Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers
Pagina 32 van 40
Pagina 32 van 40 • 1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40
Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken
Happydobby schreef:@Novalee, nee ik maak me geen zorgen, ik zat erg lang in de wachtkamer en er lag een tijdschrift met het verhaal over de babysterfte in Nederland. Ik weet dat ik die artikelen niet moet lezen maar toch doe je dat.
Is het in Nederland nou echt zo slecht gesteld met de verloskundige zorg?
Ik heb ook nog nooit in mijn omgeving meegemaakt dat er een kindje overleed bij de geboorte.
En dat maakt me dan bang, wat als het bij ons misgaat?
Ik heb ook zoiets gelezen, maar daarbij werd dus vermeld dat de babysterfte zo hoog was omdat wij 2 weken overtijd mogen lopen, terwijl de placenta rekent op 40 weken zwangerschap en niet 42 weken. Mijn (toekomstig) kraamverzorgster zei dit ook en was ook niet geheel te spreken over de ziekenhuizen omdat ze te laconiek doen over een bevalling, wat zij dus aangaf is dat die baby's dan sterven in de laatste dagen van die 42 weken.
Toen had ik wel zoiets van, dan wil ik geen 2 weken overtijd lopen !
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Fearie schreef:
Ik heb ook zoiets gelezen, maar daarbij werd dus vermeld dat de babysterfte zo hoog was omdat wij 2 weken overtijd mogen lopen, terwijl de placenta rekent op 40 weken zwangerschap en niet 42 weken. Mijn (toekomstig) kraamverzorgster zei dit ook en was ook niet geheel te spreken over de ziekenhuizen omdat ze te laconiek doen over een bevalling, wat zij dus aangaf is dat die baby's dan sterven in de laatste dagen van die 42 weken.
Toen had ik wel zoiets van, dan wil ik geen 2 weken overtijd lopen !
Tja ik dacht ook dat het kwam omdat ze de geboortes vanaf 24 weken meerekenen maar vlgs het bericht gaat het vaak mis als je van de VK overgedragen word aan de gyn. Tijdens de bevalling bedoel ik dan.
Ze opperde in dat artikel zelfs dat iedereen dan maar in het ziekenhuis zou moeten bevallen onder leiding van een gyn. Nou dan mogen een hoop verloskundigen opzoek naar een andere baan.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
het zal me niet verbazen als over 10 jaar het percentage thuisbevallingen veel kleiner is als nu hoor.
Gast- Gast
ProudMama schreef:het zal me niet verbazen als over 10 jaar het percentage thuisbevallingen veel kleiner is als nu hoor.
Nederland schijnt ook een van de weinige landen te zijn in de EU waar nog zoveel thuisbevallingen zijn, ik ga toch ook voor een thuisbevalling. Je mag toch niet eerder na het ziekenhuis komen (vriendin van me mocht pas komen bij 8 cm ontsluiting - lekker om dan nog in de auto te stappen ).
@ HD, volgens kwam het ook doordat wat jij zegt ja, dat alles vanaf 24 weken meetelt. Je weet dus niet hoeveel baby's er daadwerkelijk tijdens of na de geboorte sterven.
Fearie- Ratel
[quote="Fearie"]
Maar schijnbaar gaat het niet mis bij thuisbevallingen zonder complicaties.
Wat ik begreep van mijn VK is dat 60 % in het ziekenhuis bevalt.
Dus 40 % bevald nog steeds thuis.
@Fearie, idd hier mag je met 5 cm naar het ziekenhuis. Nou ik blijf mooi thuis.
ProudMama schreef:het zal me niet verbazen als over 10 jaar het percentage thuisbevallingen veel kleiner is als nu hoor.
Maar schijnbaar gaat het niet mis bij thuisbevallingen zonder complicaties.
Wat ik begreep van mijn VK is dat 60 % in het ziekenhuis bevalt.
Dus 40 % bevald nog steeds thuis.
@Fearie, idd hier mag je met 5 cm naar het ziekenhuis. Nou ik blijf mooi thuis.
Happydobby- Ratel
als ik de keuze had, had ik ook voor thuis gekozen hoor. Maar die keuze had ik al niet omdat het er 2 zijn en anders had mijn bloedsuiker alsnog roet in het eten gegooit.
Gast- Gast
Weer goed gekeurt door de gyn, baarmoederhals blijft rond de 16/17 mm. Gelukkig geen ontsluiting.
Dus mag weer een weekje wegblijven!
Is er al nieuws van Kruumel?
Gast- Gast
ProudMama schreef:Weer goed gekeurt door de gyn, baarmoederhals blijft rond de 16/17 mm. Gelukkig geen ontsluiting.
Fijn te horen PM !
Ben ook benieuwd na het nieuw van Kruumel
Fearie- Ratel
ProudMama schreef:Weer goed gekeurt door de gyn, baarmoederhals blijft rond de 16/17 mm. Gelukkig geen ontsluiting.
Fijn dat weer alles goed was PM. Hopelijk houden ze het nog een paar weken bij je vol!!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10
En lees nu van Kruumel, hopelijk is bij haar ook alles goed!
Theezakje13- Prater
- Aantal berichten : 720
Punten : 774
yeah! dat is een goed teken!ProudMama schreef:Weer goed gekeurt door de gyn, baarmoederhals blijft rond de 16/17 mm. Gelukkig geen ontsluiting.
oew spannend zeg, ze laat ons wel lang in spanning... ik duim dat alles goed is!ProudMama schreef:Is er al nieuws van Kruumel?
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Fijn dat alles goed is PM.
Mijn HB was nu 7.5 mmol. Dat was dus ook weer netjes.
Ik ben ook benieuwd naar kruumel.
Mijn HB was nu 7.5 mmol. Dat was dus ook weer netjes.
Ik ben ook benieuwd naar kruumel.
Happydobby- Ratel
Lees nog steeds wel eens hier om te zien hoe het met iedereen is.
@ PM, fijn dat alles nog steeds goed gaat!
@ Kruumel, ben ook benieuwd of alles nog goed was. Doe rustig aan in ieder geval!
@ PM, fijn dat alles nog steeds goed gaat!
@ Kruumel, ben ook benieuwd of alles nog goed was. Doe rustig aan in ieder geval!
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
PM, fijn dat alles weer goed was! Over een week pas terugkomen, dan ben je gewoon al 32 weken
Ik ben ook wel benieuwd naar Kruumel, hoop dat zij met net zo goed nieuws terug komt.
Kindersterfte, volgens mij komt dat hoge percentage niet per se door het hoge aantal thuisbevallingen. Toevallig heb ik de laatste dagen wel ineens zoiets van moet ik toch niet naar het ziekenhuis? Als alles goed gaat maakt het natuurlijk niet uit, maar stel dat er wel iets is? Maar eigenlijk wil ik daar niet teveel bij stilstaan, de kans dat er iets gebeurt is maar zo klein. Mocht ik me tijdens de bevalling toch wel weer zorgen maken dan kan ik dan altijd beslissen om nog naar het ziekenhuis te gaan.
Overigens is in het ziekenhuis bevallen ook niet alles hoor. Ze zijn daar sneller geneigd in te grijpen (pomp, tang) terwijl dat niet altijd nodig is, en vrouwen die met pijnbestrijding zijn bevallen zijn daarna niet per se postiever over de bevalling dan vrouwen die het zonder gedaan hebben. Daarnaast heeft pijnstilling ook gevolgen voor de baby en het kan bijvoorbeeld ook de borstvoeding beïnvloeden, iets waar je eigenlijk nooit iets over hoort.
Ik ben ook wel benieuwd naar Kruumel, hoop dat zij met net zo goed nieuws terug komt.
Kindersterfte, volgens mij komt dat hoge percentage niet per se door het hoge aantal thuisbevallingen. Toevallig heb ik de laatste dagen wel ineens zoiets van moet ik toch niet naar het ziekenhuis? Als alles goed gaat maakt het natuurlijk niet uit, maar stel dat er wel iets is? Maar eigenlijk wil ik daar niet teveel bij stilstaan, de kans dat er iets gebeurt is maar zo klein. Mocht ik me tijdens de bevalling toch wel weer zorgen maken dan kan ik dan altijd beslissen om nog naar het ziekenhuis te gaan.
Overigens is in het ziekenhuis bevallen ook niet alles hoor. Ze zijn daar sneller geneigd in te grijpen (pomp, tang) terwijl dat niet altijd nodig is, en vrouwen die met pijnbestrijding zijn bevallen zijn daarna niet per se postiever over de bevalling dan vrouwen die het zonder gedaan hebben. Daarnaast heeft pijnstilling ook gevolgen voor de baby en het kan bijvoorbeeld ook de borstvoeding beïnvloeden, iets waar je eigenlijk nooit iets over hoort.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Ik was met H. wel blij dat ik in het ZH moest bevallen.
Haar hartslag zakte steeds weg en op een gegeven moment MOEST ze eruit.
Het gaf mij en mijn man een veel fijner gevoel. (Met name achteraf gezien in elk geval)
Nu heb ik niks te kiezen
Ben benieuwd naar Kruumel!
Haar hartslag zakte steeds weg en op een gegeven moment MOEST ze eruit.
Het gaf mij en mijn man een veel fijner gevoel. (Met name achteraf gezien in elk geval)
Nu heb ik niks te kiezen
Ben benieuwd naar Kruumel!
Gast- Gast
Nou dames, hier ben ik dan... Helaas vanuit t ziekenhuis.
Ik moest om half 3 hier zijn voor de meting. Eerst een half uur aan de ctg, daar had ik 6 harde buiken. De hartslag van de kleine was goed. Daarna de inwendige echo voor de baarmoederhals, die was tussen de 27 en 30 mm. Dat was wat aan de korte kant, maar aangezien er nooit eerder metingen gedaan zijn kan t ook dat die van mij gewoon altijd zo geweest is. Ze zei dat ik over 2 uur weer terug moest komen voor een tweede meting.
Nou, om half 6 dus weer terug. Meting weer tussen 27 en 30 mm. Na overleg wilden ze me hier laten ter observatie. Vanavond krijg ik nog een meting en fan gaan ze kijken wat ze gaan doen.of ik mag morgen weer naar huis of ik krijg weeenremmers en longrijpingsspuit en moet blijven.
Ze willen gewoon geen risico nemen dat de kleine nu al komt.
Ik moest om half 3 hier zijn voor de meting. Eerst een half uur aan de ctg, daar had ik 6 harde buiken. De hartslag van de kleine was goed. Daarna de inwendige echo voor de baarmoederhals, die was tussen de 27 en 30 mm. Dat was wat aan de korte kant, maar aangezien er nooit eerder metingen gedaan zijn kan t ook dat die van mij gewoon altijd zo geweest is. Ze zei dat ik over 2 uur weer terug moest komen voor een tweede meting.
Nou, om half 6 dus weer terug. Meting weer tussen 27 en 30 mm. Na overleg wilden ze me hier laten ter observatie. Vanavond krijg ik nog een meting en fan gaan ze kijken wat ze gaan doen.of ik mag morgen weer naar huis of ik krijg weeenremmers en longrijpingsspuit en moet blijven.
Ze willen gewoon geen risico nemen dat de kleine nu al komt.
Gast- Gast
Jee Kruumel wat vervelend!
Maar wel fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden.
Hopelijk blijft jullie kleine hummel gewoon nog een paar weekjes zitten.
Sterkte!
Maar wel fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden.
Hopelijk blijft jullie kleine hummel gewoon nog een paar weekjes zitten.
Sterkte!
Gast- Gast
Jeetje Kruumel, dat is schrikken! Vervelend dat je moet blijven, maar goed dat ze het in de gaten willen houden. Hopelijk mag je gewoon lekker naar huis en blijft je kleintje nog een paar weekjes zitten!
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Ja dat hoop ik ook. Hij/zij mag nog echt niet komen.
Ik ben er echt nog niet klaar voor en t is nog veel te vroeg.
Ik ben er echt nog niet klaar voor en t is nog veel te vroeg.
Gast- Gast
@schuddebuikje:wat fijn dat alles af is, wat zal dat een fijn gezoel geven! @hd: thanx voor de tip ga morgen gelijk bestellen als ik op de pc zit! Wat bewegen betreft vind ik het ook zo moeilijk om een mix te vinden tussen bewegen en rusten. Hoe was het bij de verlos?@ novalee: pf wat een droom! Hoe verzin je zoiets?hihi! @pm: zo weinig aangekomen? Maar wat fijn dat alles goed is. Lijkt wel of ze het toch steeds meer naar dr zin krijgen in je buik. @kruumel: jee wat vervelend maar aan de andere kant ook wel fijn dat ze er op deze manier mee omgaan en liever het zekere voor het onzekere nemen. Hoeveel harde buiken had je dan door de dag heen? @all: na een rotnacht van draaien, zweten harde buiken toch naar m'n werk gegaan. Kwam huilend thuis, volgende week toch maar praten met m'n leidinggevende want dit schiet niet echt op. Vriend heeft net m'n rug gemasseerd. En lig dankzij zijn hulp nu in bad. Heb er al een tijd niet meer ingeleido omdat ik er niet uit kan komen maar dat zien we zo wel weer. Had morgen met een vriendin afgesproken maar heb het afgezegd kan het nu niet opbrengen. Morgen naar de bekkentherapeut hoop dat ze wat verlichting kan geven.en de rest van de dag maar weer op de plaats rust nemen.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Jeetje, Kruumel, wat heftig! Hopelijk is de meting vanavond goed en mag je morgen weer naar huis!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
@kruumel: ik ben toen met 20 mm pas opgenomen en mag met 16/17 mm gewoon naar huis, wat een verschil per ziekenhuis!
Hoop dat je snel weer naar huis mag, sterkte!! Je ziet het aan mij, het kan ook hartstikke goed (blijven) gaan.
All: Heb een gesprek gehad met diabetesverpleegkundige en dieetiste. Aan mijn eetpatroon valt helaas weinig te doen, minder als wat ik nu eet mag ik niet gaan eten.
Heb nu een nieuwe bloedsuikermeter gekregen en moet vrijdag, zaterdag en zondag een curve prikken.
Maandag doorbellen, en als de resultaten hetzelfde zijn als afgelopen curve (die meter is al iets ouder) heb ik dinsdag een afspraak met de gyneacoloog en internist, en zal ik zeer waarschijnlijk insuline moeten gaan spuiten.
Kreeg er een setje Zwitsal Mama bij, dat was dan weer erg leuk
Mijn ene kindje is nu rond de 2000 gram en de andere rond de 1600 gram. Dus groeien te goed op mijn hoge bloedsuikers. Dus die moeten echt zakken!!
De grote heeft ook nogsteeds heel veel vruchtwater, de kleine gelukkig nog niet te kort. Dus dat kijken ze gewoon nog even aan.
Hoop dat je snel weer naar huis mag, sterkte!! Je ziet het aan mij, het kan ook hartstikke goed (blijven) gaan.
All: Heb een gesprek gehad met diabetesverpleegkundige en dieetiste. Aan mijn eetpatroon valt helaas weinig te doen, minder als wat ik nu eet mag ik niet gaan eten.
Heb nu een nieuwe bloedsuikermeter gekregen en moet vrijdag, zaterdag en zondag een curve prikken.
Maandag doorbellen, en als de resultaten hetzelfde zijn als afgelopen curve (die meter is al iets ouder) heb ik dinsdag een afspraak met de gyneacoloog en internist, en zal ik zeer waarschijnlijk insuline moeten gaan spuiten.
Kreeg er een setje Zwitsal Mama bij, dat was dan weer erg leuk
Mijn ene kindje is nu rond de 2000 gram en de andere rond de 1600 gram. Dus groeien te goed op mijn hoge bloedsuikers. Dus die moeten echt zakken!!
De grote heeft ook nogsteeds heel veel vruchtwater, de kleine gelukkig nog niet te kort. Dus dat kijken ze gewoon nog even aan.
Gast- Gast
Ow Kruumel wat is dat schrikken! Misschien moet je dan straks ook volledige rust houden..
Hier alles oké, vannacht erg slecht geslapen, mijn eten zat dwars, plus warmte plus een mug, rotbeest. Nu zo lekker vroeg slapen, zaterdag reageer ik weer op iedereen!
Hier alles oké, vannacht erg slecht geslapen, mijn eten zat dwars, plus warmte plus een mug, rotbeest. Nu zo lekker vroeg slapen, zaterdag reageer ik weer op iedereen!
Gast- Gast
De gyn is net hier geweest voor de meting. Het was een andere dan vanmiddag. Ze had 27 en 28 mm gemeten. Ze meten morgenvroeg nog een keer. Ik krijg nog niks, ze verwachten dat t nog niet gaat beginnen.
PM, het is niet zo zeer de mm dat ik moet blijven. Maar de harde buiken vinden ze te veel, en daarom willen ze eerst kijken of de mm niet minder worden. Ze zijn bang dat ze me naar huis sturen en dat de kleine dan wil komen.
PM, het is niet zo zeer de mm dat ik moet blijven. Maar de harde buiken vinden ze te veel, en daarom willen ze eerst kijken of de mm niet minder worden. Ze zijn bang dat ze me naar huis sturen en dat de kleine dan wil komen.
Gast- Gast
Kruumel: Oke, op die manier! Hopen dat het in elk geval afzakt met rust, het voelt niet prettig he, om er zo te liggen zonder te weten wat er gaat komen!!
Dan kan je beter een nachtje blijven dat je zekerheid hebt, dan dat je thuis zit en het gaat mis. (zegt degene die met de gyn de discussie aangaat omdat ze absoluut niet wil blijven )
Dan kan je beter een nachtje blijven dat je zekerheid hebt, dan dat je thuis zit en het gaat mis. (zegt degene die met de gyn de discussie aangaat omdat ze absoluut niet wil blijven )
Gast- Gast
Pagina 32 van 40 • 1 ... 17 ... 31, 32, 33 ... 36 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Zwangerschapstopic tot 12 weken
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken