Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers
Pagina 25 van 40
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Fearie, Mijn werk en sommige collega's heb ik. Mijn man heeft een eigen bedrijf, daar krijgen alle drie de werknemers zelf een kaartje thuis. Sportverenigingen hebben we niet, ik sport individueel.
Stuur je het kraambureau een kaartje? Ik dacht eigenlijk een kaartje te geven aan de kraamverzorgster die hier in huis komt.
Maar die dingen bedoel ik dan eigenlijk... verloskundige, kraamhulp, yoga, etc.
PM, de huisarts zat ik over te twijfelen, doe ik ook maar denk ik.
Stuur je het kraambureau een kaartje? Ik dacht eigenlijk een kaartje te geven aan de kraamverzorgster die hier in huis komt.
Maar die dingen bedoel ik dan eigenlijk... verloskundige, kraamhulp, yoga, etc.
PM, de huisarts zat ik over te twijfelen, doe ik ook maar denk ik.
Gast- Gast
Wij sturen alleen een kaartje naar familie (ooms en tantes, ouders e.d maar niet naar nichten en neven), goede vrienden en naar de huisarts.
Vraag me altijd af wat een kraamzorgbureau e.d nou met een geboortekaartje zouden moeten.
Vraag me altijd af wat een kraamzorgbureau e.d nou met een geboortekaartje zouden moeten.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Dat denk ik dus ook Chipa. Het kraambureau kent je niet eens, daarom dacht ik een kaartje aan de kraamhulp zelf te geven (ik heb vaker gehoord dat kraamverzorgsters een plakboek bijhouden met een kaartje van elke kindje waar ze hebben gewerkt).
Ik ben vandaag even in de ik-vind-de-tijd-snel-gaan-en-weet-niet-of-ik-alles-goed-geregeld-heb mood... Ik krijg af en toe de kriebels of ik alles wel in huis heb, en alles wel geregeld heb nu ik in de gaten krijg dat de tijd zo snel gaat.
Zo heb ik nog een vraag... moet je al iets regelen voor je kindje, zoals zorgverzekering, subsidie kinderopvang, etc? (Ik heb bij de zorgverzekering aangegeven dat ik zwanger ben destijds toen ik kraamhulp heb aangevraagd).
Ik ben vandaag even in de ik-vind-de-tijd-snel-gaan-en-weet-niet-of-ik-alles-goed-geregeld-heb mood... Ik krijg af en toe de kriebels of ik alles wel in huis heb, en alles wel geregeld heb nu ik in de gaten krijg dat de tijd zo snel gaat.
Zo heb ik nog een vraag... moet je al iets regelen voor je kindje, zoals zorgverzekering, subsidie kinderopvang, etc? (Ik heb bij de zorgverzekering aangegeven dat ik zwanger ben destijds toen ik kraamhulp heb aangevraagd).
Gast- Gast
haha ja dat heb ik ook gehad. Hele lijstjes moesten opeens afgestreept worden.
Huisarts stuur ik zodat die gelijk weet dat ik een kleintje heb, maar verder. Volgens mij worden die kaartjes even opgehangen en dan weggegooid (bijv bij de verloskundigepraktijk e.d) Vind ik zonde want die kaartjes zijn best duur.
Wil er zelf ook een paar houden om in te lijsten en in te plakken.
Je mag kiezen of je je kindje bij je partner of bij je eigen zorgverzekering bijschrijft. Dit kan zodra je kindje geboren is.
Kinderbijslagformulier wordt opgestuurd zodra je kindje is aangegeven bij de gemeente. Kinderopvangtoeslag weet ik eigenlijk niet.
Huisarts stuur ik zodat die gelijk weet dat ik een kleintje heb, maar verder. Volgens mij worden die kaartjes even opgehangen en dan weggegooid (bijv bij de verloskundigepraktijk e.d) Vind ik zonde want die kaartjes zijn best duur.
Wil er zelf ook een paar houden om in te lijsten en in te plakken.
Je mag kiezen of je je kindje bij je partner of bij je eigen zorgverzekering bijschrijft. Dit kan zodra je kindje geboren is.
Kinderbijslagformulier wordt opgestuurd zodra je kindje is aangegeven bij de gemeente. Kinderopvangtoeslag weet ik eigenlijk niet.
Laatst aangepast door chipa op za 11 jun 2011 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
chipa- Prater
Kinderopvangtoeslag kan je vlg mij online aanvragen, maar dat kan pas als je de offerte hebt van de opvang toch?
Laatst aangepast door ProudMama op za 11 jun 2011 - 3:47; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Oh, dat van de kinderbijslag wist ik ook nog niet, thnx!
Gast- Gast
Iemand een tip tegen aambeien?
Weet niet meer hoe ik zitten moet, doet nu echt pijn...
Weet niet meer hoe ik zitten moet, doet nu echt pijn...
Gast- Gast
Spertie? En anders een opblaasband voor het zwembad met zo'n gat middenin.
Onze kraamhulp wilde van H. graag een geboortekaartje en een foto van hun tweetjes.
Ik snap dat wel, de meeste vinden het leuk om dat in te plakken.
Wij hebben bij H. onze familie, vrienden, werk, huisarts, kraamhulp en buren een kaartje gestuurd.
Ik geloof dat wij er 50 hadden laten maken en ik had er nog 10 over om in te plakken en bij de supermarkten in te leveren.
Onze kraamhulp wilde van H. graag een geboortekaartje en een foto van hun tweetjes.
Ik snap dat wel, de meeste vinden het leuk om dat in te plakken.
Wij hebben bij H. onze familie, vrienden, werk, huisarts, kraamhulp en buren een kaartje gestuurd.
Ik geloof dat wij er 50 hadden laten maken en ik had er nog 10 over om in te plakken en bij de supermarkten in te leveren.
Gast- Gast
Goedemorgen dames!
Slaapt iedereen lekker uit?
Ben vooral heel benieuwd of er al meer actie is bij Chipa...
De eerste strepen stiae zijn bij mij helaas een feit zag ik net, bij mijn oude OK litteken zitten een aantal scheuren.
Slaapt iedereen lekker uit?
Ben vooral heel benieuwd of er al meer actie is bij Chipa...
De eerste strepen stiae zijn bij mij helaas een feit zag ik net, bij mijn oude OK litteken zitten een aantal scheuren.
Gast- Gast
Goeiemorgen! Wij waren rond half 10 wakker, later als normaal (het is vaak 8 uur, half 9) dus lekker uitgeslapen. Vandaag deuren schilderen, als alles geschilderd is gaat het huis in de verkoop!
Edit: hoe is het met je PM? Ben ook benieuwd hoe het met chipa is!
Edit: hoe is het met je PM? Ben ook benieuwd hoe het met chipa is!
Gast- Gast
@Pm: Balen van je striae. Bij mij is het ondertussen ook al een heel zebrapad. Dat wordt deze zomer in burkini haha.
@Bayzle: Wel goed ventileren he want die verflucht is niet goed voor jou. Wel lekker actief op de zondag:) Gaan jullie het huis nu opknappen ipv verkopen ivm de kleine? O foutje lees net juist dat het huis in de verkoop gaat ipv uit de verkoop.
@all: Weer een gebroken nacht met veel krampen en steken. Rond 4:00 in slaap gevallen tot 11:00. Hoop gerommel maar nog geen baby dus. Straks even naar mn ouders en schoonmoeder. Ze vroegen al of we kwamen eten ivm pinksteren maar maak liever geen afspraken meer. Straks begint de bevalling en dan moet ik ze afbellen.
@Bayzle: Wel goed ventileren he want die verflucht is niet goed voor jou. Wel lekker actief op de zondag:) Gaan jullie het huis nu opknappen ipv verkopen ivm de kleine? O foutje lees net juist dat het huis in de verkoop gaat ipv uit de verkoop.
@all: Weer een gebroken nacht met veel krampen en steken. Rond 4:00 in slaap gevallen tot 11:00. Hoop gerommel maar nog geen baby dus. Straks even naar mn ouders en schoonmoeder. Ze vroegen al of we kwamen eten ivm pinksteren maar maak liever geen afspraken meer. Straks begint de bevalling en dan moet ik ze afbellen.
chipa- Prater
@PM, vaseline met een beetje zink, dat droogt de aambei uit.
Balen van je striae, hier nog geen strepen te vinden.
@Hazeltje, misschien een domme vraag maar waarom lever je geboortekaartjes in bij de supermarkt
@Bazyle, Wanneer willen jullie het huis kwijt zijn dan? Na de bevalling neem ik aan.
@Chipa, ik maak in Juli ook geen afspraken meer.
@Kruumel ik ben ook nog naar geboorte kaartjes aan het kijken. ik kom er ook maar niet uit.
Hier lekker uitgeslapen, was erg moe na gisteren, vandaag lekker met z'n tweeen chillen.
Balen van je striae, hier nog geen strepen te vinden.
@Hazeltje, misschien een domme vraag maar waarom lever je geboortekaartjes in bij de supermarkt
@Bazyle, Wanneer willen jullie het huis kwijt zijn dan? Na de bevalling neem ik aan.
@Chipa, ik maak in Juli ook geen afspraken meer.
@Kruumel ik ben ook nog naar geboorte kaartjes aan het kijken. ik kom er ook maar niet uit.
Hier lekker uitgeslapen, was erg moe na gisteren, vandaag lekker met z'n tweeen chillen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
@ Chipa, wat vervelend dat je alweer een gebroken nacht hebt gehad. Kan me voorstellen dat je niet weg wilt gaan, zeker nu het allemaal zo onvoorspelbaar is en rommelt. Hoop dat de kleine zich snel aandient, zodat je niet uitgeput bent van al die nachten.
@ PM, balen van je striae. Het begint nu toch te komen , hoop dat het een beetje minimaal bij je blijft of in ieder geval straks mooi wegtrekt. Hoe gaat het verder met je?
@ Bayzle, niet te druk doen he Ik wou vandaag ons tuinhekje gaan verven, maar mijn vriend heeft geen zin en het begint hier ook alweer dicht te trekken. Wel goed ventileren !
@ Kruumel, kinderopvangtoeslag kun je pas aanvragen als je de gegevens van je kleine hebt (BSN enzo) en de offerte van je kinderopvang. Zou het wel zsm na de geboorte doen, Belastingdienst heeft 6 weken behandeltijd nodig en dan wordt het ook niet meteen uitbetaald. Kinderopvang bij ons moet voorafgaand aan de maand betaald worden en gezien de bedragen schiet je dat niet even voor (tenminste wij niet ).
Kindgebondenbudget heb je recht op als je kinderbijslag krijgt, is alleen inkomensafhankelijk (moet je wel zelf aanvragen net als huur en zorgtoeslag).
Huisarts een geboortekaartje sturen is trouwens een goeie, had ik nog niet eens aangedacht.
@ All, heerlijk uitgeslapen, was om 8 uur al wakker. Maar nog ff lekker omgedraaid en schrok om half 12 (!) wakker. Toen er toch maar uitgegaan, net ff een wasje opgezet zodat het bed straks weer fris is en zo meteen even de badkamer en wc schoonmaken (moet toch gebeuren).
@ PM, balen van je striae. Het begint nu toch te komen , hoop dat het een beetje minimaal bij je blijft of in ieder geval straks mooi wegtrekt. Hoe gaat het verder met je?
@ Bayzle, niet te druk doen he Ik wou vandaag ons tuinhekje gaan verven, maar mijn vriend heeft geen zin en het begint hier ook alweer dicht te trekken. Wel goed ventileren !
@ Kruumel, kinderopvangtoeslag kun je pas aanvragen als je de gegevens van je kleine hebt (BSN enzo) en de offerte van je kinderopvang. Zou het wel zsm na de geboorte doen, Belastingdienst heeft 6 weken behandeltijd nodig en dan wordt het ook niet meteen uitbetaald. Kinderopvang bij ons moet voorafgaand aan de maand betaald worden en gezien de bedragen schiet je dat niet even voor (tenminste wij niet ).
Kindgebondenbudget heb je recht op als je kinderbijslag krijgt, is alleen inkomensafhankelijk (moet je wel zelf aanvragen net als huur en zorgtoeslag).
Huisarts een geboortekaartje sturen is trouwens een goeie, had ik nog niet eens aangedacht.
@ All, heerlijk uitgeslapen, was om 8 uur al wakker. Maar nog ff lekker omgedraaid en schrok om half 12 (!) wakker. Toen er toch maar uitgegaan, net ff een wasje opgezet zodat het bed straks weer fris is en zo meteen even de badkamer en wc schoonmaken (moet toch gebeuren).
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Happydobby schreef:@Hazeltje, misschien een domme vraag maar waarom lever je geboortekaartjes in bij de supermarkt
Ik spreek even voor mijn beurt Maar als je dat doet krijg je vaak nog een babydoos met allerlei spulletjes voor de kleine. C1000 doet het ook, Plus volgens mij ook. Kun je zo op internet vinden
Fearie- Ratel
Geboortekaartjes hoeven niet origineel te zijn toch bij de supermarkt? Kopie is toch ook goed?
@HD: Bedankt voor de tip, net even langs apotheek geweest, maar die hadden maar 1 soort en die mocht niet voor zwangere vrouwen... Helaas.
@Chipa: Balen joh, wel last en dan nog geen baby
Weet iemand hoe lang de levertijd is op geboortekaartjes? Moeten ze nog bestellen, maar drukkerij is maar open tot 17.00, en dan is mijn man niet klaar met werken...
En moet even in het boek kijken naar bestelnummer, geen tijd meer gehad om op te schrijven toen omdat ik die avond werd opgenomen.
@HD: Bedankt voor de tip, net even langs apotheek geweest, maar die hadden maar 1 soort en die mocht niet voor zwangere vrouwen... Helaas.
@Chipa: Balen joh, wel last en dan nog geen baby
Weet iemand hoe lang de levertijd is op geboortekaartjes? Moeten ze nog bestellen, maar drukkerij is maar open tot 17.00, en dan is mijn man niet klaar met werken...
En moet even in het boek kijken naar bestelnummer, geen tijd meer gehad om op te schrijven toen omdat ik die avond werd opgenomen.
Gast- Gast
Voor zover ik weet moeten de geboortekaartjes wel origineel zijn bij de supermarkten! Mijn zus heeft het geboortekaartje van mn neefje daar in geleverd en moest zich zelfs gaan legitimeren daar. Er werd haar verteld dat er veel misbruik van werd gemaakt en ze daarom alleen nog maar originele mogen accepteren plus een legitimatie moeten zien.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
WOEEHH morgen 16 weken!!! en over 2 weken weten we hopelijk wat het wordt!! sorry hoor moest het even kwijt!!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Pien: dat wordt paar kaartjes extra bestellen dus
Joyce: Ga je het hier vertellen wat het wordt?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Pien: dat wordt paar kaartjes extra bestellen dus
ik denk het wel, ik ken hier toch niemand in real life!
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Wij hebben 144 kaartjes nodig en ik heb er 160 besteld. Zo hebben we er een paar extra voor mensen die we vergeten zijn en voor de supermarkt. En natuurlijk om in te plakken en te bewaren.
Gast- Gast
@ Chipa ja ventileren doen we wel goed, kreeg ook al snel hoofdpijn dus buiten geweest (en hondje geknipt van de overburen ) we hebben meestal wel wat te doen... Soms een zondag dat er niks gedaan wordt, maar komt niet vaak voor. Mijn vriend is ook alleen zondags vrij, dus zoveel tijd om wat te doen samen hebben we niet. Balen dat het niet doorzet zeg, hoop dat je niet een paar weken steeds met voorweeën loopt dan ben je nog niet uitgerust straks.
@ HappyDobby nog geen datum of maand oid in de planning, gewoon als alles geschilderd is laten taxeren en dan verkopen... En dan nog een ander huis zien te vinden! Ga er wel vanuit dat dat na de bevalling pas is.
@ Fearie rustig doen is dus niet helemaal gelukt maar tgaat nog goed, en zit nu wel even rustig. Je hebt wel lekker uitgeslapen zeg, dat lukt mij niet haha.
@ Joyce leuk ik ben benieuwd!
Wij hebben 40 kaartjes nodig en bestellen er 50, 10 extra zal wel genoeg zijn toch? Ik twijfel nu toch, heb de HA en verloskundige nog niet eens meegerekend en kraamhulp ook niet, dat zijn er al 3. Dan moeten we er al 43 hebben, nog 7 om te bewaren en in de leveren... Zou dat genoeg zijn?
@ HappyDobby nog geen datum of maand oid in de planning, gewoon als alles geschilderd is laten taxeren en dan verkopen... En dan nog een ander huis zien te vinden! Ga er wel vanuit dat dat na de bevalling pas is.
@ Fearie rustig doen is dus niet helemaal gelukt maar tgaat nog goed, en zit nu wel even rustig. Je hebt wel lekker uitgeslapen zeg, dat lukt mij niet haha.
@ Joyce leuk ik ben benieuwd!
Wij hebben 40 kaartjes nodig en bestellen er 50, 10 extra zal wel genoeg zijn toch? Ik twijfel nu toch, heb de HA en verloskundige nog niet eens meegerekend en kraamhulp ook niet, dat zijn er al 3. Dan moeten we er al 43 hebben, nog 7 om te bewaren en in de leveren... Zou dat genoeg zijn?
Gast- Gast
@PM: Wij hebben de kaartjes via internet maar volgens mij is het geen heel lange levertijd voor geboortekaartjes hoor. Als je volgende week besteld zal je vast wel op tijd zijn.
Wij hebben 30 kaartjes besteld, 25 voor familie en vrienden en huisarts, 3 voor onszelf en 2 als reserve.
Ga geen kaartjes inleveren bij supermarkten oid. Vind ik zo zonde. Ze nemen het aan, je krijgt het pakket en ze gooien je kaartje weg.
Wij hebben 30 kaartjes besteld, 25 voor familie en vrienden en huisarts, 3 voor onszelf en 2 als reserve.
Ga geen kaartjes inleveren bij supermarkten oid. Vind ik zo zonde. Ze nemen het aan, je krijgt het pakket en ze gooien je kaartje weg.
chipa- Prater
Wij hebben er 60 besteld, 53 nodig en 7 voor reserve. Ik ga er niet vanuit dat ik er meer nodig zal hebben
Wij hebben lekker vandaag gechineest, dat was weer even lekker Morgen nog een x van de restjes.
@ PM, bij ons zit geen lange levertijd op de kaartjes. Als ik voor 12 uur doorgeef wat de geboortedatum is (als ik bevallen ben), hebben we ze de dag erna in huis als het goed is.
@ Joyce, spannend hoor ! Heb je een voorgevoel over wat je denkt dat het gaat worden?
@ All, hebben jullie ook zo'n last van de huid van je borsten naar beneden naar je buik (dus tussen je borsten en navel)? Het trekt en schuurt bij mij heel erg, best een vervelend gevoel.
Wij hebben lekker vandaag gechineest, dat was weer even lekker Morgen nog een x van de restjes.
@ PM, bij ons zit geen lange levertijd op de kaartjes. Als ik voor 12 uur doorgeef wat de geboortedatum is (als ik bevallen ben), hebben we ze de dag erna in huis als het goed is.
@ Joyce, spannend hoor ! Heb je een voorgevoel over wat je denkt dat het gaat worden?
@ All, hebben jullie ook zo'n last van de huid van je borsten naar beneden naar je buik (dus tussen je borsten en navel)? Het trekt en schuurt bij mij heel erg, best een vervelend gevoel.
Fearie- Ratel
@Fearie: Mijn huid op mijn buik is wel erg droog en trekkerig, dus ben wel iedere dag lekker aan het smeren, anders wordt het trekkerig.
Heb wel het idee dat er in de huid van mijn buik minder gevoel zit, misschien omdat het zo strak staat?
Heb wel het idee dat er in de huid van mijn buik minder gevoel zit, misschien omdat het zo strak staat?
Gast- Gast
Pagina 25 van 40 • 1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 32 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken