Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flits-biechttopic

+73
Kaat
Sorella
L!ND@
Angela_1986
MADDIE
Bruintje Beer
studiebol
mickey
Sjaantje
Gigi_
Feline
Ugly Betty
Parisienne
CrazyGrace
Paper Crown
Sweety
Supertalentje
luisa
Try
Julia
CCC
Toet
Rumble
Laquisia
Inge
xxDila
Lotus
Ella
Jerry
girli
NerdChic
shadow
Moezie
Mamasapje
TGR
Jeanette
lyke
joyce0606
xxjojootjexx
Zwoesj
Guus
Monte
Admin
Melis_je
Mermaid
Schaapke
RioolSpook
Phileine
Lavendel
Qiara
RYW
Pussycat
Tsjip
Jordana
Suus
Xanna
SoGood
Caroow
Burn
SuperGrover
Sterre
Merai
Zora
Susan
Lejow
Blond
Tania
Pien
Lady4
Mamsie
Antibes
Prosecco
nina
77 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 3:22

Jerry schreef:
MADDIE schreef:
Biechtje01 schreef:Ik schaam me vreselijk maar ik moet het van me afschrijven.

Gister heb ik de kat van de buren aangereden. Hij kroop nog wel weg dus ik dacht dat hij gewoon ok was. Maar net kwam het buurmeisje vragen of wij soms hun kat gezien hebben want ze hadden hem al heel de dag niet gezien. En het ergste, ik heb gelogen. Ik zei dat wij hem niet gezien hebben.

Ik was gewoon zo bang dat ze kwaad zouden worden want het bestwel aso's. Maar nu zijn ze bezorgt en hun kat is misschien wel dood door mij en ik durf het gewoon niet ye zeggen. Aan mijn auto zie je niks. Mijn vriend zegt dat we maar beter niks kunnen zeggen want we moeten er misschien nog jaren naast wonen. Maar toch heb ik last van schuldgevoel...

Ik snap wel dat je vriend zoiets heeft van we moeten er nog jaren naast wonen, maar dat schuldgevoel raak je anders echt niet meer kwijt. Je kunt ook zeggen dat je een kat hebt aangereden en dat je nu twijfelt of het hun kat is. Dan heb je in ieder geval een beetje de waarheid gezegd. het is voor die mensen erg verdrietig dat ze hun katje kwijt zijn Cry En straks komt het alsnog een keertje uit, of je zit er nog jarenlang mee in je hoofd.

Misschien heel slecht van me, maar misschien zou ik ook niks zeggen (nog nooit in de situatie gezeten gelukkig, maar begrijp Biechtje goed... Embarassed )

Maak er dan een ander verhaal van, dat je dat katje daar hebt zien lopen en dat hij strompelde ofzo. Ik vind het echt niet kunnen als je hier niks van zegt, nu kan dat beestje misschien nog wel gered worden en bespaar je de buren een hoop verdriet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:13

Stiekem vind ik AXE deo heel lekker ruiken en werkt het dikke prima! Mijn zusje gebruikt het nu ook geregeld omdat het beter werkt dan andere deo's die ze tot nu toe had... Vanmorgen heb ik het ook gebruikt en ruik ik heel de dag heel mannelijk. Ben ik nu vreemd angel ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:16

Haha gekke Sunny! Ik heb vaak ook mannen parfum om, van de Abercrombie (die in de winkel wordt gespoten). Maar dan doe ik maar een heel klein beetje, en alleen als ik weet dat ik geen mannen hoef te versieren (dat vinden ze vast niet aantrekkelijk ruiken haha).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 6:32

Jerry schreef:
MADDIE schreef:
Biechtje01 schreef:Ik schaam me vreselijk maar ik moet het van me afschrijven.

Gister heb ik de kat van de buren aangereden. Hij kroop nog wel weg dus ik dacht dat hij gewoon ok was. Maar net kwam het buurmeisje vragen of wij soms hun kat gezien hebben want ze hadden hem al heel de dag niet gezien. En het ergste, ik heb gelogen. Ik zei dat wij hem niet gezien hebben.

Ik was gewoon zo bang dat ze kwaad zouden worden want het bestwel aso's. Maar nu zijn ze bezorgt en hun kat is misschien wel dood door mij en ik durf het gewoon niet ye zeggen. Aan mijn auto zie je niks. Mijn vriend zegt dat we maar beter niks kunnen zeggen want we moeten er misschien nog jaren naast wonen. Maar toch heb ik last van schuldgevoel...

Ik snap wel dat je vriend zoiets heeft van we moeten er nog jaren naast wonen, maar dat schuldgevoel raak je anders echt niet meer kwijt. Je kunt ook zeggen dat je een kat hebt aangereden en dat je nu twijfelt of het hun kat is. Dan heb je in ieder geval een beetje de waarheid gezegd. het is voor die mensen erg verdrietig dat ze hun katje kwijt zijn Cry En straks komt het alsnog een keertje uit, of je zit er nog jarenlang mee in je hoofd.

Misschien heel slecht van me, maar misschien zou ik ook niks zeggen (nog nooit in de situatie gezeten gelukkig, maar begrijp Biechtje goed... Embarassed )
Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:07

Francaise_ schreef:
Jerry schreef:
MADDIE schreef:
Biechtje01 schreef:Ik schaam me vreselijk maar ik moet het van me afschrijven.

Gister heb ik de kat van de buren aangereden. Hij kroop nog wel weg dus ik dacht dat hij gewoon ok was. Maar net kwam het buurmeisje vragen of wij soms hun kat gezien hebben want ze hadden hem al heel de dag niet gezien. En het ergste, ik heb gelogen. Ik zei dat wij hem niet gezien hebben.

Ik was gewoon zo bang dat ze kwaad zouden worden want het bestwel aso's. Maar nu zijn ze bezorgt en hun kat is misschien wel dood door mij en ik durf het gewoon niet ye zeggen. Aan mijn auto zie je niks. Mijn vriend zegt dat we maar beter niks kunnen zeggen want we moeten er misschien nog jaren naast wonen. Maar toch heb ik last van schuldgevoel...

Ik snap wel dat je vriend zoiets heeft van we moeten er nog jaren naast wonen, maar dat schuldgevoel raak je anders echt niet meer kwijt. Je kunt ook zeggen dat je een kat hebt aangereden en dat je nu twijfelt of het hun kat is. Dan heb je in ieder geval een beetje de waarheid gezegd. het is voor die mensen erg verdrietig dat ze hun katje kwijt zijn Cry En straks komt het alsnog een keertje uit, of je zit er nog jarenlang mee in je hoofd.

Misschien heel slecht van me, maar misschien zou ik ook niks zeggen (nog nooit in de situatie gezeten gelukkig, maar begrijp Biechtje goed... Embarassed )
Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.
Nou ja, ik vind het een beetje overdreven dat je er zo op reageert. Ik had het ook niet durven vertellen aan mijn buren uit schuldgevoel. Een dierenbeul had geen schuldgevoel gehad en het dus gewoon verteld.
Een dood is altijd eenzaam trouwens, want iedereen gaat alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Jerry zo 5 jun 2011 - 7:14

Francaise_ schreef:
Jerry schreef:
MADDIE schreef:
Biechtje01 schreef:Ik schaam me vreselijk maar ik moet het van me afschrijven.

Gister heb ik de kat van de buren aangereden. Hij kroop nog wel weg dus ik dacht dat hij gewoon ok was. Maar net kwam het buurmeisje vragen of wij soms hun kat gezien hebben want ze hadden hem al heel de dag niet gezien. En het ergste, ik heb gelogen. Ik zei dat wij hem niet gezien hebben.

Ik was gewoon zo bang dat ze kwaad zouden worden want het bestwel aso's. Maar nu zijn ze bezorgt en hun kat is misschien wel dood door mij en ik durf het gewoon niet ye zeggen. Aan mijn auto zie je niks. Mijn vriend zegt dat we maar beter niks kunnen zeggen want we moeten er misschien nog jaren naast wonen. Maar toch heb ik last van schuldgevoel...

Ik snap wel dat je vriend zoiets heeft van we moeten er nog jaren naast wonen, maar dat schuldgevoel raak je anders echt niet meer kwijt. Je kunt ook zeggen dat je een kat hebt aangereden en dat je nu twijfelt of het hun kat is. Dan heb je in ieder geval een beetje de waarheid gezegd. het is voor die mensen erg verdrietig dat ze hun katje kwijt zijn Cry En straks komt het alsnog een keertje uit, of je zit er nog jarenlang mee in je hoofd.

Misschien heel slecht van me, maar misschien zou ik ook niks zeggen (nog nooit in de situatie gezeten gelukkig, maar begrijp Biechtje goed... Embarassed )
Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.

Aangezien ze onder het biecht-account heeft gereageerd, zou ik niet kunnen zeggen dat ze naar is: ik ken haar niet.
En ja, ik begrijp het wel
(wat dan weer aangeeft dat ik wél empathisch vermogen heb. Stel nou dat ik hetzelfde zou doen in haar situatie, klopt je redenering niet dat mensen die dit doen geen empathie hebben smile )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:19

Ik vind biechtje niet naar, de actie wel heel naar. Op zo'n moment moet je je angst voor de buren maar even opzij zetten. Zij zitten nu in onzekerheid, en bovendien ligt die arme kat misschien ergens dood te gaan. Dit vind ik echt best wel erg, en ik hoop dat biechtje toch alsnog naar de buren toe kan gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 7:21

Jemig hoezo is ze nou weer een dierenbeul, ze heeft dat beest toch niet expres aangereden of wel? Ze is gewoon bang, zou ik ook zijn... Ik hoop ook dat ze alsnog naar de buren gaat maar iemand dan een dierenbeul noemen vind ik buiten alle proporties. Bah.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Kaat zo 5 jun 2011 - 7:56

Kan je anders geen anoniem briefje in de brievenbus van de buren doen?
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:11

Karin schreef:Kan je anders geen anoniem briefje in de brievenbus van de buren doen?

Dat vind ik helemáál een trieste actie. Eerst de kat doodrijden en niet de ballen hebben om het te vertellen en dan óók nog eens anoniem een briefje in de brievenbus doen? Kom op zeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:13

Jeetje wat een onbegrip hier, jullie zouden zeker allemaal staan te springen om je buren, waar je toch al geen goede band mee hebt, te vertellen dat je hun kat hebt doodgereden.


Laatst aangepast door Fauve op zo 5 jun 2011 - 8:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:13

Ik zou het ook aan de buren vertellen. Als je dat niet doet, zijn er maar liefst DRIE verliezende partijen:

1. Jij. Je voelt je klote. Je voelt je schuldig.
2. Je buren. Zij zijn hun kat kwijt. Onzekerheid.
3. De kat zelf. Misschien leeft ie nog.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:15

Iemand als dierenbeul en naar mens bestempelen, vind ik nogal een beschuldiging:

1. Ze voelt zich schuldig.
2. Ze heeft de kat niet met opzet doodgereden.
3. Ze vraagt om raad.

Goh, wat ben je dan een vreselijk mens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:16

Youandi schreef:Iemand als dierenbeul en naar mens bestempelen, vind ik nogal een beschuldiging:

1. Ze voelt zich schuldig.
2. Ze heeft de kat niet met opzet doodgereden.
3. Ze vraagt om raad.

Goh, wat ben je dan een vreselijk mens.

Nou inderdaad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:24

Francaise_ schreef:Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.

Ik weet niet, ik vind jou sinds je terugkomst een beetje doorgeslagen naar een soms erg onprettige en bitchy manier van reageren. Waar is jouw empathie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Possom zo 5 jun 2011 - 8:28

Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten.. snap dat je je heel rot voelt omdat je dat beestje een flink nare ervaring hebt bezorgd, maar ik zou het ook niet aan mijn buren (als het 'bozige' buren zijn, wat ik eruit opmaak) durven vertellen.
Zou je niet kunnen kijken of je hem ergens kunt vinden? Misschien zijn hun ook wel aan het zoeken en kun je samen kijken?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:30

Ik vind woorden als dierenbeul en naar mens ook niet prettig, maar ik ben het wel eens met de essentie dat ik dit geen fijne actie vind. In dit geval heb ik meer empathie voor de baasjes en de kat, dan voor biechtje. Vind het vervelend voor haar dat ze niet durfde op te biechten dat zij het was, maar het werd haar letterlijk gevraagd en ze heeft nee gezegd. Ze heeft er gewoon over gelogen. Dus dat ze zich nu schuldig voelt, heb ik eerlijk gezegd geen medelijden mee. En ik vind wel dat ze het beter kan opbiechten bij die mensen, ook al heeft ze zich nu in een soort leugen verwikkeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:32

Ja maar ik denk dat ze gewoon zo schrok van de vraag dat ze in een flits nee zei, zo lees ik haar bericht. Ze dacht niet: oh ik moet snel liegen, maar ze flapte het eruit volgens mij. Ja niet zo slim is dat, maar ik kan het me wel voorstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:35

Reactie op Possom:
Ja maar waarom er zo omheen draaien? Het eerlijk zeggen is veel sneller. Niks om je voor te schamen toch?

En als de buren wel gaan zeuren, dan is dat hun 'pech'. Biechtje is dan eerlijk geweest en oké, het is een beetje laat, maar ze heeft haar goede wil getoond. Een béétje mens begrijpt dat dit voor sommige mensen lastig is om te vertellen.


Laatst aangepast door Youandi op zo 5 jun 2011 - 8:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:37

Ik krijg bij biechtje meer het gevoel dat ze echt een beetje bang is voor de buren. Mijn moeder woont ook in een wijk waar het me niet helemaal veilig lijkt om te vertellen dat je de kat hebt aangereden. Naar voor de kat, maar ik zit toch ook niet te wachten op krassen in de auto, bedreigingen etc. Hoeveel ik ook van dieren houd, ik kan me in zo'n situatie wel voorstellen dat je uit angst niet direct weet wat je moet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 8:50

Alex schreef:
Karin schreef:Kan je anders geen anoniem briefje in de brievenbus van de buren doen?

Dat vind ik helemáál een trieste actie. Eerst de kat doodrijden en niet de ballen hebben om het te vertellen en dan óók nog eens anoniem een briefje in de brievenbus doen? Kom op zeg.

Beter een briefje als je niet naar de buren durft, dan helemaal niks. Niet iedereen heeft het lef om bij mensen aan de deur te gaan om wat voor reden dan ook.. Mooi als jullie het wel durven. Maar om een eventuele oplossing dan maar triest te noemen :S

Die bestempelingen ook van mensen op acties van mensen. Jeetje. Alsof het zo raar is dat je niet bij de buren aan de deur durft om te vertellen dat je hun kat ws dood gereden hebt. Gaat niet om een plantenbak die je omver hebt gereden.

Fauve schreef:Ja maar ik denk dat ze gewoon zo schrok van de vraag dat ze in een flits nee zei, zo lees ik haar bericht. Ze dacht niet: oh ik moet snel liegen, maar ze flapte het eruit volgens mij. Ja niet zo slim is dat, maar ik kan het me wel voorstellen.
Zo komt het ook op mij over. Kan het me ook wel goed voorstellen dat ze in de vlucht nee zegt en vervolgens zich dubbel zo schuldig voelt omdat ze niet eerlijk was én om de kat.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Jerry zo 5 jun 2011 - 9:27

een anoniem briefje door de bus, ondertekend door 'biechtje'
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 21:14

Maple schreef:
Francaise_ schreef:Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.

Ik weet niet, ik vind jou sinds je terugkomst een beetje doorgeslagen naar een soms erg onprettige en bitchy manier van reageren. Waar is jouw empathie?
Zal wel een fase zijn! Ik vind het gewoon echt niet kunnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:42

Francaise_ schreef:
Maple schreef:
Francaise_ schreef:Pardon? Jij begrijpt dit nare mens? Dit riekt gewoon naar een dierenbeul toe. Ala, per ongeluk een kat doodrijden (want meestal kruipen ze weg en sterven een eenzame dood) kan gebeuren maar dat je dan de ballen niet hebt om dit toe te geven is walgelijk. Empathie heeft ze dus niet.

Ik weet niet, ik vind jou sinds je terugkomst een beetje doorgeslagen naar een soms erg onprettige en bitchy manier van reageren. Waar is jouw empathie?
Zal wel een fase zijn! Ik vind het gewoon echt niet kunnen!

Very Happy Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 1:04

Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 36 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum