prestatiemaatschappij?
+13
xxjojootjexx
Wennes
Printje
snoezel
Smaragdje
Teddyaapje
Tania
meisjesmama
PapillonRose
loesje
Mamsie
RYW
Susan
17 plaatsers
Pagina 5 van 8
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Re: prestatiemaatschappij?
Volgens mij is de truc een balans vinden tussen kennis en handige tips van professionals en je eigen gezonde boeren moederverstand. Zij hebben er voor geleerd, en jij kent je kind goed. Dat kan elkaar prachtig aanvullen, toch?
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:35; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
RYW schreef:Minneke schreef:Odilia schreef:Ik lees alleen maar dingen over schrijven, rekenen, cito toetsen... vandaar dat ik t zo gek vond.
Als kleuter leer je best wel wat hoor. Alleen gaat het op een speelsere manier (aan de hand van kleuren en concreet materiaal bijvoorbeeld). RYW bedoelt niet dat haar zoontje Tolstoj en Kafka wil lezen denk ik
Ik heb ergens een foto van mijn jongste, Ben van drie, die Pride & Prejudice zit te 'lezen' hij had gewoon een boek uit de kast geplukt en ging erin zitten bladeren
Ik vond dit nou echt eens een heel interessant topic om te lezen, maar heb er weinig aan toe te voegen, behalve dan in deze context wil ik toch even reageren dat wij ook een foto van Joris hebben die met 1 jaar 'Ondernemen doe je zo' zit te lezen , hahaha!
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
LMCurious schreef:RYW schreef:Minneke schreef:Odilia schreef:Ik lees alleen maar dingen over schrijven, rekenen, cito toetsen... vandaar dat ik t zo gek vond.
Als kleuter leer je best wel wat hoor. Alleen gaat het op een speelsere manier (aan de hand van kleuren en concreet materiaal bijvoorbeeld). RYW bedoelt niet dat haar zoontje Tolstoj en Kafka wil lezen denk ik
Ik heb ergens een foto van mijn jongste, Ben van drie, die Pride & Prejudice zit te 'lezen' hij had gewoon een boek uit de kast geplukt en ging erin zitten bladeren
Ik vond dit nou echt eens een heel interessant topic om te lezen, maar heb er weinig aan toe te voegen, behalve dan in deze context wil ik toch even reageren dat wij ook een foto van Joris hebben die met 1 jaar 'Ondernemen doe je zo' zit te lezen , hahaha!
Haha, hier 'lezen' mijn kinderen ook wel eens mijn psychologieboeken Dus, ik denk dat we wel kunnen vaststellen dat mijn kind slimmer is dan Ben en Joris
Gast- Gast
Minneke schreef:RYW schreef:
Nogmaals, sorry als dit uitsloverig overkomt, is niet zo bedoeld, maar het is even om de vraag van Odilia te beantwoorden en mamavan2 te vertellen over mijn ervaring ermee.
Ik hoop niet dat je door mijn post van vanmiddag het idee hebt dat je op eieren moet lopen. Dat was zeker niet mijn bedoeling! Jij was puur het slachtoffer van mijn 'zere plek'. Je geeft hier toch ook alleen een objectieve beschrijving? Niks mis mee hoor!
Nee hoor, zo bedoel ik het niet ik bedoel meer: mijn zoon is echt heel intelligent. Nou ben ik natuurlijk niet objectief, maar ik ben niet de enige die het heeft opgemerkt. Alleen, gezien het onderwerp van het topic druk ik me voorzichtig uit ik wil niet met hier mensen tegen het zere been schoppen. Ik begreep waar jij heen wilde met je post en was het helemaal met je eens
RYW- Ratel
Artikel
Vind dit wel een interessant artikel.
@Minneke: Waarom zou je jongste moeten eten dan? Tristan eet ook zo goed als niks, we zijn nu 2,5 maand bezig en ik ben blij als hij op een dag 1/6e van een banaan eet en een kwart van zijn rijstewafel..
Het bijvoeden is toch helemaal niet belangrijk het eerste levensjaar? Of heb jij daar info over, waaruit blijkt dat een baby echt moet eten? Qua spraak oid?
Tristan krijgt wel meerdere keren op een dag wat aangeboden, hij stopt alles in zijn mond, maar haalt ook alles er weer uit om op de grond te gooien.. Ik ben het weinig eten ook niet gewend, want Kirsten at echt als een bouwvakker.
@Minneke: Waarom zou je jongste moeten eten dan? Tristan eet ook zo goed als niks, we zijn nu 2,5 maand bezig en ik ben blij als hij op een dag 1/6e van een banaan eet en een kwart van zijn rijstewafel..
Het bijvoeden is toch helemaal niet belangrijk het eerste levensjaar? Of heb jij daar info over, waaruit blijkt dat een baby echt moet eten? Qua spraak oid?
Tristan krijgt wel meerdere keren op een dag wat aangeboden, hij stopt alles in zijn mond, maar haalt ook alles er weer uit om op de grond te gooien.. Ik ben het weinig eten ook niet gewend, want Kirsten at echt als een bouwvakker.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Susan schreef:Yrsa krijgt het liefst ook nog nachtvoedingen, maar volgens mij vindt ze het ook wel gewoon knus.
Dat is het natuurlijk ook Maar het ging mij erom dat het hem in zijn ontwikkeling belemmerde (veel drinken -> niet eten -> nog meer willen drinken). Als dat niet het geval was geweest had ik waarschijnlijk (iig nu nog ) niet eens geprobeerd de nachtvoedingen eruit te krijgen.
Gast- Gast
xxjojootjexx schreef:Artikel
Omdat hij geen BV meer kreeg en 2 liter FV wilde drinken op een dag
Gast- Gast
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:35; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
RYW schreef:Minneke schreef:RYW schreef:
Nogmaals, sorry als dit uitsloverig overkomt, is niet zo bedoeld, maar het is even om de vraag van Odilia te beantwoorden en mamavan2 te vertellen over mijn ervaring ermee.
Ik hoop niet dat je door mijn post van vanmiddag het idee hebt dat je op eieren moet lopen. Dat was zeker niet mijn bedoeling! Jij was puur het slachtoffer van mijn 'zere plek'. Je geeft hier toch ook alleen een objectieve beschrijving? Niks mis mee hoor!
Nee hoor, zo bedoel ik het niet ik bedoel meer: mijn zoon is echt heel intelligent. Nou ben ik natuurlijk niet objectief, maar ik ben niet de enige die het heeft opgemerkt. Alleen, gezien het onderwerp van het topic druk ik me voorzichtig uit ik wil niet met hier mensen tegen het zere been schoppen. Ik begreep waar jij heen wilde met je post en was het helemaal met je eens
Kijk,daar hou ik nou van
Gast- Gast
Oh sorry, dacht dat T. ook bv kreeg.. Ja met FV is het inderdaad een ander verhaal heb ik gehoord. Al snap ik van fv helemaal niks, haha.Minneke schreef:xxjojootjexx schreef:Artikel
Maar buiten het 2 liter fv drinken was er geen andere reden? Want door dezelfde mensen die zeggen dat T. nu toch echt wel moet doorslapen, want de baby van de buren doet dat al vanaf 4 weken. Zeggen ook, moet hij niet wat meer eten, hij is al ruim 8 maanden etc. etc.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik bedoel ook niet specifiek jouw situatie hoor Susan, of wie dan ook in dit topic sterker nog, ik durf te wedden dat Ezra een reteslim ventje is! het zou gewoon ongepast zijn gezien het topic om nu hoog van de toren te gaan blazen over Sam
RYW- Ratel
Ezra had gisteren zo'n plastic glijbaan gepakt en over het hek gezet om aan de andere kant te komen, dat vond ik eigenlijk best slim van hem.
Susan- Lady Post-a-lot
xxjojootjexx schreef:Oh sorry, dacht dat T. ook bv kreeg.. Ja met FV is het inderdaad een ander verhaal heb ik gehoord. Al snap ik van fv helemaal niks, haha.Minneke schreef:xxjojootjexx schreef:Artikel
Maar buiten het 2 liter fv drinken was er geen andere reden? Want door dezelfde mensen die zeggen dat T. nu toch echt wel moet doorslapen, want de baby van de buren doet dat al vanaf 4 weken. Zeggen ook, moet hij niet wat meer eten, hij is al ruim 8 maanden etc. etc.
Ik was wat dat betreft niet beïnvloedbaar door de 'gangbare' ideeen nee. Dat kon me echt niks schelen. We zijn trouwens ook nog bij een homeopaat geweest om te kijken wat er aan de hand kon zijn (van 5 maanden tot 7 maanden heeft hij bijna aan een stuk door gehuild als hij wakker was) en hij is getest op suikerziekte. Die eerste heeft ons geweldig geholpen (bedankt dus nog voor de tip!).
Het had mij oprecht niks kunnen schelen als hij nog een tijd niet had doorgeslapen, ware het niet dat hij daardoor dus niet at en om voeding bleef vragen die we hem eigenlijk niet mochten geven. Ik heb hem trouwens ook absoluut niet alleen laten huilen ofzo, want daar ben ik ook tegen.
Voor ons bleek dit goed te werken en Thije zit nu ook beter in zijn vel (al weet je bij een baby nooit waar dat door komt natuurlijk!).
Gast- Gast
Wat Susan net aangeeft zo denk ik er ook over, natuurlijk maak ik mezelf soms enorme zorgen om M.ara haar ontwikkeling maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat altijd alles maar klote is al kan dat soms wel zo overkomen. Ik kan ook ontzettend trots op haar zijn als ze weer iets nieuws begrijpt en iets nieuws doet al is het nog zo klein. De laatste periode heb ik leren accepteren dat het is zoals het is en dat we er niets aan kunnen veranderen, we kunnen haar alleen maar bijstaan en haar alles leren om haar eigen niveau hoe anders die van ons soms ook kan zijn. Daarnaast probeer ik niet meer teveel meer te verwachten, ze zal zich ontwikkelen op haar eigen manier en dat is goed. Dit gevoel heeft tijd gekost maar het voelt nu goed.
Daarnaast wil ik nog even zeggen nu we toch eerlijk zijn dat ik echt oprecht blij kan zijn voor andere moeders en hun kinderen hoe ze zichzelf ontwikkelen en hoe trots moeders hier kunnen zijn op hun kinderen, super goed om te zien.
Bedankt allemaal voor het meedenken over de keuze omtremt S.enna haar school. We gaan maandag zeker een gesprek aanvragen om sommige dingen voor ons even helder op een rijtje te krijgen voordat we een definitieve keuze gaan maken.
Daarnaast wil ik nog even zeggen nu we toch eerlijk zijn dat ik echt oprecht blij kan zijn voor andere moeders en hun kinderen hoe ze zichzelf ontwikkelen en hoe trots moeders hier kunnen zijn op hun kinderen, super goed om te zien.
Bedankt allemaal voor het meedenken over de keuze omtremt S.enna haar school. We gaan maandag zeker een gesprek aanvragen om sommige dingen voor ons even helder op een rijtje te krijgen voordat we een definitieve keuze gaan maken.
Gast- Gast
RYW, je komt helemaal niet opschepperig o.d over in tegendeel zelfs. Het is fijn voor mij om te lezen hoe jij het hebt aangepakt en wat jou ervaringen hierin zijn.
Gast- Gast
Susan schreef:Ezra had gisteren zo'n plastic glijbaan gepakt en over het hek gezet om aan de andere kant te komen, dat vond ik eigenlijk best slim van hem.
Dat vind ik erg slim van hem!!! Hij is dus erg goed in probleemoplossend denken.
ps. ik weet er niet het fijne van maar hebben jullie al een gehoortest bij hem gedaan? vast wel denk ik.
En iets van speltherapie?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ezra had gisteren zo'n plastic glijbaan gepakt en over het hek gezet om aan de andere kant te komen, dat vond ik eigenlijk best slim van hem.
Gast- Gast
Mama_van2 schreef:Wat Susan net aangeeft zo denk ik er ook over, natuurlijk maak ik mezelf soms enorme zorgen om M.ara haar ontwikkeling maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat altijd alles maar klote is al kan dat soms wel zo overkomen. Ik kan ook ontzettend trots op haar zijn als ze weer iets nieuws begrijpt en iets nieuws doet al is het nog zo klein. De laatste periode heb ik leren accepteren dat het is zoals het is en dat we er niets aan kunnen veranderen, we kunnen haar alleen maar bijstaan en haar alles leren om haar eigen niveau hoe anders die van ons soms ook kan zijn. Daarnaast probeer ik niet meer teveel meer te verwachten, ze zal zich ontwikkelen op haar eigen manier en dat is goed. Dit gevoel heeft tijd gekost maar het voelt nu goed.
Mooi gezegd!
Misschien is het ook handig om voor jezelf de vragen die je voor de juf hebt even op te schrijven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
*
Laatst aangepast door Susan op zo 16 sep 2012 - 20:36; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Ik kan wel moeilijk tegen moeders die het volledig als hun eigen verdienste zien wat hun kinderen presteren. Of moeders die het als vanzelfsprekend zien dat kinderen zich normaal ontwikkelen en niet kunnen begrijpen dat het soms anders gaat. Het is niet vanzelfsprekend en je hebt er ook niet altijd invloed op, helaas.
Begrijpelijk dat je daar moeite mee hebt dat is wel iets wat ik ook herken. Waarschijnlijk speelt het ook wel mee dat je aan Esra en aan Mara aan de buitenkant niets ziet. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn maar aan de andere kant kan het soms natuurlijk wel voor lastige situatie's zorgen. Ik merk wel hoe ouder Mara nu wordt hoe pijnlijker sommige situatie's soms kunnen zijn, het doet zeer als iemand voor de zoveelste keer vraagt waarom ze nog niet omrolt/kruipt/loopt etc. en als je dan standaard te horen krijgt dat het allemaal wel goedkomt en dat alles kinderen op den duur wel gaan lopen. Dat zal jij ook wel herkennen denk ik hé ? Dat je vaak heb gehoord dat alle kinderen vanzelf wel gaan praten en dat ze later echt wel goed spreken ? Pijnlijke momenten zijn dat.
Gast- Gast
Printje, dank je ! Ik ga inderdaad onze vragen op papier zetten aangezien in soms toch al zo warrig ben Nogmaals bedankt voor het meedenken, echt fijn !
Gast- Gast
Pagina 5 van 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 5 van 8
Permissies van dit forum: