Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flits-biechttopic

+73
Kaat
Sorella
L!ND@
Angela_1986
MADDIE
Bruintje Beer
studiebol
mickey
Sjaantje
Gigi_
Feline
Ugly Betty
Parisienne
CrazyGrace
Paper Crown
Sweety
Supertalentje
luisa
Try
Julia
CCC
Toet
Rumble
Laquisia
Inge
xxDila
Lotus
Ella
Jerry
girli
NerdChic
shadow
Moezie
Mamasapje
TGR
Jeanette
lyke
joyce0606
xxjojootjexx
Zwoesj
Guus
Monte
Admin
Melis_je
Mermaid
Schaapke
RioolSpook
Phileine
Lavendel
Qiara
RYW
Pussycat
Tsjip
Jordana
Suus
Xanna
SoGood
Caroow
Burn
SuperGrover
Sterre
Merai
Zora
Susan
Lejow
Blond
Tania
Pien
Lady4
Mamsie
Antibes
Prosecco
nina
77 plaatsers

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:06

Alex schreef:

Ik heb ook echt issues met mijn man als ik nog meer afval, hoor. Terwijl ik helemaal niet zo slank ben.
Ik vraag het me echt oprecht af: zeg je dit nu omdat je het meent, of in de hoop dat mensen zeggen dat je slank bent? Want rationeel zie je zelf vast ook wel dat je absoluut niet dik bent? Als je kijkt naar welke kledingmaat je draagt zegt het ook al genoeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:09

Jen_ schreef: Als je kijkt naar welke kledingmaat je draagt zegt het ook al genoeg.
Het is niet zo dat ik voor haar wil antwoorden maar als ik mijn eigen kleding zie vraag ik me elke keer nog af of dat niet veel te klein is... Als ik nieuwe kleding koop pak ik standaard de goeie maat maar ook een maatje groter omdat ik denk dat dat S je niet past. Het zit in je hoofd als je jezelf dikker ziet dan dat je bent en dat in heel erg lastig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:28

Jen_ schreef:
Alex schreef:

Ik heb ook echt issues met mijn man als ik nog meer afval, hoor. Terwijl ik helemaal niet zo slank ben.
Ik vraag het me echt oprecht af: zeg je dit nu omdat je het meent, of in de hoop dat mensen zeggen dat je slank bent? Want rationeel zie je zelf vast ook wel dat je absoluut niet dik bent? Als je kijkt naar welke kledingmaat je draagt zegt het ook al genoeg.
Pardon? Ik ga nu heel veel opmerkingen inslikken....!


Laatst aangepast door Francaise_ op ma 23 mei 2011 - 7:34; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:32

Eh ik vind niet dat Jen wat verkeerds zegt hoor. Het is vrij algemeen bekend dat Alex een eetprobleem heeft, en is al genoeg over besproken hier op 't forum. Alex is namelijk poepjedun. En het is heel erg vervelend dat ze met een eetprobleem zit, maar hier vraagt ze natuurlijk naar de bekende weg (wat een groot deel van het probleem is).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:34

Marin schreef:Eh ik vind niet dat Jen wat verkeerds zegt hoor. Het is vrij algemeen bekend dat Alex een eetprobleem heeft, en is al genoeg over besproken hier op 't forum. Alex is namelijk poepjedun. En het is heel erg vervelend dat ze met een eetprobleem zit, maar hier vraagt ze natuurlijk naar de bekende weg (wat een groot deel van het probleem is).
Weet ik! Maar daarom juist is deze opmerking gewoon zo ontzettend kwetsend dat hij gewoon echt niet kan.
Overigens edit ik wel even want ik ga natuurlijk weer eens veel te ver!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:38

Haha fijn dat je 't zelf ook in zag. Nou ja, wat Jen zei dacht ik zelf ook bij het lezen van Alex' opmerking. Het is natuurlijk zo'n vreselijk gevoelig onderwerp, en haar zelfbeeld is gewoon helemaal misvormd, maar ze vraagt natuurlijk wel naar de bekende weg als ze zegt dat ze helemaal niet zo slank is, terwijl iedereen behalve zij weet dat het wel zo is. don't get me wrong, wil haar helemaal niet kwetsen of vervelend doen, maar dat is nou eenmaal het probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:41

Marin schreef:Haha fijn dat je 't zelf ook in zag. Nou ja, wat Jen zei dacht ik zelf ook bij het lezen van Alex' opmerking. Het is natuurlijk zo'n vreselijk gevoelig onderwerp, en haar zelfbeeld is gewoon helemaal misvormd, maar ze vraagt natuurlijk wel naar de bekende weg als ze zegt dat ze helemaal niet zo slank is, terwijl iedereen behalve zij weet dat het wel zo is. don't get me wrong, wil haar helemaal niet kwetsen of vervelend doen, maar dat is nou eenmaal het probleem.
Ja ik ben het hier zeker mee eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:44

Marin schreef:Haha fijn dat je 't zelf ook in zag. Nou ja, wat Jen zei dacht ik zelf ook bij het lezen van Alex' opmerking. Het is natuurlijk zo'n vreselijk gevoelig onderwerp, en haar zelfbeeld is gewoon helemaal misvormd, maar ze vraagt natuurlijk wel naar de bekende weg als ze zegt dat ze helemaal niet zo slank is, terwijl iedereen behalve zij weet dat het wel zo is. don't get me wrong, wil haar helemaal niet kwetsen of vervelend doen, maar dat is nou eenmaal het probleem.
En toch vind ik dat die opmerking van Jen echt niet kan. Het is een probleem en niet iets om aandacht mee te trekken. Persoonlijk lijkt het mij heel erg om een zelfbeeld te hebben wat niet klopt en dat er dan op een niet-serieuse manier op wordt gereageerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:45

Ik denk dat Jen het niet zo verkeerd bedoelde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:49

Nee ik denk ook niet dat Jen het zo verkeerd bedoelde, al kan het natuurlijk wel vreselijk kwetsend zijn om zoiets te lezen voor Alex. Maar ik snap nog steeds niet hoe je jezelf dik kan noemen als je hartstikke slank bent en maatje 34-36 hebt. Maar goed ik heb dan ook geen eetstoornis dus ik weet ook niet precies hoe dat is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:51

Storm schreef: Maar goed ik heb dan ook geen eetstoornis dus ik weet ook niet precies hoe dat is.
Ook als je geen eetstoornis hebt kun je jezelf veel dikker zien dan je bent hoor. En ja, dat is moeilijk en heel erg lastig en vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:53

Tuurlijk is het geen verkeerde bedoeling maar het komt ontzettend kwetsend over. Ze stelt zich niet aan want het zit in haar hoofd dus ik vind de opmerking echt niet kunnen ondanks ze de beste bedoelingen ermee heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:53

Purple schreef:
Storm schreef: Maar goed ik heb dan ook geen eetstoornis dus ik weet ook niet precies hoe dat is.
Ook als je geen eetstoornis hebt kun je jezelf veel dikker zien dan je bent hoor. En ja, dat is moeilijk en heel erg lastig en vervelend.
Ik voel me vaak ook dik en vadsig en heb maat 38. Zelfs als mensen tegen me zeggen dat ik slank ben, geloof ik het ook niet. Maar goed ik bén dan ook niet slank maar een beetje stevig. Alex daarintegen heeft werkelijk een prachtfiguur en ik vind het zo zonde om te zien dat iemand haar lichaam zo kan verdraaien dat ze het dik vindt, terwijl dat absoluut niet het geval is. Maat 36 is niet dik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:54

Storm schreef:Nee ik denk ook niet dat Jen het zo verkeerd bedoelde, al kan het natuurlijk wel vreselijk kwetsend zijn om zoiets te lezen voor Alex. Maar ik snap nog steeds niet hoe je jezelf dik kan noemen als je hartstikke slank bent en maatje 34-36 hebt. Maar goed ik heb dan ook geen eetstoornis dus ik weet ook niet precies hoe dat is.
En dus weet jij ook niet hoe lullig Jen haar opmerking overkomt. En Jen weet wel beter dan zo'n onnodige opmerking te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:56

Storm schreef: Maar goed ik bén dan ook niet slank maar een beetje stevig.
Daar heb je het al... Storm, jij bent WEL degelijk slank maar ziet dat dus ook niet. Je hebt maatje 38!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 7:57

Francaise_ schreef:
Storm schreef:Nee ik denk ook niet dat Jen het zo verkeerd bedoelde, al kan het natuurlijk wel vreselijk kwetsend zijn om zoiets te lezen voor Alex. Maar ik snap nog steeds niet hoe je jezelf dik kan noemen als je hartstikke slank bent en maatje 34-36 hebt. Maar goed ik heb dan ook geen eetstoornis dus ik weet ook niet precies hoe dat is.
En dus weet jij ook niet hoe lullig Jen haar opmerking overkomt. En Jen weet wel beter dan zo'n onnodige opmerking te maken.
Ja dat zeg ik toch net, dat ik niet weet hoe het is om zo verdraaid naar je lichaam te kijken? En ik kan het me wel voorstellen dat het kwetsend voor Alex is om zoiets te lezen, aangezien zij hartstikke haar best doet om deze stoornis te overwinnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 8:33

Of de opmerking van Jen kwetsend overkomt op Alex, weet ze denk ik alleen zelf. Verder kan ik alleen maar uit mezelf redeneren en dan weet ik dat ik mezelf qua kledingmaat niet gegrond dik kan noemen, maar ik kan het daarentegen soms wel zo voelen. Volgens mij puur een kwestie van ratio en gevoel dat op zo'n moment botst. Het gevoel dik te zijn gaat veelal gepaard met sowieso al een baaldag in mijn geval, mr als je je structureel dik voelt met maat 34-36 kan objectief niet anders omschreven worden dan slank. Het lijkt me niet dat Alex, ik of wie dan ook met maat 34/36 dat kan ontkennen; hooguit kan het niet overeenkomen met je eigen gevoel over wat slank is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  NerdChic ma 23 mei 2011 - 8:45

Guattari schreef:Of de opmerking van Jen kwetsend overkomt op Alex, weet ze denk ik alleen zelf. Verder kan ik alleen maar uit mezelf redeneren en dan weet ik dat ik mezelf qua kledingmaat niet gegrond dik kan noemen, maar ik kan het daarentegen soms wel zo voelen. Volgens mij puur een kwestie van ratio en gevoel dat op zo'n moment botst. Het gevoel dik te zijn gaat veelal gepaard met sowieso al een baaldag in mijn geval, mr als je je structureel dik voelt met maat 34-36 kan objectief niet anders omschreven worden dan slank. Het lijkt me niet dat Alex, ik of wie dan ook met maat 34/36 dat kan ontkennen; hooguit kan het niet overeenkomen met je eigen gevoel over wat slank is.

Dik gedrukte precies dus. Mijn zelfbeeld is ook vertekend. En ja, ik heb ook maat 36 maar voel me onwijs dik. Rationeel gezien weet ik dat ik niet dik ben, maar als ik in de spiegel kijk dan zie ik een dik iemand. Mijn gevoel over mijn lichaam is anders. Het is heel moeilijk uit te leggen als je het zelf niet kent. En ik heb ook vriendinnen die me vinden zeuren als ik zeg dat ik niet mag snoepen omdat ik weer een paar ons ben aangekomen. Maar dat is niet hoe ik me voel. Er zijn ook zat meiden die dikker zijn maar zich dunner voelen, snap je. (kijk naar te strak gekochte kleding ed.) Dat is een beetje de omgekeerde wereld. Het is heel moeilijk als je jezelf niet zo kan zien als dat anderen dat doen.

Ow ja, ik eet trouwens wel 'normaal' hoor, maar mijn lichaam irriteert me gewoon. Ik vind het afschuwelijk.
Dus ja, ik kan me wel plaatsen in Alex, en vind zo een opmerking dan ook te ver gaan. Omdat je jezelf te dik vind ga je constant opzoek naar bevestiging dat je dat niet bent, die krijg je dan vervolgens maar daar doet je gevoel niets mee. ( of andersom, een kledingstuk wat toevallig iets kleiner valt waardoor je de bevestiging krijgt dat je WEL dik bent) Het mensen brein werkt raar.

Ik biecht op dat ik mijn huiswerk nog niet aan het maken ben en dat ik vanmiddag beetje moe werd van een vriendin die overal heeeeeeel laaaaaaaaang over doet! Embarassed
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Antibes ma 23 mei 2011 - 8:57

Jen is wel vaker vrij 'hard' in haar mening over gewicht. Zowel over dun als dik. Ik geloof niet dat ze dat naar bedoelt ofzo, ze is gewoon behoorlijk nuchter wat dat betreft.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 9:00

Antibes schreef:Jen is wel vaker vrij 'hard' in haar mening over gewicht. Zowel over dun als dik. Ik geloof niet dat ze dat naar bedoelt ofzo, ze is gewoon behoorlijk nuchter wat dat betreft.

Maar zoals ik het lees wordt er alleen maar een vraag gesteld, that's it. Toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Antibes ma 23 mei 2011 - 9:04

Guattari schreef:
Antibes schreef:Jen is wel vaker vrij 'hard' in haar mening over gewicht. Zowel over dun als dik. Ik geloof niet dat ze dat naar bedoelt ofzo, ze is gewoon behoorlijk nuchter wat dat betreft.

Maar zoals ik het lees wordt er alleen maar een vraag gesteld, that's it. Toch?

Daarom staat hard ook tussen aanhalingstekens, ik vind het ook meevallen. Maar ik snap de reacties wel, je kunt het ook lezen als als een insinuatie dat Alex aandacht trekt.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 9:07

NerdChic, ik quote je maar niet voor het geval je het niet wilt. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar wat is de keerzijde? Moeten 'wij als forummers', dan allemaal maar tegen Alex gaan zeggen na het plaatsen van zo'n opmerking van 'nee Alex je bent niet dik, je bent superslank?' Ik krijg dat zelf niet over m'n lippen. Ik heb een vriendin gehad met boulimia dus ik weet hoe moeilijk het is om daar mee om te gaan, maar ik ga en kan niet zeggen tegen mensen met een eetstoornis dat ze niet dik zijn, maar dun, en meepraten in hun onzekerheid. Ik vind dat echt heel moeilijk, om dat beeld te stimuleren of te ontkrachten. Ik vind het zo'n moeilijk, en complexe ziekte, en daarom vind ik het eigenlijk lastig en vervelend als (bijvoorbeeld) Alex met zo'n opmerking komt en zo om bevestiging komt vragen, want ik wil en kan daar gewoon geen goed antwoord op geven. Ik vind dat echt te moeilijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 9:07

NerdChic schreef:
Guattari schreef:Of de opmerking van Jen kwetsend overkomt op Alex, weet ze denk ik alleen zelf. Verder kan ik alleen maar uit mezelf redeneren en dan weet ik dat ik mezelf qua kledingmaat niet gegrond dik kan noemen, maar ik kan het daarentegen soms wel zo voelen. Volgens mij puur een kwestie van ratio en gevoel dat op zo'n moment botst. Het gevoel dik te zijn gaat veelal gepaard met sowieso al een baaldag in mijn geval, mr als je je structureel dik voelt met maat 34-36 kan objectief niet anders omschreven worden dan slank. Het lijkt me niet dat Alex, ik of wie dan ook met maat 34/36 dat kan ontkennen; hooguit kan het niet overeenkomen met je eigen gevoel over wat slank is.

Dik gedrukte precies dus. *knip knip*

Hier ben ik het wel mee eens. Als ik zeg dat ik me dik voel, krijg ik ook geiljk op mijn bord dat ik niet dik ben. Want ik heb maatje 36. Dat ik maatje 36 heb zie ik zelf ook wel, maar als ik in de spiegel kijk, zie ik regelmatig een heel dik iemand. Het ís niet zo. Maar ik voel het wel zo.

Ik ben wel blij dat ik het niet elke dag zo voel, en dat het geen dagelijks probleem is. Maar herken de gevoelens wel. Het zijn vaak gevoelens die op komen als ik niet lekker in mijn vel zit. En me wat rot en onzeker voel.


Laatst aangepast door Dolcis_ op ma 23 mei 2011 - 9:12; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 9:08

Marin schreef:NerdChic, ik quote je maar niet voor het geval je het niet wilt. Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Maar wat is de keerzijde? Moeten 'wij als forummers', dan allemaal maar tegen Alex gaan zeggen na het plaatsen van zo'n opmerking van 'nee Alex je bent niet dik, je bent superslank?' Ik krijg dat zelf niet over m'n lippen. Ik heb een vriendin gehad met boulimia dus ik weet hoe moeilijk het is om daar mee om te gaan, maar ik ga en kan niet zeggen tegen mensen met een eetstoornis dat ze niet dik zijn, maar dun, en meepraten in hun onzekerheid. Ik vind dat echt heel moeilijk, om dat beeld te stimuleren of te ontkrachten. Ik vind het zo'n moeilijk, en complexe ziekte, en daarom vind ik het eigenlijk lastig en vervelend als (bijvoorbeeld) Alex met zo'n opmerking komt en zo om bevestiging komt vragen, want ik wil en kan daar gewoon geen goed antwoord op geven. Ik vind dat echt te moeilijk.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Antibes ma 23 mei 2011 - 9:13

Het heeft ook helemaal geen zijn om erin mee te gaan. Maar ik vind ook niet dat er zo over een onzekere opmerking gevallen hoeft te worden.

Ik post ook wel eens over dat ik moeite heb dat ik zo dik ben (en mezelf daarom lelijk vind), dan krijg je ook te horen dat je mooi bent. Hoe lief ook, het helpt geen bal. Maar daarvoor post je het ook niet per se, het kan ook gewoon fijn zijn om zulke gevoelens van je af te schrijven.

Persoonlijk vind ik het goed van Alex dat ze het ondanks die problematiek (waar ik niets van wist/weet) het toch nog uitspreekt en niet opkropt .
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

flits-biechttopic - Pagina 18 Empty Re: flits-biechttopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 18 van 40 Vorige  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum