Fout bij Amerikaanse visum-loterij
+42
Blond
Polly
Muppetje
Verde
Janelie
Lotus
Laquisia
TNMN
_Lacey_
rapa nui
Jeanette
luisa
Oasis
Atelier Madame
Sweety
Kabouter
juffie001
studiebol
Bliss
Antibes
Qiara
Sjaantje
Zora
Sterre
RYW
Chocolate Cookie
Susan
Lady4
Feline
Carra
SnowWhite
Arwyn
Melis_je
JD
Highway
Jerry
Inge
Sarah1985
TukTuk
Lejow
Monte
girli
46 plaatsers
Pagina 7 van 8
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: Fout bij Amerikaanse visum-loterij
Het is erg vervelend. Maar vind het idd ook apart dat sommige mensen er zo vanuit gingen dat ze konden gaan. Moesten eerst nog een keuring door enzo?
Gast- Gast
Lize schreef:Het is erg vervelend. Maar vind het idd ook apart dat sommige mensen er zo vanuit gingen dat ze konden gaan. Moesten eerst nog een keuring door enzo?
Keuring is een groot woord, als je gewonnen hebt is de kans erg groot dat je daadwerkelijk 'm bemachtigd. Er is inderdaad een medische keuring (bloedprikken, vaccinaties en rontgenfoto's, heb ik ook gehad toen ik daar voor een jaar heen ging), en een interview (van ongeveer 5 min) op het consulaat. Dat hele proces schijnt nogal mee te vallen, lees ik alleen maar van ervaren winnaars.
Zoiets als wat nu gebeurd is, is nog nooit voorgekomen, dus ik snap volledig waarom de winnaars (waaronder ik) er vanuit gingen dat wanneer ze zelf hiervoor wilden gaan, ze ook daadwerkelijk die gc zouden krijgen.
Gast- Gast
Hé Marin, kan jij eigenlijk niet een visum krijgen voor een bepaalde tijd om daar vervolgens een baan te vinden? Of gaat dat niet zo? Je hebt wel eens gezegd dat als je een baan aangeboden krijgt je wel een visum kan krijgen?
Gast- Gast
Oohh.. Marin! Wat ontzettend klote en rot en naar en.. ik heb er geen woorden voor . Ik had het je echt gegund en ik hoop heel erg dat je ooit nog de kans krijgt om deze droom wel waar te maken. Tot die tijd heb je in ieder geval één van de leukste huisjes in Den Haag .
Sterkte, want ik kan me voorstellen dat dit niet zomaar een teleurstelling is!
Sterkte, want ik kan me voorstellen dat dit niet zomaar een teleurstelling is!
Gast- Gast
James schreef:Hé Marin, kan jij eigenlijk niet een visum krijgen voor een bepaalde tijd om daar vervolgens een baan te vinden? Of gaat dat niet zo? Je hebt wel eens gezegd dat als je een baan aangeboden krijgt je wel een visum kan krijgen?
Ja dat zou in theorie kunnen, je kunt een visum op basis van werk krijgen. Maar dat is wel heel lastig en moet je bijvoorbeeld wel wat te bieden hebben aan het land. Mijn vader is daar wel eens voor gevraagd, als gerenommeerde arts. Maar ik als halfbakken docentje heb daar niet zo veel aan. Daar ben ik echt eentje van duizend in een dozijn, dus dat schiet niet op.
Ik zou er kunnen studeren op een visum, maar dat kost zo'n 40.000 euro als het niet veel meer is en dat heb ik niet.
Bovendien is een visum voor een bepaalde tijd. Je kunt wel een langdurig visum krijgen, maar dan zit je altijd in de spanning wanneer je weer terug moet en of ie wel verlengd wordt. Dat is niet echt ideaal. Een verblijfsvergunning (= green card) zou dan veel beter zijn, dan heb je echt dezelfde rechten als Amerikanen, behalve het stemmen.
Maar ik ben inderdaad zo langzaam eens aan wat andere opties aan het denken. Deze hele episode laat me ook wel in zien hoe graag ik dit echt zou willen, dus dat is ook wel een goede stap. Iemand gaf al Canada als tip, omdat je daar makkelijker kunt komen te wonen en ik ken iemand die onlangs na jarenlange pijn en moeite van proberen Amerika binnen te komen op een werkvisum/green card loterij zonder succes, nu sinds een jaar in Canada woont. Maar goed, ik zou nooit daar willen gaan wonen als soort 'vervanger' van Amerika, dat lijkt me ook geen goede reden om ergens te gaan wonen.
Maar wie weet.. Een Amerikaan trouwen is ook nog steeds een optie
Gast- Gast
Oké, er zijn dus wel meerdere opties. Het is niet onmogelijk om alsnog in Amerika terecht te komen bedoel ik. Ik zou die opties gaan uitproberen, als dit wel je grote droom is. Voor het zelfde geld kan je wél een goede baan krijgen daar, je weet het simpelweg niet.
Gast- Gast
Jeetje, Marin, ik lees dit nu pas, wat ontzettend rot voor je!
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Ja inderdaad, dat is zeker nog te overwegen, al is die kans ook vrij klein en een lastig proces. Maar zeker food for thought.
Gast- Gast
Jeetje Marin, ik lees dit nu pas. Wat kaa uuu tee voor je zeg.
Als ik het iemand had gegund, was jij het wel..
Maar waar een wil is, is hopelijk voor jou ook een weg!
Als ik het iemand had gegund, was jij het wel..
Maar waar een wil is, is hopelijk voor jou ook een weg!
Gast- Gast
Het enige dat ik nu Kan zeggen is hoe erg ik het vind voor je marin!! Wat een gigantische domper... Hopelijk kun je het snel een plekje geven en heb je in juli alsnog het geluk!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik lees dit eigenlijk nu pas.. maar wat klote zeg
Voor jou marin. Hoop dat je een andere manier vind om naar Amerika te kunnen.
Kun je geen visum krijgen als een Amerikaans bedrijf je aanneemt dan?
Voor jou marin. Hoop dat je een andere manier vind om naar Amerika te kunnen.
Kun je geen visum krijgen als een Amerikaans bedrijf je aanneemt dan?
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:James schreef:Hé Marin, kan jij eigenlijk niet een visum krijgen voor een bepaalde tijd om daar vervolgens een baan te vinden? Of gaat dat niet zo? Je hebt wel eens gezegd dat als je een baan aangeboden krijgt je wel een visum kan krijgen?
Ik weet niet hoe makkelijk jij verliefd wordt, en hoe lang een tijdelijk visum is maar het lijkt me toch dat je in een jaar of 2-3 wel iemand tegen moet komen?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Marin schreef:James schreef:Hé Marin, kan jij eigenlijk niet een visum krijgen voor een bepaalde tijd om daar vervolgens een baan te vinden? Of gaat dat niet zo? Je hebt wel eens gezegd dat als je een baan aangeboden krijgt je wel een visum kan krijgen?
Ik weet niet hoe makkelijk jij verliefd wordt, en hoe lang een tijdelijk visum is maar het lijkt me toch dat je in een jaar of 2-3 wel iemand tegen moet komen?
Haha ja dat zou wel kunnen. En je kan altijd het lot een beetje sturen door uitgebreid te daten via datingsites etcetera. Wie weet wordt je dan idd wel verliefd en kun je na een jaartje of 2 trouwen. Officieel moet je na zo'n visum twee jaar verplicht in een ander land zitten, maar daar zijn ook wel formulieren voor om daarvoor een soort vrijstelling voor te krijgen, zodat je wel mag blijven. hoe dat proces werkt, weet ik niet precies, het is allemaal heel ingewikkeld.
Ik heb laatst een gaaf programma gevonden waarbij je als docent mag werken op een visum in Amerika en die organisatie regelt dan alles voor je (visum, zorgverzekering, bankrekening, accommodatie, etc), en dan mag je 3 jaar wonen en werken in de USA. Dat zou inderdaad wel heel gaaf zijn. Maar ik voldoe niet aan de eisen, je moet minstens 3 jaar werkervaring hebben, en 2 jaar je rijbewijs (echt zo stom, want ik mag zo een auto huren of kopen als ik 'm pas een dag zou hebben). Dus daar gaat weer een aantal jaar overheen voordat ik zoiets zou kunnen doen.
Maar ben wel op zoek naar dergelijke opties inderdaad.
Gast- Gast
Kijk je grenzeloos verliefd? Tijdje terug was er een stel met een meisje uit NL en een jongen uit Amerika.Zij wilde graag daar gaan wonen en werd er ook uitgelegd hoe dat in zn werk ging
Gast- Gast
http://www.expats-dating.com/
Heb je vandaag iets leuks te doen
Heb je vandaag iets leuks te doen
Gast- Gast
Yasmin schreef:Kijk je grenzeloos verliefd? Tijdje terug was er een stel met een meisje uit NL en een jongen uit Amerika.Zij wilde graag daar gaan wonen en werd er ook uitgelegd hoe dat in zn werk ging
Die heb ik ook gezien. Zij verhuisde naar Seattle volgens mij. Maar haar toeristen visum liep af en toen moest ze terug naar Nederland. Ze hebben wel 100 formulieren ingevuld om te gaan trouwen, maar daar ging minimaal 6/12 maanden overheen. Echt zo sneu.. Zit zij weer in NL en hij in hun huisje in Seattle.
Gast- Gast
Punk'd schreef:Yasmin schreef:Kijk je grenzeloos verliefd? Tijdje terug was er een stel met een meisje uit NL en een jongen uit Amerika.Zij wilde graag daar gaan wonen en werd er ook uitgelegd hoe dat in zn werk ging
Die heb ik ook gezien. Zij verhuisde naar Seattle volgens mij. Maar haar toeristen visum liep af en toen moest ze terug naar Nederland. Ze hebben wel 100 formulieren ingevuld om te gaan trouwen, maar daar ging minimaal 6/12 maanden overheen. Echt zo sneu.. Zit zij weer in NL en hij in hun huisje in Seattle.
Ik ken ook een stel (Nederlander en Amerikaanse) die uit wanhoop maar ergens in Afrika is gaan wonen. Dan maar zo... Toch best jammer...
Gast- Gast
Wat ik me afvraag he, stel je trouwt met een Amerikaan, dan krijg je dus een verblijfsvergunning. Maar wat als je gaat scheiden, dan mag je toch blijven?
Gast- Gast
Fauve schreef:Wat ik me afvraag he, stel je trouwt met een Amerikaan, dan krijg je dus een verblijfsvergunning. Maar wat als je gaat scheiden, dan mag je toch blijven?
Ik geloof dat dat wel mag inderdaad, maar misschien na een aantal jaar pas? Daar heb ik nog nooit echte verhalen over gehoord, eigenlijk.
Als je trouwt voor een green card krijg je, in tegenstelling tot de loterij GC, wel echt een gigantisch uitgebreid interview. Je moet kunnen aantonen dat je huwelijk niet nep is, dat je het niet doet voor een green card, en daarom moet je allemaal detail vragen over je toekomstige echtgenoot kunnen beantwoorden. Dingen als 'wat eet je man het liefst 's ochtends', 'wat voor auto rijdt je vrouw in', 'wat is de naam van de zus van je man', en dan echt nog veel meer hele kleine detail vragen. Dus zoiets faken is bijna niet te doen, en ook niet slim om binnen een paar maanden te trouwen, daar zijn ze ook niet zo dol op.
Ik zal die Grenzeloos Verliefd aflevering eens kijken, klinkt wel leuk. Dat proces is ook slopend inderdaad. Ik ken iemand die net die kant op is gegaan en getrouwd, maar dat duurde ook maar.
Gast- Gast
Hihi ik bedoelde ook niet dat je dat dan even moest doen hoor Maar ik vroeg me het ineens af
Gast- Gast
Dat werkt precies zo in NL Marin. Ik ken trouwens een Amerikaans meisje dat met een Argentijn was getrouwd. Ze waren inmiddels gescheiden maar niet officieel omdat hij dan terug zou moeten naar Argentinie. Ik meen me te herinneren dat ze vijf jaar getrouwd moest zijn met hem en dat hij dan kon blijven. Omdat ze wel als vrienden uit elkaar zijn gegaan hebben ze dat huwelijk dus gewoon stand gehouden op papier.
Gast- Gast
Haha och ik grap het wel altijd met m'n Amerika-minded vriendinnen. Een van hen had ook een Amerikaanse vriend, maar hem naar NL krijgen was al helemaal onmogelijk (want vergeet niet dat het hier ook heel lastig is! Amerika is daar zeker niet alleen in). Zij heeft toen een jaar daar op studentenvisum gezeten. Nu is de relatie uit, maar stiekem baalt ze wel dat ze niet getrouwd is
Gast- Gast
Haha kan ik me wel voorstellen. Ik denk er soms ook nog wel aan terug hoor al was mijn relatie wel priller maar als ik andere keuzes had gemaakt was mijn leven nu zo anders geweest... Gek idee.
Gast- Gast
Niet om je moed te laten zakken wbt een amerikaan trouwen: Maar ik ken een ook stel amerikaans-nederlands. Zij zijn getrouwd en zouden in amerika gaan wonen, maar kregen het visum niet rond ofzo, toen een tijdje apart (1 in ned ander in USA) gaan wonen en nu wonen ze in Nederland, omdat dat toch makkelijker ging....
Maar wel rot voor je van die green-card!
Maar wel rot voor je van die green-card!
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10
wat naar Serena! Helaas is het proces inderdaad gewoon echt slopend. Ik denk dat er ook heel veel mensen zijn die dat niet verwachten of om wat voor reden toch niet tegen bestand zijn. Wat dat betreft is de GC loterij winnen toch een soort van gespreid bedje. Dat is alles behalve makkelijk, geeft ook papier rompslomp, en als je daar eenmaal aankomt heb je niets en mag je niets en is het ook keihard, maar het hele proces is toch iets rooskleuriger dan zo'n visum procedure. Dat is echt heel slopend. Kan me voorstellen dat dat op relaties ook heel lastig werkt, als een zware druk kan werken.
Gast- Gast
Pagina 7 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Soortgelijke onderwerpen
» Absolute fout / relatieve fout berekenen
» lalalala, ik heb m'n visum!
» Als ik de loterij zou winnen dan.....
» Ben je bejaard, win je de postcode loterij!
» Visum aanvragen Belarus, zelf doen?
» lalalala, ik heb m'n visum!
» Als ik de loterij zou winnen dan.....
» Ben je bejaard, win je de postcode loterij!
» Visum aanvragen Belarus, zelf doen?
Pagina 7 van 8
Permissies van dit forum: