Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan kwijt!

+23
Toet
Pien
_Lacey_
Sterre
Niekske
Rovine
Inge
RioolSpook
Lady1984
Minx
Filoria
blondje1313
Caresses
Ellebel
Jeanette
Arwyn
Melis_je
Kaat
Susan
luisa
ExpressoB
TukTuk
JD
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Baan kwijt! - Pagina 2 Empty Re: Baan kwijt!

Bericht  Ellebel di 7 jun 2011 - 6:52

*Marietje* schreef:
Ellebel schreef:@ Marietje: wanneer ben jij precies begonnen bij deze werkgever? Is dit je eerste contract van een half jaar?

jep mn eerste contract...

Jammer, dan heb je inderdaad echt nergens recht op. Succes iig!
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 7:00

En heb je voor dat half jaarcontract niet gewerkt? Als je namelijk aan deze wekeneis voldoet, heb je gewoon recht op WW:

Wekeneis
Heeft u in 26 van de 36 weken gewerkt voordat u werkloos werd? Dan voldoet u aan de wekeneis. U krijgt een basisuitkering van 3 maanden. Het maakt niet uit hoeveel uur u per week werkte in die 26 weken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan di 7 jun 2011 - 7:07

Niet dat je er nu iets aan hebt natuurlijk, maar je moet ook maar bedenken dat als je daadwerkelijk zwanger bent of een kind krijgt, dit waarschijnlijk echt geen prettige baas is om voor te werken. Iemand die zoiets als reden ziet om de samenwerking te beëindigen, lijkt mij zo flexibel als een betonnen muur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Kaat di 7 jun 2011 - 7:09

Als je nu een half jaar contract hebt gehad, dan moeten er zo goed als zeker gewoon WW rechten zijn. Heb je de vorige keer je WW helemaal opgebruikt? Anders heb je daar misschien ook nog rechten van over gehouden.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  Caresses di 7 jun 2011 - 7:11

Dat vind ik eigenlijk wel een hele goede wat Susan zegt. Desondanks blijft het natuurlijk zuur.
Hopelijk heb je snel weer een baan.

Als je wel de kinderopvang weer in wil zou je VOG kunnen aanvragen en tot die tijd (ca. 3 weken) wat minder leuke dingen doen via het uitzendbureau zodat je toch geld binnen krijgt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  blondje1313 di 7 jun 2011 - 7:36

Duurt een VOG aanvragen tegenwoordig echt drie weken?
Ik geloof dat ik het gewoon een dag later ofzo binnen had, zo moeilijk moet het voor de gemeente toch niet zijn om na te gaan of iemand een strafblad heeft?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:54

Ik vind dit echt niet kunnen!! Weet je echt zeker dat dit de reden is? Ik zou het aankaarten, je krijgt toch nog wel een laatste gesprek? Wat een bullshit zeg... laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:56

Maar nu weet ik nog steeds niet hoe lang je daar nu werkt?!

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 7:57

Wat ontzettend klote zeg. Je klonk altijd heel enthousiast over je werk.

Welke kant zit je nu op te denken, qua baan in de toekomst?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 7:59

Wat ontzettend stom, sowieso de reden, maar ook om dit een week vantevoren pas met je te bespreken. Dat geeft jou nou niet bepaald ruim tijd om wat anders te vinden. Loopt je contract trouwens van rechtswege af?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:05

Was het niet TGR die hier eens iets over had gezegd. Nl dat het volgens mij juist NIET mag. Dat als je baas dit als enige reden aandraagt hij er niet voor mag kiezen je contract niet te verlengen. Ik zou eerst eens heel goed navraag doen als ik jou was... Wat ontzettend vervelend zeg... Dat sowieso. Maar vraag het na, al is het maar voor de zekerheid.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:08

Zusje schreef:Was het niet TGR die hier eens iets over had gezegd. Nl dat het volgens mij juist NIET mag. Dat als je baas dit als enige reden aandraagt hij er niet voor mag kiezen je contract niet te verlengen. Ik zou eerst eens heel goed navraag doen als ik jou was... Wat ontzettend vervelend zeg... Dat sowieso. Maar vraag het na, al is het maar voor de zekerheid.

Ligt eraan of het contract van rechtswege afloopt, dat doen de meeste contracten. Maar wanneer dit niet het geval is, mag dit niet als reden aangevoerd worden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:10

Twellie schreef:
Zusje schreef:Was het niet TGR die hier eens iets over had gezegd. Nl dat het volgens mij juist NIET mag. Dat als je baas dit als enige reden aandraagt hij er niet voor mag kiezen je contract niet te verlengen. Ik zou eerst eens heel goed navraag doen als ik jou was... Wat ontzettend vervelend zeg... Dat sowieso. Maar vraag het na, al is het maar voor de zekerheid.

Ligt eraan of het contract van rechtswege afloopt, dat doen de meeste contracten. Maar wanneer dit niet het geval is, mag dit niet als reden aangevoerd worden.

Ja maar ze geeft zelf al aan dat er dan iemand anders voor in de plaats komt dus de functie verdwijnt niet ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 8:12

Maar Marietje geeft al aan dat ze toch niet meer voor dit bedrijf wil werken, dus wat heeft ze eraan om uit te zoeken of ze wel ontslagen had mogen worden? Ik denk niet dat ze van plan is om een rechtzaak aan te spannen, of wel?

Hier is vast wel een mooie Engelstalige quote voor, maar:

aan hoopvol vooruitkijken heb je meer dan aan boos terugkijken. Gewoon verdergaan, hoe kut het ook is. Maar volgens mij is Marietje daar het type ook wel voor smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:15

Da's waar, het heeft dan inderdaad niet zoveel zin meer om het tot op de bodem uit te zoeken. Marietje, ik hoop dat je snel wat anders leuks kunt vinden.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:19

Wat ongelofelijk klote zeg, helemaal omdat je het niet aan zag komen. Ik had 1 week na het aanvragen mijn VOG al binnen dus hoop dat het bij jou ook zo snel gaat! Succes met het zoeken van een baan

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:30

Filoria schreef:Maar Marietje geeft al aan dat ze toch niet meer voor dit bedrijf wil werken, dus wat heeft ze eraan om uit te zoeken of ze wel ontslagen had mogen worden? Ik denk niet dat ze van plan is om een rechtzaak aan te spannen, of wel?

Hier is vast wel een mooie Engelstalige quote voor, maar:

aan hoopvol vooruitkijken heb je meer dan aan boos terugkijken. Gewoon verdergaan, hoe kut het ook is. Maar volgens mij is Marietje daar het type ook wel voor smile

Als zij niet in hun recht staan dan zou je dat evt wat geld op kunnen leveren... Dus in die zin heeft ze er wel degelijk wat aan. Zeker als ze zegt dat ze niet echt meer een uitkering krijgt of niet lang... Daarnaast is geld natuurlijk gewoon geld haha!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:31

Wat is VOG?

Gast
Gast

Bericht  Minx di 7 jun 2011 - 8:44

Mag je dat wel een week van te voren pas aangeven??
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Lady1984 di 7 jun 2011 - 8:45

Zusje schreef:Wat is VOG?
Dat is een Verklaring Omtrent Gedrag.

Bewijs van goed gedrag dus.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 8:47

Fairytale schreef:Mag je dat wel een week van te voren pas aangeven??

Op zich wel ja maar daarom vraag ik er ook altijd ruim van te voren naar. Maar goed, niet bij elke werknemer gaat het even snel en eerlijk naturlijk...

Ik heb het zelf iig weleens meegemaakt dat het toch niet verlengd werd op het allerlaatste moment... Terwijl ik daarvoor nog gebeld werd dat ze het wel zouden verlengen.

Gast
Gast

Bericht  Filoria di 7 jun 2011 - 9:21

Zusje schreef:Als zij niet in hun recht staan dan zou je dat evt wat geld op kunnen leveren... Dus in die zin heeft ze er wel degelijk wat aan. Zeker als ze zegt dat ze niet echt meer een uitkering krijgt of niet lang... Daarnaast is geld natuurlijk gewoon geld haha!
Goeie, daar had ik niet bij stil gestaan.

Maar moet je dan niet lid zijn van een vakbond, of een advocaat hebben om dat geld er daadwerkelijk uit te slepen?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 9:42

Sorry voor de trage reactie, was even bezig en heb meteen heel wat posts gemist...

Iemand had het over een VOG nu alvast aanvragen - dat kan helaas niet, want de VOG moet op naam staan van je werkgever. en aangezien ik nu nog niet weet wie mijn nieuwe werkgever wordt... kan ik die pas aanvragen op het moment dat ik hoor dat ik ben aangenomen en dan duurt het nog even voordat je hem hebt.
de gemeente houdt het op 2 tot 4 weken voordat je hem hebt, ik had hem de laatste keer na 3 weken pas...

Voorheen was je aanvraagbewijs van de VOG al genoeg om te kunnen werken, helaas is dit na Robert M. allemaal strenger geworden. Op zich heel goed natuurlijk, maar wel balen als je snel aan de slag wilt.

Vandaar ik ook niet via het uitzendbureau in de kinderopvang aan t werk wil, ook dan kan ik ps over 3 weken aan het werk ivm die VOG... dan doe ik liever stomme werk, maar dan kan ik wel meteen aan de slag.

Smikkell - ik werk vanaf april fulltime, daarvoor heb ik bij dezelfde organisatie een contract voor 8 uurtjes gehad. mn contract is dus tussentijds aangepast...

Ik ben niet lid van de vakbond, en sja...ik twijfel over een advocaat, maar vraag me toch af of ik wel een poot heb om op te staan. het wordt hun woord tegen de mijne. Mijn werkgever gaat natuurlijk volhouden dat dit niet de reden voor contractontbinding is, en dan ben ik ondertussen wel 125 euro kwijt aan advocaatkosten. (had al geinformeerd wat het kost).... dus ik weet niet of ik die gok wil nemen.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 9:56

Maar heb je nou al naar die weken eis gekeken? Heb je in de afgelopen 36 weken in ieder geval 26 weken gewerkt? Ongeacht het aantal uren?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 11:08

AngelNyn schreef:Maar heb je nou al naar die weken eis gekeken? Heb je in de afgelopen 36 weken in ieder geval 26 weken gewerkt? Ongeacht het aantal uren?

nee helaas gaat die eis niet op bij mij... voor die 6 maanden heb ik geen werk gehad, en 6 maanden is geen 26 weken volgens mij... t hangt erom denk ik. maar ik ga nu slapen en ga er morgen weer mee bezig. ben er vandaag zoveel mee bezig geweest, heb tot vanavond laat heel veel sollicitatiemails eruit gegooid... ik ga morgenochtend weer verder...
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: