Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fout bij Amerikaanse visum-loterij

+42
Blond
Polly
Muppetje
Verde
Janelie
Lotus
Laquisia
TNMN
_Lacey_
rapa nui
Jeanette
luisa
Oasis
Atelier Madame
Sweety
Kabouter
juffie001
studiebol
Bliss
Antibes
Qiara
Sjaantje
Zora
Sterre
RYW
Chocolate Cookie
Susan
Lady4
Feline
Carra
SnowWhite
Arwyn
Melis_je
JD
Highway
Jerry
Inge
Sarah1985
TukTuk
Lejow
Monte
girli
46 plaatsers

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Fout bij Amerikaanse visum-loterij - Pagina 4 Empty Re: Fout bij Amerikaanse visum-loterij

Bericht  Sterre vr 13 mei 2011 - 9:47

Ik lees dit echt met open mond! Wat ontzettend klote!! Ik vind het oprecht heel erg voor je Marin, en voor alle andere gedupeerden die mentaal al waren geëmigreerd. Ik vind het ZO belachelijk. Die petitie ga ik ook meteen even tekenen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fout bij Amerikaanse visum-loterij - Pagina 4 Empty Re: Fout bij Amerikaanse visum-loterij

Bericht  Zora vr 13 mei 2011 - 10:02

OMG jeetje Marin Sad wat vreselijk Sad
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Sjaantje vr 13 mei 2011 - 10:02

:shock: NEEEE! Gatsie, tóch een ongeluksdag dus Sad Het lijkt wel een foute grap in een foute film Sad
Ik ga de petitie gelijk bekijken en ondertekenen want dit is echt crap!

hug voor jou, Marin... ook al heb je er niet veel aan...

Laatst aangepast door Sjaantje op vr 13 mei 2011 - 10:52; in totaal 1 keer bewerkt
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Qiara vr 13 mei 2011 - 10:08

Ik vind het zo klote voor je, Marin! Ik moest gelijk aan je denken toen ik het las en dacht 'nee, zal toch niet?!' No Ik hoop dat het toch allemaal goed komt en dat jij toch de kans krijgt jouw droom in Amerika te verwezenlijken! hug
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:09

Ooh Marin, wat vind ik dit ontzettend k*t voor je hug

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:16

Nu het ongeveer een paar uurtjes in gezonken, realiseer ik me dat een fout voorkomen, maar de afhandeling hiervan vind ik echt meer dan schandalig. Een schamele 'sorry for the inconvenience' is het enige wat er van af kan. Het laat me heel duidelijk zien hoe hard de 'no mercy' staat van Amerika is, wat de keerzijde is. En dat zeg ik helemaal zonder wrok en 'resentment', maar dat is denk ik typisch echt de harde realiteit waar je in Amerika mee te maken kunt hebben. Ik snap heel goed vanuit het land zijnde waarom ze opnieuw gaan loten, het gaat immers om miljoenen mensen die nu door deze fout geen eerlijke kans hebben gekregen in de loting (en eventuele claims), en zo'n tigduizend mensen die gewonnen hebben maar weer ingetrokken worden (= uiteindelijk aanzienlijk minder aantal claims en door hun duidelijke statement zal daar niet veel uit te halen zijn). Ze maken heel duidelijk dat dit de Diversity Visa Lottery is, en dus begrijp ik vanuit hun oogpunt heel goed waarom dit niet divers genoeg is, en ook zeker niet eerlijk.

Maar hoe oneerlijk dit tegenover ons is, wij die mentaal nu TWEE klappen te verwerken krijgen, voelt het echt onmenselijk. Twee weken geleden is ons leven overhoop gegooid en was dat een klap, maar met een positieve ondertoon. En nu ineens is het totaal omgeslagen en is alle hoop vervlogen. Wat een klap. Ik vind het echt schandalig hoe er vanuit de Amerikaanse staat met ons wordt omgegaan. Natuurlijk zijn wij helemaal niets van hen en hoeven ze totaal geen verantwoording af te leggen en dat verwacht ik niet, maar het is zo kei en kei hard.

Kortom wat ik eigenlijk wil zeggen: Ik begrijp dat er een fout gemaakt kan worden, maar de oplossing vind ik zo schandalig en onbegrijpelijk. Ik kan genoeg oplossingen bedenken hoe ze het wel hadden kunnen oplossen (dan maar extra mensen dit jaar, of dit jaar toch de eerste inschrijvingen door laten, of ons extra kansen geven bij de loting in juli, of weet ik veel wat). Maar ja daar heb je niets aan. Ik weet namelijk wel zeker dat hier een flink team van lawyers over heen is gegaan voordat ze hier mee met deze mededeling naar buiten kwamen, het is uiteraard zorgvuldig gecheckt wat voor hen de beste oplossing is, en na zo'n duidelijk statement heb ik geen enkel soort van hoop dat er nog iets aan gedaan kan worden. Het is echt niet meer dan helaas pindakaas, en hopen op de loterij in juli. Al heb ik daar totaal geen hoop op.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:17

oh ja angelnyn over de cijfers: Er doen wereldwijd miljoenen mensen mee aan de loterij. Daarvan worden er 100.000 geselecteerd zoals ik was, die krijgen goed bericht. 90 % van deze 100.000 zijn dus getrokken uit de mensen die zich in de eerste twee dagen hebben ingeschreven. Dat is in theorie dus niet willekeurig.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:24

Jeeeej Marin ik lees dit nu niet en ik kan het bijna niet geloven pfff wat een ontzettend klote nieuws zeg, zoals gezegd vind ik ook niet dat ze dit kunnen maken en ga ik ook zo tekenen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:25

Dank je Mamavan2. Helaas zal zo'n petitie waarschijnlijk niet veel uithalen, maar gevoelsmatig is het wel fijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:26

Oh ja, ik heb overigens helemaal geen brief gekregen, maar ja, post gaat minder snel dan internet, dus die zal ik nog wel krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 13 mei 2011 - 10:39

Ongelooflijk dit! Enerzijds wel logisch dat het niet geldig is als het echt fout gegaan is, maar kom op! Mensen houden gewoon rekening ermee om hun HELE leven om te gooien, daar kun je toch niet simpelweg sorry op zeggen?

Wat een klap zal dit zijn zeg. Sterkte...
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Bliss vr 13 mei 2011 - 10:48

Echt bizar dit! Heb de petitie ook getekend. Hoop dat je van de eerste schrik bekomen bent en straks wel een beetje kunt slapen... Hopelijk vind je steun bij je lotgenoten op het andere forum!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:53

Ja gelukkig is m'n moeder bij me (en ik ben net dus bij m'n oom en tante geweest en m'n tante is ook altijd een grote steun), en hier zitten lieve meiden, en het Amerika forum is helemaal fantastisch en zitten ook anderen die in 't zelfde schuitje zitten nu die zich net zo voelen.

Ben nu wel rustig, en zie de rationele kant er wel van in, maar gevoelsmatig ben ik echt helemaal overhoop gegooid. Tot twee keer toe, eerst positief, nu negatief. Het liefst zou ik gewoon de afgelopen twee weken vergeten of was het maar uberhaupt niet gebeurd, dan was ik gevoelsmatig een stuk verder geweest. Nou ja, maar hopen dat dit 'uiteindelijk' nog goed voor iets is, dat ik er iets positiefs uit kan halen, al zou ik nu niet weten wat.

En gelukkig heb ik valeriaan tabletten om vannacht beetje rustig te kunnen slapen. Al wil ik niet wakker worden morgen, en dan realiseren dat het allemaal over is.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 10:58

Meis, ik heb geen woorden. Maar wat ongelofelijk K. voor je. Ik kan de petitie niet tekenen, want ik heb geen facebook. Maar ik hoop dat het alsnog doorgaat. Je roots liggen hier niet, maar ergens anders. En ik zie je zo graag gelukkig in die gedeelte van de wereld waar jij ook gelukkig gaat zijn! hug

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 11:05

Dank je ABE, lief van je smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 11:07

Marin schreef:Dank je ABE, lief van je smile

En ik wil natuurlijk wel een slaapplek bij je natuurlijk. :P Heb ik nu al een voordeeltje geboekt. :p (Gekheid natuurlijk. Vind het echt kut voor je! En dat weet jij ook best wel, toch?)

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 13 mei 2011 - 11:12

Dat is het sneue. Je was er zo dichtbij, je hebt eraan mogen ruiken. Je dacht dat het ging gebeuren. Dan is de deceptie des te groter, omdat je altijd zal weten hoe het had kunnen zijn, omdat je twee weken lang ervan overtuigd was dat je droom uit zou gaan komen. Dan kan je niet zomaar terug naar hoe het eerst was.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 11:16

Ja precies RYW, dat is het exact. En dan gevoelsmatig even x 1000 zeg maar, want het werd ook toch al best wel concreet, echt een leven omgooien. Het was een belofte die zo weer is ingetrokken.

Nou gelukkig maken mama en ik nu lekker een hele bak popcorn Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 11:18

Ik geloof van harte dat je het alsnog gaat redden! Serieus, eet de popcorn, but keep the faith! Want die heb ik voor jou wel!

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 13 mei 2011 - 11:19

Geniet ervan meid hug Fijn dat je bij je moeder bent en dat ze er is voor je!
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Antibes vr 13 mei 2011 - 11:24

Inderdaad RYW. Ik snap ook écht niet dat ze zich daar met een sorry vanaf kunnen maken. Anderzijds zullen ze inderdaad wel 110% ingedekt zijn. Maar toch, dit zijn psychisch enorme beslissingen, het gooit je hele leven overhoop.. Dat kun je mensen toch niet aandoen.. Dat ze het in handen hadden en dan ook niet een iemand, maar honderdduizend. Ongelooflijk.

Kruip maar lekker met mam op de bank Marin! *knuff*
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 13 mei 2011 - 11:35

Ik schrok gewoon toen ik de topictitel las. Bah, wat een rotstreek.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 13 mei 2011 - 17:06

Marin schreef:oh ja angelnyn over de cijfers: Er doen wereldwijd miljoenen mensen mee aan de loterij. Daarvan worden er 100.000 geselecteerd zoals ik was, die krijgen goed bericht. 90 % van deze 100.000 zijn dus getrokken uit de mensen die zich in de eerste twee dagen hebben ingeschreven. Dat is in theorie dus niet willekeurig.

Ahh ok, ik snapte die 22.000 al niet smile Vind het echt kut voor je! Maar niet opgeven, wie weet zit je er toch bij in juli!
En mag je gewoon ieder jaar mee doen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Antibes vr 13 mei 2011 - 18:40

Bahbahbah, kan er nog steeds niet met mijn hoofd bij. JUIST omdat het gedigitaliseerd was, hadden ze toch ook gewoon even kunnen checken of het wel random was gegaan vóór ze zoveel mensen zo'n boodschap brengen en het dan weer in moeten trekken?

Question
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol vr 13 mei 2011 - 18:59

Ik lees het nu pas maar vind het ontzettend erg voor je! Ik heb al je vrolijke berichtjes over het goede nieuws gelezen en je blijdschap straalde daar vanaf! Vind het heel erg rot voor je dat je nu niet meer kan gaan!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: