Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help CBL aan een baan!

+40
Roza
Samantha
Snoopy
Zininzon
bolus26
Linnie1985
Sjaantje
Baby
ThinkPink
Zwoesj
Mermaid
Lejow
Antibes
_Lacey_
Zora
luisa
JustMeDaan
Melis_je
Vanillivi
Laced
Jeanette
Kqip
silly-one
SoGood
nina
Tullow
Supertalentje
Jelin
Ellebel
Xanna
Rovine
Inge
Pien
Minx
Spring
pantuf
Jezzie
Atelier Madame
TGR
Blond
44 plaatsers

Pagina 3 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Volgende

Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Inge do 19 mei 2011 - 1:04

Geen idee of het iets is CBL?

http://www.horecawanted.nl/Werken_Baan/7237-Horeca_Toppers_in_Utrecht_1768.html
(ook geen idee of je 10km vanaf utrecht woont?)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 1:20

Hey CBL, ik vind het rot voor je dat het zo moeizaam verloopt. Ik zou me schikken naar de wensen van de verschillende intercedenten en dus braaf afspraken met ze plannen. Dan wordt er tenminste wel concreet iets met je CV gedaan en als je je online inschrijft heb je kans dat je gewoon op de grote stapel verdwijnt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:11

Rot dat je weer werkloos bent zeg.

Ik zou gewoon op verschillende advertenties reageren die je in dagbladen of regionale kranten tegenkomt.
Als je op gesprek mag komen ben je al een heel eind in de goede richting, als je niet aangenomen wordt is het toch fijn om hier ervaring mee op te doen.

Ben je ook al eens bij het UWV Werkbedrijf langsgegaan? Je kunt hier altijd binnenlopen en even informeren.

En als je er toch voor kiest om het via uitzendbureaus te proberen, ga dan elke week langs om te informeren of ze al iets hebben. Het is misschien vervelend voor jou zelf omdat je er niet steeds heen wilt, maar als je genoeg gaat hebben ze wel de indruk dat je heel graag wilt.

Heb je bij de banen van de afgelopen jaren al eens ergens intern een opleiding gevolgd? Dat zou ik dan zeker ter sprake brengen tijden sollicitatiegesprekken en ook duidelijk aangeven bij de uitzendbureaus.
Als bedrijven je een (interne) opleiding kunnen bieden hoef je het zelf niet te betalen en zij hebben er natuurlijk ook voordeel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Xanna do 19 mei 2011 - 2:12

Caribbeanlover schreef:Tering he, had ik net een ander uitzendbureau aan de lijn zegt ze dat er nu niks is. Ze hebben cateringwerk op Schiphol, maar omdat er niet zoveel vluchten zijn is er amper werk. Dus ik zei dat dat me sterk leek aangezien er dagelijks tientallen vluchten vertrekken. Deze persoon zat me toch te rommelen met de telefoon, ik hoorde gekraak ed alsof ze allerlei spullen aan het recht was leggen ofzo op haar bureau!

Keek ik op hun site en las dat ze regematig bedrijfscatering werk hebben. Ik dus weer bellen omdat ik me afvroeg ik ze daar niks hadden.

Nu kreeg ik een ander zegt deze meid dat er in de zomer meer werk is en ik zei dat ik dat apart vond aangezien het juist rustiger dan is.Zegt ze op zo onbeschofte toon ''NOU DAN GELOOF JE HET ME TOCH NIET''.
Dus ik zei ''ik zeg niet dat ik je niet geloof, ik vraag me gewoon af of er echt helemaal geen werk daarin is momenteel''.
Voordat ik ophing zei ik ''je mag het wel op een normal toon zeggen'' en zij zei alleen maar ''oke''.

Echt ik was gewoon rustig en beleefd, maar als men zo gaat doen dan zeg ik er wat van hoor!

Misschien heb ik het mis hoor, maar de zomerperiode is toch juist dé periode waarin Schiphol te maken heeft met grote drukte (zwarte zaterdag?) Dus het lijkt mij niet meer dan logisch dat die meid zegt dat er in de zomer meer werk is dan nu..

Maar wat voor werk zou je verder nog leuk vinden om te doen?

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:15

Fauve schreef:
Storm schreef:Ik vind niet dat CBL zeurt dit keer, werk zoeken en dan weggestuurd worden IS ook heel vervelend en naar. Vooral omdat ze geen papiertje heeft is werk vinden best moeilijk. Ik vind wel dat ze positief moet blijven, anders kom je nooit aan werk.

Helemaal mee eens. Ik weet hoe frustrerend het is dat je wordt weggestuurd. Sowieso moet je vaak eerst je cv opsturen, waarna je wordt teruggebeld (9 van de 10 keer wordt je uberhaupt niet gebeld), om dan te horen te krijgen dat je nergens geschikt voor bent. Ik ken echt niemand meer die tegenwoordig nog een uzb binnenstapt en met een baan naar buiten loopt. Maar goed, CBL, dat is ook wel de tijd en niet geheel de schuld van het uitzendbureau, dat moet je ook wel bedenken.

Stap maar eens bij mij binnen, kun je maandag beginnen! Wink
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:18

Haha en waar is dat wat voor werk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:18

Ik zie trouwens dat je veel tegen de verhalen van de uitzendbureaus in gaat, dit wordt over het algemeen niet als positief ervaren. Als je nu er al steeds tegen in gaat dan zijn ze misschien bang dat je dit ook tegen toekomstige werkgevers gaat doen.

Doe wat rustiger tegen die mensen en zeg wat meer ja, dat is goed.
Wat minder negatief reageren en tegen die mensen ingaan scheelt volgens mij al een hele hoop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Xanna do 19 mei 2011 - 2:19

Birgit schreef:
Doe wat rustiger tegen die mensen en zeg wat meer ja, dat is goed.
Wat minder negatief reageren en tegen die mensen ingaan scheelt volgens mij al een hele hoop.

+1

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:21

Wat vind je trouwens van:
* postbezorger (iedereen kijkt naar je uit)
http://www.werkenbijtntpost.nl/?trc=adw-cp-ggl010511-seatntpostbezorgerbanen%20utrecht
* iets in een kledingwinkel of supermarkt
* gastvrouw Tupperware, Oriflame, Jafra ?


Laatst aangepast door Birgit op do 19 mei 2011 - 2:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:23

Caribbeanlover schreef:Haha en waar is dat wat voor werk?

Helaas te ver weg voor jou, anders mocht je zo beginnen. Ik wil alleen maar aangeven dat je ook NU in 2011, nog een uitzendbureau binnen kunt stappen en met een baan naar buiten gaat.
Maar CBL: ik werk ook hoofdzakelijk op afspraak. Heeft er wel ok mee te maken dat ik Inhouse op een vestiging zit en ik natuurlijk vrij weinig spontane inloop heb omdat mensen me gewoonweg niet weten te vinden.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jelin do 19 mei 2011 - 2:27

Caribbeanlover schreef:
Inge schreef:vervelend CBL
Heb je al op vacatures gegoogled die jouw interesse hebben?
Of wat storm ook zegt, ingeschreven bij vacature sites.


Ga ik doen. Uitzendbureaus ben ik zat, kan net zo goed hamburgers gaan bakken ofzo bij de Mac.

De grote gele M is een goede leerschool en ze kunnen je een opleiding aanbieden. Je kunt er dus ongeschoold beginnen, maar je moet wel flexibel beschikbaar zijn, lees ook in de avonduren en weekenden. Je kunt er full- en parttime werken. En in deze periode zoeken ze meer werknemers vanwege de zomer.

Jammer dat er vaak zo gereageerd wordt, dan ga ik wel hamburgers bakken. Net alsof dat werk niet goed genoeg is.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:28

Birgit, ik mag mijn mening toch wel geven tegen zeg? Heb het helemaal gehad met TT dus daar wil ik nooit meer voor werken. Ik heb net 3 mnd bij tnt gewerkt en moet er dus 3 mnd uit. Daarna mag ik terugkomen mits ze werk hebben.

Postbezorger is denk ik vrij zwaar met zo grote tas op de fiets val ik zo om.

Inge, dat ziet er leuk uit van die horecatoppers. Lijkt me erg leuk op feesten ed te werken.

Bah voel alweer pijn in me rug opkomen vanwege stress. Cry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:30

Jelin schreef:

De grote gele M is een goede leerschool en ze kunnen je een opleiding aanbieden. Je kunt er dus ongeschoold beginnen, maar je moet wel flexibel beschikbaar zijn, lees ook in de avonduren en weekenden. Je kunt er full- en parttime werken. En in deze periode zoeken ze meer werknemers vanwege de zomer.

Jammer dat er vaak zo gereageerd wordt, dan ga ik wel hamburgers bakken. Net alsof dat werk niet goed genoeg is.

+1

En bij McDonald's heb je 6 schakels (van in totaal 60 maanden) tot je een vast dienstverband krijgt.


Laatst aangepast door Birgit op do 19 mei 2011 - 2:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:32

Caribbeanlover schreef:Birgit, ik mag mijn mening toch wel geven tegen zeg? Heb het helemaal gehad met TT dus daar wil ik nooit meer voor werken. Ik heb net 3 mnd bij tnt gewerkt en moet er dus 3 mnd uit. Daarna mag ik terugkomen mits ze werk hebben.

Tuurlijk mag je je mening geven, maar ik krijg af en toe de indruk dat het ook best iets subtieler kan :-)

En prima dat jij niet meer voor TT wilt werken, maar dan sla je die toch over en richt je je op de andere uitzendbureaus die er zijn? Ik zou daar dan al geen energie meer aan verspillen, scheelt meteen wat irritaties Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:32

Birgit schreef:
Jelin schreef:

De grote gele M is een goede leerschool en ze kunnen je een opleiding aanbieden. Je kunt er dus ongeschoold beginnen, maar je moet wel flexibel beschikbaar zijn, lees ook in de avonduren en weekenden. Je kunt er full- en parttime werken. En in deze periode zoeken ze meer werknemers vanwege de zomer.

Jammer dat er vaak zo gereageerd wordt, dan ga ik wel hamburgers bakken. Net alsof dat werk niet goed genoeg is.

+1

En bij McDonald's heb je 5 schakels (van in totaal 60 maanden) tot je een vast dienstverband krijgt.

Maar dat mag helemaal niet, want 60 maanden is 5 jaar. Na 3 jaar moet je een vast contract krijgen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:33

Ellebel schreef:
Birgit schreef:
En bij McDonald's heb je 5 schakels (van in totaal 60 maanden) tot je een vast dienstverband krijgt.

Maar dat mag helemaal niet, want 60 maanden is 5 jaar. Na 3 jaar moet je een vast contract krijgen.

Dat ligt er maar net aan wat er in de cao staat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Supertalentje do 19 mei 2011 - 2:33

Wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat... Toen ik vorig jaar naast mijn studie wilde werken moest ik ook eerst mijn cv sturen en als ze op dat moment geen werk hadden wilden ze me ook niet inschrijven. Dus dat gaat wel echt zo tegenwoordig, vervelend, maar het is niet anders...

Hoe vervelend het misschien ook is, maar als je iedere dag naar de stad moet rijden voor een afspraak met een uzb, dan doe je dat toch? Probeer zoveel mogelijk afspraken op 1 dag te plannen anders? En probeer eens voor jezelf uit te zoeken wat je precies wilt. Je wilt liever niet in de catering, maar schoonmaken of in een winkel werken anders? Orders picken, beurzen draaien of oppassen? Desnoods kranten lopen of als receptioniste aan de slag?

Iemand had het over de cwi-winkel ofzo, dat lijkt me ook een goede optie omdat ze je daar ook kunnen helpen met manieren om te zoeken en solliciteren. Succes!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Tullow do 19 mei 2011 - 2:34

Je kunt toch ook een tijdelijk contract van 2 jaar hebben?
Tullow
Tullow
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Supertalentje do 19 mei 2011 - 2:35

Birgit schreef:
Ellebel schreef:
Birgit schreef:
En bij McDonald's heb je 5 schakels (van in totaal 60 maanden) tot je een vast dienstverband krijgt.

Maar dat mag helemaal niet, want 60 maanden is 5 jaar. Na 3 jaar moet je een vast contract krijgen.

Dat ligt er maar net aan wat er in de cao staat smile

Het is toch wettelijk geregeld dat je 2 keer een bepaalde tijd mag verlengen? Wet staat altijd boven CAO.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:36

Birgit schreef:
Ellebel schreef:
Birgit schreef:
En bij McDonald's heb je 5 schakels (van in totaal 60 maanden) tot je een vast dienstverband krijgt.

Maar dat mag helemaal niet, want 60 maanden is 5 jaar. Na 3 jaar moet je een vast contract krijgen.

Dat ligt er maar net aan wat er in de cao staat Help CBL aan een baan! - Pagina 3 561177

Nja, ik vind dat wel erg veel afwijken van het Nederlandse Arbeidsrecht, vreemd dat vakbonden daar mee akkoord gaan. Maar goed, ik ken deze CAO niet dus ik geloof je meteen.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:37

Sorry dames, ik moet jullie toch echt teleurstellen. Bij McDonald's is het echt zo geregeld (en ik kan het weten) :-)

http://www.fnvhoreca.nl/539/Arbeidsovereenkomst.html

Ik heb hierboven gezegd dat het 5 schakels waren, maar het zijn er natuurlijk 6.
Arbeidsovereenkomst + 5x verlengen.


Laatst aangepast door Birgit op do 19 mei 2011 - 2:42; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Jelin do 19 mei 2011 - 2:39

Birgit schreef:Sorry dames, ik moet jullie toch echt teleurstellen. Bij McDonald's is het echt zo geregeld (en ik kan het weten) :-)

En ik ook. Het is echt zo geregeld.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:41

[quote="Supertalentje"]Wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat... Toen ik vorig jaar naast mijn studie wilde werken moest ik ook eerst mijn cv sturen en als ze op dat moment geen werk hadden wilden ze me ook niet inschrijven. Dus dat gaat wel echt zo tegenwoordig, vervelend, maar het is niet anders...

Ik vind het echt heel vreemd dat uitzendbureaus zo handelen. Ons (en ik werk bij de marktleider in NL, moederbedrijf van TT) wordt op het hart gedrukt om voor iedere sollicitant serieus aan de slag te gaan. Dat we het ons niet kunnen permiteren om sollicitanten te laten lopen ivm vergrijzing (nu is deze in Limburg wel al veel duidelijker merkbaar dan in de randstad bijvoorbeeld) etc. Ik verbaas me er dan ook heel erg over de TT geen intakes meer doet. Alles op alles moet gezet worden om te voorkomen dat een sollicitant naar de concurrent gaat.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Ellebel do 19 mei 2011 - 2:44

Jelin schreef:
Birgit schreef:Sorry dames, ik moet jullie toch echt teleurstellen. Bij McDonald's is het echt zo geregeld (en ik kan het weten) :-)

En ik ook. Het is echt zo geregeld.

Mij stel je niet teleur hoor Wink . Ik vind het alleen erg jammer dat deze medewerkers zo lang aan het lijntje gehouden worden en dat dat blijkbaar toegestaan wordt. Als goed werkgever zou je dit juist niet willen en wil je je werknemers aan je binden en een toekomstperspectief bieden dat iets minder ver weg ligt.
Ellebel
Ellebel
Prater
Prater

Aantal berichten : 568
Punten : 644
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  nina do 19 mei 2011 - 2:44

Moet de titel niet even worden aangepast?
Nu is het CaribLoverBean
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Help CBL aan een baan! - Pagina 3 Empty Re: Help CBL aan een baan!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 17 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum