Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baan kwijt!

+23
Toet
Pien
_Lacey_
Sterre
Niekske
Rovine
Inge
RioolSpook
Lady1984
Minx
Filoria
blondje1313
Caresses
Ellebel
Jeanette
Arwyn
Melis_je
Kaat
Susan
luisa
ExpressoB
TukTuk
JD
27 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Baan kwijt! - Pagina 3 Empty Re: Baan kwijt!

Bericht  RioolSpook di 7 jun 2011 - 11:59

6 maanden = 26 weken. duh.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 12:39

RioolSpook schreef:6 maanden = 26 weken. duh.

Ja dat snap ik.. Maar ik heb dus niet al die maanden fulltime gewerkt,dat maakt dus niet uit? Aangezien je ww weer wordt berekend naar t aantal uren dat je werkt..
Ze hadden t ook nog over een soort bijstand voor jongeren onder de 26 ofzo..

Zou vanmiddag teruggebeld worden door t uwv,niks gehoord,dus ook daar ga ik morgen achteraan..krijg t nog druk!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 19:16

Jak... ik vind het echt naar voor je dat het nu zo loopt! Denk je dat je eindelijk iets leuks hebt gevonden en je doet het hartstikke goed en dan krijg je dit!! Echt heel stom, ik hoop dat je heel snel iets anders vindt waar je je helemaal thuis voelt!

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 19:43

*Marietje* schreef:

Ja dat snap ik.. Maar ik heb dus niet al die maanden fulltime gewerkt,dat maakt dus niet uit? Aangezien je ww weer wordt berekend naar t aantal uren dat je werkt..

Zou vanmiddag teruggebeld worden door t uwv,niks gehoord,dus ook daar ga ik morgen achteraan..krijg t nog druk!

Wat snap je niet aan het zinnetje "ongeacht het aantal gewerkte uren".. Je zal geen WW voor fulltime krijgen uiteraard, maar je hebt wel ergens recht op!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Inge di 7 jun 2011 - 19:46

Marietje, heb je geen rechtsbijstand? Je zou kunnen proberen of zij wat voor je kunnen betekenen

wat vervelend en wat een vreemde reden.
Ik dacht altijd dat je dat veel eerder moest aangeven en als het niet voor een bepaalde tijd aangegeven wordt je contract gewoon verlengt moet worden, maar zal ik dus wel fout hebben
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  TukTuk di 7 jun 2011 - 19:50

Inge schreef:Marietje, heb je geen rechtsbijstand? Je zou kunnen proberen of zij wat voor je kunnen betekenen

wat vervelend en wat een vreemde reden.
Ik dacht altijd dat je dat veel eerder moest aangeven en als het niet voor een bepaalde tijd aangegeven wordt je contract gewoon verlengt moet worden, maar zal ik dus wel fout hebben

Nee helaas niet.. Ik heb op mijn oude werk wel eens mee gemaakt, iemand werd om 11 uur naar boven geroepen, zijn contract zou pas over 3 weken ofzo aflopen, maar het bedrijf had al lopen rekenen met zijn openstaande vakantieuren, hij had dus nog voor 3 weken vakantiedagen, met als gevolg dat hij diezelfde middag nog zijn spullen mocht pakken.. Heel zuur was dat..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Rovine di 7 jun 2011 - 21:06

WW heb je volgens mij wel recht op, maar dat zal dan 35% van je salaris zijn. Ze pakken namelijk ht gemiddelde van wat je in een jaar verdiende. Gezien je een halfjaar gewerkt hebt zal dat dus 50% zijn, ongeveer dan. En daar dan weer 70% van.

Bij mij is het toen aangevuld tot bijstandsniveau (ik was een jaar werkloos na mijn studie, daarna werkloos geraakt na een halfjaar, bij mijn 1e baan), maar ik weet niet precies hoe het zit als je niet fulltime werkte.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  JD di 7 jun 2011 - 23:27

AngelNyn schreef:
*Marietje* schreef:

Wat snap je niet aan het zinnetje "ongeacht het aantal gewerkte uren".. Je zal geen WW voor fulltime krijgen uiteraard, maar je hebt wel ergens recht op!

overheen gelezen.... Embarassed
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Niekske wo 8 jun 2011 - 0:38

Er zijn best veel instanties waar je gratis juridisch advies kan vragen. Bijvoorbeeld juridischloket.nl Wellicht dat je toch de situatie aan mensen daar kan voorleggen, zij kunnen je dan in elk geval adviseren of je er iets tegen kan doen en of het zin heeft. Het gaat inderdaad niet om ontslag, maar om een contract dat niet verlengd worden. Ze hebben echter wel een reden gegeven en ze zijn veel te laat met het aangeven ervan. Ik snap dat je niet meer voor dat bedrijf wil werken na zo'n kl*te-streek, maar wellicht kun je er toch nog iets uitslepen op deze manier, al is het alleen maar voor je eigen gevoel. Heel veel succes ermee! hug

Er werd hier ook iets gezegd over zwangerschap etc als reden voor ontslag of voor iemand niet aan te nemen enzo. Ik heb een paar jaar geleden een sollicitatietraining gehad en daar vroeg een meisje dus ook wat je moest doen als ze je tijdens een sollicitatie vroegen of je een kinderwens had. De docente zei toen dat ze het inderdaad niet mochten vragen en dat je in dat geval het beste kon liegen. Als je zou zeggen dat ze niet mogen vragen en je dus weigert antwoord te geven, wek je waarschijnlijk toch de indruk dat je kinderen wil. Dus liegenw as de beste optie zei ze. Al moest je je dan wel gaan afvragen of je daar wel wilde werken als je toch een kinderwens had...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Sterre wo 8 jun 2011 - 0:39

Wat rot Marietje! Zowel de reden van het niet verlengen, als dat je het zo laat hoort. Slecht om zo met je werknemers om te gaan zeg! Jammer dat je er niks mee kunt, want ze doen juridisch (geloof ik) niks verkeerd.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 0:43

heb net een uur aan e telefoon gezeten met de jurofoon.
ze willen me best helpen, en ik zou een zaak aan kunnen spannen, maar ze geven me inderdaad weinig kans.
wat mijn werkgever gedaan heeft is verre van netjes, maar in principe staan ze in hun recht, en heb ik gewoon geen poot om op te staan.

waarschijnlijk win ik het dus niet, en ben ik dan alleen maar advocaatkosten kwijt... dus ik denk niet dat ik dit ga doen.
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 1:25

Dat UWV is ook zo traag als wat hoor...

ik heb me opnieuw in moeten schrijven als werkzoekende. de vrouw aan de telefoon zei dat ik maar 2 weken recht heb op WW en dat ik daarna aanspraak kan maken op de WIJ ofzo...een soort bijstand voor jongeren onder de 27. Nu kan dit alles pas ingaan op het moment van mijn gesprek met mijn werkcoach. Deze werkcoach is elke keer als ik bel (zowel gister als vandaag) telefonisch in gesprek, en er wordt mij beloofd dat ze mij dezelfde dag nog terugbelt...en dat gebeurd dus maar niet.

Kortom...ik ben pissig! heb nou niet t idee dat uwv erg zn best doet...ik wil het liefst vanmiddag nog langs voor een gesprek met mn werkcoach, heb net weer gebeld, en nu zeggen ze dat zeme na het weekend pas terugbellen...dat is dus dinsdag, en dan ben ik wéér een week verder....dit is toch slecht?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  RioolSpook wo 8 jun 2011 - 4:30

Is het niet zo dat je je in moet schrijven via de website, en dat je dan binnen 2 werkdagen moet bellen, en dat er dan een afspraak wordt gemaakt? Zo werkte het wel bij mijn vriend. Hij kreeg toen een brief thuis met die afspraak erin en die afspraak lag pas een maand later.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905

Bericht  TukTuk wo 8 jun 2011 - 4:35

RioolSpook schreef:Is het niet zo dat je je in moet schrijven via de website, en dat je dan binnen 2 werkdagen moet bellen, en dat er dan een afspraak wordt gemaakt? Zo werkte het wel bij mijn vriend. Hij kreeg toen een brief thuis met die afspraak erin en die afspraak lag pas een maand later.

Hier ook inderdaad..
Marietje, je moet ook wel even realiseren dat je (HELAAS!) niet de enige werkeloze bent.. Dus ze hebben het daar gewoon heel druk, zeker aangezien de een hoop coaches daar ontslagen zijn..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 4:42

Wow, jeetje wat onverwacht en wat een klote reden! Veel sterkte, vind het echt kut voor je hug

Gast
Gast

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 4:52

AngelNyn schreef:
RioolSpook schreef:Is het niet zo dat je je in moet schrijven via de website, en dat je dan binnen 2 werkdagen moet bellen, en dat er dan een afspraak wordt gemaakt? Zo werkte het wel bij mijn vriend. Hij kreeg toen een brief thuis met die afspraak erin en die afspraak lag pas een maand later.

Hier ook inderdaad..
Marietje, je moet ook wel even realiseren dat je (HELAAS!) niet de enige werkeloze bent.. Dus ze hebben het daar gewoon heel druk, zeker aangezien de een hoop coaches daar ontslagen zijn..

Ja ik heb me dus ingeschreven via de site, en daarna meteen teruggebeld. Maar het systeem lag plat, dus ze kon mijn inschrijving niet voltooien, en ik kon ook geen afspraak maken. In verband met het feit dat je binnen 2 dagen een afspraak gemaakt moest hebben, zouden zij mij vandaag terugbellen.... hebben ze niet gedaan. Heb zelf nog gebeld, zelfde verhaal "u wordt teruggebeld" ...maar nu zijn die 2 dagen dus bijna voorbij...?

ik weet dat ik niet de enige werkloze ben, maar ik baal gewoon, omdat die speciale jongerenuitkering dus pas in werking kan worden gezet tijdens je afspraak met je werkcoach...dus ik wil gewoon zo snel mogelijk een afspraak, en ben inderdaad ook gewoon zwaar ongeduldig.

maar het goede nieuw...mn agenda voor morgen zit vol! maar liefst 3 sollicitatiegesprekken. 2 kdv's, waarvan ik er bij 1 al volgende week kan beginnen. ze vinden mijn aanvraagbewijs van de VOG voldoende om te starten. Mag officieel niet van hun kant, maar dat kan me op dit moment even niks schelen.

die andere baan moet ik wel wachten op mn VOG, dus zo;'n 3 weken, maar heb morgenochtend een gesprek bij randstad voor een baan voor 3 a 4 weken in een banketbakkerij voor 40 uur, dat zou ook maandag al in kunnen gaan... heel wat anders, maar eerlijk gezegd lijkt het me nog leuk ook

dus ik geloof....dat alles uiteindelijk toch wel op zn pootjes terecht gaat komen....
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Kaat wo 8 jun 2011 - 4:56

Als je recht hebt op WW krijg je dat vanaf het moment dat je werkloos bent geworden. Als je de WIJ aanvraagt, gaat dat in vanaf je meldingsdatum. Als je belt en je geeft aan dat je een WIJ aan wil vragen, is dat ook een melding. Dus laat je daar niet mee afschepen!

Als je echter WW rechten hebt, zal je die eerst moeten aanspreken. Dat is namelijk een voorliggende voorziening.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312

Bericht  _Lacey_ wo 8 jun 2011 - 5:01

*Marietje* schreef:

De Wet Investeren in Jongeren, maar als jouw partner meer verdient dan de voor jullie geldende norm heb je daar geen recht op.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Pien wo 8 jun 2011 - 5:03

succes met de solicitatie´s morgen!! laat je hier weer even weten hoe het verlopen is?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 5:08

_Lacey_ schreef:
*Marietje* schreef:

De Wet Investeren in Jongeren, maar als jouw partner meer verdient dan de voor jullie geldende norm heb je daar geen recht op.

hm ben benieuwd hoeveel die norm is dan....
maar goed, als ik via randstad bij die banketbakkerij aan de slag kan, dan is dat niet zo belangrijk meer..
maar ik ga evengoed morgen wéér bellen, schiet niet op zo.

@ pien, thanks! jullie horen wel hoe het gegaan is:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  _Lacey_ wo 8 jun 2011 - 5:17

*Marietje* schreef:
_Lacey_ schreef:
*Marietje* schreef:

hm ben benieuwd hoeveel die norm is dan....
maar goed, als ik via randstad bij die banketbakkerij aan de slag kan, dan is dat niet zo belangrijk meer..
maar ik ga evengoed morgen wéér bellen, schiet niet op zo.

@ pien, thanks! jullie horen wel hoe het gegaan is:)

Ik krijg het overzicht niet goed geplakt hier, dus even een link:

http://www.gemeenteloket.minszw.nl/binaries/content/assets/WWB/2011-05/normenbrief-1-7-2011-met-bijlagen.pdf

Even doorscrollen naar de WIJ.
Dit zijn de normen per 1 juli 2011.

Succes met je sollicitatie!

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Toet wo 8 jun 2011 - 5:21

Maar marietje, dit heeft nu geen nut meer maar wel een les voor de volgende keer.. waarom heb je dit niet veel eerder al met je baas besproken? Ik zou zeker ruim een maand van te voren al vragen of ze van plan zijn mijn contract te verlengen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 5:34

Succes morgen, ik hoop dat het wat wordt!

Gast
Gast

Bericht  JD wo 8 jun 2011 - 6:24

toetje_ schreef:Maar marietje, dit heeft nu geen nut meer maar wel een les voor de volgende keer.. waarom heb je dit niet veel eerder al met je baas besproken? Ik zou zeker ruim een maand van te voren al vragen of ze van plan zijn mijn contract te verlengen.

ja waarschijnlijk ook heel naief van mij hoor, maar ik heb hier nooit naar gevraagd omdat mijn manager keer op keer aangaf hoe blij ze met me was, hoe enthousiast ouders en collegas waren, en hoe goed ik mijn werk deed...dus ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat het goed zat...hoe naief dat misschien achteraf dus ook geweest is.
en inderdaad, t is een les voor de volgende keer....

@lacey, thanks voor de link!
helemaal onderaan staat een klein stukje over die WIJ, maar daar staan alleen bedragen van alleenstaanden of gehuwden... ik ben wel samenwonend maar niet gehuwd...?
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  _Lacey_ wo 8 jun 2011 - 6:54

*Marietje* schreef:
toetje_ schreef:Maar marietje, dit heeft nu geen nut meer maar wel een les voor de volgende keer.. waarom heb je dit niet veel eerder al met je baas besproken? Ik zou zeker ruim een maand van te voren al vragen of ze van plan zijn mijn contract te verlengen.

ja waarschijnlijk ook heel naief van mij hoor, maar ik heb hier nooit naar gevraagd omdat mijn manager keer op keer aangaf hoe blij ze met me was, hoe enthousiast ouders en collegas waren, en hoe goed ik mijn werk deed...dus ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat het goed zat...hoe naief dat misschien achteraf dus ook geweest is.
en inderdaad, t is een les voor de volgende keer....

@lacey, thanks voor de link!
helemaal onderaan staat een klein stukje over die WIJ, maar daar staan alleen bedragen van alleenstaanden of gehuwden... ik ben wel samenwonend maar niet gehuwd...?
Je wordt dan wel aangemerkt als gehuwd smile

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: