Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:02

Kun je dat ook gewoon zelf regelen? Probeer het uit te zoeken op mijn telefoon, gaat wat moeizaam haha. Ik heb het aanvraagformulier gevonden maar denk dat het alleen maar extra kost als ik dat via een bedrijf doe. Als ik dat formulier met pasfoto en uitnodiging heb kan ik het dan zelf bij de ambassade aanvragen ofzo? En weet iemand of je daar nog een Engelse verklaring van verzekering voor moet hebben? Ik wil het liefst zo snel mogelijk dus hoop morgen al het een en ander te kunnen regelen. Is hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  silly-one zo 21 apr 2013 - 8:12

Bij mij weten moet je voor Belarus een uitnodiging krijgen om je Visum aan te krijgen.
Een paar vriendinnen van mij zijn 3 jaar geleden die kant op geweest. Ze moesten op de aanvraag aangeven door welke organisatie, in dit geval, ze waren uitgenodigd om Belarus binnen te komen. Dus je moet wel iemand binnen het land hebben die jou kan uitnodigen om daar binnen te komen.
Ik denk dat het ook wel een reisorganisatie kan zijn.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:16

Ja dat weet ik inderdaad, een vriendin gaat me die uitnodiging sturen dus dat zit wel goed smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  silly-one zo 21 apr 2013 - 8:17

Oke, daarna zijn ze met het formulier naar de ambassade geweest en daar alles ingeleverd en een week later konden ze hun paspoorten weer ophalen.
Ze hadden wel een groepsvisum, maar voor een individueel visum waren het dezelfde regels.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 8:23

Ok Thanx! Jij weet niet of ze ook een formulier van hun Zorgverzekeraar moesten hebben?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  luisa zo 21 apr 2013 - 9:05

Kan je de ambassade/consulaat niet bellen of mailen?
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  rapa nui zo 21 apr 2013 - 10:43

Van de site: http://netherlands.mfa.gov.by/en/consular_issues/ :

Please, note that medical insurance is required for all foreign citizens traveling to the Republic of Belarus. The insurance certificate can be bought at the Belarusian border control point. There is no need for the applicants to submit their insurance certificate to the Embassy. It should be presented to the border-control (immigration) officer when entering Belarus. Medical insurance is not required for holders of Belarusian transit visas when traveling to other countries via Belarus by train or by air.

Please, note that medical insurance is required for all foreign citizens traveling to the Republic of Belarus. The insurance certificate can be bought at the Belarusian border control point. There is no need for the applicants to submit their insurance certificate to the Embassy. It should be presented to the border-control (immigration) officer when entering Belarus. Medical insurance is not required for holders of Belarusian transit visas when traveling to other countries via Belarus by train or by air.

En verder nog:

<LI style="TEXT-ALIGN: justify">For a tourist visa: an original or a copy of a petiton from a Belarusian travel agency. Hosting organization should be registered as a tourist company by the Belarusian authorities. The petition should be printed on the official letterhead, should has a reference number and be dated, and should bear the signature of an official and a corporate seal. It should also indicate the expected duration of the applicant's stay in Belarus. An inviting party must provide written guarantees that an invitee will abide by the rules and regulations applied to foreign citizens in the Republic of Belarus.</LI>
<LI style="TEXT-ALIGN: justify">For a private visa: an original or a copy of a letter of invitation from citizen of Belarus or legal resident of Belarus issued by field office of the Department on Citizenship and Migration. In case of emergency (unexpected illness, death of the relative, etc.) visas can be issued upon submitting a certified cable from a doctor or a clinic in Belarus.</LI>
Dus is me niet helemaal duidelijk of die uitnodigingsbrief van je vriendin voldoende is of dat je daar ook iets officieels voor nodig hebt.

Als je in Den Haag woont lijkt het me wel net zo handig om dit ter plekke op de ambassade te regelen. Ik doe zo iets altijd wel via een Visumburo uit gemakzucht en omdat ik niet in de buurt woon.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  rapa nui zo 21 apr 2013 - 10:44

Wanneer wil je gaan? Speciale dingen die je wilt bezoeken?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gast zo 21 apr 2013 - 17:47

Super dank je wel! Ik moet hem dus hebben voor de douane... Gelijk straks aanvragen dan maar. Ik wil zo snel mogelijk gaan en weet verder niks over het land eigenlijk. Ik wil daar een vriendin opzoeken die daar twee jaar werkt. Heb je tips? Ben jij er geweest?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  silly-one zo 21 apr 2013 - 19:06

Zus schreef:Ok Thanx! Jij weet niet of ze ook een formulier van hun Zorgverzekeraar moesten hebben?

Die hebben ze niet meegenomen naar de ambassade. Ze hadden allen 10 paspoorten bij ( groepsvisum) en de aanvraag. Meer niet.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gast ma 22 apr 2013 - 4:07

Oh Rapa, ik had je laatste stukje niet gelezen van je voorgaande reactie maar ik ga idd de ambassade nog wel bellen. Volgens mij weet mijn vriendin wel wat ze moet doen qua uitnodiging, ze heeft meer vrienden op bezoek gehad die een uitnodiging nodig hadden van haar, ze zou daar achteraan gaan...

Die verklaring van je verzekering heb je dus blijkbaar bij de grens nodig dus die heb ik vanmorgen gelijk opgevraagd en is onderweg. Hopelijk heb ik het snel rond allemaal :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Visum aanvragen Belarus, zelf doen? Empty Re: Visum aanvragen Belarus, zelf doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum