Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

+30
NowImNothing
Paper Crown
Fiebje
koNijntje
*Lookie*
Monte
schuddebuikje
Floor
Nana
Chelle
Darius
Novalee
Limburg85
Susan
Mel
Dora
Phileine
Laced
kletskousje
Happydobby
Pien
joyce0606
Theezakje13
Schism
blondje1313
chipa
Fearie
Liadan
Smaragdje
Bruintje Beer
34 plaatsers

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 24 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Laced do 9 jun 2011 - 23:49

PM: Wat fijn dat alles goed was bij de controle! Erg vervelend van de zwangerschapssuiker. Krijg je nu wekelijks controles? Wordt je trouwens sowieso ingeleid bij 36w, mocht je dat halen? Of zolang alles goed gaat met de kleintjes, proberen ze de tijd te rekken?

Chipa: Wat vervelend dat je last blijft houden van bloedverlies. Hopelijk gaat het een deze dagen toch echt gebeuren! Of kun je er nog wel van genieten? Word je al gek gebeld door vrienden / familie of het al zover is?

Hazeltje: Aangezien het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven voor ons dichterbij is, had ik de voorkeur om te bevallen in Eindhoven. Maar aangezien we gisternacht naar het Maxima medisch centrum zijn doorverwezen door de verloskundige en ze daar allerlei onderzoeken al hadden gedaan, leek het ons makkelijker om daar te blijven. Jij staat toch ook onder controle bij de gyn? In welk ziekenhuis zit jij? Ook in V. of in E.?

Kruumel: Wat een prachtige foto van jullie kindje! Ik heb telkens als ik naar jou ticker kijken zo'n gevoel dat je onwijs hard gaat! Hoe gaat het verder met jou? En met je gezondheid?

All: Ben net terug uit het ziekenhuis. Eerst een half uur aan de CTG gelegen, maar ons mannetje heeft daar ontzettend veel plezier in, aangezien hij dan echt de heletijd aan het bewegen is. Daarna hadden we een afspraak met de gynaecoloog / perinatoloog. De CTG zag er prima uit, uitstekend zelfs. Daarna hadden ze de doorbloeding van de placenta naar het kindje bekeken en dat zag er ook goed uit. Zoals het er nu uitziet is de conclusie van het verhaal dat we een heel klein kindje gaan krijgen, maar dat dat gewoon genetisch bepaald is. Ook de groei echo gehad, ze schatten het gewicht nu op 890 gram, bij een zwangerschapsduur van 27w6d. Zoals het er nu naar uitziet zal hij dus 5 a 5,5 pond wegen bij de geboorte, maar dat is natuurlijk alleen maar een ruwe schatting. Omdat meneer toch helemaal onderaan zit van de curve, moet ik onder controle blijven in het ziekenhuis. Ik moet donderdag terug voor weer een flowmeting en dan die week erna weer een groei echo. Elke 2 weken zal er een groei echo worden gedaan. Door de arts ben ik een stuk positiever geworden en heb ik er alle vertrouwen in. Fijn dat ze mij goed in de gaten gaan houden, ik zal dus in het ziekenhuis moeten bevallen en onder controle blijven bij de gyn. Heb nog steeds heel veel last van mijn rug wat doorzet naar mijn bekken, dus rustig aan doen. Voor de maagzuur heb ik een middeltje gekregen, dus hopelijk heeft dat effect.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstopic vanaf 12 weken - Pagina 24 Empty Re: Zwangerschapstopic vanaf 12 weken

Bericht  Happydobby vr 10 jun 2011 - 0:05

@Laced, met 27w6d had ik een echo vanwege laagliggende placenta.
bij mij was het geschatte gewicht toen 1190 gr

Een oud collega van mij is een tijdje terug bevallen na een zwangerschap van 24 weken en het meisje woog toen 655 gr. Inmiddels weegt ze 1200 gr. ze zal nog wel in het ziekenhuis blijven tot begin augustus.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 0:12

@Laced: Wat een goed nieuws, dat alles er goed uit ziet en je kindje 'gewoon' klein is! Heb je er nu wel iets meer rust onder?
Moet je ook rust houden of is dat niet nodig?

Ik heb de voor mezelf al 1x per week controle (baarmoederhals, bloeddruk, gewicht en er wordt altijd even gekeken naar hartjes/ maagjes/ blaas en vruchtwater om te kijken of ze allebei drinken en plassen). En 1x per 2 weken een uitgebreide echo met groeimetingen, doorbloeding enz.

Inleiden doen ze hoe dan ook tussen de 36 en 37 weken, langer laten zitten heeft meer risico als voordelen met 1 placenta.

@Kruumel: Veel plezier!!!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 0:37

@ Laced: Ik zit ook in V. Super ziekenhuis! Voor H. zijn we wel onder controle in het Cath.

Ze houden je daar echt heel goed in de gaten hoor.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 0:55

Wordt net gebeld, de 16e heb ik in elk geval een afspraak op de diabetes poli, gelijk na de echo en controle afspraak, dus dat is mooi geregeld, alles in 1 middag!
Dat is dan weer het voordeel als de gyn hamert op 'rust houden', ze plannen alles als het even kan in 1 dagdeel ipv dat je 3x moet.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 1:15

@ Kruumel veel plezier vanmiddag!

@ Laced, dat is wel goed nieuws toch?

@ HappyDobby dat is wel heftig zeg voor die collega! Dacht dat kindjes die zo vroeg geboren waren ook geen overlevingskans hadden, maar blijkbaar toch wel!

@ PM dat is indd fijn dat ze alles in 1 middag plannen, zou iedereen wel fijn vinden geloof ik Wink Had nog niet gereageerd op je vorige post (van de uitslagen) dus bij deze ook even; denk dat het ook wel een hele geruststelling is dat rust houden écht nut heeft, doe je het niet voor niks!

@ All heb gisteren een kersenpittenzakje besteld voor mijn rug (mijn spieren in mijn rug moeten harder werken om de boel "recht" te houden, dus vandaar dat ik 's morgens zo last heb) als die spieren warm worden heb ik minder last. En helaas ligt mijn vriend niet elke ochtend tot 8 uur in bed om mijn rug even te verwarmen (lepeltje lepeltje, heerlijk nu :P) dus zo'n ding maar gekocht, is helemaal niet duur en makkelijker als een kruik! Verder gaat alles hier zijn gangetje, lekker rustig aan doen, stiekem heb ik zo over de dagen verdeeld toch nog veel te doen! En wat vandaag niet lukt, komt morgen wel weer. Morgen alweer 24 weken... Time flies!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 10 jun 2011 - 2:14

@bazyle, ze hebben pas in duitsland een kindje in leven kunnen houden die met 21 weken was geboren.
Maarja wat is de prognose over 5 jaar, is er een achterstand? Ik vind het best wel eng.

Balen van je rug, die van mij gaat ook steeds vaker pijn doen.
Ook mijn banden, jeetje een broek aan en uit trekken moet nu zittend, anders doet het auw.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 3:21

Wow das helemaal vroeg, 21 weken... Ja je weet niet hoe ze verder opgroeien natuurlijk, daar heb je ook gelijk in.

Jamaar jij bent al veel verder als mij :P alhoewel ik nog steeds niet mag klagen, er zijn er zat die heel wat minder soepel door de zwangerschap heen komen (denk even aan Hazeltje smile Edit en PM natuurlijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 4:53

Wat is iedereen toch lief voor mij Embarassed!

Kreeg net de kadootjes en kaart van Alex, zo lief... Had in algemeen al een topic geopend, maar hier toch ook nog maar even aangezien veel van de meiden ook hier komen. Echt super lief, en hele lieve berichtjes.

Belde net het werk of ik een bloedsuiker apparaatje kon lenen zodat ik niet iedere keer naar ziekenhuis moet voor een dagcurve (dan ben ik weer afhankelijk van vervoer en vind ik weer zo vervelend), dat kwam mijn teamleidster zelfs persoonlijk brengen, echt super gewoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 6:10

Laced schreef:
Kruumel: Wat een prachtige foto van jullie kindje! Ik heb telkens als ik naar jou ticker kijken zo'n gevoel dat je onwijs hard gaat! Hoe gaat het verder met jou? En met je gezondheid?

Laced, wat fijn dat je kindje gewoon klein is door genetische bepaling, en dat er niks mis is. Lijkt me toch een fijner gevoel voor jullie.
Ja, dat heb ik ook... soms als ik naar mn ticker kijk denk ik echt 'ben ik al zo ver?' Het gaat zo ontzettend hard! Met mij gaat het goed... ik moet gewoon een stapje terug doen, maar ja, een zwangerschap van over de 30 weken is natuurlijk niet iets dat je er zo maar even bij doet, dus dat is logisch. Al vind ik dat erg moeilijk. Ik heb nu wel echt met mezelf afgesproken dat ik niet meer te veel ga doen, niet meer haasten om verschillende afspraken na elkaar na te komen. Alles een tandje rustiger aan, morgen weer een dag!

PM, heb je je eerste kadootjes al gekregen? Vond je het leuk? Waren er veel meiden die mee hebben gedaan? Wat heb je gekregen? Ik kom nooit in de pijler algemeen, dus leuk dat je het hier ook nog effe neerzet... Wat ik me nog afvroeg eigenlijk... ken jij Alex persoonlijk, of ook alleen van het forum?

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 10 jun 2011 - 6:52

Kruumel schreef:

PM, heb je je eerste kadootjes al gekregen? Vond je het leuk? Waren er veel meiden die mee hebben gedaan? Wat heb je gekregen? Ik kom nooit in de pijler algemeen, dus leuk dat je het hier ook nog effe neerzet... Wat ik me nog afvroeg eigenlijk... ken jij Alex persoonlijk, of ook alleen van het forum?

Volgens mij wel :P Ik had graag mee willen doen, maar ben helemaal vergeten een bijdrage te storten Embarassed

Ik was ook wel benieuwd of je Alex persoonlijk al kende of via het forum?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 6:54

Leuk he ProudMama Very Happy Vond het zo'n leuk idee, en ik zei in de privé berichtjes ook al, ik heb ook al bij de Prenatal staan kijken voor iets voor je voor als die kleintjes geboren zijn, maar toch niet gedaan... Via deze manier heb ik toch iets voor je kunnen doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 7:00

Kruumel: Heb het gehad, heb een topic in Algemeen gezet + foto.

Fearie: Ik heb geen hyves. En ook geen facebook enz, alleen msn en mijn proudmama account hier Wink
Je naam staat trouwens erbij op de kaart hoor!
Ik ken Alex via hier trouwens.

Bazyle: Het was echt een totale verrassing, echt zo leuk en lief!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 20:32

Nog niemand wakker?? Ik lig nog effe in bed, sta zo op. Moet nog even naar de groentenboer en dan om 11 uur op mn werk zijn. Mijn baas moet even naar een begrafenis, dus val ik 2 uurtjes voor hem in.

Vanavond naar mijn schoonzusje. Het is er nog niet van gekomen om haar te vragen of ze peettante wil worden. Dus dat gaan we vanavond doen.

Vandaag al 32 weken. Ik krijg soms wel de kriebels als ik er aan denk hoe snel t nu gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 21:28

Ik ben ook wakker! Straks even naar de Praxis en Halfords, maar eerst eten en uitgebreid douchen. En moet hier nog wat in het huishouden doen, ben alleen thuis dus geen plannen verder voor vandaag.

Gast
Gast

Bericht  chipa vr 10 jun 2011 - 21:32

@Kruumel: Het gaat idd snel he. Behalve de eerste weken en de laatste weken. Die duren lang! haha.
Je schoonzusje zal vast heel vereerd zijn dat ze peettante mag worden! Werk ze straks.

@all: Weer een gebroken nacht gehad. Gisteravond om 20:00 weer krampen in mijn buik en veel slijmverlies. Waren denk ik voorweeen want duurde ongeveer 30-40sec en dan iedere 5 min. Dacht echt dat het begonnen was en dat de kleine vandaag geboren zou worden. Maar helaas, rond 05:00 vanmorgen was alles weer rustig en ben ik eindelijk in slaap gevallen tot ongeveer 8:30.
Pfft zo gemeen die voorweeen! Doet ontzettend zeer en je denkt het gaat nu doorzetten en dan weer niets.
Ben pas volgende week woensdag uitgerekend dus eigenlijk mag ik (nog) niet klagen.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 21:38

Kan me wel voorstellen dat je het jammer vind hoor chipa, lijkt me ook niet fijn als je steeds denkt, ja nu begint het, en dan zwakt het weer af.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 10 jun 2011 - 21:47

@Chipa, hopelijk doen die voorweeen wel wat.
Idd chipa, de eerste weken gingen langzaam, 1 ding weet je wel, nog 2enhalve week en dan heb je je zoon zowiso in je handen.

@kruumel, werkse vandaag, 32 weken alweer, gaat snel he!

Vanmiddag BBQ met de gezinnen vanwege de verjaardag van mijn vriend, zometeen komt er een vriendin die ver weg woont koffie drinken en even bij babbelen. Drukke dag vandaag.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 10 jun 2011 - 23:25

Kruumel: Voor mijn gevoel kruipen de dagen nu, zou de tijd zo ff 5 weken verder willen zetten en bevallen!
Werkse vandaag.

Chipa: Je houd het wel spannend zo hoor. Maar wie weet doen die voorweeen toch iets, en blijk je bij de volgende controle een paar cm ontsluiting al te hebben, dat kan natuurlijk ook.
Wanneer moet je weer naar de VK?

HD: Fijne dag vandaag!!

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 1:13

Krijg net een brief van de bedrijsarts, dat ik 23 juni moet komen. Ik ga dus even bellen, donderdagmiddag zit ik ook altijd in ziekenhuis en ben niet echt van plan om naar de bedrijsarts toe te gaan terwijl ik rust moet houden, ze komen maar hier langs!

Als ik hersteld ben voor die tijd moet ik het melden Laughing

Gast
Gast

Bericht  chipa za 11 jun 2011 - 1:40

@PM: Waarom zou je nog naar de bedrijfsarts moeten? Een verklaring van de gyn zou toch voldoende moeten zijn? Vind het dan altijd zo'n onzin dat een bedrijfsarts zich er ook nog even mee moet bemoeien.

Moet dinsdag weer naar de VK. Tot nu toe hebben ze nooit inwendig onderzocht dus vraag me af of ze dat de volgende keer wel gaan doen. Hopelijk hoeft die afspraak niet eens door te gaan:) Maar lees overal op internet dat slijmverlies en voorweeen niet altijd zeggen dat je snel gaat bevallen. Kan dus nog zo 2 weken duren *zucht*.
Ben echt nog steeds dagelijks gelukkig dat ik zwanger mocht worden hoor, maar het wordt nu gewoon echt zwaar. Soms weet ik gewoon niet meer hoe te zitten van de pijn. Vandaag regent het hier en kan ook nergens heen want pas geen dichte schoenen meer. Nee, van mij mag de kleine dit weekend nog komen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Fiebje za 11 jun 2011 - 1:53

Hoi meiden, graag voeg ik mij bij jullie. Ik zat in het topic stoppen met de pil in aug. Daar ken in sommige van jullie al van. Ik zal voor de andere nog kort vertellen, ben 28 jaar vriend 29 jaar. Over 2 weken stappen we in het huwelijksbootje dit omdat het toch makkelijker is met de baby. We kennen elkaar nu 12 jaar waarvan we ruim 3.5 jaar een relatie hebben. Vandaag ben ik 29 weken zwanger, hebben toevallig vandaag ook een echo gehad, gingen voor 3-d maar het lag met z'n neus in de placenta dus is niet gelukt. Wel de groei weer gemeten en was nu weer aan de grote kant. Ruim 1.5 week, dit was met de 20 weken ook het geval. Ben getest op suiker maar dit was negatief. Als deze groei doorzet dan wordt het ruim een 8 ponder. Verder heb ik erg veel last van m'n si gewricht en omliggende banden waardoor ik nu zwaar beperkt ben in m'n bewegen. Waardoor ik nu weer meer tijd heb om op het forum te kletsen! Heb gister een bekken band gekocht die de boel bij elkaar houdt, en die helpt wel de pijn is niet weg maar de scherpe randjes zijn er wel af. Mochten jullie nog meer willen weten, vraag gerust! En ga nu effe een paar pagina's terug lezen om te zien waar jullie je zoal mee bezig houden!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 2:11

Och Chipa, je mag best effe lekker klagen hoor! Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is... denk je dat het gaat beginnen zwakt het weer af. Sterkte meid!
Ik denk ook dat mn schoonzusje vereerd is, ze zal echt niet verwachten dat we haar gaan vragen.

Happydobby, inderdaad... heel snel. Besef me net dan ik nu 32 weken ben, en met 34 weken verlof krijg, dus ik nog maar 2 weken hoef te werken! Officieel verlof hebben is toch anders dan gedeeltelijk in de ziektewet en een paar uur werken.
Heel veel plezier vandaag met je vriendin en met de bbq!

PM, ik kan me voorstellen dat jij de tijd graag vooruit zou zien, en dat je klaar bent voor je kindjes... Ik heb dat gevoel nog helemaal niet, dus bij mij mag die nog effe lekker een aantal weken blijven zitten!
Lekker niet gaan naar die bedrijfsarts... laat ze maar contact opnemen met je gyn of zelf bij jou langskomen!

Chipa, ik duim voor je mee dat de kleine dit weekend nog komt!

Fiebje, leuk dat je hier mee komt kletsen. Als je nog effe je uitgerekende datum doorgeeft kan ik je toevoegen aan het tabelletje!

All, ik heb net het laatste adres toegevoegd aan mn etikettenbestandje. Nu kan ik de etiketten printen voor de geboortekaartjes. Postzegels heb ik ook effe online besteld, dus weer iets af te strepen. Ik wil ook al dagen de tekst voor het kaartje doorsturen aan de drukker, maar ik kan niet kiezen uit 2 gedichtjes. Ik had er 4 en mijn man vond er 2 mooi van. Hij vindt ze beide net zo mooi, dus ik mag kiezen (lekker makkelijk, haha). Maar dat lukt dus niet, ik vind ze beide mooi... de een is wat leuker en de ander wat liever.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 11 jun 2011 - 2:42

Wat ik me nog even afvraag... wie stuur je allemaal een geboortekaartje?

En dan bedoel ik de verloskundigepraktijk, de zwangerschapsyoga, etc... wie hoort hier nog meer in dit rijtje thuis?

Gast
Gast

Bericht  Fearie za 11 jun 2011 - 2:45

Kruumel schreef:Wat ik me nog even afvraag... wie stuur je allemaal een geboortekaartje?

En dan bedoel ik de verloskundigepraktijk, de zwangerschapsyoga, etc... wie hoort hier nog meer in dit rijtje thuis?

Mijn werk, mijn vriend's werk, onze sportverenigingen, het kraamzorgbureau. En wat extra houden in te leveren bij de supermarkten :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 24 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 32 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: