Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help CBL aan een baan!

+40
Roza
Samantha
Snoopy
Zininzon
bolus26
Linnie1985
Sjaantje
Baby
ThinkPink
Zwoesj
Mermaid
Lejow
Antibes
_Lacey_
Zora
luisa
JustMeDaan
Melis_je
Vanillivi
Laced
Jeanette
Kqip
silly-one
SoGood
nina
Tullow
Supertalentje
Jelin
Ellebel
Xanna
Rovine
Inge
Pien
Minx
Spring
pantuf
Jezzie
Atelier Madame
TGR
Blond
44 plaatsers

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:28

Ik ben daar ook zo bang voor, dat ik daar tegenaan ga lopen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:30

You are not alone :P hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 5:35

Haha nee maar daar koop je niets voor! :P

Nou niet druk gaan maken voor 't zover is, wie weet vind ik wel wat. En ik hoop voor jou hierna ook weer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 6:32

James schreef:
Caribbeanlover schreef:
Storm schreef:CBL waarom ga je geen (deeltijd) studie volgen? Dan heb je straks een papiertje en dan kun je daarna werkervaring op gaan doen!

Aardig dat je mee denkt, maar ik zou niet weten welke richting ik moet kiezen. Bovendien heb ik geen geld daarvoor en tegen de tijd dat ik klaar ben, ben ik een oud wijf en willen ze eerder een jong iemand die het papiertje ook heeft lees= goedkoper.

Ga 1 jaar niet op vakantie en je hebt je studiegeld voor een jaar ruim bij elkaar. Het lijkt mij vrij demotiverend om tot je 67ste zo door te gaan.
Zoiets wilde ik ook zeggen ja, reizen naar de dominicaanse republiek is vrij prijzig? CBL, maak jij je nooit eens zorgen om je pensioen? Heb je trouwens recht op ww of een andere uitkering? Want ik denk dat als je nu fulltime zou gaan werken het salaris niet zoveel zou schelen met een uitkering. Dan heb je toch wat inkomen per maand en kan je een opleiding doen. of werkt dat niet zo(heb er weinig verstand van, van uitkeringen etc). En opleidingen hoeven niet allemaal zo lang te duren hoor. Er zijn ook opleidingen van een jaar of 2 jaar bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  SoGood do 19 mei 2011 - 6:36

Birgit schreef:
Sogood schreef:Ik heb al vanalles meegemaakt, wegsturen komt echt wel voor.

Ik heb het ook een keer gehad hoor, bij Adecco.


Sterker nog, bij het CWI (of UWV?) hadden ze alleen 8 uur in de week schoonmaakwerk voor me. Sta je dan met je Hbo en Mbo4 diploma weer buiten. Heb flink gejankt thuis.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Atelier Madame do 19 mei 2011 - 8:29

Sogood schreef:
Birgit schreef:
Sogood schreef:Ik heb al vanalles meegemaakt, wegsturen komt echt wel voor.

Ik heb het ook een keer gehad hoor, bij Adecco.


Sterker nog, bij het CWI (of UWV?) hadden ze alleen 8 uur in de week schoonmaakwerk voor me. Sta je dan met je Hbo en Mbo4 diploma weer buiten. Heb flink gejankt thuis.

Maar voor de rest moeten ze toch wel iets voor je kunnen regelen? Mijn ervaring is altijd geweest dat als je werk zoekt je het zo vindt eigenlijk.. Ik maak me er soms ook wel is zorgen over, volgend jaar studeer ik WO af, in een branch gelinked aan de bouw dus die ligt volledig op zn gat.. ben benieuwd!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 8:56

Is een hondentrimsalon niet iets voor je ofzo? Lekker met beesten in de weer? Of werken bij een uitlaat service?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Kqip do 19 mei 2011 - 9:20

Geen idee of iemand deze al heeft gepost maar misschien is het wat; http://www.uitzendbureau.nl/vacature/4005483-regiomedewerker-bedrijfscatering-utrecht
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 9:43

Supertalentje schreef:Wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat... Toen ik vorig jaar naast mijn studie wilde werken moest ik ook eerst mijn cv sturen en als ze op dat moment geen werk hadden wilden ze me ook niet inschrijven. Dus dat gaat wel echt zo tegenwoordig, vervelend, maar het is niet anders...

Hoe vervelend het misschien ook is, maar als je iedere dag naar de stad moet rijden voor een afspraak met een uzb, dan doe je dat toch? Probeer zoveel mogelijk afspraken op 1 dag te plannen anders? En probeer eens voor jezelf uit te zoeken wat je precies wilt. Je wilt liever niet in de catering, maar schoonmaken of in een winkel werken anders? Orders picken, beurzen draaien of oppassen? Desnoods kranten lopen of als receptioniste aan de slag?

Iemand had het over de cwi-winkel ofzo, dat lijkt me ook een goede optie omdat ze je daar ook kunnen helpen met manieren om te zoeken en solliciteren. Succes!

Bij het CWI sta ik al een tijd ingeschreven. Ik ga eens informeren, maar meer dan tips geven kunnen ze eigenlijk niet. Ik kijk vaak op werk.nl voor vacatures.
Schoonmaken vind ik nou helemaal niks en in een winkel werken word ik alleen maar gestrest van. Orderpicken vind ik niet erg om te doen, heb er naar geinformeerd, maar de tijden waren echt ruk. Dat zou betekenen dat als ik werk elke avond daar eet. Je moet 6 dgn beschikbaar zijn en ik wil best wel s'avonds werken, maar niet onderhand elke dag. Vind dat ook niet leuk naar mijn man toe.
Receptioniste heb ik geen papieren voor en bovendien articuleer ik niet altijd even goed dus lijkt me niet handig, maar wel leuk werk opzich.
Heb ooit een keer een krantenwijk overgenomen van iemand en ik viel zowat om.
Ik wil werk binnenshuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 9:50

Birgit schreef:@CBL: heb je trouwens weleens rechtstreeks gesolliciteerd nadat je er even tussenuit moest?
Wij vinden dit veel fijner omdat het uitzendbureau er dan niet meer tussenzit en het bureau een bepaalde omrekenfactor berekent die dan vervalt.

Wie bedoel je met ''wij'? Kan me niks herinneren eigenlijk en ben volgens mij altijd wel naar een uzb gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 9:56

Birgit, hoezo ''mensen waar niet over getwijfeld word krijgen eerder een vast contract''......................en bedankt weer!
Heeft niet echt wat met twijfelen te maken hoor, maar eerder met je ervaringen.

Supertalentje, ik weet niet of je het weer, maar ik was eerst Lucky bij deze Wink . Is het zo raar dat ik ergens langer dan 1 jaar heb gewerkt? Je doet net alsof ik dat niet zou kunnen dus dat je het onvoorstelbaar vind.
Ik heb wel vaker meer dan 1 jaar via een uzb ergens gewerkt dus het is mogelijk ook bij mij.

Yasmin, ik heb wel recht op ww, maar dat is zo weinig dat het geen nut heeft. Heb het daarover gehad met me jobcoach en dat kleine beetje kan ik beter bewaren zei zij.
Wat betreft die vakanties, leuk dat je meedenkt, maar dat is niet aan jou waar ik heen gaan en vind het nogal bemoeierig overkomen..........sorry!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:07

Na het lezen van alleen de laatste post heb ik al het idee dat CL geen enkel advies accepteert. Ik stel voor de titel te veranderen in 'help Maple-man aan een baan'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Inge do 19 mei 2011 - 10:08

Caribbeanlover schreef:Birgit, hoezo ''mensen waar niet over getwijfeld word krijgen eerder een vast contract''......................en bedankt weer!
Heeft niet echt wat met twijfelen te maken hoor, maar eerder met je ervaringen.
Ze heeft het toch niet over jou, ze heeft het over haar eigen werk
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:13

Maple schreef:Na het lezen van alleen de laatste post heb ik al het idee dat CL geen enkel advies accepteert. Ik stel voor de titel te veranderen in 'help Maple-man aan een baan'.
Of 'help alle werkelozen aan een baan'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Kqip do 19 mei 2011 - 10:20

In Utrecht zitten echt enorm veel uzb's. Schrijf je in via internet (kan bij ongeveer elk uzb), bel er achteraan, en gaan naar dat cwi. Je hebt al een jobcoach maak daar dan ge/ misbruik van. Ja het is klote als je alleen een schoonmaakbaantje kunt doen, of op tijden beschikbaar moet zijn die jij niet ziet zitten, maar wil je nou werken en geld of niet?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:25

Storm schreef:
Maple schreef:Na het lezen van alleen de laatste post heb ik al het idee dat CL geen enkel advies accepteert. Ik stel voor de titel te veranderen in 'help Maple-man aan een baan'.
Of 'help alle werkelozen aan een baan'
Herstel: help mensen die wél open staan voor adviezen aan een baan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:28

Mijn advies is om te investeren in een goede beroepskeuzetest, of liever gezegd een traject waarbij je goede begeleiding krijgt. Ook voor jou is er een beroep wat je leuk vindt, wat écht bij je past! Dan ben je vanzelf wat meer gemotiveerd en dan is het sneller-werken probleem vast ook opgelost hoor. Logisch dat je 'traag' wordt als je er geen bal aan vindt..

En volgens mij ben je toch niet zo oud? Je bent nooit te oud om te leren of om van baan te wisselen. Anders duurt het nog wel erg lang voor je 67 bent..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Kqip do 19 mei 2011 - 10:28

Waar en wat zoek je / je man/ jullie?
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:32

Kqip schreef:Waar en wat zoek je / je man/ jullie?
Ik hou 'm wel even in het midden, maar ik word er zo moe van dat CL steeds weer dergelijke werktopics opent maar vervolgens niets als advies lijkt te accepteren en voor alles een weerwoord heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Kqip do 19 mei 2011 - 10:39

Ja ik moest ook aan andere topics denken idd. De rest wat ik wilde zeggen, zeg ik maar even niet :P
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 10:53

Dus als ik het goed begrijp is er wel werk voor je, maar wil je dat werk niet doen. Tja.. Ik geloof dat je in deze tijd nou niet echt eisen kan stellen dus als je slim bent neem je gewoon werk aan. Ook als het niet je droombaan is. En als je toch veel eisen wilt stellen, zou ik toch maar eens een opleiding gaan volgen.




Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jeanette do 19 mei 2011 - 10:54

Vervelend dat je in deze situatie zit. Misschien heb je hier wat aan;

Bleep, winkeltje in Utrecht; http://www.bleepshop.nl/nl/sollicitatie

Verkoopmedewerkster bij Hema Houten; http://www.hema.nl/nl-NL/over_hema/werken_bij_hema/vacatures.aspx

Shoe Outlet Utrecht; http://www.shoe-outlet.nl/index.php?page=vacatures&functie=103

Secretarieel medewerker bij schoonmaakbedrijf in Utrecht; http://www.utrechtvacature.nl/v_54162-Prins_Schoonmaakdiensten-Utrecht-Secretarieel_medewerker.aspx?loc=p7_&cu=nl-NL

Demonstrateurs omgeving Utrecht; http://www.utrechtvacature.nl/v_52716-Young_Perfect_Promotions-Regio_Utrecht_-Enthousiaste_winkeldemonstrateurs_gezocht_.aspx?loc=p7_&cu=nl-NL

Medewerker Schoonmaak Ziekenhuis Diaconessenziekenhuis; http://www.diakonessenhuis.nl/smartsite.dws?id=2914&section=5&ch=DEF

Medewerker secretariaat (zorg); http://www.utrechtzorg.nl/vacatures/medewerker_secretariaat/13645

Misschien heb je er wat aan!

Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Laced do 19 mei 2011 - 19:44

James schreef:Dus als ik het goed begrijp is er wel werk voor je, maar wil je dat werk niet doen. Tja.. Ik geloof dat je in deze tijd nou niet echt eisen kan stellen dus als je slim bent neem je gewoon werk aan. Ook als het niet je droombaan is. En als je toch veel eisen wilt stellen, zou ik toch maar eens een opleiding gaan volgen.

helemaal mee eens. Ik heb je voorgaande post gelezen en ik denk niet dat je echt in een positief zit om eisen te stellen. Je zit thuis zonder een baan, kun je dan maar niet beter aannemen wat er aan te nemen valt?

Ik heb zelf bij een Werving & Selectie bureau gewerkt en daar kon je niet zomaar binnen komen wandelen, zonder afspraak. Deze afspraak heeft wel degelijk effect, aangezien ze dan een beeld kunnen krijgen van wie jij bent, wat is je werkervaring, wat zijn je wensen e.d. Gewoon een oriënterend gesprek. Op basis daarvan kunnen ze een goede match maken tussen werkgever en potentiële wernemer.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:46

Caribbeanlover schreef:
Wat betreft die vakanties, leuk dat je meedenkt, maar dat is niet aan jou waar ik heen gaan en vind het nogal bemoeierig overkomen..........sorry!

Ik snap gewoon echt niet dat je een week DR belangrijker vindt dan een opleiding... We geven hier allemaal adviezen maar niks is goed genoeg lijkt het wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:51

James schreef:Dus als ik het goed begrijp is er wel werk voor je, maar wil je dat werk niet doen. Tja.. Ik geloof dat je in deze tijd nou niet echt eisen kan stellen dus als je slim bent neem je gewoon werk aan. Ook als het niet je droombaan is. En als je toch veel eisen wilt stellen, zou ik toch maar eens een opleiding gaan volgen.



Eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 5 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum