Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan kwijt!

+23
Toet
Pien
_Lacey_
Sterre
Niekske
Rovine
Inge
RioolSpook
Lady1984
Minx
Filoria
blondje1313
Caresses
Ellebel
Jeanette
Arwyn
Melis_je
Kaat
Susan
luisa
ExpressoB
TukTuk
JD
27 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Baan kwijt! Empty Baan kwijt!

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 4:15

Ik ben nog helemaal van slag....

Mijn contract loopt eind deze week af, en nu heb ik vanmorgen, totaal onverwachts, te horen gekregen dat deze niet verlengd wordt.
Nóg stommer is de reden....

Via via hebben ze te horen gekregen (heb ik waarschijnlijk wel eens laten vallen terwijl ik met collega's over koetjes en kalfjes zat te praten) dat ik toch wel graag binnen nu en een jaar zou willen proberen zwanger te raken.
Dit is voor hun de reden geweest om mijn contract niet te verlengen, en een meisje van 18 aan te nemen in mijn plaats.

Ik ben echt zwaar verbaasd....was elke dag op tijd, bleef vaak langer, heb op mijn vrije dag ingevallen vanwege ziekte van anderen, ben geen dag ziek geweest, deed mijn werk gewoon goed....en dan krijg je dit.
Daarbij vind ik het als werkgever nogal naief dat je iemand van 26 aanneemt, die een vriend heeft, samenwoont....dan weet je dat de kans erin zit dat er een kinderwens is....toch?

Maar goed, waar het om gaat....ik moet inkomsten hebben!!
ben druk aan het solliciteren bij allerlei domme baantjes via het uitzendbureau, maakt me geen bal uit wat voor werk....maar ik wil het liefst volgende week gewoon meteen lekker aan de slag.
Ondertussen ga ik verder solliciteren in de richting die ik wil, maar ja...je weet nooit hoelang het duurt voordat je wordt aangenomen, dus tot die tijd zoek ik iets anders....

heeft er nog iemand andere tips? bedrijven waar je snel aan de slag kunt?
alle tips zijn welkom!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baan kwijt! Empty Re: Baan kwijt!

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 4:29

Wat klote zeg! Inderdaad een enorm domme reden en volgens mij mogen ze je daarvoor ook niet ontslaan.. Hebben ze dat echt zo tegen je gezegd? Dan zou ik kijken of je daar geen werk van kan maken.

Sowieso zal je waarschijnlijk recht op WW hebben, welliswaar is dat geen vetpot, maar over inkomsten hoef je je dus niet enorm druk te maken. Verder zou ik gewoon inderdaad druk solliciteren, maar niet zomaar iets aannemen wat niet bevalt, want grote kans dat je er langer moet werken dan je misschien van plan bent. Als je dan zelf weggaat, vervalt al je recht op WW, ik zou dus zeker wel in de kinderopvang weer iets zoeken als je dat wilt en eens uitzoeken hoelang je recht op WW zou hebben, dan weet je hoe kieskeurig je kan zijn zeg maar.
Je kan nu wel een 1 of ander stom baantje aannemen, maar ik zou dus toch ook voor op lange termijn kijken hoor!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:33

Ow wat ontzettend klote!! Lekker op het laatste moment ook om het te verkondigen. Waar je snel werk vindt? Via het uitzendbureau, of via het UWV en bij callcenters kun je vaak snel terecht. Waar woon je, dan kunnen we misschien meedenken?

Gast
Gast

Bericht  ExpressoB di 7 jun 2011 - 4:41

pfff dat meen je niet! klote zeg!!

direct aangeven bij UWV, want uitkering ontvangen kan echt even duren!

goed van je dat je al meteen je peilen hebt gericht op solliciteren

schrijf je in bij allerlei websites en vaak kun je dan aangeven of je vacatures wilt ontvangen in je email
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 4:50

Helaas ben ik een klein jaartje werkloos geweest, dus ik heb geen recht meer op WW... reden te meer om super in de stress te zitten, want ik heb dus echt 0,0 inkomsten...

ik woon in de richting van Alkmaar en Haarlem.
heb donderdag al een gesprek voor een baan in de kinderopvang voor 4 dagen, maar ja...probleem is dat ik sowieso op mn VOG moet wachten voordat ik kan gaan beginnen, en dat duurt zo 3 weken... en ik wil echt meteen volgende week aan t werk, omdat ik die 3 weken salaris niet kan missen.

morgen gesprek bij adecco en donderdag bij randstad, kijken wat zij mij kunnen bieden. ze zeiden aan de telefoon dat het vooral productiewerk zou zijn, maar dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen.

maar wat betreft een echte vaste baan vinden zit ik niet eens 100% vast aan de kinderopvang....vind na 7 jaar iets anders ook wel eens leuk...maar geen idee wat... ik vind dat er bar weinig leuke vacatures te vinden zijn voor 3 dagen of meer... Rolling Eyes

wat betreft de reden van ontslag... zij zijn van mening dat ze het kunnen maken omdat mijn halfjaarcontract afloopt, en ze me in die zin geen reden hoeven te geven om het niet te verlengen. wil ook wel kijken of ik actie kan ondernemen, maar ik ben eigenlijk zo pissig en voel me zo genaaid, dat ik eigenlijk niet meer voor dit bedrijf wil werken ook...

in ieder geval bedankt voor het meedenken alvast!
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:52

www.creyfs.nl
www.tempoteam.nl
www.timing.nl
www.adecco.nl
www.olympia.nl

www.werk.nl

Overal al ingeschreven?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 4:53

Is Amsterdam te bereiken voor je?

Gast
Gast

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 4:58

Idd lullig voor je.
Maar hier is geen sprake van ontslag want aflopend contract. De werkgever kan gewoon besluiten om niet te verlengen, de reden is op zich niet relevant dus valt werkgever niks te verwijten ook al gaat het om zwangerschap.

Hoe dan ook, erg vervelend voor je. Veel succes met nieuwe baan zoeken.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 5:01

Officieel denk ik dat haar baas wel degelijk iets doet wat tegen de regels is, want bij een sollicitatie mag een kinderwens ook geen reden zijn om iemand af te wijzen (vandaar dat er ook niet naar gevraagd mag worden), het lijkt mij dat dit een vergelijkbare situatie is, maar goed, je hebt geen poot om op te staan, want je kunt nooit bewijzen dat dat de reden is om het contract niet te verlengen.

Ze mag het haar baas natuurlijk wel gewoon verwijten. Ik zou het in haar plaats ook een klote-actie vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  luisa di 7 jun 2011 - 5:08

Klopt hoor Susan, in zekere zin is het een soort van discriminatie. Maar een werkgever is niet verplicht de reden op te geven waarom ze contract niet verlengen. Je hebt gewoon geen poot om op te staan, lijkt mij.

Ik vind het ook erg lullig trouwens dat ze je dit slechts een paar dagen van te voren vertellen.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 5:10

Ik zou stiekem hopen dat diegene van 18 zelfs nog eerder aan kinderen wil beginnen. Twisted Evil
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Kaat di 7 jun 2011 - 5:15

Als je nu na je WW weer een half jaar hebt gewerkt, heb je nieuwe rechten opgebouwd. Zou dus toch nog even kijken naar een WW.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:18

Oe, dat is zuur!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:18

Maar je werkt daar nog geen half jaar, toch?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 5:20

Smikkell schreef:Maar je werkt daar nog geen half jaar, toch?

Dat maakt geloof ik niks uit,volgens mij moet je in een jaar tijd minimaal zoveel dagen gewerkt hebben, dat mag geloof ik bij verschillende bedrijven geweest zijn.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Melis_je di 7 jun 2011 - 5:30

Ik heb een keer iets gelezen over een proefperiode. Tijdens de proefperiode mag de werkgever je ook gewoon wegsturen zonder opgaaf van reden. Maar ik las een keer dat toen een werkgever 'per ongeluk' zei dat zwangerschap de reden was, het niet meer teruggedraaid kan worden naar 'zonder opgaaf van reden' en dat het dienstverband dus ook niet beëindigd kon worden. Als die werkgever niets had gezegd, was er geen contract gekomen. Ik weet niet meer waar het staat en hoe het precies zit, maar misschien is het wat waard om er even naar te kijken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:32

AngelNyn schreef:

Dat maakt geloof ik niks uit,volgens mij moet je in een jaar tijd minimaal zoveel dagen gewerkt hebben, dat mag geloof ik bij verschillende bedrijven geweest zijn.
Maar hiervoor had ze een hele tijd geen baan en daarvoor ook veel wisselende baantjes

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 5:43

Nouja dat is echt zuur!!!!!Maar als je zwanger zou worden en met zwangersschapsverlof, de baas heeft toch niet zoveel kosten daaraan? Ik bedoel, hij krijgt van het UWV toch geld dan?

Gast
Gast

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 5:48

Smikkell schreef:
AngelNyn schreef:

Maar hiervoor had ze een hele tijd geen baan en daarvoor ook veel wisselende baantjes

Ik heb 5 jaar lang dezelfde baan gehad. ben toen zo stom geweest om daar weg te gaan omdat ik dacht dat de ouderenzorg he-lemaal wat voor mij zou zijn, maar dat bleek het absoluut niet zo te zijn. Sindsdien heb ik veel wisselende banen gehad in de vorm van ziekteverloven oof zwangerschapsverloven...dus telkens een maand of 4 ergens.
Heb inderdaad een klein jaar zonder baan gezeten, me wel rot gesolliciteerd, en was nu dus eindelijk aangenomen bij een superleuke baan...

@ yasmin, het is ook gewoon echt zuur....ik ben note bene helemaal niet zwanger, de pil is zelfs de deur nog helemaal niet uit, dat zouden we pas op zn vroegst 1 januari doen. ook stom van mezelf misschien om zoiets te laten vallen tegen mn collegas..maar ja, we zaten gewoon gezellige te praten over kinderen enzo, en ja...dan denk ik er even niet bij na dat dit zo gaat lopen..
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Arwyn di 7 jun 2011 - 6:19

Ik vind het echt vreemd.. En volgens mij mag je toch inderdaad helemaal niet ontslagen worden omdat je zwanger bent? Laat staan omdat je ooit zwanger wil worden.. Eerst maar eens afwachten of/hoe snel dat lukt. Ik zou er wel even achteraan gaan hoor!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Jeanette di 7 jun 2011 - 6:24

Wat een gare baas heb jij zeg! Dat dat een reden kan zijn, echt ongelofelijk!! Veel succes met solliciteren!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 6:35

Wat ontzettend balen! Echt heel vervelend. Hopelijk vind je snel een nieuwe baan. hug

Gast
Gast

Bericht  Ellebel di 7 jun 2011 - 6:48

Melis_je schreef:Ik heb een keer iets gelezen over een proefperiode. Tijdens de proefperiode mag de werkgever je ook gewoon wegsturen zonder opgaaf van reden. Maar ik las een keer dat toen een werkgever 'per ongeluk' zei dat zwangerschap de reden was, het niet meer teruggedraaid kan worden naar 'zonder opgaaf van reden' en dat het dienstverband dus ook niet beëindigd kon worden. Als die werkgever niets had gezegd, was er geen contract gekomen. Ik weet niet meer waar het staat en hoe het precies zit, maar misschien is het wat waard om er even naar te kijken.

Een werkgever mag om welke reden dan ook besluiten om het contract niet te verlengen. Er is hier namelijk ook geen sprake van ontslag, maar van het niet opnieuw geven van een arbeidsovereenkomst.

En stel dat je ernaar kijkt en het blijt niet te mogen, dan geeft de werkgever je een nieuw contract van een maand, verlengd dat niet en zegt dat er geen werk meer voor je is (bijvoorbeeld). Je hebt echt geen poot om op te staan in deze situatie.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Ellebel di 7 jun 2011 - 6:49

@ Marietje: wanneer ben jij precies begonnen bij deze werkgever? Is dit je eerste contract van een half jaar?
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 6:52

Ellebel schreef:@ Marietje: wanneer ben jij precies begonnen bij deze werkgever? Is dit je eerste contract van een half jaar?

jep mn eerste contract...
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud