang te kijken. Kinderopvang is nu gewoon echt een ramp, en ik denk dat dat nog wel even zo gaat blijven.
Ik ga, waarschijnlijk, net als Parel de opleiding tot verzorgende IG doen. Je kunt er veel meer kanten mee op dan SPW3, en er is zóveel werk in. Sja ik ben 27, en moet voor die opleiding de wensen die ik had voor de nabije toekomst een paar jaar uitstellen, maar liever dat dan dat ik elke keer zonder werk zit.

Wat een goed nieuw dat je vriend is aangenomen, gefeliciteerd! Geeft je dan toch alweer wat meer rust... smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar wo 31 okt 2012 - 21:18

Stom, dacht dat gastouders dat altijd aan huis deden.
Uitzendbureaus is idd wat vroeg.. Net als die sites voor oppas werk..
Slim om zo'n opleiding te doen, daar is zeker genoeg werk in. Maar mij trekt dat totaal niet.
Dank je, dat geeft zeker meer rust!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  ellibre wo 31 okt 2012 - 22:30

mvk89 schreef:@ Ibbetlje, dank je, en ik hoop dat het voor jou meevalt!

@ Parel, Dat hebben ze mij ook aangeboden ja, 3 maanden er tussen uit.. Maar ik heb niet echt zin om 3 maanden met maar 70% inkomsten te zitten.. En idd dan krijg je daarna alsnog geen verleningen van contract. Bah wat een gedoe he!
Slim dat je een andere studie bent gaan doen. Dat is voor mij ook zeker een optie. Maar lijkt me ook wel pittig met zo'n kleintje.
Ik snap dat je de kindjes en collega's gaat missen. Leuk dat jullie dochter daar blijft! Zou bij ons waarschijnlijk ook gebeuren, want het is super dicht bij, en ik vind het moeilijk om mijn zoontje naar een kdv te brengen waar ik niet weet hoe het precies er aan toe gaat.
Veel plezier, je laatste weekjes, en suc6 met je studie!
Als je je op de kinderopvang blijft richten heb je best een grote kans dat je diezelfde drie maanden met 70% inkomen blijft zitten, en daarna nog niets nieuws hebt. Ik zou de optie zeker open houden.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Bluestar wo 31 okt 2012 - 23:13

Daarom denk ik ook dat het niet slim is om alleen op de kinderopvang te richten...
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt Empty Re: Ook ik ben waarschijnlijk mijn baan in de kinderopvang kwijt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum