Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help CBL aan een baan!

+40
Roza
Samantha
Snoopy
Zininzon
bolus26
Linnie1985
Sjaantje
Baby
ThinkPink
Zwoesj
Mermaid
Lejow
Antibes
_Lacey_
Zora
luisa
JustMeDaan
Melis_je
Vanillivi
Laced
Jeanette
Kqip
silly-one
SoGood
nina
Tullow
Supertalentje
Jelin
Ellebel
Xanna
Rovine
Inge
Pien
Minx
Spring
pantuf
Jezzie
Atelier Madame
TGR
Blond
44 plaatsers

Pagina 6 van 17 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:52

Ook mensen die een baan moeten, hebben eisen hoor.

Ik vind ook dat CBL wat minder negatief moet zijn, daar niet van, maar in dit topic gebeurt dan wel weer het tegenovergestelde. Ja als werkzoekende mag je ook eisen hebben, en balen als je niet iets kan vinden waarmee je goed verdient/plezier in kan hebben, als er niks met je gedaan wordt, zeuren over dat je ongemotiveerd raakt. Ik herken dat allemaal heel goed. Ik heb ook bepaalde dingen afgewezen toen ik echt hoognodig een baan moest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:55

Fauve daar heb je ook wel gelijk in, ik heb ook niet alles aangenomen Embarassed maar goed, CBL moet natuurlijk wel een béétje meewerken. En ze heeft nu eenmaal geen diploma, dus ze kan niet echt ander werk doen zeg maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:57

Fauve schreef:Ook mensen die een baan moeten, hebben eisen hoor.

Ik vind ook dat CBL wat minder negatief moet zijn, daar niet van, maar in dit topic gebeurt dan wel weer het tegenovergestelde. Ja als werkzoekende mag je ook eisen hebben, en balen als je niet iets kan vinden waarmee je goed verdient/plezier in kan hebben, als er niks met je gedaan wordt, zeuren over dat je ongemotiveerd raakt. Ik herken dat allemaal heel goed. Ik heb ook bepaalde dingen afgewezen toen ik echt hoognodig een baan moest.

Natuurlijk mogen werkzoekenden eisen hebben. Maar dat zie ik dan meer voor me in de zin van mensen die een opleiding hebben gedaan, ik zou het heel goed begrijpen als iemand bijv hbo heeft afgerond en dan liever niet in een winkel(om maar een voorbeeld te geven) wilt gaan werken. Maar CBL heeft echt helemaal geen papieren en dan vind ik dat een beetje verwend overkomen ofzo, ze heeft gewoon niet zoveel te willen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 19:58

Dat snap ik wel, en ik snap ook wel dat sommigen ook op haar negativiteit reageren. Maar het is een beetje mijn gevoelige plek haha :P En ik vind dus wel dat je als werkzoekende het recht hebt om iets te weigeren, ondanks dat je eigenlijk niet in de positie bent OM iets te weigeren. Ik heb bijvoorbeeld werk aan de lopende band in een vleesfabriek geweigerd en callcenterwerk.

Edit: oh en ik had een beetje gemist dat CBL geen diploma heeft, dan lijkt het me inderdaad lastig worden.


Laatst aangepast door Fauve op do 19 mei 2011 - 19:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Laced do 19 mei 2011 - 19:59

Fauve: Tuurlijk mag je als werkzoekende ook eisen stellen, maar ik ben wel van mening dat als jij een langere periode thuis zit (laten we zeggen één jaar) er op den duur geen andere optie is dan een baan aan te nemen, ook al zou deze baan niet je eerste voorkeur hebben. Het is niet echt bevorderend voor je CV om een gat te hebben van een jaar.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:00

Laced schreef:Fauve: Tuurlijk mag je als werkzoekende ook eisen stellen, maar ik ben wel van mening dat als jij een langere periode thuis zit (laten we zeggen één jaar) er op den duur geen andere optie is dan een baan aan te nemen, ook al zou deze baan niet je eerste voorkeur hebben. Het is niet echt bevorderend voor je CV om een gat te hebben van een jaar.

True, maar ik merkte dan dus ook dat ik niet aangenomen werd, WAAR ik ook op solliciteerde. Winkels, administratief werk, klantenservice, etc. Ik wilde dat gat graag opvullen, maar niemand wilde me aannemen (okee dat klinkt een beetje dramatisch). (ik had trouwens geen gat van een jaar, gelukkig)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  SoGood do 19 mei 2011 - 20:22

Atelier Madame schreef:
Sogood schreef:
Birgit schreef:
Sogood schreef:Ik heb al vanalles meegemaakt, wegsturen komt echt wel voor.

Ik heb het ook een keer gehad hoor, bij Adecco.


Sterker nog, bij het CWI (of UWV?) hadden ze alleen 8 uur in de week schoonmaakwerk voor me. Sta je dan met je Hbo en Mbo4 diploma weer buiten. Heb flink gejankt thuis.

Maar voor de rest moeten ze toch wel iets voor je kunnen regelen? Mijn ervaring is altijd geweest dat als je werk zoekt je het zo vindt eigenlijk.. Ik maak me er soms ook wel is zorgen over, volgend jaar studeer ik WO af, in een branch gelinked aan de bouw dus die ligt volledig op zn gat.. ben benieuwd!

Nou ja, dat is dus niet zo. Op zich waren er wel redelijk wat vacatures, van de meesten werd ik niet enthousiast van maar goed een baan is een baan. Voor mijn gevoel solliciteerden er dan nog honderden mensen op zo'n functie (het aantal stond ook weleens in een afwijzing, heel demotiverend), of vanwege de crisis werd een functie alsnog intern opgelost. Ik ben in 2009 afgestudeerd en heb op dit moment een goede baan, maar niet een baan binnen mijn vakgebied. Ben nog steeds aan het solliciteren.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:24

Sogood schreef:
Atelier Madame schreef:

Maar voor de rest moeten ze toch wel iets voor je kunnen regelen? Mijn ervaring is altijd geweest dat als je werk zoekt je het zo vindt eigenlijk.. Ik maak me er soms ook wel is zorgen over, volgend jaar studeer ik WO af, in een branch gelinked aan de bouw dus die ligt volledig op zn gat.. ben benieuwd!

Nou ja, dat is dus niet zo. Op zich waren er wel redelijk wat vacatures, van de meesten werd ik niet enthousiast van maar goed een baan is een baan. Voor mijn gevoel solliciteerden er dan nog honderden mensen op zo'n functie (het aantal stond ook weleens in een afwijzing, heel demotiverend), of vanwege de crisis werd een functie alsnog intern opgelost. Ik ben in 2009 afgestudeerd en heb op dit moment een goede baan, maar niet een baan binnen mijn vakgebied. Ben nog steeds aan het solliciteren.

Was dikgedrukte nog maar waar Very Happy Ik herken hetgeen wat Sogood zegt heel erg. Als starter heb je dan ook gewoon heel vaak pech, of ze moeten juist graag een fris, jong iemand zoeken (zo is mijn vriend aan zijn baan gekomen, terwijl de andere kandidaat ruim tien jaar ervaring had).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  SoGood do 19 mei 2011 - 20:27

Fauve schreef:
Sogood schreef:
Atelier Madame schreef:

Maar voor de rest moeten ze toch wel iets voor je kunnen regelen? Mijn ervaring is altijd geweest dat als je werk zoekt je het zo vindt eigenlijk.. Ik maak me er soms ook wel is zorgen over, volgend jaar studeer ik WO af, in een branch gelinked aan de bouw dus die ligt volledig op zn gat.. ben benieuwd!

Nou ja, dat is dus niet zo. Op zich waren er wel redelijk wat vacatures, van de meesten werd ik niet enthousiast van maar goed een baan is een baan. Voor mijn gevoel solliciteerden er dan nog honderden mensen op zo'n functie (het aantal stond ook weleens in een afwijzing, heel demotiverend), of vanwege de crisis werd een functie alsnog intern opgelost. Ik ben in 2009 afgestudeerd en heb op dit moment een goede baan, maar niet een baan binnen mijn vakgebied. Ben nog steeds aan het solliciteren.

Was dikgedrukte nog maar waar Very Happy Ik herken hetgeen wat Sogood zegt heel erg. Als starter heb je dan ook gewoon heel vaak pech, of ze moeten juist graag een fris, jong iemand zoeken (zo is mijn vriend aan zijn baan gekomen, terwijl de andere kandidaat ruim tien jaar ervaring had).

Ik was vast niet fris genoeg. Wink Heb jij inmiddels een baan in je vakgebied Fauve?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:34

Nou mijn vriend is de enige waarbij ik weet dat het zo is gegaan hoor hahaha :P Maar het geeft me wel hoop Wink

Nee ik heb een tijdelijke fulltime baan. Het heeft indirect wel met mijn vakgebied te maken, dat is wel leuk (staat goed op mijn cv)! Maar het is simpel (saai) werk en het betaalt maar mwah. Maar goed, het is werk he :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:35

Ik herken het ook van Fauve en Sogood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:41

Fauve, ik vind jouw situatie toch echt wel wat anders dan die van CBL. Jij hebt jarenlang hard gewerkt om een diploma te halen. Ja, dán kan je eisen stellen ja. Net zoals je dat hebt als je jarenlang hetzelfde werk hebt gedaan en je er goed in bent. Dat is bij CBL echter totaal niet het geval. Ze loopt te zeuren dat ze al een tijd zonder baan zit, maar iets anders aanpakken ho maar. Ja sorry maar daar krijg ik nou de kriebels.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:45

Nou ja, ik heb ook weleens hier de opmerking gekregen dat ik dingen maar gewoon moest aannemen hoor Wink Enfin, ik wilde alleen zeggen dat ik haar wel een beetje begrijp, maar goed het is wel lastig als je geen diploma hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:49

Fauve schreef:Nou ja, ik heb ook weleens hier de opmerking gekregen dat ik dingen maar gewoon moest aannemen hoor Wink Enfin, ik wilde alleen zeggen dat ik haar wel een beetje begrijp, maar goed het is wel lastig als je geen diploma hebt.
Dat heb ik ook wel eens gehad hier, maar soms is het gewoon niet praktisch om banen aan te nemen waarvan je al bij voorbaat weet dat je er 0,0 motivatie voor hebt en dat je waarschijnlijk toch binnen een maand weer op straat staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:50

Als je rekeningen moet betalen zal je toch echt moeten werken. En eerlijk gezegd zou ik bijna alles aannemen als ik écht geen werk kon vinden maar wel inkomen nodig had.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:55

Storm schreef:
Fauve schreef:Nou ja, ik heb ook weleens hier de opmerking gekregen dat ik dingen maar gewoon moest aannemen hoor Wink Enfin, ik wilde alleen zeggen dat ik haar wel een beetje begrijp, maar goed het is wel lastig als je geen diploma hebt.
Dat heb ik ook wel eens gehad hier, maar soms is het gewoon niet praktisch om banen aan te nemen waarvan je al bij voorbaat weet dat je er 0,0 motivatie voor hebt en dat je waarschijnlijk toch binnen een maand weer op straat staat.

Maar je kunt dat toch beter doen dan met schulden te gaan zitten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:58

Ja, maar je hebt er eigenlijk niet zoveel aan vind ik, dus ik reageer liever op vacatures die wel bij mijn werkervaring passen. Wat niet wil zeggen overigens dat ik niet op andere banen solliciteer hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 20:59

Storm schreef:Ja, maar je hebt er eigenlijk niet zoveel aan vind ik, dus ik reageer liever op vacatures die wel bij mijn werkervaring passen. Wat niet wil zeggen overigens dat ik niet op andere banen solliciteer hoor.

Same smile Gelukkig heb ik trouwens nooit in de situatie gezeten dat ik echt schulden ging maken. *even afkloppen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:01

Ik wel, en dat is een beetje waar James op doelde denk ik. Daarom gaf ik ook meteen even aan dat ik niet te beroerd ben om op andere banen te solliciteren, puur voor het inkomen. Maar leuk is het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:06

Kqip schreef:In Utrecht zitten echt enorm veel uzb's. Schrijf je in via internet (kan bij ongeveer elk uzb), bel er achteraan, en gaan naar dat cwi. Je hebt al een jobcoach maak daar dan ge/ misbruik van. Ja het is klote als je alleen een schoonmaakbaantje kunt doen, of op tijden beschikbaar moet zijn die jij niet ziet zitten, maar wil je nou werken en geld of niet?

Dan moet ik wel kunnen op die tijden wat ze vragen nietwaar?!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:07

Voor werk moet je tijd vrijmaken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:07

Waarom kan je dan niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:08

Fauve schreef:Waarom kan je dan niet?
Dat gaat jou niks aan Fauve, dat weet je toch....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  SoGood do 19 mei 2011 - 21:08

Ik heb wel geluk met mijn baan, ik kan altijd op de tijden die in mijn contract staan.

Wink
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 21:09

Ik snap niet zo goed waarom je niet zou kunnen. Niet zou WILLEN okee, maar dat is wat anders :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 6 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 17 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 11 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum